rosa45 Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Oke, er is nog een reden om te stoppen. En dat is dat je het voor jezelf moet doen. Klinkt cliché, maar cliché's zijn meestal waar. Je moet er zelf voor 100 procent achter staan anders lukt het niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Jane, ik weet wel een goede reden om niet aan het dagpact mee te doen. Als je bij voorbaat al weet dat je je er toch niet aan kunt houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 ik vroeg dus een echt goede reden Rosa persoonlijk vind ik die niet echt goed je komt hier immers niet voor niets en misschien dat die extra stok achter de deur (dat pact) je voor drinken kan behoeden en ja dan kun je je misschien er wel aan houden?je weet het pas als je het (echt) probeert meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Hoe weet je dat je kat katholiek is Gerrit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 ik daag je uit Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Iedereen heeft zijn persoonlijke redenen en dat is er zeker 1 voor mij, iedereen beleefde of beleefd het drinken ook anders ( ik bijv. niet de hele dag maar nu heb ik het wel zwaar op die bepaalde uren). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Oke Jane, een goede reden is misschien dat ik me prettiger voel als ik wat gedronken heb dan dat ik nuchter ben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 dat is een test die jij kunt doorstaan Doni als het alleen gemakkelijk zou zijn wat zou de waarde dan zijn van stoppen? Naarmate jij sterker wordt zakt die trek naar de achtergrond en dan heb je meer energie voor belangrijke of leuke dingen. Nu is het zinvol die ook te doen maar een poosje ter afleiding om die trek uit te zitten en te onderzoeken. ik ga lekker slapen truste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) als je het bij een beetje kon houden was dat (misschien) waar rosa maar dan was je hier niet dus nee gelukkig zet je er zelf ook het woord misschien tussen, je bent niet overtuigd zelf he verder zoeken maar weer en ik lees je morgen 1 maart 2014 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Trusten! Klopt hoor en vandaag is het me weer gelukt dat geeft me een goed gevoel na al die jaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Op welke uren heb je het dan zwaar, Doni? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Net voor het eten en tijdens het koken, vriend kookt ook vaak dus dan zat ik aan de wijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Jane, ik weet wel een goede reden om niet aan het dagpact mee te doen. Als je bij voorbaat al weet dat je je er toch niet aan kunt houden. Waarom gebruik je het woord kunt en niet wil? Niet kunnen klinkt als weerloos slachtoffer terwijl het eerste glas een besluit is en daarmee een kwestie van willen. Verklaren dat je het niet kan maak je het te makkelijk voor jezelf om te drinken. Het geeft een schijngevoel van er niks aan kunnen doen en dat voelt beter dan besluiten te drinken terwijl je weet dat het besluit in je eigen handen ligt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Doni, Mooi resultaat! Goed gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Jane, je leest me morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Volgens mij is de enige goede reden tot drinken; het willen waarbij je de risico's kent en accepteert. Ik ging afgelopen zomer weer naar het Oostblok en ik wilde weer reizen van hostel naar hostel. Ik wilde bier en wodka in de nachttrein, ik wilde de hostelsfeer van uitgaan en met een groep onbekenden dronken tegenelkaar op snurken. Ik wilde uitgaan met drank, ik wilde dansen en me laten gaan zoals ik zonder drank minder goed doe. Ik wist bij landing in NL dat de knop weer om moest en dat heb ik toen ook een tijdje gedaan. Ik heb geen minuut spijt en ik zou nooit horen op een dagpact want ik koos ervoor om te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Nog een reden voor mij zijn de kilo's, ik weet dat die eraf gaan zonder alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Beste mensen, Ik meld mij af voor het Dag Pact, nuchter. Welterusten, tot morgen. Goede start van de dag morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) Vind ik wel leuk hoe mijn tekst ontleed wordt. Onbewust geef ik dan toch meer bloot dan dat ik wil:-) Erik bij mij is het niet dat ik het eerste glas niet moet nemen maar dat ik in de supermarkt de fles niet in mijn winkelwagentje moet zetten. 1 maart 2014 bewerkt door rosa45 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 En nu meld ik me droog af. En wat grijs gedraaide plaat vanavond maar ikzelf had em al tijden niet gehoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Vanavond even op visite bij een dame die aan het bier zat. Of ik ook wilde, hmm nou nee laten we dat maar niet doen. Koffie. Heb later verteld waarom en hoe enz, beetje luchtig gehouden. Verteld over refusal, dat kent ze niet maar ze weet wel iemand die dat ook best eens handig zou vinden. Vanavond gewerkt aan een mooie flyer met een pc die steeds uitvalt, grrrrr Nu eten enzo. x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2014 Goed gedaan Otje! Hoe kan een nieuwe pc nou steeds uitvallen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 2 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2014 ik ben een beetje gefrustreerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2014 Hoi Jen, Wat is er dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 2 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden