Spring naar bijdragen

Skip


Skip

Aanbevolen berichten

Dan komt ie in de prak terug hoor want ik rijd zelf niet

Leuk dat je ook op t pact staat

We worden altijd erg uitgelachen met de motor omdat het zon motor is van het merk : huisdier met een Ć  er achter

Zo'n brede met zittingen. Als je gaat zitten dat je denkt " hĆØ waar is de gordel " zo breed dus.

Echte motor freaks kijken er volgens mij een beetje op neer. Maar ja mijn man doet er het alles aan om mij achterop te krijgen dus tja ... Beetje luxe voor t prinsesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik ben er weer : maar eerst even iets recht zetten want nu ik mijn draad even terug lees zie ik dat ik de plank weer eens heb gemist . Monster biedt de koga aan .... Weet ik veel ... Dat is dus een fiets.

Ik dacht : het zal wel iets met de motorsport te naken hebben.

Mijn vakantie pact gehaald. Da's toch weer fijn.

Ik heb zelden zo'n leuke vakantie gehad.

Op een soort landgoed, kasteel uit 1600, leuke groep van 20 mensen. Overdag was er de mogelijkheid om te schilderen, wandelen, sieraden maken en tot mijn verbazing ook acteerlessen.

Even door de eerste verlegenheid heen en daarna was t gewoon geweldig. In een onbekende groep hoef je niks hoog te houden. Ze kennen je achtergrond niet. De gesprekken zijn nieuw en inspirerend.

Er werd gedronken maar ik kon zelf kiezen of ik daar bij wilde blijven. Niks moest!

Op een woeste meezing avond heb ik mijn snor gedrukt en ben er tussen uitgeglipt en niemand die er wat van zei.

Tenminste niet in de verwijtende sfeer..... In de vorm van " wat was je ongezellig "

Ik mocht gewoon zijn wie ik nu ben.

De tweede week achterop de motor ging best goed. Mijn privƩ chauffeur moest wel even schakelen van " hells angel" naar " heavens angel want de prinses achterop wenste niet harder te gaan dan 80 km / u

Dan werd zij paniekerig.

Maar goed de lieve vrede was ook wat waard. We toerden van plaats naar plaats en hadden het samen in het stilte gebeid van Frankrijk toch erg gezellig. We hadden een hoop te vertellen.

Ik ben over gegaan tot het voorlezen van mijn blog waar hij toch enigszins onthutst over was vooral over het eerste deel waarin in mijn stiekeme drink en flessen verdwijn trucs ter sprake kwamen.

Nu is hij toch wel blij dat ik dat niet meer doe.

Maar een paar dagen later wilde hij me toch een slokje van de wijn laten proeven die hij deze vakantie redelijk rijkelijk liet vloeien.( toch niet helemaal begrepen wat verslaving in houdt)

Dat hij zichzelf een dure wijn gunt dat begrijp ik prima. Ik voel daar geen boosheid of jaloezie bij.

Wat ik wel lastig vind is als hij het niet bij 2 of 3 glaasjes houdt en dan bepaald bijbehorend gedrag vertoont waarvan hij zelf vindt dat dat reuze mee valt... En ik niet zo ingewikkeld moet doen.

Dat zijn de lastige momenten. Niet omdat ik dan trek heb maar omdat ik hem dan kwijt ben en hij dit niet zo ervaart.

Moet ik niet zeuren .....of

Mag ik wel zeuren .....

Ik weet soms niet hoe ik dit soort dingen aan moet pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of de volgende dag

als de sfeer goed is

en de kater al weer weg?
niet verwijtend idd

maar hoe het voor jou is.

sterkte ermee, kan best een

pittig gesprek worden, maar dan

heb jij jouw ding gezegd en je grens

nog iets duidelijker gemaakt.

Wat hij ermee doet/kan is dan de volgende stap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skip...zelf denk ik dat dit geen zeuren is

Een ander kan het als zeuren ervaren...dat zegt meer over de ander dan over jou

Moeilijk is het om het door te laten komen hoe jij het ervaart als de ander het niet ziet of niet wil zien.

