Spring naar bijdragen

Maandag 7 april 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Een voorbeeld.

 

Ooit kreeg ik van een kapster de vraag "Doet Amerika ook mee met de euro?"

 

Ik vond dat op z'n minst een rare vraag, die wijst op gebrek aan kennis die ik van een kleine zelfstandige verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Positief denken ook over jezelf is niet iedereen gegeven. Soms is het genetisch bepaald maar de meeste tijd heeft het toch te maken met somber denken. Bij mijzelf merk ik heel duidelijk dat, als ik somber denk en ik probeer daar niet mee te stoppen ik hoe langer hoe meer weg zak. Gelukkig gebeurd dit maar zelden.

Soms kan ik best kwaad zijn op iemand maar durf dat niet te zeggen. Ik weet geheid dat ik dan in een dip schiet omdat die kwaadheid toch ergens moet blijven dus wat doet de Bolle? Die gaat zichzelf pijnigen door somber te worden. De kwaadheid naar een ander wordt terug geworpen naar mijzelf door mezelf te pijnigen met een dip.

 

En verder probeer ik iedereen te accepteren zoals die is. Merk dat ik mezelf dan ook veel makkelijker accepteer.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoor je inderdaad heel vaak Mai. Eerst komt er kwaadheid en daarna verdriet. Misschien is kwaadheid dan een vlucht om het verdriet niet te hoeven voelen.

Maar Jen als je vaak gekwetst bent, wordt je daar dan niet boos om naar diegene die jou kwetst? En als je zelden boos wordt, misschien druk je die boosheid wel weg. En ben je daarom vaak in een sombere bui. De kwaadheid keert zich naar jezelf toe.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...