Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 april


Rudy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.

Ik werd wakker van een enorme knal die het alarm van buurmans auto liet afgaan.
Ik denk een kwajongens streek van de krantenjongens.

Zoeven schreef ik over de lat steeds hoger leggen.

Ik denk dat veel mensen hun onvrede met zichzelf uiten door de lat steeds hoger te leggen.
Deze competitiedrang ontstaat doordat men nooit tevreden is, het kan altijd beter.

Er is geen andere manier om deze drang of dwang om aandacht te bevredigen dan de lat steeds hoger teleggen
De angst achter de prestatiedrang begrenzen door b.v te kiezen voor tevreden te zijn met wat je hebt zou niet alleen een einde kunnen maken aan deze verkeerde manier van aandacht vragen en onvrede met je innerlijke, maar ook met de achterliggende angst die volgens mij alles te maken heeft met de gedachte anders niet gezien te worden en bang zijn voor de afwijzing.

Allemaal een goed weekend toegewenst.

Ik ga vandaag afscheid nemen van mijn overleden zwager..
Een man die dicht bij de natuur stond.
Een tevreden mens.

Na de dood komen de herinneringen.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Veel zon maar vooral in het noorden ook enkele wolkenvelden.

Afgelopen nacht is het op veel plaatsen flink afgekoeld. Met name in het oosten en noordoosten van het land vriest het op dit moment een paar graden. Vandaag krijgen we flink wat zon. Het meest in de zuidelijke helft van het land. In het noorden drijven af en toe enkele wolkenvelden over. Het blijft droog en de middagtemperatuur wordt ongeveer 16 graden. De overwegend oostelijke wind is zwak tot matig. Komende nacht wordt het niet meer zo koud als afgelopen nacht. De minima liggen rond de 5 graden. Overdag is er opnieuw veel zon, maar ook af en toe wat sluierbewolking. De middagtemperatuur wordt ongeveer 21 graden. De wind komt uit een zuid- tot zuidwestelijke richting en blijft zwak tot matig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen goedemorgen,

Da's geen fijne manier van wakker worden Rudy. Beter om heerlijk na te sudderen en naar het gekwetter van de vogeltjes te luisteren alvorens in beweging te komen.
En dan schrijf je zo vroeg op de morgen al een flinke nadenkertje, de lat steeds hoger leggen.

Laat ik nu onlangs voor mijzelf besloten te hebben om juist de lat eens lager te gaan leggen.
Er kwam een facature vrij waarop iedereen verwacht had en mij ook vroeg te reageren.
Maar die tijd is voorbij, ik hoef niet zo nodig meer hogerop en wil het juist wat rustiger aan gaan doen.
Prestatie drang zit in je of zit niet in je, volgens mij blijft dat. Mijn prestatie drang moet zich uiten in het goed kunnen doen wat ik doe en kan met de lat lager leggen ook nog extra scholing behoeven.
Het is inderdaad van belang om vrede met je innerlijk te creëren en voor mij geldt nu dan dat het latje naar benee mag. En wat mijn persoonlijke leven betreft, die lat is dermate laag gezakt door de alco die
moest wél omhoog. Hierbij is het voor mij oppassen geblazen niet te snel, niet te hoog, hét tijdsfactor.


Het zonnetje begint te schijneen, croisantjes gebakken, een lekkere douche en dan heerlijk naar buiten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moesje/marion/corinne/anna: nog bedankt voor jullie lieve reactie.
marion: onprofessioneel hoor van die huisarts om patienten te belasten met haar werkdruk. dat hoort zo niet.
rudy: sterkte met afscheid nemen.

