Spring naar bijdragen

Donderdag 21 december


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Voel je je al lichter Joann, heb erg goed mijn best gedaan! hihihahatralalalala.
Sporten is fijn, sporten is goed.

Knuf, jij hebt er zelf lang over gedaan je probleem aan te pakken. Nu niet in paniek geraken en al helemaal niet gaan drinken. Ventje moet eraan wennen. Blijven praten en op gezette tijden ff zwijgen.

Zo nu warme chocolademelk en een plakje koek
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik weet wel dat ik de laatste tijd minder genietbaar ben thuis maar ik doe echt mijn best, hoor!! Het is zo verdomd moeilijk om tergelijktertijd de gezellige, leuke ik te zijn en toch geen pintjes te drinken!!
De zin in een :beer:groeit met de minuut!! Ik kon het altijd zo mooi uitleggen en nu zit mijn keel dichtgeschroefd!! Ik weet echt even niet wat zeggen tegen hem en 'k ben ook inwendig nog steeds boos, begrijp je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, doe ik ook..

Knuffie, keeltje weer openschroeven en zeggen dat je het er best wel moeilijk mee hebt. Niet om medelijden op te wekken maar om begrip voor je 'ongenietbaarheid' te kweken. Dat jij nu wat minder te genieten bent geeft wel aan dat stoppen met drinken meer is dan zomaar niet drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, ga uit frustratie nu niet drinken. Denk aan je vader en moeder, die het wél fijn vinden dat je niet drinkt.

Vraag eens aan je man wát hij nou precies niet leuk aan je vindt nu je niet drinkt. Misschien vond hij je gewoon gemakkelijker toen je alleen maar lollig was van de pintjes en verder niet nadacht. Maar is dat een reden om maar weer te gaan onderdrukken wie je eigenlijk bent?

Je hebt hier een poosje geleden eens verteld hier, dat je altijd hoge eisen aan jezelf stelt. Het MOET altijd gezellig en leuk bij jou zijn, IEDEREEN MOET het naar zijn zin hebben. En je cijferde daarbij jezelf weg. Nuchter begin je langzaam te beseffen dat jij zelf ook belangrijk bent, dat je wel eens creatief bezig wil zijn voor jezelf, in plaats van bezig zijn voor anderen. Heb je vragen, en je stelt ze ook. Je denkt weer na. En dat is wennen voor je man, en misschien is het af en toe lastiger, dan toen je dat allemaal niet deed.

Als je niet drinkt, doe je dat in de eerste plaats voor jezelf Knuffie. Net zo goed als dat je het ook zelf moet doen. Jij voelt zelf de verandering, de verbetering in jezelf. Maar je omgeving ziet alleen de buitenkant. Dat het een verbetering is moeten ze nog ervaren, en dat heeft tijd nodig.

Mij bevalt de nieuwe Knuffie veel beter, dan degene die zich hier een poosje geleden meldde, en de hele avond zat te jammeren dat ze zo vreselijk graag een pintje wilde (sorry hoor meid). Ik vind je enorm gegroeid, sterker geworden, je bent een steun voor andere mensen op het forum, en voor je ouders in een moeilijke periode. Blijf alsjeblieft zo Knuffie, je mag er zijn.

Liefs en sterkte,
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi anna

Ik ben héél erg ontroerd door jouw bericht en mijn man ook!!! Dikke danke en knuffel vanuit belgië!!!:heart:

Hoi anna , kohtje, visje en joann

Ik wist even echt niet wat zeggen en heb mijn man mijn bericht en de antwoorden van jullie daarop laten lezen!!
We hebben net samen een gigantische huilbui gehad en hij heeft gezegd dat hij echt niet besefte dat het voor mij zo moeilijk was! Hij dacht gewoon van , ok, ze drinkt niet meer maar wist niet dat ik constant een innerlijk gevecht lever, begrijp je? Ik denk echt dat hij me nu beter begrijpt (door jullie) (en ik hem) en ik dank jullie uit de grond van mijn hart voor jullie lieve reacties!! (diepe buiging!):D

Veel groetjes van een alweer glimlachende knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je er met je man over kon praten Knuffie, en dat hij je nu beter begrijpt. Zo zie je, dat open erover praten veel beter is dan kniezen. Dat leer ik ook nog steeds. En een heel goed idee van je om je man de berichtjes te laten lezen, dat zegt misschien meer dan jij het uit kunt leggen.

Dikke knuf uit Midden-Nederland, en fijn dat je weer kunt glimlachen, staat je goed.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...