Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 maart 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hey Peet,

Het niet drinken zie ik zeker niet als een straf, en misschien gebruik ik bijkomende problemen wel als excuus. Wie zal het zeggen. Kennelijk ben ik niet zo sterk als jij, nu nog niet, dat komt echt nog wel want ik doe het uiteindelijk voor mezelf, het helpt mij wel om te zeggen dat ik het voor mijn gezin doe! Ik drink nu niet en er zullen nog veel moeilijke momenten volgen. Ik wil wel eerlijk blijven op het forum. Het moet toch niet zo zijn dat als je weer de fout in bent gegaan je niet meer om steun mag vragen omdat het je domme eigen schuld is! Want dat weet ik ook wel! Het is een verslaving en die zijn nu eenmaal erg hardnekkig, och.....weer een excuus!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doni,

 

Ook bij mij is het aantal momenten, dat ik trek heb, al aan het afnemen en ook qua intensiteit aan het verminderen.

Wat mij helpt is om steeds een dag vooruit te kijken en de momenten te identificeren, waarvan ik kan verwachten dat de trek ontstaat.

Ik ben dan voorbereid, word minder overvallen. En dus beter gewapend om op zo'n moment te kiezen om niets te drinken.

Voor mij werkt dat, maar iedereen is anders natuurlijk.

Vandaag of morgen loop ik natuurlijk tegen een niet voorziene situatie aan. Kijken hoe dat zal gaan.

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel,

 

" ... och weer een excuus"

 

Maar je hebt het nu wel gezien en benoemd. Goed zo.

En je drinkt nu niet, dus gevallen en weer opgestaan.

 

Go Dribbel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je gelijk aan, daar zal ik beter op letten. En dat onderschat ik ook zeker niet. Als het zo makkelijk zou zijn dan was dit forum er niet. Maar als er mensen zijn die even niet zo sterk zijn dan is de boodschap die jij geeft ook niet echt helpend, althans voor mij niet. Ik verwacht hier juist meer dan van de mensen die wel normaal met alcohol om kunnen gaan.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbeltje,

 

Pik uit alle reacties die je hebt gehad de dingen eruit, waar je nu wat mee kunt.

Andere reacties zijn misschien over een aantal dagen, weken, maanden opeens van belang.

Een ieders situatie is weer anders. Ik denk als je nu je eigen draad helemaal terug zou lezen, je er weer heel andere dingen uithaalt.

Wijsheid toegewenst!

 

Go Dribbel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we elkaar even niet begrijpen, jammer maar dat is soms zo. Ik bedoel het niet vervelend, kennelijk trek ik het me te persoonlijk aan.

Dan pak ik het advies van MG op en dan pluis ik er uit waar ik wel verder mee kan.

Ik vind het wel stoer dat mensen hun fouten toegeven, zelfs als het een fout is zoals weer drinken!

Was ook weer een dom idee van mezelf om weer naar het dagdraadje te gaan en te reageren.

Ik leer het ook nooit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Lees me en huiver alstublieft.

 

 

Waarom zou ik huiveren. Is dat behulpzaam en opbouwend?

 

Ik heb het gelezen; je stoot onze goed bedoelde adviezen allemaal af of je verdedigd je. Je neemt niks aan noch bedenk je in welk kader iets geschreven is. (zoals ik je probeerde uit te leggen over naasten die niks weten/ het opgegeven hebben. Bedenk dat wij tikken uit onze ervaring en weten dat we voor onszelf ook de schone schijn op hielden van we kunnen overal stiekem mee wegkomen)

 

Hetgeen ik quote is op en top zelfbeklag van kijk mij eens zielig zijn. Pak jezelf bij elkaar. "Show some dignity please" toon eens wat waardigheid. 

 

Je schrijft, ik heb dit forum nodig......maar wees dan eens ontvankelijk voor wat men met de beste bedoelingen aan je wil schrijven.

 

Het wachten is op de eerste echt nuchtere dag denk ik.....pas dan kan er iets tot je doordringen. Tot die tijd veel sterkte met uit de put omhoog klimmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...