esther1 Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Goedemiddag allemaal,Zit met een fikse kater achter mijn pc. Te brak om te werken en weer ruzie gehad met mijn man. Geloof dat ik er nu wel klaar mee ben. Ik drink gemiddeld 4 keer per week en dan tot ik dronken ben en minstens een pakje peuken erbij. Kan er redelijk goed tegen dus val niet zo snel om. Ik ben 40 en heb twee kindjes. Ik wil dit niet mee! Voel me een slechte moeder, mijn werk en relatie lijdt er onder. Het lijkt wel of alles om drank draait tegenwoordig. Hoop dat ik steun vind op dit forum. Het kan zo niet langer meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Welkom Esther.Goed van je dat je je gemeld hebt hier. Je zit op de goede plek zal ik maar zeggen. Je hebt het begin gemaakt om hulp te zoeken. Hier zijn vele mensen die je hulp, raad en steun kunnen geven. Kom naar de D&D draad en kun je kletsen met iedereen alsof je thuis in je huiskamer zit.Tot gauw.Liefs Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Hoi Esther,Welkom hier.De eerste stap heb je gezet. Toegeven dat je een drankprobleem hebt. Of je alcoholiste bent kan alleen jijzelf uitmaken. In dat geval is de enige remedie geheel stoppen met drinken. Maar ervaring heeft geleerd dat dat heel moeilijk is in je eentje. Ik ging en ga daarvoor naar de AA. Het lijfelijk ontmoeten van lotgenoten is heel steunend.Maar misschien wil je het eerst hier proberen? Heb je al bedacht hoe je het wilt aanpakken? Want alleen het voornemen te stoppen werkt meestal niet. En ik denk ook alleen een forum is niet voldoende. Maar ja iedereen is anders. Veel sterkte!Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Hallo Esther,Fijn, dat je ons gevonden hebt.Problemen zijn er om opgelost te worden.Als je wilt, kan je hier veel steun krijgen.Ben je van plan om helemaal te stoppen?Heb je verder nog hulp?We horen graag van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
esther1 Geplaatst 29 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Hallo allemaal,Ik weet niet of alcoholist de juiste omschrijving is, maar als ik geen stappen zet ga ik zeker die kant op. Ik wil de komende drie maanden geheel onthouden. Dit om een patroon te doorbreken en de gewoonte achter me te laten. Het lijkt me heel moeilijk maar ik moet dit doen. Mijn man doet mee zegt hij want ook voor hem loopt t de spuigaten uit. Ik heb geen andere hulp vooralsnog. Hebben jullie tips? Misschien een gesprek aangaan met de huisarts?Fijn om mensen te spreken die mee denken en voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Hoi Esther, welkom hier.Fijn dat je man meedoet, want zo kunnen jullie elkaar steunen.En als je 3 maanden zonder drank bent geweest kijk je weer verder.Best kans dat dat zo goed bevalt dat je niet eens meer wilt riskerenom weer in dat jojo-traject terecht te komen.Ikzelf heb hier bij tactive de online behandeling gedaan, gestart in augustus 2009en het was zo rustgevend om niet meer bezig te zijn met wanneer mag ik weer, hoeveeldeze keer en ga ik dat teveel van de dag ervoor verrekenen of zal ik maar niet ,moeilijk doen,sjoemelen, liegen soms, en vooral me vergelijken met mensen die nog meer en vaker dronkenen nog drinken. Veel ontkenning dus.Inmiddels heb ik totaal geen behoefte meer aan drank, wel heb ik de periodes en momenten dat ik weetoh nu zou ik normaal gesproken ff flink hebben willen doorzakken. maar ook die momenten worden minder. Het is niet gemakkelijk want mijn stress en moeilijkheden zijn nog lang niet oipgelost ennuchter blijven betekent voor mij ook actiever zijn en meer verantwoordelijkheden aangaan. Zekermbt tot de kinderen. Toen die gingen puberen werd mij pas duidelijk dat ik zo geen goed voorbeeld voor ze was. ik ben wat dat betreft net op tijd gestopt. maar ook toen ze jonger waren hebben ze onder mijnochtendhumeur geleden na een drankavond, dat weet ik wel zeker. En wat het aan een relatie kost dat ken je inmiddels zelf ook. veel redenen dus om het roer om te gooien.Op de dagdraad wisselen we van alles uit en daar kun je bijna altijd terecht. Zie je daar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Hallo Ester,Welkom hier. Stap 1 is inzien dat je een probleem hebt, midden in een situatie zit die je anders wilt zien. Daarmee heb je voor jezelf al een belangrijke stap gezet! Ook het je hier aanmelden