Spring naar bijdragen

maandag 20 november


Kohtje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik wens jullie een positieve start van de week toe, iedereen, oud of nieuw. Nou ja, Oud én Nieuw, dan.

De maandag vind ik altijd makkelijker, hoop te doen, mijn risico-moment is het eind van de week (moe, sjaggie soms, enzovoort en van die grijze zondagen. Ik heb wat slechte films gezien als afleiding !!!!).

De gevraagde uitleg: ik wilde niet meer schrijven met Houten omdat ik geen Houten Hoofd meer heb....toen duurde het even voor ik had ontdekt dat je een nieuwe persoon in het leven kan roepen, sommigen noemden me al Houtje, maar het eerste stuk van die tijd is inmiddels door de Tactus van het Forum geknipt (terecht, je moet ook eens opruimen), dus toen werd het Houtje. Misschien past die naam het beste bij me, ik weet het niet. Maar Houtje naderde de 1000 postings (berichten) en dat vond ik wat overdreven inmiddels waren mijn leerlingen me een soort "biskwie" gaan noemen dus vond ik Koekie wel gepast en wat grappiger/liever/leuker dan Houtje. That's all guys. Jammer hè geen echte James Bond Story.

Maar goed, ik zie allemaal mensen die braaf aan het bouwen zijn aan een steeds langer alcoholloos verleden, de dagen worden weken, en de weken worden maanden. De kunst blijft echter, kijk NIET VOORUIT, als ik eraan denk dat ik VOORUIT moet kijken en NOOIT meer een glaasje kan drinken, ren ik nu naar de Super/Slijter om me te bezatten vrees ik. Alleen met achterom kijken houd ik het vol. Zo van kom op Koek (zo praat ik tegen mezelf) je hebt nou zoveel tijd zonder alcohol gewonnen, dat is zonde, en soms schakel ik over van per dag naar per uur (afgelopen vrijdag). Ik heb één keer geprobeerd met zo'n mini-flesje te doen, nou, vergeet het maar.

Ik vrees dat ik wel ADB ben maar nog steeds verslaafd. Maar goed, ik ben ook gestopt met roken dus waarom zou dit niet lukken? En o ja, ik kreeg pas na méér dan maand echt griep-achtige verschijnselen, volgens mij had dit toch met het afkicken te maken (geestelijk en misschien ook wel lichamelijk). Dus afleiding afleiding afleiding.

Soppen is super, net als grote schoonmaak, verven, keukenkastjes opruimen en uitsoppen, maakt niet uit. Zingen, TV kijken, de hond uitlaten, douchen, snoepen (ahum).

'k Wens jullie allemaal een hele goede week toe met genoeg zelfvertrouwen in de strijd om ADB te blijven. Super !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hihi, Houtje, ik ben inmiddels al lang de 1000 berichtjes gepasseerd. Een paar avonden in msn-stijl meeschrijven, en dan gaat het hard hoor! Maar mij kan het niets schelen, veel bijdragen, weinig bijdragen, ik ben zoals ik ben en ik doe zoals ik doe.

Ik probeer mensen te steunen als ik denk dat ze dat nodig hebben, en ik iets kan bijdragen. En ik hoop dat sommigen er iets aan hebben. Ik geef mijn mening als ik ergens iets over vind.

En verder ga ik nog steeds dag voor dag, week voor week, en ik kijk niet te ver vooruit. Terugkijkend weet ik alleen maar wat ik niet meer wil.

En nu ga ik me weer aan mijn plicht wijden, mijn hoofd is helder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ziek thuis, had treeeeeek dus dacht ik even op mijn oude vertrouwde site mijn gemoedsrust te herstellen. Viel dat even tegen. Het was fijn zoveel oude stemmem weer te horen. Of het goed met ze gaat, of ik voor een al aan de babysokjes moet beginnen. jUliie zijn mijn hoofd niet uitgeweest.
Ja natuurlijk hebben jullie een taak hier. jullie hebben mij uit de shit getrokken en dat was niet niets.De oude garde de nieuwe garde en al die mensen die spoorloos verdwenen zijn. iedereen heeft zijn plaats hier. Geef door wat je hebt geleerd en Helder laat mij voor eens weer eens schatterlachen.
Iedereen heeft zijn taak hier. Kon het maar weer zijn zoals het was.

