Spring naar bijdragen

zo moe


Erwin

Aanbevolen berichten

Het feit alleen al dat ik op zoek ga naar een forum over alcohol.

Drink veel teveel en vind het zo lastig om helemaal te stoppen.

Ik stop iedere zondag met drinken om op donderdag weer te beginnen.

4 dagen niet...uhh maar ook toch wel vaak op woensdag al en als ik vrij ben begin ik nog eerder.

Overdag alleen maar aan het nadenken dat ik moet stoppen met drinken maar toch wil drinken.

De katers, niet functioneren, mijn huis niet meer schoonmaken, niet meer gezond eten.

4 dagen gaat het redelijk vanaf donderdag is het mis.

Mijn omgeving die ik afstoot, het liefst alleen op bed lig.

Bang om nog vermoeider te worden.

Altijd maar moe.
De jeuk als ik stop met drinken, de onrust en despressie van maandag tot donderdag.

's Avonds het liefst thuisblijven, en als ik weg moet zo snel mogelijk weer naar huis.

Een waardeloos sociaal leven terwijl iedereen mij zo aardig en leuk vind.

Ik word er zo moe van en daarom stop ik per direct, dus ook op deze donderdag de eerste dag dat ik weer mag.

 

Ik hoop hier steun te vinden en de kracht om door te zetten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Erwin.......het is nou eenmaal een opgave  :( het niet drinken dan, maar je krijgt er zoveel voor terug.

Probeer het met Baclofen, dat kost minder energie, je merkt niet eens dat je stopt. Het gaat geleidelijk zoals de drank erin is gekomen zo

geleidelijk gaat hij er ook weer uit  :). Je merkt er niets van alleen op een dag van OEPS ik drink niet meer. Wonderbaarlijk !!! maar zo is het 

mij ook overkomen van de één op andere dag dronk ik niets meer, ik had er gewoon geen trek meer in, terwijl ik s´morgensvroeg al aan de fles

hing, om te kunnen functioneren. Nu helemaal niets meer, ik gebruik het al ruim 3 jaar en niets dan lof over de Baclofen écht het is een Wonderpil !!!  :)

Proberen kost niets je kan er alleen maar bij winnen dus doen !! Houdt dus op met klagen en onderneem stappen, ga eerst naar je huisarts envraag om een recept voor Baclofen.

Als de Baclofen werkt, dan ben je in balans, dan ga je verder met evt. hulpgroepen zoals AA of iets dergelijks. Ben zelf geen voorstander van de AA maar als hulpgroep kunnen zij wel nuttig zijn  ;)

Maar eerst de Baclofen om in balans te geraken  :)

Ik hoop je van dienst te zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier erwin en ik hoop

dat we je kunnen steunen in het

niet meer drinken. Ik vind trouwens

niet dat je klaagt. je beschrijft hoe het voor je

is en ik herken daar nog best veel van. met name

het 24/7 met drinken bezig zijn, ook op de niet drink-dagen.

Ik heb dit forum ontdekt na jaren van tobben.

Sindsdien nooit meer een drankje op.

En, geen kwaad woord over baclofen, maar het kan ook echt zonder.

Dat hebben velen hier al bewezen.

Als je de eerste niet neemt, ga je één keer door de fysieke afkick heen.

Dat zal niet makkelijk zijn, maar kan je ook scherp houden om het nooit weer te hoeven.

De psychische nasleep zal langer zijn, want je hebt het niet voor niets zo ver laten komen.

Vaak komen na het stoppen de vermoeidheid, somberte, verdronken emoties en weet ik

wat bij jou hoort, er alsnog uit. Zoek daar hulp bij als je maar even denkt dat dat nodig is.

Je hoeft het niet alleen te doen.

Ik vind je een moedig mens en gun je het oogsten zoals ikzelf ook dagelijks nog doe. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien was ik al wel zo moe van alles dat ik wat klagerig overkwam.

En normaal gesproken kan ik dan ook kwaad worden als iemand dat tegen me zegt, maar niet nu...stop met klagen en onderneem aktie.

Nu 3 dagen op weg, eerste 2 op bed en vandaag even naar de stad.

Maar nog steeds niet gedronken.

Vanmiddag in de stad eerste moeilijke momentje, even oude patroon, maar gelukkig heb ik dat moment snel weten om te draaien.

Ik doe het niet meer heb ik besloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk heb ik me verkeerd uitgerukt Erwin, sorry hiervoor 

Ik had feitelijk moeten schrijven "geef jezelf een schop onder je kont" dat was wat ik bedoelde én neem aktie !