is een stukje daarvan. Daarmee heb je al een stukje "gewonnen". Nu nog de aanpak ervan...Ga je vandaag stoppen? Is er nog alcohol in huis? Hoe ga je je plan doen slagen?Mij hielp het door niks in huis te hebben en ook het gangpad met wijn in de supermarkten te mijden. Ook haalde ik veel kruidenthee in huis en dronk dit ipv de alcohol. Ook helpt het me om iedere dag even hier op het forum langs te komen. Sukses:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nini Geplaatst 30 december 2010 Rapport Share Geplaatst 30 december 2010 Beste Esther, Ik heb me zojuist aangemeld! Echter beter om te stoppen hoor! Iedere keer weer dat gevoel van spijt, die ruzies thuis. Wat die drank niet voor een ellende kost!Ik hoop ook steun te vinden op het forum om me minder alleen te voelen in het gevoel dat het geeft als je teveel drinkt en zo makkelijker te kunnen stoppen!Jij veel sterkte!Liefs, Nini Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 30 december 2010 Rapport Share Geplaatst 30 december 2010 Lieve Esther,Welkom....Ik wens je veel succes, het is niet makkelijk maar wel te doen, ik heb ook kids en weet alles over schuldgevoel tegen over mijn kinderen en nog erger de emotioneel kater dat ik voelde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst 30 december 2010 Rapport Share Geplaatst 30 december 2010 Welkom Esther, veel wijsheid toegewenst.groet,Jim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
esther1 Geplaatst 30 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2010 Hallo allemaal,Wat een fijn gevoel geeft dit zeg. Ik voel me zeer gesteund en begrepen door jullie. Ik vind het best spannend om de stap te zetten. Alcohol verdooft een hoop gevoelens die ik liever niet onder ogen zie. Aan de andere kant wil ik dit niet meer. De vervlakking en opervlakkigheid bedoel ik. Heb heel sterk het gevoel dat dit HET moment is! Voor mezelf, mijn relatie en mijn liefste kindjes. Ik ben iets geworden wat ik helemaal niet wil zijn. Daar ligt de basis. Ik ga zeker regelmatig naar de dagdraad toe in de komende tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marex Geplaatst 31 december 2010 Rapport Share Geplaatst 31 december 2010 Hallo allemaal, ook ik wil me even voorstellen.Voor mijn gevoel heb ik niet echt een probleem met alcohol en kan het best redelijk in de hand houden.Een enkele keer drink ik meer dan twee glazen, bijvoorbeeld als we bezoek hebben of als we op bezoek gaan.Alcohol is voor mij een manier om te ontspannen omdat ik nogal onzeker ben van nature.Het punt is dat ik medicijnen voor mijn cholesterol gebruik, die werken op mijn lever. Een glas wijn kan geen kwaad maar meer mag ik eigenlijk niet drinken. Zoals veel mensen misschien herkennen, is het na dat ene glaasje vaak heel moeilijk om er niet nog eentje te nemen...Wat me wel dwarszit is dat zich elke avond een behoorlijke (lichamelijke) spanning opbouwt, naar het moment van het eerste glaasje toe (meestal rond 21.30 u) en ik heb nooit uit kunnen vinden hoe ik die spanning kan verminderen, behalve dan met een glas wijn ;-)).Het zou fijn zijn als ik via het forum erachter zou kunnen wat goede middelen zijn om je te kunnen ontspannen. Wie heeft hier ervaring mee?Liefs,Marex Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 december 2010 Rapport Share Geplaatst 31 december 2010 Hoi Marex.Welkom op dit forum. Die spanning naar het moment dat je een glaasje (MAG) drinken van jezelf herken ik ontzettend goed.Het nadeel is dat je op het laatst die spanningen koppelt aan de alcohol, terwijl jouw spanningen misschien heel ergens anders mee te maken hebben. En heel belangrijk, door te drinken bouw je spanningen op. Alcohol drinken geeft spanningen omdat het lichaam toch op den duur meestal meer nodig gaat hebben om die spanningen te onderdrukken.Wat sommigen van ons doen is met een kookwekker werken. Je zet de wekker op een bepaalde tijd en zodra de wekker af loopt mag je een glaasje. Als dat een conditionering wordt, kun je de wekker wat later zetten. Bij sommigen werkt dat erg goed.En goed eten zodra je die spanning voelt want met een volle maag heb je minder trek in drank.Sus6 en misschien zie ik je op de dagdraad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 december 2010 Rapport Share Geplaatst 31 december 2010 Hallo marexjammer want je drinkt dus niet eens veel?Maar