Mijn man heeft geen probleem met zijn drinkgedrag zegt hij en toch zie ik hem telkens zijn eigen feestje bouwen alleen..terwijl ik aan de fris zit.

Ook daar kom ik "nog"niet doorheen.

Ben er ook nog niet sterk genoeg voor...zo voelt het

Misschien willen we te snel veranderingen...immers wij gaan best snel..waardoor de ander ons niet kan bijhouden

Denk ook dat de ander vreselijk moeten wennen aan het pad wat nu bewandeld word

Tenslotte was het niet zijn pad..zijn keus

Wat het beste is voor ons zegt nog niks over de ander...of zoiets

Mooie vooruitgangen boek jij.

We hebben de tijd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat ik mis aan alcohol is dat ik niet meer kunstmatig mijn stemming kan veranderen.

Als ik nu geen zin heb dan heb ik geen zin. Voorheen dacht ik hup een wijntje er in en gaan!

Als ik wat zwaar op de hand was dan hup een wijntje er in en ik kon er weer om lachen

Als ik verdrietig of teleurgesteld was ... Even een glaasje troost.

Nu is het zoals het is en ik ben wie ik nu ben

En soms is degene die ik ben best confronterend voor mezelf

En als ik confronterend voor mezelf ben hoe is dat dan wel niet voor mijn partner.

Die man verdiend een lintje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dochter jarig...22 geworden.

Daar zaten we zomaar op een prachtige nazomer avond aan een verjaardagsdinertje op een leuk terras.

Mijn hart zwol op.

Wat ben ik trots.

Zo leuk opgedroogd.

Dochter met wie ik in de afgelopen jaren aardig wat robbertjes heb uitgevochten is opeens een verstandige blije vrouw geworden.

Er is niets meer over van het obstinate dwarse verdrietige ongelukkige meisje.

Ik ben blij en kan opeens ook dwars door de tijd heen kijken en zien dat het met puberzoon ook helemaal goed gaat komen.

Nu nog even in de weerstand en zich onder moeders vleugels uitwringend. Afwerend en soms schoppend.

Maar de dochter laat het zien: geduld : alles is al goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Skip, met je dochter en met jezelf, als trotse moeder!

Ā 

En zo veel dank voor je tip op mijn draadje. St Janskruid blijkt hier zelfs erg populair te zijn! Heb een extract gekocht en houd het nog even achter de hand, maar denk dat ik het een kans ga geven.Ā 

Ā 

Fijne avond nog!Ā 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een kopie van de dagdraad ( leuk voor later ... Zou mijn moeder zeggen)

Ben zo brak als wat. Gister verjaardagsfeest dochter.

30 man te eten en te drinken. Dochter voelde zich ook heel verantwoordelijk dus het ging heel goed maar.......

Ik ben er niet goed meer in. Ik kan me niet overgeven aan het feestgedruis.

En al helemaal niet bij mij thuis. In gesprek blijven en daarnaast alle gasten in de gaten houden en de glazen vullen ...

Het is me teveel

Teveel prikkels en ook verderop in de avond : teveel drank ..

Dan wil ik niet ongastvrij vrij zijn maar ik denk maar 1 ding: " zulken we er maar een eind aan breien"

Onopvallend verschuif ik wat glazen maak ik wat subtiele opruimbewegingen.

Maar ja wat elk drankminnend mens weet : subtiel en onopvallend werkt niet. ;)

01:00 uur was het huis zo goed als leeg.

En ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skip, wat kan ik me dit goed voorstellen. Vreselijk. Maar je hebt het volbracht!

Wij hebben zulke "feesten" gelukkig nooit meer; visite komt 's middags vaak aanwaaien, eet dan wel of niet mee en taait na de koffie 's avond weer af.

Pffft, ik word al moe als ik er aan denk dat ze tot 's nacht blijven zitten. Het zal mij ook wel een keer overkomen in de komende tijd en ik ben nu gewaarschuwd.

Lekker bijkomen vandaag. Dikke pluim voor je :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...