Spring naar bijdragen

goedemiddag


voyager

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

 

Al een paar weken lees ik me suf hier op het forum en heb me vandaag aangemeld als lid.

Ik wil heeel graag stoppen met alcohol. Al jaren probeer ik te minderen maar het lukt me niet.

Drinken zit bij mij in de genen zeg k wel eens. allebei mijn ouders zijn alcoholist, mijn moeder woont inmiddels in de eeuwige jachtvelden, ongetwijfeld met een wijntje voor haar neus.

 

Ik heb altijd veel gedronken, was altijd de laatste op feestjes en ik kan me niet heugen dat ik eens een week nuchter ben.

Was omdat ik inmiddels als alleenstaande ouder niet meer naar feestjes ga;) 

Het lukt me nu om op maandag en dinsdag droog te blijven maar op woensdag sta ik dan toch weer, tegen mijn zin in ( dubbel) met een fles wijn in mijn handjes. Zondag lukt ook meestal wel.

 

Die fles gaat leeg en omdat ik de deur niet uit kan, blijft het daarbij. Ik word dus niet dronken, heb ook geen kater maar fit is anders en ik denk, weet wel zeker, dat mijn leven er zeer op vooruit zal gaan zonder drank. 

 

echt stoppen , ik hik er tegen aan. Mij hier aanmelden is weer een stap in de goede richting

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Voyager,

Ik herken dat wel hoor van die ene fles wijn, zodat je toch niet meer

drinkt dan die ene fles. Maar als je die tweede in huis had gehaald

dan was die ook aangebroken geweest nietwaar? Ik heb dat gedrag

ook gehad. 'Gehad' zeg ik, maar een uitglijder naar terugval is

nog steeds een gevaar. Er is hier op het forum altijd een discussie

van nieuwkomers die twijfelen tussen minderen en stoppen. Ik

ben van het laatste kamp, immers steeds een beetje 'vergif' innemen

houd de verslaving in stand. Probeer eerst eens 3 weken en dan is

een volgende stap naar 3 maanden ook zo gemaakt als je de voordelen

hebt ervaren. Heb je wel cognitieve therapie of een andere therapie

gevolgd om te stoppen? Je kunt je hier ook voor de online behandeling

van Tactive aanmelden. Heb ik ook gevolgd. Dan leer je jezelf beter

kennen en hoe je niet helpende gedachten en gedrag kunt herkennen

en jezelf wapenen om te voorkomen dat je weer gaat drinken.

 

Je hier aanmelden is inderdaad een goede stap en welkom!

Je kunt je op de dagdraad (die staat bij Ditjes en Datjes) voor

een DAGPACT aanmelden als stok achter de deur. Het gaat

daar vaak over koetjes en kalfjes en als je even hulp nodig hebt

dan moet je dat gewoon aangeven.

 

Zorg in ieder geval dat je genoeg water en thee drinkt en als

je die trek voelt komen, eet dan wat. Met iets in je maag reduceer

je de trek. Of ga wandelen / sporten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Joris, 

 

Dank je wel voor je reactie! dat was gek genoeg even schrikken.. nu is er geen weg terug of zoiets;)

Klopt helemaal een 2e fles zou zeker open gaan en wellicht ook leeg. Ik wil uiteindelijk ook wel helemaal stoppen maar ben er

nog niet helemaal aan toe. Voor vandaag ga ik me aanmelden op het dagpact als ik door heb hoe.

3 weken lijkt al erg veel. Nu een grote pot kruidenthee zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Voyager, wat goed dat je je hier hebt aangemeld.

Ik lees dat je erg opziet tegen het feit dat je nooit meer kan drinken.

Daar hebben heel veel mensen last van. Nooit klinkt zo vreselijk en schrikt erg af.

Daarom zeg ik ook niet meer dat ik nooit meer kan drinken maar dat ik het vandaag in ieder geval niet doe.

En als je dat een tijd vol houdt dan rijgen de dagen zich aaneen tot maanden en de trek of gedachten aan alcohol verdwijnen steeds meer naar de 

achtergrond.

