Spring naar bijdragen

Dinsdag 12december


Rudy

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zeer herkenbaar Anna, niet op de bank neerploffen en de boel de boel laten. Ik ken plenty mensen die dat wel doen, rustig gaan sqaushen terwijl het huis nog een puinbak is, er brieven geschreven moeten worden, werk voorbereiden voor morgen etc. Dat komt wel na het sqaushen en anders komt het morgen wel. Bij mij moet dat dus nu anders kan ik me niet 100 % storten in dat andere. Shit, als iemand me nu een week vakantie aanbiedt zou ik niet eens kunnen gaan echt! Leerdoel voor volgend jaar misschien?
Tijd voor ontspanning inplannen, echte ontspanning, weer leren met een boek op de bank en 'even' de boel de boel laten.
En voor nu tsja, voorzorgmaatregelen, daar ben ik mee bezig. Hoewel ik verbaal superslecht ben, ben ik op papier goed. Ik heb m'n mentor van de opleiding een lang mail geschreven en mijn bezorgdheid geuit. En gevraagd of ze met me mee wil denken omdat ik er op dit moment alleen niet uit kom.
Ben weer bij m'n huisarts geweest, op haar advies maar weer de ziektewet ingegaan, ik was zo gespannen als een veertje en zo erg had ze het nog niet bij me gezien. Was voor mij wel een bevestiging van buitenaf, eindelijk iemand die eens niet zegt dat ik maar moet doorzetten en ja, de laatste loodjes he...Ik zit er doorheen en dat is gevaarlijk terrein voor me.
Morgen ga ik m'n coordinatrice bellen en uitleg geven en maandag ga ik weer naar m'n psych.
Dat is zo ongeveer wat ik vandaag gedaan heb. Mezelf en de zenuwen die niet denkbeeldig zijn en overigens ook niet veel met drinken te maken hebben; daarom drink ik juist, om ze niet te voelen,
weer eens serieus nemen.
Ik ga vanaf nu ( nog) beter naar mezelf luisteren, en weer minder naar anderen. Hoe goed ze het ook bedoelen er is geen mens die weet wat een spanningen er om het hardst strijden in mij.
Behalve m'n psych. misschien dan. Maar ja, zij weet dan ook zo'n beetje alles van me.

M'n huisarts zij nog vandaag; jeetje, elke keer als ik je spreek kom je weer met nieuwe inzichten over jezelf aan. Vond ze bewonderenswaardig. Ik ken mezelf niet anders en ik wordt/ben er doodmoe van. Ik wou dat dat eens een keer ophield. Nou ja, wie weet kan ik van de nood nog eens een deugd maken, dat is waarom ik tenslotte voor deze opleiding heb gekozen, maar echt, op dit moment zou een kassabaantje me ook niet onwelkom zijn. Helemaal niet zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Anna, lieverd, van op de bank neerploffen als je van je werk thuiskomt is nog niemand ooit dood gegaan.Die knullen van jou kunnen ook een maaltijd in elkaar draaien al was het alleen maar lawaaisoep en een tosti. Die knul van mij maakt pasta, geweldig bijna net zo goed als die van mij:D
Strijken kan hij ook maar gek genoeg wil de afwas nog steeds niet lukken. dat moet hij dus nog op oefenen, schijnbaar en ik geef hem alle kans;)
ze zeggen toch altijd een goede meid is op haar toekomst voorbereid? En hetzelfde gaat op bij jongens, vind ik. Moet er niet aan denken dat hij straks 35 is en geen ei kan bakken.

Ik kom net terug van de internist en goed nieuws mijn bloedwaarden stijgen. Nu moet ik van hem erop letten dat mijn schildklier niet gaat over compenseren en dat ik moe wordt.:huh:
Het zal wel. Maar ik heb het idee dat het echt beter gaat, ik heb zelfs een kerstboom gekocht en dat was zeker al 5 jaar geleden. Ontkenning, denk ik.Nu had ik er weer eens zin in, als ik er dan ook nog in slaag om de kerstvakantie nuchter door te komen dan kan het voor mij niet meer stuk.
Vakanties zijn de gevarenzone.

En ik mag van de toezichthouder van mijn rekening op bezoek bij mijn vriendin in Rome!! Is dus mijn vader, hij wil het liefst dat ik met de kerstvakantie al ga maar ik ben nog niet mijzelf en ik wil genieten van de stad. De hele dag en niet smiddags in mijn bed hoeven te duilken.

