Spring naar bijdragen

maandag 20 november


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha die Zeeman,

Geweldig super zoals jij hier net droog achter de oren en in het algemeen binnen kwam en nog steeds bent. 14 dagen al... Zoals het klokje bij Zeeman tikt, tikt het nergens... Eigen Zeeman is goud waard...Wie een kuil voor Zeeman graaft valt er zelf in....
Kongratulaties..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,

Ik zit nu met rode oortjes te lezen, dank je. Ik zou willen dat het voor iedereeen zo gemaakelijk ging.
Dus iedereen veel sterkte toegewenst en volhouden !!!!!!, al is dat laatste voor de meeste van ons helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Maar samen moeten we er toch uit zien te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeeman,

Wat jij zegt "ik zou willen dat het voor iedereen zo gemakkelijk ging" zijn woorden die ik zelf ook wel eens gebruikt heb. Vele malen ben ik ook gevallen en weer opgestaan. Dat herken ik ook heel erg in wat hier op het forum allemaal de revue passeert. Vallen en opstaan in het gevecht met de drank betekent ook veel vallen en opstaan voor de mensen om je heen. Of dat nou thuis is, op je werk, ook hier op het forum, het is één grote warboel van vallende en opstaande mensen waar je zelf dan ook nog eens doorheen struikelt.

De laatste keer dat ik stopte leek het wel of ik ineens "het licht gezien had". Het was ineens zo klip en klaar dat ik geen drank meer nodig had om een fijn leven te leven. Maar zo simpel als het voor mezelf ineens leek te zijn zo moeilijk is dat aan een ander duidelijk te maken. Woorden schieten me letterlijk te kort om te zeggen hoe het werkt. Dat is die hogere macht (die hier regelmatig genoemd wordt) die zich kenbaar maakt, denk ik. Die komt niet door theorie tot je, dat is een puur persoonlijke ervaring, een éénzame ervaring die je wel graag wilt delen maar die je niet kunt delen. Alleen door er met woorden voortdurend omheen te cirkelen kun je mensen misschien de goede kant op laten kijken maar dan moeten ze zelf de stap naar de "bevrijding" zetten. Hoe harder je duwt om mensen die stap te laten nemen, hoe harder de weerstand wordt. Het is dus denk ik niet mogelijk om een ander op het eindpunt te krijgen, alleen wijzen. Wijzen en het aan de ander overlaten.. De bevrijdende kern kan maar door één persoon betreden worden, de persoon die de weg daar naar toe afgelegd heeft met hulp van anderen misschien, misschien alleen, maar door de laatste deur past er maar één. Dat ben je zelf.

Hier op het forum kan ik niet anders dan om de "waarheid" heen cirkelen. Dat wordt een soort spel, maar wel een serieus spel want je speelt met mensen. Ik zou het het mooiste vinden als iedereen op een gegeven moment door z'n deur is gestapt en ik hier alleen achter zou blijven. Zo werkt het niet, dat weet ik wel, maar de mogelijkheden die ik heb om mensen een beetje hoop te geven probeer ik met veel plezier en liefde in te zetten.. Want ik voel me een bevoorrecht mens en hoewel ik me bewust ben van m'n tekortkomingen (niemand is volmaakt) wil ik iedereen proberen duidelijk te maken dat er voor een ieder zo'n "lichtpunt" is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,

Quote
wil ik iedereen proberen duidelijk te maken dat er voor een ieder zo'n "lichtpunt" is...
Unquote

dat is wat mij de kracht geeft het vol te houden, zoals ik al eerder schreef: "er is voor ons allen nog een lange weg te gaan om te komen waar jij nu bent, en er is hoop, er is icht aan het einde van de tunnel".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar Zeeman die weg is helemaal niet lang. Het is maar één stap die je hoeft te nemen. Die kan in een mum van tijd genomen worden ware het niet dat we steeds weer de verkeerde kant op stappen omdat het "onbekende" zo angstaanjagend 'lijkt'. En zo kun je zelf je weg heel lang maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje

WEER DIE HERKENNING.

