Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 (bewerkt) Gewoon in het algemeen Iemand nemen zoals die is Bij mij is achteraf gebleken Dat dat niet drankgerelateerd is Ook niet omgekeerd naar mij dat mensen mij (niet) nemen zoals ik ben omdat ik drink/dronk Dat betekent niet persé dat iemand je wel/niet neemt zoals je bent Maar eerder bezig is een overlevingsstrategie toe te passen om zelf op het (nieuw)uitgestippelde pad te kunnen blijven En je daardoor "terzijde schuiven", een bewuste (verstandelijke) keus Wat dat betreft ben ik een zacht ei In periodes dat ik niet dronk wendde ik mij niet af van de (nog) drinkende Dit houd me al een tijdje bezig het is dat jen het weer even ter sprake brengt Dat zou betekenen dat als je onder invloed niet op je gevoel kunt vertrouwen Maar hoe zit het dan met ex-rokers die ook andere mensen aantrekken en anderen afstoten Kun je als je rookt dan ook niet op je gevoel vertrouwen? Wel vanuit een soort zelfbescherming Een andere weg inslaan en er niet (meer) mee kunnen omgaan, maar dat heeft dan eerder te maken met die andere persoon Die misschien om (tijdelijk) te kunnen overleven rigoreus het kapmes zetten in oude (zgn) drinkcontacten Niet omdat zijn gevoel liegt, want dat weet je Bestaat er dan een soort verschuilen achter gevoel terwijl het eigenlijk een weloverwogen keus is Waarvan het soms mss moeilijk is dat toe te geven? Ik weet niet of ik het zo duidelijk heb, wat ik wil zeggen Vanuit de hulpverlening wordt ook vaak dit principe gehanteerd Ik zet er alleen wat vraagtekens bij, qua gevoel verstandelijk kan ik er bij Gevoelsmatig is het oneerlijk Ik weet eigen verantwoordelijkheid nemen Maar hoever gaan we daarin? 27 december 2013 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Beetje lang (en wellicht nog wat onsamenhangend) Ik sprak laats van medemens, geen mislukte mens Ik vroeg speciaal even aandacht daarvoor omdat in een sociaal medium een aantal mensen in het zonnetje werden gezet Het ging over vechten,wilskracht, dus een medaille.. Maar al die mensen die vechten of soms niet meer Weet ik veel, omdat het niet lukt Een randje over zijn gegaan Daarvoor bejubeld werden om hun doen en laten Dat klopt voor mijn gevoel niet Dan ben je nog steeds een medemens en geen mislukt mens Kunnen/willen.. Dus dat vind mijn hart niet zuiver. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 het mag niet uitmaken of je rookt of vlees eet Principes, je kunt er ook te ver in gaan Wellicht zou je die principes overboord moeten gooien Maar dan zijn we verloren Want geen houvast geen ego Je houvast ben je zelf Die gebruik je niet om te oordelen Maar om lief te hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Mai Wat schrijf je mooi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Van nature zijn we niet zo dat weten we, want we zien Anders is het nep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Als je het beziet vanuit: niemand is perfect, dan zijn we allemaal mislukt. Als je het beziet vanuit: niemand hoeft perfect te zijn, kunnen we allemaal geluk(t)kig zijn. Als medemens ben je perfect, Mai. Al dan niet gelukt of gelukkig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 mooi gezegt kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Albert, ik denk hardop het is een warboel We hebben een wereld gemaakt waarin het bijna onmogelijk LIJKT zonder principes te leven en we zijn gaan geloven Dat dat de waarheid is Die verkondigd handy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Principes, je kunt er ook te ver in gaan Wellicht zou je die principes overboord moeten gooien Maar dan zijn we verloren Want geen houvast Ik hanteer het "principe": Laat je principes van vandaag niet je gevangenis voor morgen worden! M.a.w. wees open van geest, wees ruimhartig, wees leergierig, wees jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Ja Koh dat zie ik Maar zo gaat het helaas niet Als je geen optimist bent Maar pessimist, dan wordt je buiten de stadsmuren gezet Jij mag er niet in Denken jullie dat pessimisme net als melaatsheid besmettelijk is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Ook hier heb ik weer een soort van mening over.. Optimisten hebben altijd óf gelijk óf een tegenvaller Pessimisten hebben altijd óf gelijk óf een meevaller.. Pessimisten hebben aldus een optimistischer levenskijk dan optimisten.. Dylan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Nah, daar heb ik dan weer duizend onsamenhangende woorden voor nodig... Maar idd zo voel en zie ik dat ook En gelukkig meerdere mensen Anders was die gemaakte wereld allang ten ondergeweest Als iedereen blijft duwen Hoe komen/blijven we dan bij de rand van die afgrond vandaan? Of is het juist de bedoeling? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 pessimisme is vaker realisme dan optimisme dat is, (mijn zure ervaring helaas) en regels en principes zijn ervoor om af en toe los te laten. Wat ben je lekker aan het prakkedenken Mai. Vanmorgen had ik daar nog wat aan ook, ik zat naast mijn instrukteur te spinnen en hij zweette een drankkegellucht toen schoot me jouw zinnetje van vanmorgen te binnen iets over mild zijn als een ander (nog) niet al zover is (vrij vertaald naar Janestaal) en toen hoefde ik geen andere fiets te pakken en realiseerde me ook dat ik jaren terug een opmerking moest incasseren over hoe mijn zweet rook; ik snapte daar destijds echt helemaal niets van. Als je in de sportshool niet mocht zweten waar dan wel? Maar ik zat zelf middenin die lucht en rook er niets vreemds aan. Nu pas weet ik wat ermee bedoeld werd, toen was ik hoogst beledigd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Stel we zouden hier overwegend negatief praten Dan wordt dat al snel als "normaal" bestempeld Het wordt een soort gemeengoed Waarschijnlijk hoort het zo? (simplistisch gesteld) Dus besmettelijk Omdat je niet wilt dat de gehele stad aan melaatsheid ten onder gaat Kun je dus niet anders dan ze buiten de muren droppen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Welke afgrond? Welke bedoeling, Mai? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Liefde is sterker. ben eruit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Koh jij bent geen optimist anders wist je dat die tegenvaller een nieuwe kans is een meevaller dus (mijn ex is een RAS optimist) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 ik bedoelde, we gaan er gemakshalve maar vanuit dat het de bedoeling is Dat deze planeet en wij blijven bestaan Behoorlijke ego-tripperij Wellicht is het de bedoeling wel Dat de boel in elkaar klapt Daar kan ons verstand niet bij Dat WILLEN we niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Koh jij bent geen optimist anders wist je dat die tegenvaller een nieuwe kans is een meevaller dus (mijn ex is een RAS optimist) Klopt helemaal, lady jane. Ik ben een echte pessimist. Meevallers (als ik dus niet gelijk heb) vallen me mee. Als ik gelijk heb(als het dus niet meevalt), is dat voor mij reden om op zoek te gaan naar een manier waarop het allemaal wel meevalt.. Zo blijf ik bezig, in beweging.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Tot nu toe onstaat uit iets welke kleur wij het ook geven (neg/pos) Weer iets anders nieuws in onze mind een kans Misschien is het nieuwe wel helemaal niets We denken nogal wat van onszelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Wie zegt dat beweging oneindig doorgaat Ik ben zeer geneigd dat te denken Wie zou kunnen denken dat het stopt Pats! Dat dat het was Hebben we dan geen IDEE van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Ik denk nu dat ik die schoenendoos vol met onaffe lijstjes eens heel grof door ga spitten en gauw weggooien, dan heb ik weer een lege vol nieuwe kansen voor 2014 en word ik misschien ook ooit een optimist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ger Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Probeer te focussen op iets positiefs in je leven en laat het negatieve achter je. Lastig maar werkt wel, stapje voor stapje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 december 2013 Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Als "onze" wereld vergaat, ontstaat daar óók weer iets. Waar wil je nou eigenlijk heen, Mai? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2013 Omdat wij alles te serieus zien We vinden onszelf belangrijk Dat is waarom ik 's ochtends vaak giechelend wakker word Het is toch om je te bescheuren! Nu ga ik plassen Hou het niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden