erik Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Still going strong. Nu weer mijn eerste werkdag en eens even wegblijven van rokende collega's. Werk samen vandaag met iemand waarmee ik altijd ging roken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Komt er nog wel eens iemand in dit topic....... Ik zit nu op op 40 uur gestopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Eric topper...zover heb ik het nooit in mijn uppie gered Na 1,5 dag werd ik helemaal gek...daarom had ik ook hulp van huisarts nodig.wou dit slagen Daarom ben ik ook wel een persoon die durft te zeggen ik rook nooit meer Heeft me zoveel moeite gekost zou het geen 2 de keer meer over kunnen doen Dus petje af en dikke pluim van mij erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 26 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Ja, Erik, ik kijk altijd of er nog wat geschreven is, maar het is idd windstil hier. Toen er in een ander leven hier iemand een draadje, gemeld de "rookmelder" begon, was het de bedoeling dat men elkaar kon steunen zoals in jouw geval nu. Iemand die per uur of nog minder moet zien door de stress heen te komen. Ik heb ooit de hele rookmelder teruggelezen, als steun. Dat hielp enorm. Kun jij alsnog hier doen als je het moeilijk hebt.\ Ik ben het helemaal met je eens dat je probeert van de nicotine af te komen en het dus tegenstrijdig is om pleisters of zo te plakken. Dat schrijft Alan Carr ook. Ik heb dat dan ook niet gedaan, maar toen het weer eens mis was gegaan, vertelde mijn anti-rook vrouwtje me van pijpje met een capsule met nicotine die je bij hoge nood kunt gebruiken. Dus je neemt een hijs en krijgt dan nic. binnen. Ik heb niet eens het hele pakje opgemaakt, maar het heeft me wel geholpen. Lees mijn geschiedenis maar, zul je zien, dat ik nadat ik weer begonnen was, de rest bij de overbuurvrouw terug heb gehaald. Ik had het aan haar gegeven in de volle overtuiging dat ik er voor goed van af was, maar toen brak ik mijn pols op een rotmanier en het hele circus ging weer van start. Ben nu 8 mnd. gestopt, met enkele "foutjes" tussen door. Het bevalt me nog steeds uitstekend, denk er(bijna) niet meer aan, behalve als ik anderen zie roken, dus begrijp volledig dat het voor jou moeilijker is wat dat betreft. Toch nog maar even vol houden. Bedenk vast wat je met het uitgespaarde geld gaat doen. Dat helpt. erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 26 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Erik je schreef dat je van plan was naar het voormalige Joegoslavië op vakantie te gaan. Ik ken het goed, heb zelfs de taal geleerd en daarom wil ik je waarschuwen: ze roken en drinken daar ontzettend veel. Dus of dat de juiste bestemming voor jou is?????? Ik vroeg eens thee bij het ontbijt en werd toen uitgelachen, dat was voor zieke mensen of voor in de winter en ze zaten zelf aan halve liter flessen Karlovac. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2014 Hoi stopperts, Eric hoi, Hou vast Eric. Je weet dat het heel lastig is om het bij ééntje te houden. Meestal wil je daarna toch weer stoppen, dus...Zet 'm op. Hier nog steeds rookvrij. Ook geen alternatieven. Ook geen 'foutjes' tussendoor. @ Lidia hopelijk ga jij nog steeds hunky dory. En ja ik heb de ballet docu gezien. Bloed zweet en snaren ook, over het KCO. Ook kijk ik naar Maarten's moestuin. Heerlijke TV is dat. Geen pompende muziek. Slechts het gekeuvel van Maarten en de vogeltjes. Ook het groot oorlogsdagboek 14-18 is aangrijpende TV, een knap gemaakte docu. Mensen doe uw best.Dat doe ik ook. Een groet van mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 27 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2014 Ja er is leven hier :-) @Lidia Natuurlijk ken ik jou stoppen nog, ik weet niet of je mij nog kent maar we waren ongeveer tegelijkertijd gestopt in de oude rookdraad. Ik was afgelopen maanden weer begonnen met een blowtje roken. Eerst af en toe, toen weer elke dag en ja dat draai ik niet puur maar met tabak. Echt in 2-3 dagen zat ik weer op dat