Ik heb diverse malen getracht te stoppen met drinken maar hield dit nooit langer dan 24 uur vol.
Als ik dat nu, achteraf analyseer, is dat inderdaad de angst voor het onbekende geweest. De angst van hoe een leven zonder alcohol zou zijn, met alcohol was alles immers zo vertrouwd en "veilig". Nu ik twee weken droog sta en echt geen drup heb aangeraakt, lijkt het wel of ik op een andere planeet terecht gekomen ben. ik zie mijn omgeving langzaam maar zeker in positieve zin veranderen, ook mijn omgeving krijgt iets in de gaten, maar ze weten niet wat. Zij wisten immers niet dat ik die strijd aan het voeren was. Mijn gezinnetje weet er nu alles van, ook dat ik op dit forum actief ben en hier de inspiratie / motivatie vandaan haal om door te gaan.
Vrienden, kennissen, collega's en buren weten het niet, maar nogmaals, ze merken dat er iets met de zeeman aan het gebeuren is.
Ik gun een ieder op dit forum van ganse harte deze ervaring, het is echt de moeite waard om vol te houden, al is het alleen maar om de binnenpret die ik heb als ik mensen naar me zie kijken en die proberen te doorgronden wat er met die zuipschuit aan de hand is. Lachen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Misschien was mijn knopje wel de ruzie om niks met mijn jongste dochter, 17 jaar, waar ik helemaal niks meer vanaf wist. Ik lag naderhand laveloos op de bank en zij in tranen moeder de vrouw op het werk bellen omdat dronke droppie weer onredelijk was geweest. 'S avonds van moeders geen boze woorden, maar wel een blik die kan doden, en dan voel je klein, heeeeeeeel klein kan ik wel zeggen.

misschien was dat mijn knoppie, en is die hardhandig omgedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè Joann,

Jij vindt het knopje ook nog wel. Daar ben ik heilig van overtuigd. Want als er een vecht hier, dan ben jij het wel. (echt gemeend) Zonder de anderen stijders te kort te doen.

Verder hoop ik op een rustige dag. En laat het gez**k eens afgelopen zijn.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, dat bedoel ik nou... Het lijkt makkelijk kletsen, maar het is moeilijk kletsen. Als het werkelijk makkelijk kletsen was was iedereen hier na één bezoekje aan het forum "genezen". Dan stond hier maar één berichtje, één zin: "Zus en zo moet je doen. Klaar". Maar je merkt zelf, en ik weet dat ook heel goed, dat het zo niet werkt. Ik heb ook lang rondgezworven en ben veel heen en weer geklutst voordat ik die ene stap heb kunnen nemen. Dat is de strijd... al die stappen en wegen die je gaat voordat je die ene stap neemt. Achteraf kan ik mezelf wel eens voor m'n kop slaan dat ik dat niet veel eerder gedaan heb, maar realiseer me meteen ook dat ik die laatste stap nooit had kunnen nemen als ik niet al zoekende dat afzetpunt had gevonden. En dat punt heb ik gevonden dank zij begeleiding van therapeuten en ervaringen van medezoekers.. Ik beweer hier niet dat ik dat punt zelf gevonden heb, het was moeilijk te vinden, vaak heb ik ook wel op dat punt gestaan maar dorst de stap niet te zetten en dwaalde weer af waardoor er weer een gevecht in mezelf ontstond.... Maar de aanhouder wint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben even stout, en log in. Een mens mag tenslotte niet té perfect zijn, nietwaar.

Ik wil alleen maar even tegen Joann zeggen dat er bij mij ook geen knop zit. Het is gewoon keihard doorzetten, en tandhakken af en toe. Maar doordat het moeilijk is, weet ik ook waarvoor ik het doe! En komen doe ik er toch wel, knop of geen knop.

Voor alle ploeteraars, maak er wat van vandaag!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...