Dikke knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speciaal voor Anna en Joann:
ik heb het "licht" ook niet gezien hoor!
Ik kamp ook gewoon elke dag met mijn eigenaardigheden.
Drank was 1 van die dingen waar ik meer last dan lust van had en die ik dus kon uitschakelen.
Het is een proces, alles is onderdeel van dat proces.
Heel lang heb ik wel gezocht naar de god die mij kon redden,
of de sleutelzin die me de waarheid verschafte
of het boek dat me zou redden
(of de man die me eeuwig gelukkig ging maken.....)

ik heb heel lang zo 'magisch' gedacht
maar ik merk nu dat alles een stroom is, een doorgaand geheel
waar alle stukjes uit het verleden gewoon in horen
als les
of als waarschuwing

geen schuld voelen en geen schaamte, dat zou moeten
maar zover ben ik nog niet.

Met blik en stoffer kruip in nu in mijn kleine leventje rond
en probeer restjes stof en rommel in elk geval uit de loop te halen.

Pffffff
het valt niet mee.
maar met die beneveling van drank schoot het zeker niet op
toen durfde ik de kast nog niet in
om stoffer en blik te pakken...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra,

ik moet wel even duidelijk maken dat ik met "het licht zien" niet bedoel dat ik nu in een paradijs of hemel of hoe je het noemen wilt zit. Hier is het ook lang niet allemaal rozegeur en maneschijn. Dat "Licht" betreft enkel en alleen het besef geen trek in alcohol meer te ervaren op momenten dat ik het moeilijk heb. Nu nog voel ik me wel eens in de hoek gedrukt, aangevallen, misleid, genegeerd, noem maar op. Maar ik weet mezelf nu bij de les te houden, kan voor mezelf beredeneren waarom ik dat zo voel en er dan zodanig mee omgaan dat het niet meer bij me opkomt te vluchten in drank (RET).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stel voor om het over alcohol en Alcohol De Baas te worden te hebben. Die discussie is het meest functioneel, en over hoe wij elkaar kunnen helpen.

------------------------------------

P.S. Kohtje, ik heb gewoon drie aliassen aangemaakt, géén James Bond Story, en ik kan met alledrie (om de beurt dan wel) inloggen.
Ik ben niet geheimzinnig hoor, nooit mijn bedoeling, maar Houten = Houtje = Koekie. Snappie-vouz?

Of snap je niet (dat kan) dat je, als je uitgelogd bent, kunt inloggen d.m.v. het maken van een nieuwe gebruikersnaam? Dan wil ik je dat best even uitleggen hoor.

Zoals je wilt.

Warme Groeten, Houten/Houtje/Koekie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, goed punt heb je daar.

Blij dat het goed met je gaat. En al dat gekissebis, ??? Voor mij hoeft dat ook niet, probeer me er dan ook niet mee te bemoeien.

Sterkte meid, volhouden en lees gewoon over die andere berichten heen, doe ik ook, haal alleen uit het forum waar ik motivatie uit kan halen, en de rest is ballast, jammer maar helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

je hebt alle reden om trots op jezelf te zijn. Je gaat al een tijdje goed ook al heb je het niet altijd even makkelijk. Je hebt in elk geval een mooie uitlaatklep (terug)gevonden, de muziek, en je communiceert weer met mensen om je heen, neem alleen al je zus.. Doordat jij je weer beter voelt kun je er ook weer meer zijn voor anderen en dat is een hele goede reden om trots op jezelf te kunnen zijn...
Ga zo door, meid. En laat je niet uit het veld slaan door wat dan ook. Jij bent Marieke, jij bent voor jou de spil waar het om draait...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Joann, dat is inderdaad niet te hopen, dat het een kwestie van leeftijd is....
Ik zou zeggen: hoe jonger je tot het inzicht komt dat je een probleem hebt, hoe jonger je er mee om leert gaan. En ze zeggen dat je makkelijker leert als je jong bent... Dus..Leve de jeugd. Toen ik zo oud was als jij (sorry, jong was als jij) moest m'n hele alcoholprobleem nog ontstaan... Ben gewoon een "laatbloeier". Niet alleen hiermee hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...