pakje per dag. Wat nu wel helpt is dat ik een collega erg leuk vind en zij houd niet van roken. Dan zat ik al met het dilemma van samen pauze houden of ik in het rookhok om vervolgens ook nog te stinken. Natuurlijk doe ik het zelf maar een stimulans als dit werkt reuze mee. Ik ga nooit schrijven dat ik nooit meer ga roken want ben tevaak weer begonnen. En ik zal altijd opzoek zijn naar een middel als blowen of drinken. Als ik niet drink komt mijn oude alternatief weer boven en daarmee het roken. En op een moment ben ik het zat en stop met roken blowen en drinken en wie weet is het deze keer blijven, we zullen zien..... Yougoslavie ken ik. Nog nooit zoveel sigarettensmokkel in oa treinen gezien als daar en de Rakia staat gratis in de koelkast van een hostel en voor fris betaal je. Maar overal waar jongeren uit gaan is veel drank en gerook. Maar ik ga toch echt niet naar de familiecamping als ik alleen reis. Het soort vakanties die ik wil zitten vol verleidingen. Zo is dat nu eenmaal en ik moet leren er mee om te gaan en in elk geval niet stomdronken te worden en niet de hele dag en elke dag drank. Deze discussie vaker gehad op dit forum. Ik ben van mening dat dit anders is als je in een andere levensfase zit als ik. Neem als voorbeeld die collega (stuk jonger nog dan ik) haar facebook profiel staat vol kroegfoto's. Voor mij is het een feit dat ik het leven zonder drank, blowen en rook alleen volhoud als ik me beperk tot slapen werken sporten en sauna. Ik kan schrijven tot ik een ons weeg, hier kom ik toch nooit uit.....geeft ook niet vandaag en (over)morgen rook drink en blow ik niet. En ja ik weet dat ik wel drink deze vakantie, roken laten staan, dat hoop ik wel en blowen doe ik toch niet in het buitenland Verder veel succes Ludwig, Huttula en Lidia en iedereen die wil stoppen met roken. Uur tot uur steun of acute hulp is voor mij niet nodig. Af en toe wat schrijven, lezen en reageren vind ik wel helpen. Zowel met roken als drank. Waarom het twee fora zijn snap ik niks van. Volgens mij heeft bijna iedereen hier in bepaalde mate een meervoudige verslavingsprobleem. Onmatigheid is ons punt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 28 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2014 Ben ik met je eens eric...verslavingsgevoeligheid...onmatigheid Van pc,koffie,doordraven tot aan niks doen Alles in mate doen en aanleren Geen zin ..en zin in Maar toch er is leven na verslaving...wat eerder geen kans word nu vaak gewaardeerd Tis proberen waard Ik wil niet meer terug Straks word ik nog verslaafd aan gevoelens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2014 Inmiddels al weer twee dagen verder Eric... nog steeds rookvrij? Ik roep ook niet 'nooit meer' ... ben daarvoor al te vaak gestopt, maar hoop inderdaad nooit meer aan de rokerij te gaan. En blijf het ook te lekker vinden om naast een roker te gaan staan. Maar begin tot mijn verbazing én tot mijn grote genoegen de echte hunkering kwijt te raken. Dat heeft overigens dan wel dik twee jaar moeten duren, hahaha. Dus weet wat je te wachten staat. Dat klinkt trouwens erger dan het is hoor. Maar een paar dagen geleden gebeurde het voor het eerst dat ik bij de gedachte aan den sigaret 'getsie' dacht En dat vond ik toch wel een hele mijlpaal . Ludwig, fijn je weer even te zien hier. erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2014 (bewerkt) Ja ik ben nog rookvrij en tov van de eerste dagen is het aantal momenten van acute trek gehalveerd zo ongeveer. Wat helpt is net als met drank niet vechten tegen trek maar accepteren dat de trek er is en hier niks mee doen. Ja bij mij gaat trek op een gegeven moment dan weer weg terwijl als ik actief blijf vechten, ik de trek niet mag hebben van mezelf en het wegdruk de trek altijd veel sterker wordt. Ja soms is een beetje ervaring met kennis over verslaving best handig. Het is algemeen inzetbaar of het nu gaat over roken, blowen of drank Ik was wel eens anderhalf jaar gestopt, een keer twee en een half jaar en net was het 8mnd.....vandaar dat ik wat