Waar is Joann? Is het niet ietwat rustig daar?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen, lees net dat marieke tijdelijk wat minder gaat schrijven. Goed punt. Laten we de mensen in onze directe omgeving niet vergeten te delen in onze moeizame periode. Daar hebben zij absoluut recht op! Niet dat ik dat altijd doe hoor, hier op het forum klets je van je af zonder daarbij direct( face to face) gecorrigeerd te worden. En als het je niet bevalt log je uit. Wel een goed punt om in de gaten te houden.! Vele mensen houden van ons en willen graag onze problemen begrijpen, dit is voor hun niet mogelijk als wij dit al gedeeld hebben met onbekenden! Onbekenden, voor mij n iet meer hoor, voel mij met jullie zeer bekend en betrokken. Lees ieder zijn stukje en verdrietjes, reageer alleen niet veel. Ik ben er wel hoor!
Een vraag ook bij mij: Joann zou je kunnen vertellen hoe het gaat met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, herkenbaar hoor, jezelf wegcijferen! Heb ik ook zolang gedaan, in de tijd met al mijn kleintjes. Denk dat ik daarom ben gaan drinken, ook mede door veel negativiteit van mijn schoonouders, heel veel moeilijkheden mee gehad en daardoor ook problemen (behoorlijk zware) met mijn man. nu gelukkig weer op de rails. Met schoonfamilie wordt het nooit meer als voorheen! Mijn problemen hadden toen noets te maken met alcohol, is later pas begonnen. Ga nu naar mijn boerenkool!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato: Fijn dat het wat beter met je gaat, ook al ben jj er nog niet. Je "klinkt"in ieder geval weer positiever.

Anjo:. Gelukkig dat de bloedwaarden beter worden, maar het zal toch denk ik wel zijn tijd moeten hebben, want de ziekte van Pfeifer ben je niet zo een twee drie van af.

Kohtje: Ouwe zeurpiet, zeg eens wat, want nu word ik wel nieuwsgierig.

Bammetje, Anna en Ferry, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ben echt trots op mezelf dat ik aan dag 10 ben begonnen vandaag.
Ziza zei vandaag, de valkuil zit in het denken en niet in de situatie. Dat klopt, ik wist van te voren eigenlijk al dat het goed zou gaan. (omdat ik zo dacht)

Zeeman, Op de een of andere manier voel ik, dat je ons al wilt voorbereiden op een terugval. Ik mis je ontzettende motivatie van het begin. Ik hoop echt dat ik het verkeerd voel, want je bent al met week 6 bezig. Ik denk ook dat als je eenmaaal goed op je bek bent gegaan, je niet zo snel weer opnieuw begint met vechten tegen de alco. Vraag me niet waarom ik dat denk.
Het was voor jou tot nu toe een "makkie" en nu begin je pas te vechten, dus Zeebonk, doorgaan.

Anna, vanavond voetjes op de bank en lekker ontspannen. Ik snap het wel. Ik kan ook niet lekker in een boek gaan lezen, als mijn huis een puinzooi is. Dat ontspant niet echt.



Ik ben vanmiddag weer bij de accupuncturist geweest. Ik zei hem dat ik de laatste week zo ontspannen en een heerlijke rust van binnen had. Hij gaf aan, dat hij mij daar ook voor behandeld had de vorige keer, omdat ik toen zo onrustig was voor de operatie. Echt een heel tof gevoel.
Ik voel het ook in mijn strijd tegen de alcohol, dat ik sterker aan het worden ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Wat is iedereen bezorgd om mij zeg, ben ik helemaal niet gewend. Wel leuk. Ik wil ik hier hoognodig even met jullie delen dat ik het openbaar vervoer HAAT. Ik ben meer dan een uur onderweg geweest over een stukje van 12 km. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. Zo, dat moest ik even kwijt.

En ik ga niet met de voetjes op de bank, want ik ga nu naar een verjaardag. Ik maak het niet laat op een doordeweekse dag, maar het zijn mijn beste vrienden, dus daar wil ik toch echt wel even mijn gezicht laten zien. Bovendien geen risico wat betreft drank. Vroeger zat ik er altijd op de wip, omdat het echt heel gezellige mensen zijn, maar ze dronken zo ontzettend weinig. Dus wilde ik blijven vanwege de gezelligheid, en weggaan om thuis te drinken. Dat laatste hoef ik niet meer, dus ik ga gewoon voor de gezelligheid.

