Spring naar bijdragen

Goedemorgen (Vol)


Vol

Aanbevolen berichten

Dag 34

Ik zie langzaam beetje op tegen het werken weer volgende week. Wat gaat stress en onvrede doen met trek? Heb ik al voldoende andere manieren om te ontspannen ontdekt?

Gelukkig wordt het mooi weer, ben ik me er nu al bewust van..maar toch voelt het 'onheilspellend' omdat ik denk dat het moeilijker gaat worden dan tot nu toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha vol

Geen drank ik huis hebben. Geen geld of pinpas op zak hebben. Thuiskomen en iets anders gaan doen dan gelijk zitten. De gewoontetrek had ik ook na de vakantie. Na een paar dagen was dat bij mij over.

Als ik nu nog eens trek heb denk ik heeeeel bewust. JA ik heb trek en NEE ik drink niet.

Dat helpt mij genoeg om de trek er te laten zijn en die niet te verheerlijken of te dramatiseren

Succes vol en zet door he

bewerkt door Claartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ik probeer niet vanuit de angst te gaan vooruitdenken.

Ik heb een goede intuitie en zolang ik goed in mijn vel steek

heb ik daar ook contact mee en kan onverwachte situaties handelen.

Als ik minder goed ga dan mijd ik meer risicovolle situaties of

dek me in door bijv. iemand in vertrouwen te nemen en daar steun aan vragen.

In de loop der jaren is drank minder en minder aan de orde inmiddels.

Maar bovenstaande geldt ook voor andere dingen; emo-eten, overmatig in andere

verslavende dingen zijn en alleen al voor mijn gemoedsrust blijf ik op mijn intuitie terugvallen.

Garanties heb ik niet, wel gezond verstand, en een Hollandse mond zou mijn moeder zeggen.

Blijven communiceren dus bij twijfel. Dit forum biedt altijd wel een reactie waar ik wat mee kan

en de andere waar ik niets mee kan, zijn voor andere frummers denk ik dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh

Lastige middag geweest. Ik wilde mezelf echt bijna trakteren op een koude witte wijn vanavond. Een beloning.

Voor wat?

Intensieve drie dagen in die zin dat er weinig tijd was voor mijzelf. Wel leuke dagen hoor!

Ben als een gek door supermarkt gegaan om dat wijnpad te negeren, wat gelukkig gelukt is.

Waardoor? Omdat ik mezelf kon vertellen dat ik dat écht niet wil..alleen maar nu even wilde. En, ik tenslotte al zat andere beloningen in het verschiet heb! Ijsthee-ijsjes, nieuw tijdschrift, mooi weer in de tuin/tuinhuis vanavond.

Morgen 5wkn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag 48, en ik merk dat het vanzelfsprekender voelt dat er geen wijn in huis is.

Wel nog 'zin'momenten, vorige week zelfs twee keer bijna over de drempel (in mijn hoofd) richting de winkel geweest..maar laatste dagen ben ik rustiger !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Vol.. goed bezig..

 

Weet je nu is het lekker weer en zou het zalig zijn om een glas witte wijn op het terras in de zon te drinken.. Over 3 weken is er regen, vroeg donker.. open haard aan oh zo gezellig voor een mooie rode wijn.

Oh ja en dan nog dat weekend met vrienden naar de Ardennen..lekker belgisch bier "proeven" en dan nog eens oud en nieuw.. oh en mssn wel sneeuw een gluh wijntje.. genieten.. genieten..

 

Voor mensen die stop kunnen zeggen, ok die nemen dat gewoon mee. Voor mensen die geen stop kunnen zeggen.. begin van het einde.. eerste glas wijn in de zomer en tegen oud en nieuw is er niets meer te genieten.

Dan is er geen kwestie meer van gezelligheid.. alleen maar die drankduivel gerust stellen dat hij de baas is..en weer de controle heeft. Niets gezellig.. doe mij dan maar gewoon die spa met ijsblokjes takje munt en beetje citroen.. en de rest gaat vanzelf ..

 

x Lieve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...