Spring naar bijdragen

Vrijdag; a new day without alcohol!


Lieselot

Aanbevolen berichten

Niet mee eens Bolletje. Als dit vaker voorkomt zouden wij misschien eens kunnen kijken wat wíj kunnen veranderen.

Ik voel me zeker best wel een beetje verantwoordelijk voor de nieuwkomers. Jij toch ook?

 

Nou Ietje als iemand, in een grote groep, het gevoel heeft dat hij of zij niet gehoord wordt, ligt dat niet aan die grote groep over het algemeen.

Dan zou je, ook al is dat voor sommigen heel erg moeilijk, kunnen proberen om toch iets meer aandacht te vragen. Dat moeten sommigen leren, en dat kan ook hier. Als je aan geeft dat je dat in het dagelijks leven ook mee maakt, ligt het probleem toch grotendeels bij die persoon.

En ook ik voel me verantwoordelijk voor de mensen hier, maar voel niet altijd dat iemand hulp nodig heeft. En dan nog kan ik die ook niet altijd geven omdat ik niet overal raad op weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bol, ik ben het ook wel met ietje eens hoor dat het als je hier nieuw bent het gewoon lastig is om je plek een beetje te vinden en dat ligt ook aan degene die hier al lang schrijven. Het moet wel van twee kanten komen.

 

Niet dat ik nou zo goed ben in nieuwelingen een warm welkom te geven hoor. Als ik lees ik het wel, en heb vaak niet de behoefte te reageren. Zelf gebruik ik dit forum vooral om mijn ervaringen zo af en toe te schrijven. En ik denk dat dat wel gelezen wordt ook al wordt er niet op gereageerd. En anders heb ik in ieder geval een paar gedachten voor mezelf op een rijtje gezet. Dat is ook al wat waard. Schrijven is toch weer heel iets anders dan denken uit het hoofd of spreken.

 

Neemt niet weg, ook ik had in mijn begindagen het gevoel in een kliek terecht te zijn gekomen waar ik niet tussen hoorde. Maar dat bleek toch anders. Zoalng je maar jezelf blijft. Het heeft geen zin je anders voor te doen om er hier maar een beetje bij te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is niet leuk te horen Willem. Dat je saai bent geworden. Dat is ook iets waar ik in gedachten al jaren mee bezig was mocht ik ooit stoppen met drinken, de angst om dan saai te worden. Toch denk ik dat ik door te stoppen met drinken uiteindlijk een veelzijdiger mens ben kunnen worden. Dus minder saai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje, je snijdt trouwens best een belangrijk onderwerp aan deze ochtend. In het begin is het zeker onwennig om op een feestje niet te drinken en omdat je hte gewend bent heb je het gevoel dat iedereen op je zit te letten. En deels is dat zo, deel ook niet denk ik. Maar je gevoel telt. Mijn ervaring is dat het went. In ieder geval het gevoel dat iedereen op je zit je zit te letten is bij mij niet meer en ik ben over het algemeen vaak best op mijn gemak. Ik vind nu meestal juist de vroege uurtjes het leukst. Terwijl ik voorheen maar hoopte dat de stemming er een beetje in kwam, maar dat was waarschijnlijk de stemming in mijn hoofd. Het nuchter zijn is bij nu meer dan de volgende dag gelukkig fris te zijn.

 

Ik hoop dat je een leuke avond hebt gehad.

bewerkt door Jaap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag maar eens op tijd naar bed, op uitzendinggemist boer zoekt vrouw kijken. Volgens vele mag k dat niet missen, ben benieuwd. Morgen op tijd op, nog steeds geen sollicitatie brieven geschreven, zit maar op dit forum te loeren. Kan ik hiermee ook weer geen mate houden. Typisch me ;-)

Lieve mensen, laat jullie harten spreken en voelen, dan komt het allemaal goed.

Welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen! Ik heb deze 'draad' zoals dat hier genoemd schijnt te worden doorgelezen en herken er veel in. Ik ben net als Dribbeltje (geloof ik) sinds een paar weken hier en soms lijkt het inderdaad net of mensen niet op je reageren of met elkaar (langs je heen) praten. Het lijkt inderdaad een kliek, zoals iemand schreef, van mensen die elkaar al goed en lang kennen en veel van elkaar weten. Maar ja... je kan ook niet op iedereen altijd reageren. En het is vast zo (weet ik niet hoor, maar lijkt me), dat er vaak nieuwe mensen zijn die dan ook snel weer weggaan/ stoppen met meelezen en schrijven. Dus het is ook een kwestie van blijven komen vermoed ik, zodal iedereen je een beetje kan leren kennen. Ik schrijf maar wat, vind het lekker om van me af te schrijven, en fijn om herkenbare verhalen te lezen, maar ik lees lang niet alles, daar zou ik inderdaad een dagtaak aan hebben (zoals geloof ik iemand al schreef). Ik ben de tel weer kwijt even denken, op dag 20! Wauw! Maar... denk ik er dan meteen achteraan... in 2013 een keer 6 weken gestopt geweest. Tot een vriendin van me hier langs kwam op vakantie (ik woon in Spanje) en ik dacht: laat ik niet ongezellig zijn. En daar ging ik weer.... Ook een keer 4 weken gestopt geweest (afgelopen november), maar ALTIJD VAL IK METEEN WEER TERUG IN ELKE DAG OF BIJNA ELKE DAG DRINKEN ALS IK EENMAAL WEER 1 DRANKJE NEEM..... Vandaar dat ik het nu wil vol blijven houden. maar ik vind 'voor altijd' zo onbereikbaar klinken, zo ongrijpbaar... Kan me er niks bij voorstellen... 

 

Welterusten allen en voor iedereen een fijne nuchtere nacht toegewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...