Spring naar bijdragen

Zaterdag 29 maart 2014


eline

Aanbevolen berichten

Ik lees al hele ochtend mee en heb lang getwijfeld of ik zou reageren op maatjesverhaal. Ik ben niet zo goed in om de goede woorden op papier te zetten, vandaar mijn twijfel.

IK heb hier lang maatje gehad en erg veel steun aan gehad. Heb mijn maatje nooit gesproken of ontmoet en dat hoefde voor mij ook niet. Het ging mij puur om dingen te delen. Het was voor mij erg belangrijk om dingen te delen die ik hier niet op het openbare forum kwijt wilde. Het draaide er echter alleen op het eind uit dat het beter met mijn maatje ging en ik me veel te veel bezondigde aan zelfbeklag. Had ik op dat moment niet in de gaten, maar later wel.

Ik heb sinds kort weer de beschikking over computer. Mijn leven is nog steeds niet ok, maar doe er nu wel wat aan.

Heb wel besloten om minder impulsief te reageren hier en lees vooral mee. Alleen door te lezen, vind ik al steun.

Wens iedereen goede en mooie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje jij voelt het beste aan of en wanneer je iets wilt vertellen hoor, je bent hier niets verplicht, alleen wens ik dat je zo gauw mogelijk opknapt en je wat prettiger gaat voelen. Hier heb je al vast een flinke bos :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:. :)

 

Hier is bijna alles in kannen en kruiken, ik moet alleen nog leren dat ik niet met de natte, doordrenkt met modder, met schoenen aan,  zo maar naar binnen loop, en netjes m'n handen was als ik dingen hier aan raak. Dat vergeet ik nog steeds, maar voor de rest gaat het goed met mij. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben weer uitgeraasd :)

 

Suikertje, je posting was heel begrijpelijk.

Als je wat kwijt wilt, gewoon doen en zo niet dan niet.

Het gaat om jezelf uiteindelijk.

 

Maatjes.

Ik heb een paar oproepen gezien.

Verder weet ik niet wat dat hier betekent.

Het loopt niet storm met aanbiedingen, begrijp ik.

Vooralsnog heb ik mijn maatje(s) binnen mijn gezin en familie.

Ik kan me echter wel voorstellen dat dat de komende tijd niet voldoende is.

Aan de ene kant sta ik er positief tegenover en vind dat je in het algemeen je medemens moet proberen te helpen.

Maatje zijn lijkt me echter soms best dichtbij te kunnen komen.

Misschien voor de zoekende inderdaad een goed idee om zelf iemand te benaderen.

En niet te hard van stapel te lopen; maar dat is misschien een erg persoonlijk iets voor mij.

 

Nu: boodschappen doen.

Mijn vrouw is de hort weer op, slecht wijf heb ik ;)

 

Wijfie alvast veel plezier morgen met het optreden!

Laat ze even een poepie ruiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo het eten zit er weer in en vandaag lekker gewerkt buiten. morgen nog een dagje en dan is het denk ik een heel eind klaar. Heerlijk gevoel is dat toch. Nu nog leren bijhouden met 25 gr. of hoger en dan ben ik er.

Suikertje hoe is het vandaag gegaan? Heb je een beetje kunnen genieten van de :sun:?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saaie boel hier, ligt natuurlijk ook aan mezelf. Laat ook weinig van me horen. Tijd op balkon gezeten, maar zon is hier allang weg. Ga straks mijn medicatie innemen en slaap dan vrij snel. Heb wel genoeg om kudde olifanten om te leggen. Ik lees nog wel even mee en als iemand iets schrijft, reageer ik wellicht nog wel, wie weet. Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond,

 

Muziekjes mogen van de moderator niet meer op de dagdraad Suikertje, Daar is een apart muziekdraadje voor, ook onder ditjes en datjes.

Welkom terug trouwens :)

 

Mijn man vond het wel een goed idee om op deze zomerse dag hutspot te maken met groenteballetjes.

Het smaakte best!

 

Denken jullie aan de klok een uur vooruit komende nacht.