Maar ik begrijp héél goed wat je bedoeld Erwin met moe. Je wordt er ook moe van, iedere keer dát gevecht tegen de "trek".

Tja ....en dan een nietmeewerkende huisarts ? lastig  :(  :angry: héél begrijpelijk en herkenbaar. Het punt is met die huisartsen is 

dat ze jou eerst het hele traject willen zien doorlopen eer zij overgaan tot uitschrijven van een recept voor Baclofen.

Hoezo moeilijk doen ??? waarom als het makkelijk kan  :D Tja ...zo denken wij  :) maar helaas, zo werkt het niet. Er moet toch aan

verdiend worden, de euro's moeten rollen ! ;) Meedenken hebben ze nog nooit van gehoord, stel je voor hahaha.

 

Knap van jou dat je noch niet gedronken hebt en een juist besluit, succes ermee   :rose: ik hoop dat je het redt.

Voor de rest weinig te melden hier, het ga je goed Erwin de wonderen zij de wereld niet uit (zie PB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk heb ik me verkeerd uitgerukt Erwin, sorry hiervoor 

Ik had feitelijk moeten schrijven "geef jezelf een schop onder je kont" dat was wat ik bedoelde én neem aktie !

Maar ik begrijp héél goed wat je bedoeld Erwin met moe. Je wordt er ook moe van, iedere keer dát gevecht tegen de "trek".

Tja ....en dan een nietmeewerkende huisarts ? lastig  :(  :angry: héél begrijpelijk en herkenbaar. Het punt is met die huisartsen is 

dat ze jou eerst het hele traject willen zien doorlopen eer zij overgaan tot uitschrijven van een recept voor Baclofen.

Hoezo moeilijk doen ??? waarom als het makkelijk kan  :D Tja ...zo denken wij  :) maar helaas, zo werkt het niet. Er moet toch aan

verdiend worden, de euro's moeten rollen ! ;) Meedenken hebben ze nog nooit van gehoord, stel je voor hahaha.

 

Knap van jou dat je noch niet gedronken hebt en een juist besluit, succes ermee   :rose: ik hoop dat je het redt.

Voor de rest weinig te melden hier, het ga je goed Erwin de wonderen zij de wereld niet uit (zie PB)

Dank je wel bb 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu vandaag ga ik dag 4 in, het is zaterdag, geen speciale dag die ik altijd gebruikte om meer te drinken maar wel eentje waar ik vandaag speciaal op ga letten.

Ik wil gewoon echt niet meer dus ook vandaag niet.

Vannacht heb ik voor het eerst zeer slecht geslapen, heb vreselijke jeuk over heel mijn lichaam.

Heb een maand geleden mijn huisarts al eens gesproken en bloed geprikt, alles was goed.

Heeft er nog iemand zo'n last gehad van jeuk en hoelang duurt dat....?

Jeetje ik schrik hier toch wel van, zo erg...

Maar goed ik ga gewoon doorzetten, fijne dag nog allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baclofen is een niet erkent medicijn. Althans niet erkent als werkend tegen alcoholisme. Dat wil zeggen dat de huisarts niet verantwoordelijk gehouden kan worden als er iets misgaat. Mijn huisarts wilde het best voorschrijven met dit verhaal erbij. Ik heb toen gekozen het niet te nemen.

 

Ik gebruik nu Refusal en ben bezig met de AA en de 12 Stappen. Stoppen met drinken is maar een eerste stap. Ik moest hard aan mijzelf gaan werken wilde ik werkelijk nuchter kunnen worden. De 12 Stappen van de AA helpen me daarbij. Bovendien kan het lotgenotencontact face to face heel helpend zijn.

 

Ik vind je helemaal niet klagen. Voor jou ziet het er zo uit op dit moment en dat is niet gemakkelijk.

 

Veel sterkte!

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke het mag dan niet erkent zijn, maar het helpt wel !! :D en dat is bewezen ! ;)

Bewezen door wie ?

Hier zit het bewijs IK en vele anderen, ben al 3 jaar AdB  :D  

Slagingskans AA = 2%

Slagingskans Baclofen = 82 à 88%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke het mag dan niet erkent zijn, maar het helpt wel !! :D en dat is bewezen ! ;)

Bewezen door wie ?

Hier zit het bewijs IK en vele anderen, ben al 3 jaar AdB  :D  

Slagingskans AA = 2%

Slagingskans Baclofen = 82 à 88%

 

Percentages van slagingskansen zeggen me niet zoveel meer. Ik weet van tevoren niet tot welke categorie ik behoor.

Slagingskans AA 2%. Lijkt weinig, maar ik wist van tevoren niet dat ik tot deze kleine groep zou behoren.

Ik heb wel steeds geloofd in de methode die daar wordt gehanteerd. Ik zou dus volgens jouw theorie het levende bewijs zijn

dat ook de methode van AA  goed werkt. Maar percentages zeggen mij niet of iets wel of niet goed is, dat wordt bepaald

door of ik me er wel of niet door wil láten helpen.

 

Proberen kan altijd.. Als je niet slaagt, ligt dat niet aan AA, Baclofen of wat dan ook, dan ligt dat toch écht aan jezelf.

Als ik was begonnen met baclofen zonder er in te geloven, was ik ook zo weer voor de bijl gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB het gaat me erom dat hier geschreven wordt dat huisartsen het niet willen voorschrijven. Dat is in mijn geval niet waar en ik kreeg er dit verhaal bij. Aan MIJ de keuze. Heeft niet met farmaceutische industrie en bepaalde belangen te maken. Het is niet erkent. PUNT Dus kan de huisarts het niet zomaar voorschrijven. Het duurt altijd heel lang voordat een medicijn erkent wordt ook als het in eerste instantie voor iets anders gebruikt werd.

 

Het is meen ik ook geen antidepressivum maar het is een spierverslapper. Het is wel belangrijk de juiste informatie hier te geven als je je op dat pad begeeft.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Kohtje, ik weet het zo net nog niet met je "proberen kan altijd".

Stel ik lig voor een operatie in een ziekenhuis en men vertelt mij: We hebben hier twee artsen. Arts A en arts B en je mag kiezen.

De ervaring is dat bij arts A 98% het loodje legt. Bij arts B is dat 20%.

Echt, dan wist ik het wel. En die 2%? Die zouden het waarschijnlijk ook wel gered hebben zonder arts A.

 

Sorry Erwin, maar van mij alsnog ook een hartelijk welkom op dit forum.

En dat slecht(er) slapen, ja. Bij mij duurde dat ongeveer een maand voor het helemaal voorbij was. Sindsdien en tot op de dag van vandaag slaap ik als een roosje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu een week zonder drank....en als ik heel eerlijk moet zeggen wat ik ervan vind....

Dan is dat dit:

 

Ik vind het jammer dat ik op mijn wie is wie alleen maar dingen lees over baclofen.

Het lijkt wel de plek om het daar over te hebben.

 

Ik begin denk ik maar een nieuwe wie is wie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Kohtje, ik weet het zo net nog niet met je "proberen kan altijd".

Stel ik lig voor een operatie in een ziekenhuis en men vertelt mij: We hebben hier twee artsen. Arts A en arts B en je mag kiezen.

De ervaring is dat bij arts A 98% het loodje legt. Bij arts B is dat 20%.

Echt, dan wist ik het wel. En die 2%? Die zouden het waarschijnlijk ook wel gered hebben zonder arts A.

 

 

Ik had nog nooit van Arts B gehoord toen ik bij Arts A terecht kwam.

Zonder Arts A had ik het misschien niet gered, misschien ook wel.

Ik ben bij Arts A terecht gekomen, zonder te weten dat er maar 2% slagingskans was.

Ik had niet veel meer te kiezen, ik ging voor wat me aangeboden werd.

Dat heb ik met beide handen aangegrepen, ik heb me met hart en ziel overgegeven aan Arts A.

Als ik dát niet had gedaan,

maar ook als ik me niet met hart en ziel had overgegeven aan welke andere arts dan ook,

dan had ik het zeker niet gered.

 

Nogmaals, het slagingspercentage is niet de factor die me kan redden,

het eigen geloof dat ik gered kan worden is doorslaggevend geweest.

Ik heb 100% kans als ik ergens in geloof, 0% als ik er bij voorbaat al helemaal niets in zie.

Alle percentages die daartussen liggen weerspiegelen de mate van mijn geloof in iets, van mijn overgave.

Op het baclofen draadje zie ik absoluut niet terug

dat 82 à 88 % (??) van de mensen die hier komen om baclofen te proberen, ook daadwerkelijk slaagt.

Ondanks alle aanmoedigingen van buitenaf.

 

Het is mooi als er op dit forum gewezen wordt op de vele wegen

die alcoholisten op weg naar een nuchter leven bewandelen. Geen van deze wegen

is alleenzaligmakend.

Er komen hier mensen van allerlei pluimage, met verschillende achtergronden, verschillende karakters.

Een ieder beleeft zijn/haar weg naar een drankloos leven op een eigen manier. Het probleem is alleen,

hoe je een bij jou passende manier kan vinden.

Op dit forum wordt een keur aan mogelijke oplossingen tentoongesteld.