dan is het dus ook niet moeilijk het te laten staanals je eenmaal een vervanger hebt;wat tips"Mindfulness, saunaatje thuis, sporten, warme melk met anijs, zoethoutthee met verse gember,andere thee die jij lekker vindt, even hier op t forum schrijven, goed gezelschap, een hond uitlaten.En er komen er vast nog veel meer. Succes! en een heel goed nieuwjaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 Esther, die gevoelens die zijn er almeestal vallen zer mee als je ze onder ogen zieter wat mee doen is lastigermaar juist dat geeft de voldoeningdie je niet krijgt zolang je ze wegdrinkt/verdringtonder de oppervalkte zit JIJ nogben benieuwd:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marex Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Hallo Bolletje,bedankt voor je reaktie, ik ga mijn piepertje op 22.00 u instellen en eens proberen wat voor effect dat heeft. Wat die spanning betreft heb je misschien gelijk maar ik kan er niet echt de vinger op leggen. Het is al zo lang een feit. Ik probeer er wel aan te werken erachter te komen waar het probleem zit (onzekerheid en alle kritiek op mezelf betrekken?), dus wie weet.... ik heb er een zelfhulpboek over gekocht.Ik ga dat dagdraadje ook opzoeken. Nu eerst even de doggies rondslingeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marex Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Hallo Jane4,wat een goeie tips, ik heb vaak moeite met het drinken van frisdrank in de winter, omdat ik zo'n koude plons niet lekker vind. De alternatieven die je aangeeft lijken me heerlijk. Verse gember heb ik in de diepvries en zelfs zoethoutthee in huis. Stom genoeg drink ik alleen 's middags thee maar ga het vanavond meteen proberen.Mindfullness lijkt me ook wel wat maar of dat hier in de buurt te doen is??? Ik zal eens googelen.Sporten doe ik op donderdagmiddag (zwemmen), dus dat helpt niet echt tegen de spanning 's avonds. 's Avonds de deur uitgaan vind ik in de winter ook een stuk vervelender, vandaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marex Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Hoi Esther,sorry dat ik op jouw "draadje" zit, ik had nog niet door hoe ik een nieuw voorstelrondje moest beginnen. Jammer dat je op het moment zoveel spanningen ondervindt. Het wegdrinken hiervan lost de problemen inderdaad niet op maar dat is makkelijk gezegd. Ik hoop dat je er in slaagt er zelf uit te komen, met behulp van de mensen op dit forum. Ook veel succes en ieder die dit leest: een goed begin in het nieuwe jaar!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 10 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2011 Hallo Esther1, lees dat je al op dag 10 zit. Knap hoor, ook al met de internetbehandeling begonnen? Gaat dat goed? Voor mij is het dag 7 nu, ben blij dat ik het weekend door ben. Nou, veel succes, wilde je even laten weten hoe goed ik het vind:) Zien we je ook op de dagdraad? Groeten Josje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
esther1 Geplaatst 11 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2011 Hoi Josje,Dag 10 inderdaad. Ik voel me met name heel goed en zie er al een stuk beter uit (minder opgeblazen gezicht, jawel). Dat is in ieder geval een voordeel. Ik heb op dit moment niet de intentie om hulp te zoeken op een andere manier. Als ik daar later wel behoefte aan krijg zal ik dat zeker doen. Mijn doel voor nu is geheel onthouden om de gewoonte er uit te halen. Je kunt ook andere dingen doen dan een fles wijn open trekken en een pakje peuken wegpaffen zeg maar. Voor de toekomst zowiezo geen drank meer doordeweeks. Wanneer die toekomst is? Ik en mijn man hebben afgesproken drie maanden niet meer te drinken....Zie ik nu nog erg tegen op/aan, maar ik weet zeker dat het went na de eerste alcoholvrije feestjes. Ga dit weekend aan de slag in de sportschool onder begeleiding. Dat lijkt me een goeie stok achter de deur en goed voor de endorfines zeg maar. Ik ben 10 kilo zwaarder dan drie jaar geleden en daar baal ik van. Drank is daar zeker debet aan overigens. We houden elkaar op de hoogte en ik wens jou ook alle succes en sterkte. Bij mij helpt het om leuke dingen te ondernemen zonder drank (sauna, film, wandelen, sporten, lezen, in bad, film kijken etc.) Je kunt maar bezig zijn merk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden