Skip Geplaatst 15 november 2014 Auteur Rapport Geplaatst 15 november 2014 Was bijna een hele week vrij en vaak alleen thuis. Toen ik nog dronk werd ik daar vreselijk onrustig van. Alleen Er werd van alles bedacht door mezelf : etentjes, uitjes, straat bbq, vooral veel te vieren Nu zit ik een week lang met mijn schildersezeltje de opdrachten van de cursus uit te werken. Ik lees veel,wandel. denk na, probeer wat yoga voor beginners en slaap een gat in de dag. Ben bewuster en ook eenzamer......maar ik geloof niet dat ik dat erg vind. Die rust waar ik met een grote boog omheen liep is nu mijn beste vriend Maar na een week is het ook wel weer fijn dat over een paar dagen iedereen weer thuis komt. Toch weer wat te vieren Appeltaartje bakken denk ik kruidenthee67, huttula en Yogajuf reageerden hierop 3
kruidenthee67 Geplaatst 16 november 2014 Rapport Geplaatst 16 november 2014 Zennnnnnnnnnnn...........
huttula Geplaatst 16 november 2014 Rapport Geplaatst 16 november 2014 Alleen hoeft geen eenzaamheid te wezen Eenzaamheid kan je juist vaak in een groep mensen voelen Het verlangen naar de juiste mensen..warmte en genegenheid roept eenzaamheid op Zo ervaar ik het nu Alleen is maar alleen is vaak best helend...merk ik Weinig impulsen van buitenaf...overgeleverd aan mezelf...stilstaan bij mezelf Doet mij vaak glimlachen
Yogajuf Geplaatst 16 november 2014 Rapport Geplaatst 16 november 2014 Mooi geschreven Skip! Altijd maar uitvluchten zoeken om maar niet alleen te zijn, kan ook een soort verslaving zijn, denk ik soms wel eens. Gewoon, weer een maniertje om niet met jezelf en je eigen gevoelens geconfronteerd te worden. Ik leid op het moment een beetje een kluizenaarsbestaantje, privé gezien dan. Voor nu vind ik het echt heerlijk, omdat ik er het beste probeer uit te halen. Dat voelde een paar maanden geleden wel anders. Eenzaam zijn is misschien wel helemaal niet zo erg. Anders dan 'alleenzaam' zijn in elk geval. Als je een beetje eenzaam kunt zijn af en toe, dan wordt samenzijn weer echt de kers op de slagroom. Denk ik dan. Fijn dat jij de balans zo lijkt te hebben gevonden!
kruidenthee67 Geplaatst 16 november 2014 Rapport Geplaatst 16 november 2014 He Skippie...las dat het zen-moment voorbij is...rustig aan, take care!
Skip Geplaatst 4 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 4 december 2014 Binnenkort word ik 50. Daar ben ik blij mee. Lang heb ik gedacht die mijlpaal helemaal nooit te halen . En nu ben ik er bijna Ik hou niet ( meer) zo van feestjes ( zitten , dansen , drinken , eten ) ben een stuk rustiger en ook serieuzer geworden sinds de drooglegging. En dat bevalt me goed. Maar nu... Ik wil wel aandacht aan mijn 50 ste besteden. En het vieren met familie en vrienden. Maar geen echt feest thuis dus ( met blokjes kaas en borrelnoten) ... En van een zaaltje huren krijg ik helemaal de kriebels. Het idee dat ik op mijn eigen feest verloren in een polonaise beland boezemt me enige angst in In het middelpunt staan vind ik ongemakkelijk daarom wil ik iets ondernemen. Met vriendinnen ga ik naar theater Maar met familie en vrienden ( 40 man ) is dat niet te doen Hebben jullie nog ideeën?
