Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Hoezo? :P

Met dat ene duiveltje links op mijn schouder en dat stemmetje rechts in mijn oor. En de vele stemmen in mijn hoofd, die zeggen "stop toch gewoon met dat gestopt zijn"

Maken ze er toch ook een heel stopclubje van? Want de aanvoerder, Ik wel te verstaan ben nog steeds gestopt. :D

Nooit geweten dat ik ooit toch ergens redelijk lang de leiding in kon houden. LOL

Ik heb geen idee hoe lang ik nu gestopt ben, ga ook niet terugkijken. En ik wil het ook niet horen. Voelt prima zo geen datum weten. Jaartal zal ik in de toekomst vast wel onthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ones heeft zijn goede voornemens weer even in de wilgen gehangen denk ik Hut. 

Is hier al twee weken niet meer geweest...  :blush:

Niet meteen zo negatief, Ones kan ook gewoon even geen zin hebben in forummen.

Er vanuit gaand dat geen nieuws goed nieuws is, legt op een ander minder druk lijkt me zo. ;)

Persoonlijk zou ik het niet zo fijn vinden als ik zo´n speculatie zou lezen.

1 de groep heeft dus weinig vertrouwen in mijn kunnen (dat ga ik ervan denken)

2 ik zou me verplicht voelen om te gaan schrijven om het tegendeel te bewijzen

3 de reactie van punt 2 lijkt me niet zo helpend omdat ik dan iets doe tegen mijn zin in en als ik dat maar lang genoeg doe, haal ik mezelf uiteindelijk inderdaad onderuit.

4 Je stopt voor jezelf, interesse en enthousiasme tijdens je stoppen is tof, maar zou niet bepalend mogen zijn voor het verdere verloop. Je stopt immers voor jezelf.

 

Ik wil je echt geen standje geven Yvonne, maar persoonlijk vind ik jou betrokkenheids berichten veel leuker dan een bovenstaand invul bericht. Daar wil ik je op attenderen. ;)

Want je komt hier toch maar elke keer lezen en dat siert je want dat betekend dat je je betrokken voelt. Dankjewel hiervoor. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Akelei! :)

 

Ja die voors en tegens. Ik kamp daar nog wel mee hoor.

Mijn lijstje qua roken is vele malen langer dan mijn lijstje waarom ik zou willen stoppen.

 

Enge verhalen en ziektes, slaan hun doel mis bij mij. Ondanks dat ik die lijdensweg van dichtbij meegemaakt heb.

Wat dan wel weer heel zwaar op mijn lijstje drukt qua voor, is niet meer afhankelijk zijn van een bepaald stofje. Zelf mijn controle weer hebben.

Dat helpt me wel door de moeilijke momenten heen tot nu. Al durf ik nog steeds niet volmondig te zeggen dat ik gestopt ben hoor.

Voelt alsof ik nu geminderd ben.

En die stok achter de deur van dat kotsen dat helpt me ook.

Ik vind kotsen zo vies, dat ik er maar moeilijk mee kan stoppen. Omdat ik wanneer ik spuug alweer begin te kokhalzen daarom. En dan zit ik gewoon in een cirkeltje die ik niet stoppen kan totdat er geen gal meer over is. En er dus niks meer uit kan komen. En dan kan ik me weer herstellen. Dat helpt me nu met moeilijk momenten.

 

Al had ik vrijdag wel een pakje gewild om de tijd door te komen zo in mijn uppie tussen de groepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dóen Aakie, gewoon dóen.

Je kunt het, ik weet het hartstikke zeker echt..

 

In zeker opzicht heb je gelijk Spud.

Maar One gaf zelf aan weer te roken, gaf ook aan dat hij de zaterdag daarop weer wilde stoppen en gaf ook aan dat hij zich die zaterdag weer zou melden.

Dan denk ik niet dat ik zoveel schade aan heb gebracht met mijn opmerking toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan vandaag...... vandaag......

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg
..... vandaag is het  3 jaar geleden dat Fleurtje gestopt is met roken....

..........en vandaag is het 3 jaar en 9 dagen geleden dat Witte stopte.

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg

Toppers, jullie waren mijn grote voorbeelden indertijd.

Voor allebei een blommetje en een dikke tuut :lips: :lips:

post-1140-0-71792600-1397799721_thumb.jpgpost-1140-0-60294100-1386307394_thumb.jpg
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei

Herkenbaar hoor..we willen alles horen wat we willen horen op verslavingsgebied

ja want als het niet in ons straatje ligt, schieten we in de verdediging

En eenarts is een boeman als hij daar wat van zegt

Het ergste nog diep in onszelf weten we dat hij of zij gelijk heeft.

maar tegelijk weten we ook dat verandering ook consequenties heeft.

Afscheid nemen van het zogenaamde vertrouwde

het zogenaamde vertrouwde wat heel langzaam steeds meer van je gezondheid afpakt

Hoever moet je doorgaan...

Als ik nu naar mezelf kijk.. blijvend gestopt..trots tegen een arts/tegen de wereld kan zeggen...ben er blij mee..had het veel eerder moeten doen...wat zag ik in die peuk

Kwaliteit van leven is er stukken beter op geworden,

hoewel mijn longen altijd gevoelig blijven..pufloos door het leven gaat het niet worden

Maar ik vergeet ook nooit meer hoe moeilijk ik het had om te stoppen na

1,5 dag gestopt te zijn als een junk bij de huisarts zat..een hulpeloos huilend wrak.

Dat deed nicotine/dopamine met mij

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis niet voor niks een strijd ..spud

Verslaving..het blijft trekken he

Ik heb een jaar geprobeerd om echt te stoppen..poging na poging mislukt

De moed niet opgegeven en nu al 4 jaar eraf

En ik rookte veeeeeeel..heeeeeel veeeeeeel

Mijn peuk en drank was mijn leven...

Hoop je gauw te lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Spud,

 

En toch snap ik het niet. In mijn omgeving zie ik het ook. Heel erg graag willen stoppen. Acht maanden gestopt en dan toch weer beginnen. Of de hele zwangerschap stoppen met roken en na geboorte van kind weer beginnen met roken. Een pakje per dag a 6 euro, 180 euro in de maand. Je kunt dan moeilijk zeggen dat je niet weet hoe moeilijk het is om te stoppen. Of dat er veel geld aan op gaat. Of dat het onlogisch om het meest moeilijke gedeelte de volgende keer weer opnieuw te moeten doen met stoppen.

 

Zal wel iets te maken hebben met vrije keuze. Het kunnen kiezen. In de gevangenis zal stoppen gemakkelijker zijn. Of in het ziekenhuis als je je eigen bed niet uit kunt. Maar als iemand echt de vrije keuze heeft om te kiezen. Tja probeer dan maar eens te stoppen met een verslaving. Elk moment moet de keuze gemaakt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje offtopic hier. Maar ik ga nog steeds wandelen met mijn kat. In het donker, omdat dan de minste mensen op straat zijn. Omdat er veel in de buurt wordt gerenoveerd, mag ie niet zover. Want anders kruipt hij bij zo'n renovatie naar binnen en dan ben ik hem kwijt. Dan zit ie misschien in de binnentuin en is het maar hopen dat ie terugkomt. Een keer moest ik een stellage beklimmen in de nacht, omdat meneer vergeten was hoe op twee hoog was gekomen.

 

Maar gaat niet zo goed met hem. Hij heeft vlooien en een dikke onderlip van het likken. Twee dagen geleden met gedruppeld tussen de schouderbladen. Het wordt wel een beetje minder die onderlip van hem. Hopelijk geneest hij snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog twee dagen de tijd dus Spud. 

Ik hoop voor je dat Stoptober ook jóuw stopmaand gaat worden. 

 

wat zou het heerlijk zijn als je zonder verslaving op reis kunt gaan. 

Kan me aan de andere kant indenken dat dát nou juist ook weer een argument kan zijn om nog even door te gaan met roken... 

Pfff, wat is dat stoppen toch vreselijk ingewikkeld soms....  :blink:  :wacko:  <_<  -_-  :rolleyes:  ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het schaamrood op de kaken meld ik mij hier weer.. ;)

Wie had dat gedacht, ik zeker niet, dat ik na 9 mnd. een gelukkige niet-roker te zijn geweest, langzaam aan toch weer ben begonnen tot ik weer gewoon op volle sterkte pafte.

En dat terwijl ik het zo vies vind.  Bah, bah, bah!!!

Wat heb ik hier niet het rookvrije leven geprezen en gepoogd anderen daar ook deelgenoot van te maken.

Morgen maar eens mijn bijdragen terug gaan lezen.

Maar gelukkig de 1e 2 rookvrije dagen achter me, want als ik nu niet echt door zet, komt er niet meer van en dan stijg ik niet bepaald in mijn eigen achting. Om het zo maar eens te zeggen.

 

Ik hoop dat er nog een paar stoppers hier komen en ook weer de juigers en aanmoedigers, dat geeft de stopper moed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

bij mij is het precies andersom, mijn pc staat in mijn slaapkamertje en daar rook ik (natuurlijk) niet.

Dit heeft mij wel eens geholpen bij trek, ging ik naar boven en de pc aanzetten, want die chip zat niet in mijn hersens.

Het zijn, net als bij alcohol vaak associaties die een mens trek bezorgen.

Ben je nog steeds gestopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor spud! Nu even doorzetten, en dan hoef je ook niet met het vliegtuig te roken (is veel stress, dus extra veel trek).

 

9 maanden gestopt en dan toch die eerste trek nemen. Jammer, lidia. Maar goed, laatste jaar heb ik ook zo'n 5 sigaretten gerookt, terwijl ik 9 jaar gestopt ben. Gelijk er mee gestopt "met sociaal roken" toen ik trek krijg tijdens een bbq en biertje. Droom nu nog af en toe dat ik rook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Aak, ooooit gaat die knop bij jou ook echt om. 

En je kúnt het , zeker weten... 

 

Lidia, gewoon weer stoppen... en ook die ene peuk die je af en toe tussendoor nam niet meer nemen. 

Je telde ze niet, ze deden niet mee voor jouw gevoel, maar het is iets wat jij niet aan kunt. 

Die eerste kún jij niet nemen, want er moet een tweede komen... .vaak niet direkt er achter aan, maar hij moet komen. 

En dan zit je op een gegeven moment weer gewoon ouderwets te paffen. 

Helemaal nokken Lidia, en niet achteloos doen over een enkele peuk die toevallig voorbij komt waaien. 

Dan gaat het ook jou lukken... succes... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat het niet gelukt is Spud. 

Volgende keer beter dan maar weer he? 

En die hulpmiddelen? 

Ach, zonder kan ook hoor. 

Ik heb ze in het verleden ook wel gebruikt. 

Maar bij de laatste stoppoging merkte ik na twee dagen dat ik ze gewoon vergat..... 

het blijft tenslotte een kwestie van stoppen en niet meer beginnen. 

Niks meer en niks minder. 

Vergelijk het een beetje met stoppen met drinken. 

Ook dat is, als je het goed beschouwt een kwestie van stoppen en niet meer beginnen. 

Ook niks meer en niks minder. 

Tis niet anders  :blink:  :unsure:  :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...