sceptisch ben in het roken ooit echt vies gaan vinden.....maar vandaag en morgen en.....rook ik niet :-) 29 mei 2014 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2014 Eric waarom begin je telkens weer is dat om de trek...of nou kan het wel weer lang genoeg niet gerookt of het moment? Want dat ken ik niet ,namate ik langer van roken af ben dat de behoefte er ook niet meer is. Heb wel in mijn koppie gehad mag nooit meer roken weet dat ik waarschijnlijk na de eerste peuk weer helemaal verkocht ben. En weet ook niet of ik een tweede keer stoppen gaat lukken. Dat de eerste echte keer is gelukt...was al een wereldwonder Voor mij betekent stoppen dat de wereld vergaat...beetje raar gezegd maar zo voelde het wel Dit had ik ook met drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 3 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2014 (bewerkt) Ludwig, fijn je weer even te zien hier. Dat is mooi Yvonne en ook blaas ik geen wolken vergif in je gezicht. Hoi, Het punt dat de wereld vergaat ben ik nu voorbij. Zo langzamerhand begin ik in te zien dat er geen weg terug is. Eens rookte ik zes jaar niet. De idee dat ik het nu niet kon waarmaken zat me niet lekker, dus volgde poging op poging. Eigenlijk gaat het net als met drinken stoppen dus consequent de eerste voor me uit schuiven. Dan komt er een moment dat de zucht minder wordt. Iedere poging die mislukte deed me uit frustratie meer roken en uiteindelijk vlogen de pakjes van 27 sig er rap door. Heel voorzichtig schaar ik me nu onder de niet rokers. Een groet. 3 juni 2014 bewerkt door Ludwig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 3 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juni 2014 Ludwig, zie je wel dat je het kunt? Ik ben weer op mijn pootjes terecht gekomen en kreeg gisteren bij de tandarts en de mondhygiëniste tal van complimentjes over het feit dat ik het had volgehouden (netjes opgebiecht van misstap) en de geweldige staat waarin mijn tandvlees zich bevindt. Vorig weekend sprak ik iemand die geen koffie wilde vanwege hartkloppingen en dat dat ook geldt bij veel roken en drinken en toen bedacht ik dat dat ook bijna over is. Plus dat de ontzettende haaruitval (in mijn ogen dan) die mij naar de dermatoloog dreef, eigenlijk ook tot staan is gekomen. Een mens beseft meestal niet dat lichamelijk klachten beter gaan, vreemd is dat. Maar in mijn geval wel een beloning. Op de terugweg v.d. tandarts bij de HA een afspraak gemaakt voor vandaag want ik blijf maar hoesten en ondanks dat die dodelijke vermoeidheid nu gewone moeheid is, heb ik al 16 dagen hoofdpijn en voel me verder ook niet tof. Is de HA er niet en de invaller is een donker meisje dat bijna mijn kleindochter kon zijn. Zoiets was vroeger toch ondenkbaar? Ze wilde een uitgebreid bloedonderzoek laten doen, dat had ik wel verwacht, vandaar dat ik het maar bleef uitstellen. Mijn "franse" zuster vindt het heel raar dat wij ons niet elk jaar helemaal laten doormeten e.d. Ze vindt wel meer raar in Ned. Vandaar dat ze er ook niet woont. Alsof er ergens anders geen rare dingen bestaan. Ja, die serie over de 1e WO is geweldig. Afgezien hiervan heb ik altijd die WO erger gevonden, voor de mensen, waaronder de soldaten, dan de volgende. Maarten 't Hart heb ik na een paar van zijn boeken gelezen te hebben een allergie voor ontwikkeld, die man staat zo ontzettend ver van mijn wereldbeeld af dat ik hem niet begrijp. Nou, leuk je even gesproken te hebben en ik weet zeker dat jij met al je ervaring in verslavingen,dit keer ook weer zegevierend uit de strijd zult komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 3 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juni 2014 (bewerkt) Erik, je gaat goed, ga zo door en laat wat betreft dat meisje gewoon de boel eens op zijn beloop. Je hebt toch geen haast? Ik begrijp best dat het moeilijk is, maar mijn (uitgebreide) ervaring, ook met collega's, heeft me geleerd at dat het beste is. Leer van mijn schade en schande en pek met veren. Houdt moed, het komt goed met jou, hoe dan ook. 10 