huttula Geplaatst 4 december 2014 Rapport Geplaatst 4 december 2014 Niet gedacht en toch gekregen....mooi he hoe het leven kan lopen. je hebt er hard voor geknokt om te zijn waar je nu staat. en 50 dat is mooi om er bij stil te staan Zelf word ik over 5 maand 50. Dacht zelf aan een high tea...smiddags totaal wat anders dan wat men gewend is Zat ook aan een wandel/fietstocht te denken en als afsluiter bbq Leuk idee met vriendinnen naar theater Skip reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 4 december 2014 Rapport Geplaatst 4 december 2014 naar de hamam Skip? Mar. mintthee en wat leuke hapjes daar, olijfzeep met speciale doekjes om elkaars ruggen te scrubben; je hebt je badpak/bikini aan, dat is daar traditie dus het hoeft geen genant iets te worden. En de meeste hamams hebben special deals. Men doet het daar met vriendinnen bijv. voor de trouwdag. Hennatattoe's kan ook nog Skip reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 4 december 2014 Rapport Geplaatst 4 december 2014 O..leuk Skip! Bij mij duurt dat nog een paar jaartjes... Die ga ik onthouden Jane. Een vriendin van mij heeft die gelegenheid aangegrepen om vrienden en familie eens te laten zien/ervaren wat voor werk ze doet. Daarna samen eten, bbc, en samen in groepen voorbereiden. Samen eten voorbereiden en daarna eten...er zijn restaurants die dat soort workshops voor grotere groepen aanbieden. Inderdaad een lange wandeling en eindigen met warme choco...kampvuurtje Open podium...iedereen bereid wat voor en treedt op voor elkaar. Creatieve workshop ergens...schilderen, tekenen....uitstapje naar museum met rondleiding? Quiz, speurtocht oid..... Workshop Djembee...daarna lekker dansen? Tandems huren en een fietstocht? Of steppen of solex? Er komen vast nog meer suggesties....en als me nog wat te binnen schiet laat ik het weten! Skip en Lotus79 reageerden hierop 2
Yogajuf Geplaatst 4 december 2014 Rapport Geplaatst 4 december 2014 Yes, hoera, Skip bijna 50! Gezellig bootje varen op de Amsterdamse grachten (1 a 2 uurtjes boeken op leuke boot met koffie of ander drankje erbij); daarna een high-tea op een bijzondere plek, bijv. Tassenmuseum Hendrikje! Doen ze ook nog workshops mocht je dat leuk vinden.
Skip Geplaatst 26 januari 2015 Auteur Rapport Geplaatst 26 januari 2015 http://www.radio1.nl/item/258902-Het%20geheime%20leven%20van%20een%20alcoholist.html Bovenstaand interview van het draadje van Paddy laten horen aan mjjn beste vriendin. Dit interview ligt zo dicht bij mijn eigen beleving. Zelf vond ik het moeilijk uit te leggen ( soms kan je de juiste woorden niet vinden ) maar deze Man heeft het voor mij gedaan . In een klap is voor haar nu alles duidelijk en kan ze nog beter begrijpen hoe het voor mij is. Ik ben Paddy dankbaar voor het bericht En ik ben mijn vriendin heel dankbaar voor haar begrip ❤ lady jane en Yogajuf reageerden hierop 2
basta Geplaatst 19 augustus 2016 Rapport Geplaatst 19 augustus 2016 Ik wil deze draad verder lezen, daarom haal ik 'm omhoog, anders zoek ik me steeds suf. Ik hoop dat je niet wilde wegzakken, Skip.
Skip Geplaatst 24 augustus 2016 Auteur Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 Even buurten. Ik heb een hele lieve vriendin verteld van deze site. Maar ik was hier zelf al zo'n tijd niet geweest Wat had ik ook al weer allemaal bloot gelegd hier? Mijn ziel en zaligheid en wat was dat goed ! Deze site : jullie dus hebben het lastige pad samen met mij gelopen. En ik denk dat ik nu de weg wel weet en ik beloof weer te gaan schrijven als ik weer van t padje raak ( of weg zak .... dank Basta) Er gaan weken voorbij dat ik niet aan drank denk en heel af en toe springt er uit t niets een duiveltje op mijn schouder Maar die negeer ik want ... Het voegt niks toe En de zin : " ik heb nog nooit spijt gehad als ik Niet gedronken heb" ( ik weet niet meet van wie deze is ) blijft me altijd bij Het ga jullie goed Geen nieuws is dus goed nieuws Liefs Skip lady jane en huttula reageerden hierop 2
Kohtje Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 Ha Skip. Ja, die zin weet ik nog. Jammer dat je niet meer schrijft nu je de weg wel weet. Velen zijn naar die weg op zoek en hoewel die weg er voor iedereen weer anders uitziet, zijn juist beschrijvingen van die persoonlijke wegen inspirerend voor anderen om zelf hun weg te vinden en daarna te blijven volgen... Geen nieuws is goed nieuws gaat volgens mij niet op. Alleen goed nieuws is goed nieuws... Geen nieuws is niks. kruidenthee67 en Skip reageerden hierop 2
Kohtje Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 O, en nu je hier toch (nog) bent: wat staat er nou eigenlijk op dat plaatje van je, je avatar?? Vraag ik me van het begin af aan al af...