Zelf heb ik de gewoonte als ik een paar maanden gestopt ben dat ik denk dat ik er wel weer 1 kan nemen wat dan vervolgens helemaal uit de hand loopt.

Maak het je niet te moeilijk en bekijk het per dag. Daar kan ons dagpact goed bij helpen.

Ik heb gezien dat je je daar al hebt aangemeld.

Klasse hoor!

Ik hoop dat dit forum voor jouw net zo veel steun kan bieden als het mij doet en wens je heel veel sterkte, moed en wijsheid toe in deze toch wel moeilijke strijd.

 

Liefs, Aicha 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aicha je hebt helemaal gelijk. Per dag de beslissing nemen. Het lijkt me dat elke dag opnieuw bewust kiezen voor nuchterheid ook zijn effect heeft op langer termijn?

Dank je wel voor je bemoedigende woorden. Het helpt me nu al. Ik zit nu vrolijk aan de thee en ik heb een paar x de neiging onderdrukt om toch naar de supermarkt te fietsen voor zogenaamd nodige boodschappen en dan vooruit ook een flesje wijn..

 

 

Lady Jane dank voor je welkom, het maakt ook dat ik me welkom voel.  Het scheelt echt dat ik het nu , hetzij  veilig, openbaar heb gemaakt en niet alleen mezelf iets beloof. 

De naam heb ik wel bewust zo gekozen omdat het voelt als een reis naar onbekende bestemming , in het oneindige. Met hopelijk veel avontuur , mooie inzichten, ontmoetingen en ervaringen waar ik lang op kan teren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Voyager allereerst namens mij ook  welkom hier .

 

animaatjes-bloemen-895996.gifanimaatjes-bloemen-05451.gifanimaatjes-bloemen-95911.gif

 

ik zie dat je al veel goede raad hebt gehad , heel mooi dat je de stap in de goede richting hebt gezet .

 

Idd. kun je beter ineens helemaal kappen , heb je maar 1 keer alle ellende van het afkicken etc. 

 

Verder heb ik vermits het je lukt nog een goede raad , en wat ik nu hier onder zet is geplakt uit een document wat ik in elkaar heb gezet toen ik een maandje of 3 droog was ( nu inmiddels ca. 5 maanden ) , lees dit goed , onthoud het goed , het kan een goede ruggesteun zijn .

 

++++++++++++++++++++++++

 

Ieder mens word geboren met " het zaad des goeds " en " het zaad des kwaad" in zich .
 
Bij de een is het " het zaad des kwaads "   , het " zaad van een verslaving" . 
 
Bij de ander is het een nog veel kwader zaad .
 
Zij die geboren worden met " het zaad van verslaving" hebben het geluk niet geboren te zijn met " nog kwadere zaad" .
 
Immers zij die geboren zijn met het " nog veel kwadere zaad " , zullen dit nooit ontdekken of zelf erkennen .
 
Dit n.l. is de natuurlijke eigenschap van het " nog veel kwadere zaad "
 
Ben je geboren met het " zaad van een verslaving" in je genen .
 
Dan heb je veel geluk , je bent dan veelal een heel gevoelig mens .
 
Zij hoeven slecht een paar dingen te doen in hun verdere leven .
 
Erken dat je "een afwijking" hebt , zo als zo velen op deze wereld "een afwijking" hebben .
 
Een afwijking die de andere mensen niet zo maar aan je kunnen zien .
 
Maar jij bent slechts een paar fases verwijdert van een gelukkig leven .
 
Vermits je het zelf wilt , want jij bent immers de eerste stuurman op jouw schip !
 
Erken eerst die " schipper" in je zelf , erken dat ook de eerste stuurman op jouw schip nog elke seconde wat leert .
 
Erken voor je zelf dat je door je onkunde in de wijde wereld grote schade,s hebt aangericht .
 
Herstel wat je nog kan herstellen , en erken dat je hebt geleerd van wat je nooit niet meer kan herstellen .
 
Het leven is immers tot aan je dood , een groot leerproces .
 
Je bent nooit volmaakt , maar je bent geboren met ogen , oren , denkvermogen , emotie en gevoelens .
 
