Spring naar bijdragen

Donderdag 21 december


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond allemaal,

Bedankt allemaal voor alle medeleven.

Ik schaam me een beetje omdat ik zoveel reacties heb losgemaakt met mijn verdriet. Dat werd veroorzaakt doordat mijn zoon mij niets verteld had van enkele problemen die hij had, omdat hij mij wilde sparen. Maar hij kon ze zelf ook niet oplossen, en zich niet gerealiseerd dat als hij er wél over gepraat had, we samen naar oplossingen hadden kunnen zoeken. De wetenschap dat hij heeft lopen tobben met problemen die te groot voor hem zijn, en waarvan hij veronderstelde dat ze voor mij ook te groot zijn (en een beetje gelijk had hij wel) doet heel erg veel pijn.

We hebben er een goed gesprek over gehad, en nu afgesproken dat we voortaan in ieder geval open tegen elkaar zijn. Zelfs al zijn de problemen zo groot dat ze door mij, of mijn beide zoons afzonderlijk niet op te lossen zijn, dan nog kunnen we elkaar steunen, en met elkaar meedenken. Daarover zijn we het in ieder geval eens geworden. Door die afspraak voel ik me weer iets beter, hoewel de pijn nog niet helemaal weg is.

Ik moet dit nog een plaats geven. Ik heb nu het gevoel dat ik voor mijn kinderen weer sterk moet zijn. En dat is moeilijk, omdat ik net bezig was te accepteren dat ik niet altijd sterk bén. Omdat ik net dacht te leren dat ik ook soms zwak en bang en onzeker en moe mag zijn. En mijn kinderen moeten leren dat een moeder die moe, bang en onzeker is er toch nog steeds voor hun kan en wil zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ieder die met vakantie gaat, een heel fijne vakantie, goed uitrusten. Fijne feestdagen.
Joanne, wat fijn dat je weer mee schrijft!! Goed hoor!!

Anna, kalm aan, je kunt niet meer dan je best doen. Kinderen mogen best je emoties zien hoor.
Kinderen komen er vaak sterker uit dan je denkt.

Zeeman, herkenbaar die emoties, moeilijk in bedwang te houden af en toe.
Maar tot nog toe houd je het toch maar mooi vol, nu je gestopt bent met drinken en rust neemt zal met die medicatie je bloeddruk vast gauw stabiliseren.
Had je voor die tijd niet al een hoge bloeddruk??

Knuffie, jij ging toch ook werken met de kerst?
Hoop dat het een beetje rustig is, zodat je toch nog een beetje mee kan genieten van deze dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, wat heerlijk voor je dat een goed gesprek hebt ge had met je zoon(s). Zij weten nu dat ze bij je terecht kunnen met hun problemen, ook al zij ze groot die problemen, het kunnen delen met ieman d is al zo'n opluchting. Maar ik vind wel dat zij moeten weten dat jij ook maar een mens bent, altijd probeert er te zijn, maar ook met je eigen zwakheden, dat het misschien morgen bepraat kan worden, dat jij ook je behoeftes hebt om even in jezelf te cocoonen! Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet zeggen, ik hoop dat je het begrijpt.
de openheid naar je kinderen toe is heel wat waard! Hou dat vast, dan komen zij ook bij jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woorden van anna:

"Ik moet dit nog een plaats geven. Ik heb nu het gevoel dat ik voor mijn kinderen weer sterk moet zijn. En dat is moeilijk, omdat ik net bezig was te accepteren dat ik niet altijd sterk bén. Omdat ik net dacht te leren dat ik ook soms zwak en bang en onzeker en moe mag zijn. En mijn kinderen moeten leren dat een moeder die moe, bang en onzeker is er toch nog steeds voor hun kan en wil zijn. "

Dat bedoelde ik dus anna, maar jij kan het zoveel mooier verwoorden dan ik!!!:) En schamen hoef je je zeker niet!!! Juist trots zijn op jezelf dat je er nu toch over gepraat hebt!!!
Veel sterkte van ikke en ik voel gewoon dat het je zal lukken!!!

@stien
Ja hoor, ik start op 25dec met de nachtdienst tot en met 31dec!! Is nu niet zo rustig, druk door de komende feestdagen en vanaf morgen vakantie voor de kinderen... ook constant ziekjes verzorgd de laatste dagen..., begrijp je?!

@joann
Bloos maar lekker!!! Doet een mens deugd, zeggen ze!!!

Veel groetjes van knuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesnavonds met z'n allen,

Anna, ik hoop dat je je binnenkort weer wat beter gaat voelen, echt.