juni 2014 bewerkt door lidia erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2014 Heel voorzichtig schaar ik me onder de niet rokers Ludwig En das ook best ff wennen vond ik...eenmaal gewend is het weer wennen tussen de rokers te zitten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2014 (bewerkt) En ik maar denken dat ik iets anders nodig had 5 juni 2014 bewerkt door huttula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2014 Huttula + Lidia en andere stoppers. Nog steeds rookvrij hier. Af en toe een stoute gedachte, maar verder wel te behappen. De gedachte "aan" raakt steeds meer naar de achtergrond, dus dat ga ik niet verknallen door echt stout te zijn. De dopamientjes en andere vreugde stofjes moet zelf weer in actie komen. De boel is natuurlijk wat lam gelegd en ziet alle heil in de kunstmatige kick. Dat idee druk ik resoluut de kop in. Mede stoppers, de bestemming kennen we allen, dus... kompas op zak en steeds de juiste koers aanhouden. Ga goed allen. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 7 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2014 Gisteren de buurvrouw haar sigaretje aan gestoken...ze zat even alleen in de tuin in de rolstoel met haar sigaretje en aansteker Ze had hulp nodig...heb haar geholpen met haar enigste houvast Zie en spreek haar wel vaker..dit keer schrok ik wel hoe snel ze achteruit gaat Ze vertelde dat de euthanasie geregeld is....zogauw ze niet meer kan praten is de strijd over Wat een rottroep, wat een rot verslaving.. Zo makkelijk het gaat om eraan te komen..zo moeilijk het is om er vanaf te komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2014 en dat uitgerekend dat roken dan haar enige houvast lijkt, eng bijna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 10 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Even melden dat het goed gaat, behalve op de dag voor pinksteren met overbuurvrouw een paar peuken gerookt. Ik weet het, is niet sterk, maar ik zie het in zijn geheel en het blijkt dat het niet zo was dat ik dan door wil roken, gelukkig niet. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2014 Erick waarom begin je telkens weer is dat om de trek...of nou kan het wel weer lang genoeg niet gerookt of het moment? Door trek in blowen en dat kan ik niet puur, daar doe ik een peuk in......... Maar het goede nieuws is; het gaat tot nu toe helemaal goed. Geen enkele peuk opgestoken,.Trek duurt zo 2 weken en dan is het sporadische gelegenheden na eigenlijk weg en kan ik genieten van niet denken aan rook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 15 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2014 Goed bezig..Erik Sigaret,softdrugs, alcohol, voor mij werkt het allemaal hetzelfde Vluchten in iets tijdelijks...iets niet willen voelen...goed gevoel geven Het heeft mij nooit wat opgeleverd..achteraf Nu ik dit door heb is er ook niks meer aan om te beginnen Zal ook 1 keer het niet meer brengen waarop ik hoop Zal het gemis/voldoening toch ergens anders in moeten zoeken Das mijn mening... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2014 Goed bezig..Erik Sigaret,softdrugs, alcohol, voor mij werkt het allemaal hetzelfde Vluchten in iets tijdelijks...iets niet willen voelen...goed gevoel geven Het heeft mij nooit wat opgeleverd..achteraf Nu ik dit door heb is er ook niks meer aan om te beginnen Zal ook 1 keer het niet meer brengen waarop ik hoop Zal het gemis/voldoening toch ergens anders in moeten zoeken Das mijn mening... Das mijn mening ook. Nog steeds 100% rookvrij hier. Een groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2014 Ludwig, de knop lijkt om bij je. Dat doet me goed om te lezen. Houden zo en de eerste niet nemen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 (bewerkt) Het is wat stilletjes in (niet)rokersland, blijkbaar geniet men in stilte, van het al of niet puffen. Deze draad gaat toch niet in rook op? Hier een zoethoudertje om in stilte, gezond, van te genieten 26 juni 2014 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden