Spring naar bijdragen

woensdag 14 mei 2014`


Jen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik meld me alvast af voor vandaag.

Boek lezen en proberen wat vroeger en rustig te gaan slapen straks.

 

Tot morgen iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het punt of negatieve verhalen van mensen die "op hun bek gaan" tenminste iets is waar je wat aan hebt.....Denk dat dit heel persoonlijk is en soms is zo'n hard verhaal de stok om jezelf een mep te geven als je verkeerde voornemens hebt. Soms is het echter ook iets om heel fatalistisch van te worden en het op een zuipen te zetten. Het idee van dat het een illusie is dat alcohol de baas een haalbaar doel is. Die hoop vind ik erg belangrijk om te behouden.

 

Het is enorm cliché maar ik probeer mezelf meer aan te wennen eruit te halen waar ik op dat moment nut aan heb en juist niet hetgeen me stoort en ergert. Want dat doen we in de praktijk dus zo vaak; juist energie steken aan iets wat niks oplevert maar juist een trigger kan zijn.

 

Zelf vraag ik me nav opmerkingen van op dit uur doe ik geen discussies meer me af waarom? Vroeger had ik het gevoel dat je hier op ADB in de avonduren vooral een negatieve sfeer had met persoonlijke aanvallen. Eerlijk gezegd waren het ook die "rellen" waardoor ik hier zo lang niet meer was. Die verhalen vond ik totaal niet behulpzaam of van enig nut. Kreeg er het gevoel van dat mensen met een rothumeur, om wat voor reden dan ook, hun uiterste best deden om iedereen negatief te krijgen, zodat ze niet de enige meer zouden zijn met een rotstemming Ik ging me dan vaak bemoeien met die zaken en dat ging nooit goed. Een van de dingen die ik juist zo waardeer nu is dat de sfeer hier al maanden eigenlijk 24/7 goed is *ik klop ff af* Om een lang verhaal kort te maken vind ik juist de stemming nu erg behulpzaam (thnx @all) en de aankomende meeting speelt mee. Ik vraag me erg af hoe mensen hier nu IRL (in het echt) zijn

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie zou ik dan zijn dat het mij dan wel zou lukken?????

Sterker worden door andermans leed zou mij niet lukken, ik heb meer aan de doorzetters, daar put ik de kracht uit.

 

Ergens (in sommige situaties) toch wel. Dan komt mijn koppigheid/eigenwijsheid naar boven en ik weet dat ik daar veel kracht uit kan halen. Als iedereen faalt dan kan dat heel erg stimulerend zijn om juist te bewijzen dat ik het wel kan. Maar zoals ik net ook schreef; soms juist niet. Niet in situaties dat ik me onzeker voel in eigen kunnen of me wijsmaak dat "het allemaal toch niks uitmaakt" Maar meestal (en op de lange duur vooral) heb je gelijk denk ik dat doorzetters meer motiverend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch wel stof om over na te denken die tekst van A3..maar ik stop er nu mee, anders zit mijn bolletje te vol om lekker te kunnen slapen!

Ik meld me droog af...nog ff de herhaling van Masterchef kijken..oe...spannend en dan mijn nestje in.

 

 

Vakantiegangers, fijne vakantie!

 

Voor straks: welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tijd dat ik nog dronk Erik was ik ook nog erg afhankelijk van anderen. Ik keek tegen bijna iedereen op. Als het forum toen anders gedraaid zou hebben en er meerderen vaker doorgezakt zouden zijn had ik het zeker niet gered. Ik ben niet zo koppig, nooit geweest. Toch kan ik me wel voorstellen om dat juist te proberen het wel te kunnen.

En inderdaad de sfeer is nu erg goed, er is respect voor elkaar en dat is heel belangrijk om een forum goed te laten verlopen. Dat is inderdaad anders geweest dat weet ik nog. Poeh, dan kunnen een paar rotte appels de boel helemaal verpesten. God zij dank zijn die er niet meer. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom ook nog even gedag en welterusten of fijne voortzetting wensen. Mooie 'discussie' is er op gang gekomen. Ik zo daar mijn mening / idee ook nog even over kunnen geven, maar mezelf kennende is dat niet verstandig nu voor mij. Ik loopt de hele dag al in versnelling 5 en kan de pook niet vinden...Brbbb. Nu nog wat wek aan de winkel, moet eerst af. Ha en mijn elektrische deken staat al aan. Dat bedoel ik dus (zei deze Tante Pollewop tegen zichzelf)

 

Trusten en tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi A3, bolletje, agnieta en alle anderen die moeite hebben met maat houden. Het is hier in een jaar tijd wel flink veranderd met plaatjes enzo, het lijkt wel 2014, Dat met die keuze van avatars van "ik voel me een blanke militair iemand" of " ik ben misschien vrouw en blond, maar dat wil niet zeggen dak blond ben" was misschien wat oubollig. Nu ik hier weer (op)nieuw ben zal ik weer snel een nieuwe 2014-proof-avatar proberen te bedenken. 

 

Is het glas half vol, of is het half leeg?

Dit spreekwoord gaat misschien voor de gemiddelde mens over of je positief of negatief tegen het leven aankijkt, voor mij betekend het dat dat als mijn glas bijna half leeg is ik denk dat het leeg is en ik dus volschenk want het is leeg. Ergo: ik drink veuls te veul want het glas is na 1 a 3 (niks persoonlijks a3) weer leeg, ergo: weer niet aan mijn gelofte gehouden:  1:1     1 drankje, 1 watertje. 

 

Het leven is een soort van gaan waar je daarvoor nooit was, leuke jeugd. (deel verwijderd door moderator) jeugd, alles zit mee, veel zit tegen, Alles zit tegen. 

"hoe gaat ie?"

"FANTASTIES!!!"

" Ja hallo, doe FF normaal,  anders zaten we hier niet op alcoholdebaasfrum"

" kan geen maat houden"

" dus 1 biertje is 1 avond ladderzat thuiskomen."

" justum"

" dan heb je een probleem"

" justum"

" en ik ook"

" ??? vraagteken"

" vroeger vaak depri geweest, onduidelijkheid over financiële toestand, veel glazen meer dan half vol, maar dan toch alvast anticiperend op het feit dat het glas toch weer half leeg zal worden en dan toch weer bijschenken. En dat voelt niet goed, want de maat is zoek.

 

"gaat op zoek naar een plaatje"

 

 

Het leven is zo gek nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...