Ik merk aan mezelf dat ik minder behoefte heb om op het forum te schrijven. Ik ben flink in mezelf gekeerd, een beetje mat en afgevlakt maar niet ongelukkig. Ik ben wel heel blij dat ik de stap heb genomen om de internetbehandeling te gaan doen. Hoewel heel veel dingen me bekend voorkomen kan het geen kwaad om m'n geheugen op te frissen en ook niet om er een half jaar met deskundige begeleiding mee bezig te zijn. Net als de vorige keer heb ik geen trek, zelfs geen momenten, ik mis de drank voor geen centimeter maar de ervaring heeft me geleerd dat dat wel komt als ik zo'n 4 a 5 weken droog sta. Bovendien ben ik nu alweer zo'n 2 weken thuis en dan gaat het altijd wel oke met me. Zondag en vandaag heb ik weer gezwommen. dat is altijd een passie van me geweest, ik was een kind dat voor ze naar school ging even naar het zwembad ging weet je wel? Ik ben van plan om flink te gaan trainen deze winter, vandaag ging het redelijk, toch 1250 meter gezwommen met dat mishandelde lijf van me en het was een goed gevoel.
Ook heb ik eindelijk de knoop doorgehakt wat gezinsuitbreiding betreft. Ik wil nu al jaren een hond en door mijn onzekere woonsituatie kwam het er niet van. Daar is nu geen sprake meer van; op het huurcontract staat mijn handtekening. Ik heb vandaag 50 euro apart gezet en zodra ik 200 euro heb gespaart ga ik een lieve doerak uit het asiel halen. Deze zomervakantie heb ik kilometers gelopen met asielhonden, vrijwillig en dat maakte me gelukkig. En hoewel iedereen het me afraad, waarom eigenlijk? Ik ben alleen en wil ook geen relatie, ik ga nooit uit, als ik niet werk ben ik thuis, ik ben gewoon een suffe saaie huismus en daar ben ik tevreden mee. Maar ik wil wel een hond die bij me op de bank ligt en waar ik lange wandelingen mee kan maken. Misschien neem ik er wel 2, twee kleintjes is een middenslag toch? Zijn ze ook niet alleen als ik werk. Ik zie wel.
Nou het is al met al weer een verhaal geworden, ik ga nu nog even op de bank en vroeg onder m'n schaap.
Voor straks wens ik iedereen alvast welterusten ennuh, vanaf morgen lengen de dagen alweer en binnenkort is het ook weer 1 januari dus dan zijn we weer van die vreselijke 'gezellige' dagen af en gaan we weer terug naar de orde van de dag.

Gegroet, Cato.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Ik heb het even héél moeilijk!! Net een knallende ruzie gehad met m'n ventje!! Hij verweet me dat ik de laatste maand zo erg veranderd ben, dat ik veel meer uitleg nodig heb en ook veel meer vragen heb!! Ik was bezig met de pc en liet het een beetje over me heen komen en toen zag ik plots 'de datum van mijn aanmelding!!!' Het is dus bijna een maand geleden dat ik mijn alco-probleem erkend heb en er probeer iets aan te doen!! Ik ben heel boos geworden en uit mijn sloffen geschoten en nu is het hier doodse stilte!! Ik heb hem gevraagd of hij dan liever had dat ik zoals vorige maand gewoon een pintje drink en tv kijk en hij zei letterlijk: " dat is toch beter dan zoals je nu bent'"
Snik, ik weet niet wat ik ermee aanmoet!!:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Knuffie, wat rot voor je, ikheb hier al eerder gelezen dat maatjes van ons moeten wennen aan een nieuwe ik. (sorry, ik ben nog geen nieuwe ik!) Maar ik kan mij voorstellen dat onze partners hieraan moeten
wennen! Ik denk dat je het nu even moet laten rusten, ookal voel je je onbegrepen, de erkenning en herkenning van de andere zijde heeft ook zijn tijd nodig! Jij wordt uiteindelijk ook weer een nieuw en ander persoon, dus voor de ander even iets om ook op in te stellen.! Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k ben d'r weer.

Sally, succes. Hoop dat je hier als ander mens uitkomt.

Cato, nu misschien weer even minder behoefte aan hier schrijven. Mijn ervaring is dat dat weer overgaat.
Hond of honden, leuk. En ik denk dat je je wel realiseert dat je er veel tijd en aandacht mee kwijt zult zijn. Wat als het goed is niet opweegt tegen het plezier dat je ervoor terugkrijgt. Ik wens je dat plezier nu alvast.

Joann, onkruidje, ben je nou gewoon weer terug of doe je maar alsof? Als je doet alsof dan doe je dat goed.

Anna, :sun:

Knuffie, klinkt bijna als het verhaal van Marieke. Tuurlijk verander je. Daar moet hij waarschijnlijk ook nog aan wennen. Geef hem een extra knuffel als ie zich een beetje alleen voelt maar probeer hem ervan te overtuigen dat je je prettiger voelt zonder pintjes, dat je je zorgen maakt over jezelf wat betreft je drinkgedrag. Blijf hem betrekken bij wat er allemaal in jou verandert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi joann

Blijkbaar ben ik 'nuchter' niet zo leuk?!?!
Ja, hij heeft me reeds veel gesteund maar vanavond kwam de aap uit de mouw!!
De ruzie is begonnen doordat hij morgen na het werk met collega's iets gaat drinken. Ik ga normaal elk jaar mee en vroeg dus wat we met de kindjes deden! Hij zei gewoon : "dat is toch geen probleem, jij blijft toch thuis?" Ik vroeg waarom en hij zei enkel dat ik beter thuis kon blijven! Ik begreep niet goed wat hij bedoelde en hij zei toen dat ik toch geen leuk gezelschap vaoor de groep zou zijn!! Ik ben dan boos geworden, begrijp je?!:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...