Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 december 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Zo, weekendboodschappen ook al gedaan. 

Op naar het volgende item... 

Even over die kortste dag, dacht altijd dat het op die dag het laatst licht werd en het vroegst donker, schijnt toch iets anders in elkaar te steken las ik vanmorgen:  

De kortste dag 2013 valt ook dit jaar weer op 21 december. De zon komt rond kwart voor negen op en gaat om half 5 weer onder. Dit betekend niet dat het zowel 's ochtends als 's avonds langer licht blijft. Dit gaat niet evenredig. Op 30 december is de zonsopgang het laatst. En op 13 december is de zonsondergang het vroegst. Klinkt ingewikkeld, maar valt wel mee, bekijk het maar eens in de zonsondergang tijden.

Dus voorlopig blijft het nog even later licht worden, wel blijft het langer licht al een paar dagen.... 

icon_disco.gif

 

En nu als de wiedeweerga weer verder... 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Vanmorgen dacht ik er niet aan dat nu de winter begint maar dat de dagen weer gaan lengen. Over een maandje merken we het alweer. Gelukkig. Ik houd helemaal niet van deze donkere korte dagen. En dan mogen we nog blij zijn dat het niet vriest en ijzelt. Hoewel dat ook nodig schijnt te zijn.

 

Ik wens iedereen een mooi weekend. Ik houd het zeker droog

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest het 3 x lezen Von, maar

je bedoelt vast, dat het niet betekent dat het 's ochtends en 's avonds langer donker blijft?

ik ben nog maar net wakker

maar wel uitgeslapen dus :)

 

In grote haast geplaatst dus, en dan ook nog met een knoepert van een spelfout er in .

Ik schaam mij icon_turneyes.gif

Maar wat het wil zeggen is dat het de komende dagen nog steeds een beetje later licht wordt. 

Terwijl het al wel al een paar dagen weer later donker wordt tegen de avond.

Pffff. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

ik wens jullie allemaal zo goed mogelijke feestdagen en een gezond 2014.

Over een uur vertrek ik naar Schiphol en dan naar Casablanca, helaas met een 737, niet mijn favoriete toestel.

Ben best zenuwachtig, hoop dat er leuke mensen in de groep zijn en dat mijn gezondheid geen kuren gaat vertonen.

Tot volgend jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...