Allemaal nog een fijne avond, jullie merken het wel als ik weer thuis ben.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna veel plezier vanavond samen met je vrienden.

Cato het is goed dat je er weer bent.

Ben, het is niet aan mij op de stoel van de arts te gaan zitten, maar zelf ben ik geen voorstander van welk medicijn dan ook. Iedereen is op zijn eigen manier bezig los te komen van zijn verslaving en dat is goed zo.

Marieke het is waar wat je zegt, problemen horen niet alleen in de groep te worden besproken maar ook samen met de mensen die het aangaat, jou gezin.
Ik zie dat terug koppelen van besproken problemen met de achterban in de AA te weinig gebeuren.
Sommigen leggen het bordje met de tekst "wat wij hier aan tafel bespreken mag niet aan derden worden doorverteld verkeerd uit".
Alcoholisme is een familieziekte..

Kohtje een zeurpiet??????

Zeeman je hebt dat goed gedaan meerdere mensen intelichten over jou situatie, met alle respect..
Het is moedig je meest dierbaren te vertellen dat je moeite hebt met niet drinken.
Zij zullen zich daardoor betrokken voelen en dat is wat een mens nodig heeft.
Zeeman niets is het waard om te gaan drinken.
Zeeman hou je roer recht..

Ziza... iedere stap die ik "vroeger"zette moest begoten worden met drank.
Het is denk ik daarom dat er later zo véél momenten geassocieerd met drank moeten worden overwonnen.
Verjaardagen, weekenden, vakantie vermoeidheid, conflict allemaal momenten die ook de zucht naar drank met zich meebrachtten.
Mijn psycholoog vertelde me wanneer ik stopte met drinken ik mijn leven nog eens moest overdoen maar nu zonder drank.
Hij heeft gelijk gekregen en ik heb me daar bij neergelegt.
Ik vind het niet erg meer.

vandaag ben ik druk geweest met allerlei kleine dingetjes die moesten worden gedaan.
uiteindelijk weer te veel in één dag gepropt, maar ik ben wel tevreden.
Wat ik vandaag wilde bereiken is gelukt.
En dan nu even mijn vrouwtje in Belgie bellen.
De telefoon en internet verbinding zijn vanmiddag gerealiseert.
Ik mis haar...

Iedereen een fijne avond toegewenst.
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bobbers,

zeeman "is back in town". Jaja, dank voor jullie oprechte zorgen maar geen reden tot paniek. Zat effe in de mineur maar ben er weer, tjakkaaaaaaaaaaaaaa we gaan er weer voor. heb het gevoel alsof ik de hele wereld weer aankan. misschien najaars moeheid in de winter, "jenever can tell".

Alweer een liter water achter m'n kiezen en alles gaat weer als vanouds, "geen gezeur, we gaan erveur".
Ach ja ik verzin ze waar je bij staat.

Tactus behandeling gaat prima, maar dat wisten jullie al. verder weinig te melden. Van alle kanten steun, thuis en natuurlijk JULLIE !!!!!!!!!!!
Zoals ik me nu voel zie ik de rest van dit jaar met alle vertrouwen tegemoed, nog maar 19 dagen en het jaar is alweer om. Wat gaat de tijd snel.
Vroeger waren 24 uur zonder alcohol een onvoorstelbaar iets, kreeg al rillingen bij de gedachte alleen. Had me voorgenomen om in de afgelopen zomervakantie, 3 weken, niet te drinken. Nou dat heb ik nog geen 24 uur vol gehouden, wat zeg ik, nog geen 12 uur en nu 37 dagen, ongeloveloos.

er is gewoon een nieuwe wereld voor me opengegaan. En dat heeft me de afgeleopen dagen toen ik het zo moeilijk had op de been gehouden. jullie verhalen, jullie valkuilen die jullie hebben opengemaakt, mij die valkuilen op tijd leren herkennen. Zonder jullie was dit nooit gelukt en ik heb jullie aller hulp in de toekomst nog zeker nodig. En daar ben ik een ieder oprecht dankbaar voor, en dat mag ook wel een keer gezegd worden !!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...