basta Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 Een nog niiet gezoende kikker, gok ik. Kohtje reageerde hierop 1
basta Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 Als het jou nog iets biedt, hier schrijven, zou ik het ook fijn vinden, het is zo inspirerend en goed geschreven. Maar ik kan me ook voorstellen dat het op een gegeven moment klaar is. Oh, heerlijk lijkt me!!
Skip Geplaatst 24 augustus 2016 Auteur Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 Ik moet toch weer lachen om de reacties Misschien hebben jullie gelijk. Het is ook mooi om te blijven inspireren als dat lukt maar de smeuïgheid is er een beetje van af Ik ben gewoon een braaf zweverige middelbare vrouw met uithuizige kinderen en een uithuizige man. Vermijd drankgelagen en geniet van kleine dingen op de vierkante meter. Het " groots en meeslepend " is ver te zoeken Hoewel ik dit najaar een reis ga maken met mijn broer Wie had dat gedacht. Naar een gebied waar in een straal van 1000 km geen slijterij te vinden is. En ik ben zo blij en ontroerd dat wij dit samen doen. Misschien kom ik toch weer vaker hier. Want overwinningen vieren met medestrijders voelt ook weer heel vertrouwd Tot later lady jane reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 Nee, dan ik... groots en meeslepend. Alvast een heel mooie reis gewenst, Skip. En ja, hopelijk tot later. Maar je avatar, Skip?? je avatar??? smart reageerde hierop 1
basta Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 "de smeuïgheid is er een beetje van af " Nou, laat dan maar. Ha, ha, nee hoor, ik vind dit ook weer leuk om te lezen. De vierkante meter in plaats van groots en meeslepend. (Vaak verward met alcoholisme, trouwens) Fijne reis, wat bijzonder! smart reageerde hierop 1
Skip Geplaatst 24 augustus 2016 Auteur Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 Avatar dat is een klein kikkertje onder een blad. Geen idee waarom
kruidenthee67 Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Geplaatst 24 augustus 2016 Hey Skip! Leuk dat je er bent...hehe...weer iemand uit dezelfde periode! Da's toch heel fijn...ook al is de smeuïgheid eraf...hihi! Blij voor jou!!
Skip Geplaatst 29 januari 2017 Auteur Rapport Geplaatst 29 januari 2017 Voor de eerste keer met iemand gesproken in mijn omgeving die er openlijk vooruit komt afhankelijk te zijn van alcohol. En niet zo voorzichtig en aarzelend als ik in het begin maar gewoon hoppa...... op de mail naar familie, vrienden en collega's De huisarts, de afkick kliniek , een buddy , de AA iedereen werd acuut ingezet Hij kreeg meer dan 100 steunbetuigingen via de post. Fantastisch!! Dus zo kan het ook Niks schaamte of schuld Gewoon : dit ben ik Dat is nog eens lef En stiekem ook een beetje jaloers Wat heb ik toch zitten ploeteren in mijn eentje ( met jullie dan natuurlijk op de achtergrond sorry ) En dan nog ... Je kan 100000 steunbetuigingen krijgen : je moet zelf het proces door Het gaat met mij gelukkig goed. Misschien juist door dat geploeter sterk geworden Relatie overleefd. Andere vrienden gekregen. Meer tijd voor leuke dingen. Dus voor een ieder die denkt : komt het ooit nog goed ??? Zeg ik volmondig ja!!! Dag voor dag en stug volhouden. ❤ smart reageerde hierop 1
smart Geplaatst 29 januari 2017 Rapport Geplaatst 29 januari 2017 Hee leuk om wat te horen; ik miste je al wel eens.... Is die reis met je broer al geweest? Skip reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 29 januari 2017 Rapport Geplaatst 29 januari 2017 Hey Skip! Wat fijn om van je te horen. En ja wat een stoer verhaal. Moedig ook. En bemoedigend dat het jou nog steeds goed gaat. Ondanks het geploeter. Hier nog wat geploeter..maar het komt ooit goed Ach...is het al niet goed? Dikke knuffel Skip reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden