Spring naar bijdragen

Donderdag 21 december


Mick

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik open maar weer ns een draadje. Het is vroeg, maar ik ben wakker. Buiten hoor ik ook al wat verkeer, dus ik ben niet de enige.

Met mij gaat het met "sprongen" (nou ja...tjes dan) vooruit. "Helaas" heb ik het altijd maar druk met werk, dus daar ben ik iets te vroeg mee begonnen..... Maar ja, nog 2 dagen en dan wil ik er even niets meer mee te maken hebben. HELEMAAL NIETS.... Wat een genot.

Verder voel ik mijn energie terug komen en dit is toch een hele andere energie dan voor mijn operatie. Dit is en omdat de operatie zijn werk heeft gedaan en omdat ik nu bijna 3 weken ADB ben. Ja, rond naar boven af, want mijn glas is half vol.

Heb de draadjes van gister gedeeltelijk bij gelezen, de dag begon wat somber, zag ik. Ziza zijn woorden spraken me aan. Ik vind het zo ongelooflijk dat hij zo veranderd is, in vergelijking met zijn verslavingstijd. Ik ken hem natuurlijk niet, maar als ik zo zijn stukjes lees.... hij kwam van ver en zie wat hij bereikt heeft.
Joann eindigde de dag zo mooi en lief. Ik vond haar verhaaltje zo waar.

En verder is dit forum zo lekker "thuis" komen voor mij. Het is een stukje hou vast, maar verder moet ik het toch echt alleen doen.
Ik ga goed, maar dat is ook niet zo moeilijk, als je geopereerd bent. Mijn lichaam verlangt alleen maar naar gezond en ik vergeet aan alcohol te denken. Hahhaha... Nu dan, nu ik het op schrijf, maar er naar verlangen? Nee, buh... geen haar op mijn hoofd.
Maar ja, ... die valkuilen he. Ik ga deze week nog in therapie en kijk hiernaar uit. Gewoon omdat het geen kwaad kan. Even graven in mezelf en zien waarom ik de dingen nu doe zoals ik ze doe. En niet omdat ik me slecht voel. Nee, ik voel me eindelijk weer eens goed.

@kohtje:
kan je doekje alweer af? Kan ik je gezicht ook eens zien :D

@iedereen:
Heel veel sterkte vandaag. Lekker fris de kerst door en dan supertrots zijn op jezelf en zo niet... elk moment is een nieuw moment. Geen moment is hetzelfde, dus kies altijd weer opnieuw.
Nu drink ik niet....

Ik ga nog even een paar spreuken opzoeken, voor degene die er zin in hebben:

spreuk 1:
Zoals een man in zijn laatste ademtocht
alles loslaat dat hij mee draagt,
zo is elke ademtocht een kleine dood
die ons bevrijden kan.

spreuk 2:
Wat de mens werkelijk zoekt, is niet perfectie in de toekomst, maar voldoening in elk heden.

spreuk 3:
Zolang u uzelf niet begrijpt, zolang u uw eigen diepte niet peilt,
kunt u overheerst worden en gegrepen worden in het rad van voortdurende strijd.

En hier wil ik het voor nu bij laten. Ik kruip nog heel even lekker tegen iemand aan.
Fijne dag allemaal.


Hartelijke groet, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Mick, vroege vogel, fijn dat je zo goed gaat. Geniet ervan en koester de goeie stappen. Je schrijft dat het je niet zwaar valt momenteel, je lichaam wil gezond leven. Ik wens je toe dat als je geheel hersteld bent, je deze weken nog weet en eraan terugdenkt hoe goed je je voelde toen je niet dronk.
Leuke spreuken heb je opgeschreven.

Wat de mens werkelijk zoekt, is niet perfectie in de toekomst, maar voldoening in elk heden.

Dat lijkt me een hele goeie.

Heb een goeie dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de Kerst ben ik nog hier, en daarna ga ik de balans opmaken: dat was dan mijn Tweede Droge Kerst en ik ga ervan uit dat het lukt hoor, en daarna wil ik voor mezelf weten of schrijven over geen A drinken misschien juist zucht naar A oproept ... soms zit ik hier om 1700 uur en kan ik bijna de ww ruiken en dat wil ik niet........

Maar ik wil jullie ook niet in de steek laten......maar ach, jullie kunnen het ook prima zonder mij, dus er moet voor mij ook wat te halen zijn, het moet een "win-win-situatie" blijven.

Goed, een frisse douche dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag Allemaal,

wat is het inderdaad rustig. Geen nieuws is goed nieuws moeten we dan maar hopen.
Ik heb ook een nieuwe avater weten te bemachtigen. Ik kwam er eerst niet achter waar ik die kon vinden. Deze die ik nu heb had ik nog niet voorbij zien komen. Het geeft mij een voorname induk, vin'k zelf.
Vanochtend nog langs de verslavingsarts geweest, om te kijken hoe het mij met de Naltrexon afgaat. Heb weer een nieuwe dosis voor een maand voorgeschreven gekregen, daarna moet ik weer terugkomen. Nog even bloed geprikt om te kijken of mijn leverfunctie niet wordt verstoord, wat zeer zelden kan voorkomen.
Ik heb hier nu wel vaker gelezen dat mensen het erg vinden om naar de tandarts te gaan. Ik vind het zelf altijd heerlijk als er zo lekker aan je "gezondheid" wordt gewerkt. Een beetje hetzelfde gevoel als toen ik nog naar de kapper ging. Dat ze zo lekker met je bezig zijn. Maar misschien komt dat ook omdat ik een zeer fijne en goede tandarts heb.
De niks, noppes, nada-alcohol teller staat inmiddels op 3 maanden, 2 weken en 2 dagen. Ik zie de feestdagen met goed vertouwen tegemoet, maar die wordt bij mij ook niet zo zeer uitbundig gevierd. Zit alleen nog te twijfelen over waarmee ik moet gaan proosten voor het nieuwe jaar. Daar zal toch wel een of andere alcholvrije bubbel voor te vinden zijn.
Iedereen een goede en droge dag gewenscht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,
Heb net vast wat boodschappen gedaan voor de komende dagen, want dan moet ik werken.
Het is nu al absurt druk, lijkt wel of het niets kost.

Marieke, probeer positief te denken het is een Kerst diner, probeer je gedachten daar op te concentreren, zal vast wel gezellig worden. En zonder drank speel je vast de sterren van de hemel!

Ellie, succes bij de tandarts, zie het zo, jij bent er vanmiddag vanaf. Ik moet begin januari en moet er dus nog even tegen aanhikken.

Kohtje, beter? Kan die weer.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben fijn dat het zo goed gaat, maar in vredesnaam wat is een avater wat voor bij gaat?
Snap er niets van hoor.
Ik ben ook opzoek geweest naar een alcohol vrije bubbel voor de feestdagen, kan je vertellen dat ik het bij een sapje houdt en spa'tje. De alcohol vrije wijn is volgens dit forum niet te pruimen en er zit nog
altijd 5% alcohol in. Denk dat mijn overgebleven hersencellen gelijk in euforie schieten als ik daar aan begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Avater is het figuurtje waarmee je wordt afgebeeld in het forum. In sommige fora kan je zelfs een eigen avater uploaden, bijv een foto van jezelf. Ik dacht dat ik die van mij goed had veranderd, maar dat was kennelijk nog niet het geval. Hopelijk nu wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, ik heb het fout geschreven. Het is Avatar. Van Wickipedia:

An avatar (abbreviations include AV, ava, avy and avvie) is an Internet user's representation of himself or herself, whether in the form of a three-dimensional model used in computer games, a two-dimensional icon used on Internet forums and other communities, or a text construct found on early systems such as MUDs. The term "avatar" can also refer to the personality connected with the screen name, or handle, of an Internet user.

The "avatar" derives from the Sanskrit word Avat?ra, meaning "descent" and usually implying a deliberate descent into mortal realms for special purposes. The term is used primarily in Hindu texts, in reference to incarnations of Vishnu the Preserver, whom many Hindus worship as God. The Dasavatara are ten particular "great" incarnations of Vishnu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven is zwaar vandaag, heel zwaar
en dit keer niet vanwege een defecte auto of wasmachine.
Mijn hart (ik weet het, een klomp spiercellen) doet pijn,
in mijn ogen branden onvergoten tranen
die ik niet wil laten zien,
en die alleen in de eenzaamheid
onder mijn dekens mogen komen.

Ik heb geen verdriet omdat ik zelf zielig ben
of de wereld vertekend zie,
maar omdat ik onmachtig ben
degenen die mij het liefste zijn
te behoeden voor de hobbels en bobbels
en de wreedheid van het leven.
Degenen die ik wil beschermen
proberen dat met mij te doen
en doen zichzelf daarmee tekort.

Hoe kan ik mijn zwakte accepteren
als mijn kind daardoor denkt sterk te moeten zijn?
Problemen probeert zelf op te lossen,
die te hoog gegrepen voor hem zijn?
Volwassen probeert te zijn,
waar hij nog kind is?

Vandaag geen zonnestraaltje op deze kortste dag.
Ik weet even geen opbeurend woord te bedenken.
Buiten is het grauw en somber
en binnen ook.

Er is één klein lichtpuntje misschien:
ook vandaag drink ik niet!

Sorry dat dit als een tang op een varken slaat.
Ik loop even over, en moest wat kwijt.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna,

je hart bloedt voor je liefsten, niet meer en niet minder.
Graag zou je ze willen beschermen voor alle kwaad, verdriet, en alle vervelende dingen. Dat kan niet en dat maakt het misschien nog wel moeilijker. Ik weet dat de zon nu niet voor je schijnt. Toch Anna, toch, hou vertrouwen, hoe weinig ook.
Laaat het verdriet er ook maar zijn, er teveel tegen vechten helpt niet.

Straks veel huilen en/of schrijven maar NIET gaan drinken! (als je het al van plan was)

Tot later, hou vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach lieve Anna,

Het is ook veel voor een moeder om zo sterk te moeten zijn en dan ook nog plaatsvervangend voor je kind.

Ik kan maar één ding meegeven: de mensen die écht naar je kijken, die zien het.

En wij weten het, en voelen het gewicht ook in ons hart voor jou. Ik moet er zowat van mee-huilen, maar dat mag.

Laat het maar komen, het is ook allemaal erg veel meis. Huil maar eens goed uit.

:heart::heart::heart:

voor jou en je kids

en weet je, drink maar niet, dan krijg je van die dronkemanstranen, da's niet zuiver :brokenheart:

Het wordt wel weer beter maar ik kan je niet vertellen wanneer !!!!!!

heeeeeel veel lieve knuffels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...