Spring naar bijdragen

Echt stoppen !


rast

Aanbevolen berichten

Hallo,

weet niet zo goed hoe ik moet beginnen eigenlijk.....zit nu met een glas wijn naast me met tranende ogen te typen. Kijk al een tijdje op dit forum en vind het echt goed hoe jullie elkaar steun proberen te geven. Ik ben een jongen van 22 jaar, studeer aan de universiteit en woon op kamers. Als je me zo zou zien zou je echt niet denken dat ik een drank probleem heb, maar ik denk dat het is fout gegaan afgelopen zomer. Ik heb als propper in het buitenland gewerkt ( al 2 jaar ) en daar heb ik 2 maanden lang elke dag gedronken. Kwam met trillende handen thuis maar toen kon ik nog stoppen met drinken, maar nu lukt het me gewoon echt niet meer!! Had aan mezelf beloofd om me aan te melden op dit forum als ik weer een terugval zou hebben en ja die heb ik nu echt heel erg! Is nu voor de derde keer sinds augustus dat ik heel de dag op bed lig en alleen maar drink, ik kan niet eens eten zo erg takel ik mezelf toe. Ik weet dat ik echt hulp nodig heb, maar ben zo verschrikkelijk bang om het aan mijn vrienden,huisgenoodjes en ouders te vertellen. Ik heb echt een hele goede vriendengroep en die zien het denk ik ook aan me als ik weer bij ze zit met mn trillende handen. Vanavond zullen ze me wel weer bellen en dan moet ik weer zeggen dat ik ziek ben of een ander excuus heb om ze niet te zien. Ik ben zo moe van die leugens....maar ik ben 22 jaar en student hoe kan ik nou nooit meer drinken ? Ik weet het echt niet meer....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste rast,

 

Van harte welkom,

Jongen toch, jij moet je wel erg rot voelen nu,

Misschien is het een idee, om 1 (je beste) vriend, uit te nodigen omdat je even wil praten.

Het is meestal een hele opluchting als je je probleem bij iemand kwijt kan.

Huisarts kan ook (geheimhoudingsplicht).Maar..de eerste stap heb je al genomen, en dat is door hier te komen,

 

En, wat Sowhat ook al zei;

Denk niet te groot

Zeg; Vandaag neem ik de eerste niet, en bedenk wanneer je daar mee wil beginnen.

Morgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik hoop het, weet alleen niet of ik het kan moet morgen naar mijn ouders huis en ben zo bang om ze te zien, en juist daarom ga ik weer drinken ! Maar wat kan de huisarts voor me doen dan ? Ik ben geestelijk verslaafd, denk niet dat hij daar een pilletje voor kan geven ? Dankjewel voor jullie reactie trouwens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom ben je bang om je ouders te zien rast (trillen?),

 

En de huisarts kan wel degelijk wat doen hoor.

Er bestaan zuchtremmers,

Er bestaat refusal (als je dan gaat drinken, word je heel ziek),

Hij kan doorverwijzen naar hulpinstanties.

Bovendien, komt de dokter dit wel veel vaker tegen.

Denk echt niet dat je de enige ben.

Kop op he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom rast op ons forum.

22 jaar is gelukkig een leeftijd dat je juist

nog makkelijker terug kunt. Je bent deels

geestelijk afhankelijk en deels fysiek, want dat

trillen is geen idee, het is echt en je lijf doet dat.

Pak ze beiden aan en je zult de rest van je leven hier

profijt van hebben!

Zac Efron is denk ik iets van jouw leeftijd en die is er weer bij,

staat vandaag in de krant.

Maak geen drama van deze fase, maar neem jezelf wel héél serieus.

Je ouders of beste vriend zouden je heel graag ook serieus nemen a;s

ze van je dilemma zouden weten. Gun hen die kans; jij zou toch ook graag een van hen

helpen als ze jou in vertrouwen namen? Delen is helen, zegt Rudy, een forumgenoot, hier.

En zo is het. je deelt het hier met ons ook, niet voor niets, je hebtb eerst meegelezen en

toen bewust die stap gezet. Als die stap iets positiefs oplevert, zou je de volgende stap kunnen

overwegen en zetten. elke stap is er één, en wel op de weg omhoog uit deze zware cirkel voor jou.

succes :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja trillen inderdaad ! en omdat mijn moeder dwars door me heen kijkt, dus dat ze weet dat het de afgelopen tijd niet goed met me is gegaan. Denk dat ik toch maar naar de dokter ga dan, voel me daar alleen al echt ongemakkelijk bij, het is toch opgenlijk toegeven dat je alcoholist bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is toegeven dat jij een probleem hebt met alcohol.

En je bent heus de enige niet.

het erkennen is al het aangaan van je problemen.

Je arts maakt wel erger mee hoor, voor hem hoef je geen

schaamtegevoel te hebben. Dat je die wel hebt pleit voor je,

maar gebruik het niet als excuus om niets te doen.

Dan wordt je probleem groter en erger.

Je komt hier omdat je iets wilt doen, toch?
Nou hier is je kans! grijp hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik sport normaal gesproken best veel, fitness en voetbal maar heb er nu echt de kracht niet voor. Heb sinds gistere avond 7 uur niet meer gedronken en heb het echt heel zwaar. Ik hoop dat ik het vol kan houden, maar ik tril zo erg dat ik het mijn ouders wel moet vertellen denk ik. Zit constant in mijn hoofd om toch naar de winkel te gaan en die fles wijn te halen, maar denk dat ik het niet eens meer kan binnenhouden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rast, als je nu volhoudt

hoef je dit maar één keer te doen!

veel op het forum schrijven kan helpen

je hoeft het niet alleen te doen

al lijkt dat natuurlijk nu wel zo.

Alleen jij kunt dat eerste glas en die fles laten staan,

wij kunnen steunen. We weten wat het is, want ook wij

zijn hier doorheen gegaan.

Veel kracht voor jou en moed om dit door te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga echt heel erg mijn best doen om het door te zetten, als ik nu niet stop gaat het helemaal fout. Net iets geprobeerd te eten, kon het niet binnen houden.... misschien maar goed dat dat gebeurd is want nu besef ik weer wat ik mezelf aandoe! Maar ik kan echt nergens anders  aan denken dan drank, dat maakt het zo lastig !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, voor nu zoek afleiding, neem een hete douche, ga naar buiten voor een flinke wandeling, eet iets lichts en bovenal vertel het je ouders, het zal je enorm opluchten als je dat gedaan hebt.

 

Je kunt ook nudirect even contact opnemen met de AA, zal je misschien goed doen om even met iemand persoonlijk te spreken.

AA HULPLIJN - DAG EN NACHT BEREIKBAAR - 085 - 104 53 90

 

Sterke Rast en zet nu door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die Rast,

 

Knap hoor dat je op jouw leeftijd door hebt en niet ontkent dat je moeite hebt met de alcohol. Een grote pluim voor jou. Ik heb hele goeie hoop dat het jou lukt om dadelijk zover te komen dat je de baas bent over de alcohol.

Probeer wat bouillon klaar te maken b.v. van een blokje dat is lichte kost, zorg dat je maag gevuld blijft. Maak wat kipfilet klaar als je dat kunt en blijf eten ook al zijn het maar hele kleine beetjes. Een gevulde maag geeft minder trek in alcohol.

Ik hoop je veel te zien bij ons want samen lukt het jou om er voor te gaan.

Een dikke knuffel voor jou omdat je dat verdiend. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net met de AA gebeld, die heeft me het advies gegeven om het drinken af te bouwen omdat ik echt niks kan doen door mijn ernstige trillingen en omdat ik naar mijn ouders moet vanavond. Raar advies eigenlijk, maar hij zei dat het zo ook miakkelijker kan zijn. Hij zei een half glaasje wijn, hoop dat dan dat ik het daarbij ga houden. Oh wat voel ik me hier eigenlijk slecht bij, maar ik trek het echt niet meer word helemaal gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het maar een merkwaardig advies van de AA Zo even telefonisch. Lijkt wel klantenwerving.

Goed, in een beschermde omgeving en onder begeleiding (kliniek) en bij iemand met een zwaar en langdurig drankverleden kan ik me er nog wel iets bij voorstellen. Alhoewel dan zijn er ook wel andere middelen.

 

Afkickverschijnselen bestrijden met drank. Ja, zo lust ik er nog wel eentje. In elk geval moet iemand dan wel HEEL erg sterk in zijn schoenen staan om daar baat bij te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke wat een *advies, al weer 2 glazen wijn op en net een fles wodka gehaald.... Ik kan hier zelf niet meer bovenop komen, heb hulp nodig ! Ga zo eerst maar eens mijn moeder bellen en vragen of ze me komt halen en vertel haar alles, daarna zien we wel weer verder. Zou echt niet weten hoe mijn vrienden en iedereen op reageren maar ik wil dit niet meer, dan maar een student die niet drinkt maar dit word zo mijn dood nog

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah je wilt niet weten wat een opluchting het is , om het aan de mensen te vertelllen , om wie je echt geeft.

Ze zullen je steunen , en geen oordeel vellen.

Dat moet je zelf ook niet willen ,

Je bent niet slecht stom of wat ook.

Maak kleine stapjes en zie je trigger.

Ga iets doen als je meent een excuus te hebben om weer iets te moeten gaan drinken.

Bedank je winst als je het kunt laten  en stel het drinken uit al is het maar voor een uur .

 

 

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo net mijn moeder alles verteld, lucht inderdaad heel erg op! Voel me wel echt een loser, 22 jaar en nu al een drankprobleem. Ze dachten het ook al wel trouwens, dat is iets wat ik echt nooit gezien heb dacht dat ik het altijd wel goed verborgen kon houden. Maar goed dit voelt wel echt als een stap in de juiste richting, bedankt voor alle goede adviezen en steun ook trouwens iedereen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee heb inderdaad nog niet alles verteld maar wel dat ik echt een probleem heb en de grote lijn van het verhaal zeg maar. Mijn pa komt me zo ophalen, ben zo nerveus om hem te zien.... mijn moeder reageerde hier echt goed op maar weet niet of hij dat ook zal doen. Er komt vanavond iemand langs van de AA om een praatje te maken met mij en mijn ouders trouwens, echt super dat er mensen zijn die dat als hun werk doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rast... Ik reageer niet snel hier maar lees dat er iemand van AA komt.. Dat zijn geen professionals en al zeker geen doktoren. Kun je niet beter langs de huisarts of huisartsenpost desnoods die je ook in het weekend iets voor kan schrijven als je direct wilt stoppen met drinken. Een besluit nemen om aa te bezoeken kan altijd nog. Mijn ervaring met aa laat ik in her midden maar dit advies is absurt en moeten ze aan een dokter overlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...