 

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha dus jouw hondje lijkt op mij Suikertje :P Ja slapen is meestal het beste als je je niet zo prettig voelt. Morgen maar lekker met je kop in de zon. Vitamientjes op doen, altijd goed. Ik heb in het verleden vaak last gehad van na en voorjaars depressies gehad maar nu ik een lamp heb, heb ik nergens last van. Nu het zonnetje schijnt duik ik de tuin in.

 

Goeie avond Kate. O ja das waar zeg. Moet ik niet vergeten van die klok. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen zin om alles van vandaag door te lezen, want ben ERG MOE na een feestje dat om 13 uur (!) begon

en waar ik nu net pas weg heb kunnen gaan: ik ga zo lekker douchen en in bed liggen.

 

Ik wil alleen nog even dit schrijven: ik had het gevoel dat de meeste mensen om me heen het gek/

ongezellig vinden/vonden dat ik niet dronk. Ik vraag me af of dit nou mijn eigen gevoel is, of dat mensen

dat ook echt vinden.... En wat ik daar dan weer van vind....

 

Verder eet ik geen vlees én eet ik geen suiker, dus ik voel me soms wel een "moeilijk mens". Dat komt vooral 

omdat mensen het raar vinden én omdat de rest het allemaal wél doet.

Maar ik voel me er echt veel beter bij om geen suiker te eten en ik eet gewoon liever zo min mogelijk dieren, omdat 

dieren van mij gewoon mogen blijven leven. Ik kan prima leven en volop lekker eten zonder vlees of vis.

 

En ik voel me er veel beter bij om niet te drinken en te blowen... maar het is veel gewoner en dus makkelijker

als je 'gewoon' wel drinkt en meedoet met de grote groep, dan hoef je niks uit te leggen, val je niet op etc etc

 

Enfin. Ik ga fris m'n bed in. Welterusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ander woord voor een moeilijk mens is een speciaal mens....... ;) ik snap je wel; steeds vragen en opmerkingen van mensen is irritant. En niet drinken ongezellig.....typisch Nederlands woord gezelligheid dat te pas en te onpas gebruikt wordt. Samen zijn en samen wat drinken is gezellig, of jij alcohol vrij neemt maakt het niet minder gezellig. Het woord gezellig is een veel gebruikt middel voor peer pressure (groepsdruk) Proberen iemand over te halen met een non argument.

 

@Jane

Dank voor je reactie en je compliment. Ja ik ben best tevreden en ik kan me inmiddels beter over frustraties van de afgelopen maanden heen zetten. De nieuwe start komt op een uitstekend moment. Een collega die zei afgelopen week iets vergelijkbaars. Dat ze zag dat mijn rust, geduld en positiviteit weer terug is. De les voor volgende keer is de mate waarin onontkoombare frustraties, ik, een impact laat hebben op mij en mijn functioneren. Mezelf er minder van aantrekken en vertrouwen in mijn functioneren houden ook al praten anderen je dingen aan. 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was inderdaad erg stil vandaag op de dagdraad.

Ik heb dus andere dingen gedaan.

 

Erik: je klinkt inderdaad sterk en positief. Mooi man!

Nooitmeer: heel erg goed gedaan. Trek je niet teveel aan van anderen v.w.b. dit soort dingen.

Aggie: geen flauw idee hoe dat met die punten werkt. Ennuh, klok vooruit, ja. Uurtje " korter"  slapen.

Ook ik ben dan weer een paar dagen wat van slag. Blehhh.

 

Ik meld me alvast af voor vandaag (droog), dan kan ik dat niet meer vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast heb ik eigenlijk ook wel genoeg aan mezelf in deze periode.

De afgelopen 6 weken was ik erg blij met hoe het met mij ging.

Nu nog wel, maar ik ben verder vooruit aan het kijken dan een dag.

Het lijkt een grotere verandering te worden, dan alleen de fles laten staan.

Met die verandering ben ik nog niet klaar, eerder begin ik daar net aan, denk ik.

Een maatje, die steun verwacht, kan ik er niet bij hebben nu, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...