Maar het zou fijn zijn als daar geen kansen van slagen bij vermeld worden.

 

Wat voor mij goed werkt, is voor een ander misschien niet de juiste weg.

Wat voor een ander goed werkt, is voor mij misschien niet de juiste weg.

Ik heb meerdere wegen bewandeld, tot ik de weg vond die mij paste.

Daarbij heb ik niet op slagingspercentages gelet, maar op: wat kan ik nu nog proberen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 week

 

Al zo vaak gedaan maar zo lang geleden.

Tegen mijn omgeving zei ik altijd dat ik regelmatig een week oversla, ben open in mijn drankgebruik....tot op zekere hoogte...

Ze mogen ten slotte wel weten dat ik van een lekker biertje hou en soms wel eens lekker dronken ben, maar ze mogen natuurlijk niet weten dat ik een echte, slimme, doortrapte maar vooral geroutineerde alocoholist ben.

Er zijn er maar weinig die zo goed net alsof kunnen doen, en er zijn er maar weinig die zo normaal blijven praten ookal staan ze vol met bier of wijn.

Aan mij hoor je niets, zie je het niet, want dat heb ik geoefend door de jaren heen.

Ik lal niet, ik sta niet onvast op mijn benen als ik dat niet wil, alleen als ik thuis ben, alleen ben, dronken ben, wil ik nog weleens ineens naast de vuilnisbak liggen omdat ik teveel gezopen heb.

Nu na een week, met nieuwe medicatie, geen druk alleen maar niet meer willen drinken, dus gemotiveerd gaat het goed.

Echt goed.

Natuurlijk iedere dag heb ik trek, dorst, zin in bier, wil ik de roes, om 4 uur smiddags als ik thuis kom...pff geen drank maar een limootje.

Op mijn werk alvast veel water drinken voordat ik naar huis ga, dus geen dorst dat in ieder geval niet, wel de zucht.

Maar nu nog niet heel erg, mijn lichaam is nog  zo ziek dat het nog makkelijk is, het niet drinken. 

Straks over een maand als ik weer helemaal opgeknapt ben, weer lichamelijk ok en geestelijk helder....dan, dan komt de grote uitdaging pas, blijf ik dan ook nog niet drinken of verdwijnt de kracht, de motivatie...

Als het leven weer normaal is...hoe gaat het dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu op een maand. Normaal is het leven vast nog niet, maar de trek die ik een paar keer per dag had is weg. Hoe het voor jou, of ieder ander is weet ik natuurlijk niet, maar mijn ervaring is dat er eigenlijk niet zo heel veel spannends gebeurt. Ik ben scherper, eerder bereid iets te doen en er komt behoorlijk wat uit mijn handen. Dat is het. Niet drinken was een doel op zich, nu is het normaal aan het worden. De eerste drie weken zoop ik liters fris op een dag, nu krijg ik een fles niet meer leeg. je kunt dus best snel wennen aan een drankloos bestaan, zolang je je niet in je eigen risicosituaties begeeft. Zodra ik me moet mengen op feestjes of zoiets moet ik me heel bewust zijn van wat ik doe, maar thuis is er niet veel meer aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je eerste week Erwin :present:  :)

 

Iedereen stopt op zijn eigen manier. Voor mij was het belangrijk om in te gaan zien dat mijn oude overtuigingen niet klopten.

Dat afhankelijk zijn van drank geen feestje meer is, weet je ergens al, anders zat je niet hier.

Op een gegeven moment werkt het niet meer, de drank, en haalt het je onderuit.

Hoe het bij jou gaat verlopen kun je alleen maar zelf ervaren. En daarbij je eigen keuzes maken.

Wat ik wel weet is dat het mogelijk is, een leven zonder drank, en dat het fijn is om gewoon jezelf te mogen zijn.

Het is een stuk rustiger in mijn lichaam en in mijn hoofd vergeleken met vroeguh toen ik nog dronk.

Dat doe ik al bijna 4 jaar niet meer en ik geef dit geschenk niet meer terug!

Daar zijn talloze stoppogingen aan vooraf gegaan.

Ik ben het heldere gevoel gaan waarderen. Je daar op richten, dat is volgens mij helpend.

Succes! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Erwin wat knap dat je zo ver bent gekomen! Hou t vol hoor. T maakt je kapot. Nu ben je je lichaam en geest weer aan het opbouwen, dat is het stoppen waard. Ik had na t stoppen, honger dorst, duurde heel lang voordat dit weg was. Mijn dunne lichaam had deze stoffen nodig en kijk is hoe ik me nu voel SUPER

Keep going!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...