Gebruik die zo veel er maar in je vermogen ligt , en je leert dat dit zich vaak sneller zal ontwikkelen dan je wilt .
 
Schrik hier niet van , en verval niet van schrik weer in " het zaad van je verslaving"
 
Wees sterk , benut het gewoon .
 
Het belangrijkste wat je moet doen is , voed absoluut niet " het zaad van je verslaving" !
 
 
Voor alcolisten betekent dit laatste " geef het kwade zaad geen alcohol vocht , nog geen halve druppel " !
bewerkt door Ztiertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug bij af.... ver was ik niet, drie dagen niet drinken. Ik heb flink gebaald dat ik de 1e hindernis op een reis van oneindige niet heb genomen. 

Ergens ligt een stopdagboek van een mislukte poging een hele tijd terug. Die ga ik maar eens opsnorren en dagelijks schrijven over wat ik tegenkom aan weerstand.

Van te voren bedenken wat ik ga doen als het moeilijk wordt. En voorlopig maar even geen etentjes.

 

Behalve heeel saggerijnig worden, merk ik niet veel van afkickverschijnselen. Maar dat komt wellicht als ik langer stop dan 3 dagen.

Ik ben iemand die eerst de kat flink uit de boom kijkt, maar ik lees wel dagelijks hier op het forum en dat helpt en sterkt me enorm in het besluit om niet meer te drinken.

Er is geen twijfel over wat het beste is, nu alleen nog volhouden. nou ja makkelijker gezegd dan gedaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

ik ben er weer..... :( Het is een hele tijd gelukt om alleen op vrijdag en zaterdag te drinken en dat vond ik acceptabel. Maar sinds een aantal maanden is het hek van de dam en ga ik steeds meer drinken. 2 flessen wijn per dag is geen probleem. Ik wil echt stoppen nu. Voordat ik echt in de problemen kom. En dan bedoel ik op mn werk of studie. Ik heb het filmpje van die mevrouw ( weet de naam niet meer)  net gezien. Dat is wel even schrikken maar ook echt heel verhelderend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toepasselijke naam, voyager. Misschien dan nu tijd om te landen?

Goed dat je weg terug naar hier hebt gevonden. Zo gauw 2 flessen wijn per dag geen probleem meer zijn, zijn ze een probleem.

En schrikken is goed voor de verheldering.. Verheldering is daarna weer goed voor een probleemloos alcoholloos bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje dank je wel! Het klopt wat je zegt. Ik heb net vandaag besloten dat het echt niet meer zo verder kan en heb innmiddels al veel gelezen wat me sterkt en inzichten geeft.

 

SvDolphin, dank je wel! Ik heb me ingeschreven bij jellinek voor een 6 weken hulpprogramma. In 6 weken stoppen dus! En ik ga een dagboek bijhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sheila,   Omdat ik de laatste maanden eigenlijk continu drink ben ik een beetje bang voor heftige ontwenningsverschijnselen. En ook omdat het dan minder groot lijkt. ik net even flink zitten huilen na mijn vorige berichtje. Ik doe het nu alleen en met dit forum. Even nadenken nog wat ik meer zou kunnen en willen doen. Ik heb besloten dat ik tegen mijn omgeving ga zeggen dat ik mijn patronen wil doorbreken en even een tijdje geen alcohol ga drinken. Met in mijn achterhoofd dat ik dan over een maand zeg dat ik nooit meer ga drinken omdat het zo goed bevalt. zoiets. Er zitten vrij veel drinkers in mijn omgeving.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst knap dat je jezelf weer herpakt hebt. Ik heb daar een jaar over gedaan om überhaupt weer plannen in die richting te maken. Ondanks de katers, gebrek aan levenslust etc. Vroeg slapen is geen slechte methode, zeker als je net als ik 's avonds drinkt maakt dat het wel iets makkelijker. Ik weet niet of je de luxe hebt van een rijbewijs en auto? Dat helpt mij altijd om tijdens gelegenheden niet te drinken. Of zeggen dat je maandag vroeg op moet.. Ik weet dat liegen niet heel chique is, maar goed, het voorkomt soms wel die discussie (sociaal drinken) die je naar wat ik begrijp liever even uit de weg gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...