we gaan :) verder. liep vanmorgen al om 7.15 te joggen en dat op de zaterdag. wat is het rustig trouwens om niet te hoeven nadenken over de vraag ' zal ik wel of zal ik niet' en 'zal ik er nog 1 of nog niet?' (en dan de dag erna regelmatig ' dit was er toch net 1-tje te veel'). Die vraag heb ik me afgelopen jaren dagelijks gesteld en het bevalt zo goed om daar niet over te hoeven nadenken, dat ik dit nog maar een poosje volhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lat leggen.
Ik probeer inmiddels alle ambities en beelden waar ik aan moet voldoen los te laten. Ik probeer het leven te leven zoals het komt. Meditatie helpt me daarbij, het scherpt je bewustzijn in het hier en nu en oefent in loslaten van gedachten. Tegelijkertijd word je alerter op gevoelens die opkomen. En dat die steeds veranderen. Het geen actie ondernemen kan een verhelderende oefening zijn.
Ik vind het lastig om dit soort dingen uit te leggen, begin ze nog maar net zelf een beetje te begrijpen.
Wat zeggen al die gevoelens en reacties over mij en waarom hou ik eraan vast?
Een gevoel van woede kan ook een signaal zijn dat er iets niet klopt. En dan kan actie nodig zijn. De kunst is om weloverwogen, op een constructieve manier te reageren. En dat kan ook betekenen de juiste gelegenheid afwachten. Dat heb jij gisteren knap gedaan Anna.
Toch vind ik het ook heerlijk om te lezen hoe Marieke haar accordeontas bijna in de plomp gooit. Het lijkt wel een komische film. Maar je ziet er er zelf de humor van in en hebt toch samen met je zus de middag goed volbracht.

Lindi, wat fijn dat het goed met je gaat, ga zo door! Op den duur ga je je steeds lekkerder voelen, let maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil al degene die gisteren mij een hart onder de riem gestoken hebben bedanken.
Het kwam allemaal wat op mij af. Situaties uit het verleden en het besef dat ik geen 25 meer ben.

Vandaag is poppedeintje jarig. Ik heb een waanzinnig leuk tuniekje met leggings voor haar gekocht, een zwembroekje want ze zit op zwemles. Dus daar zal haar mama blij mee zijn en voor poppedeintje zelf een kietel mij Ernie waar haar mama iets minder blij mee zal zijn hi hi.

Vandaag ben ik nog steeds wat mat en moe maar heb voor mijn doen ontzettend diep geslapen.
Maar ik heb nu wel het besef dat ik in een oude valkuil aan het stappen was, moeders eigen, denk ik.
het complete wegcijferen van je eigen behoeftes voor het welzijn van je gezin.
Het heeft geleid tot mijn relatie met Jan. Aangezien niemand daarbij gebaat is zal ik mijn grenzen moeten bewaken.
Geen idee hoe je dat doet maar aldoende leert men denk ik.

Iedereen een prettige dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt je reactie op de lat leggen mooi omschreven Kate.

Toen ik Rudy's stukje las riep dat eerst een gevoel van afweer bij mij op, daarom heb ik er ook niet op gereageerd. Met name wat hij schreef over tevreden zijn met wat je hebt. Ik zou erg graag tevreden zijn met wat ik heb, maar de realiteit is helaas dat ik net te weinig heb. Niet omdat ik een ontevreden mens ben, maar omdat mijn inkomen net tekort schiet om prettig van te kunnen leven met mijn kinderen. Ik behoor ondanks het feit dat ik me rot werk tot de minima. En steeds als ik lees wat iemand die gemakkelijk rond kan komen van zijn inkomen schrijft over tevreden zijn, dan zou ik die persoon willen uitnodigen een paar maanden mijn leven te leiden en dan proberen tevreden te zijn.

Tevreden zijn heeft te maken met de hoogte waarop je je lat legt. Ik heb nog ambities, en die hebben zowel te maken met mijn inkomenssituatie, als met wat ik zelf graag wil. Het is zaak daar een evenwicht in te vinden. Als hetgeen wat ik ambieer alleen te maken heeft met mijn materiële omstandigheden, dan bestaat het risico dat dat ik over de grenzen heen ga van wat ik kan en waar ik me prettig bij voel. Dat is wat ik vrijwel mijn hele leven heb gedaan. Ik deed dingen puur om materiële redenen of omdat anderen dat van mij wilden. Ik heb er mezelf bijna mee te gronde gericht.
Nu probeer ik stappen te nemen die binnen de materiële omstandigheden mogelijk of wenselijk zijn, en die aansluiten bij de dingen die ik zelf, als persoon belangrijk vind. Uitdaging, zelfstandigheid, mijn kennis vergroten, een prettige werkomgeving met leuke collega's, dat soort dingen. En daarvoor was het nodig eerst uit te vinden wat ik eigenlijk voor mezelf belangrijk vind, want dat is iets waar ik me eigenlijk nooit in verdiept heb.

En dat kan dus betekenen de lat iets hoger leggen, maar niet té hoog. Soms iets doen, maar soms ook juist niets doen, het juiste moment afwachten. En het fijne is dat het helemaal niet zo erg is als ik een keer een inschattingsfout maak, want van fouten kan ik leren, en ik kan mijn acties bijstellen en excuses aanbieden als dat nodig is. Ook dat moest ik leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach ja, die lat. De eeuwige angst te kort te schieten, dat gevoel: straks val ik door de mand, komen ze erachter wie ik echt ben en dat ik het eigenlijk niet kan & niet voldoe. 't is echt zo'n gevoel om weg te drinken. momenteel zit ik een rustig vaarwater, ik ben benieuwd hoe het gaat is als de druk straks op het werk weer stijgt. dan is echt de kunst van loslaten, zoals kate zegt, de gevoelens toe te laten en rustig door te leven. dan krijgt het vaak vanzelf een plek. meditatie, boekje lezen, de natuur in - dat zijn van die dingen die mij dan helpen. en soms gewoon wachten tot het heftige gevoel tekort te schieten (of boosheid op anderen, die toch zoveel verwachten) weer afneemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rudy, sterkte, ik begrijp wat je bedoeld.
Je hebt een mooie herinnering aan je zwager, houd dat vast.

Sorry maar ik moet ff wat kwijt.
Ik heb geen mooie herinnering aan mijn kleinzoon.
Hij heeft maar 3 dagen geleefd.
Ik mis hem, maar ik weet niet was ik mis.
Ik mis de hoop en de toekomst en dat verward me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal een goede dag vandaag,

Ik log even in op verzoek van Knuffie. Ik heb van haar een sms-je gekregen waarin ze me vroeg de mensen hier te laten weten dat ze sinds woensdag in het ziekenhuis ligt en dus niet kan antwoorden op pb-tjes. Ze ligt daar met een ontsteking in keel en slokdarm en in de gauwigheid zijn ook nog even galstenen geconstateerd. Zodra de ontsteking weg is zal ook haar galblaas verwijderd worden. Ze is ietwat aan de beterende hand maar wilde hier laten weten dat, zodra ze ertoe in staat is, ze hier weer wat van zich zal laten horen. Ik moest in elk geval iedereen de hartelijke groeten van haar overbrengen en dat doe ik bij deze dus. Geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna,
Geld is zo betrekkelijk, tja ik weet het.
Ik ben heel erg rijk geweest ( materieel), maar diep ongelukkig
Ik leef nu al jaren van een bijstandsuitkering en iedereen weet dat dat geen vetpot is.
Ik heb geknokt en gevochten om te willen zijn wie ik nu ben.
Ik heb gewerkt 6 soms maanden lang 7 dagen in de week.
Overdag, maar ook in ploegendiensten, puur om mezelf en de kids te eten te geven.

Waarom? trots mijn eigen broek ophouden. Geen allimentatie willen.

Nu nog steeds, arm maar ziels gelukkig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo: gefeliciteerd met je poppedeintje!!:musicnote:

Mieke: wat triest voor je, dat je je kleinzoontje hebt verloren, ik begrijp hoe je je voelt, heb zelf een kleinzoontje van 9 maanden (en een kleinkindje op komst), en begrijp dat speciale gevoel wat je had, en nu mist.......heel veel sterkte!!!:present:

Knuffie: sterkte in het ziekenhuis!!!! En beterschap!!!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kate,

Je vroeg of ik nog op de goede weg zit(ben) Zoals jullie misschien weten probeer ik de lat ook steeds ietsje hoger te leggen. Ma , di, wo ging goed. Donderdagmiddag wist ik al dat ik het ,s avonds niet ging redden . Heb 3 borrels gedronken.Daarentegen vrijdag niet gedronken. Deze week lukt het dus om het bij 3 avonden te houden,want 5 zijn er al droog doorgebracht. Vanmiddag heb ik een high tea van een collega(vriendin) die met pensioen gaat. We krijgen dan van ons bedrijf een bedrag.wat je aan je collega,s moet besteden . Vandaar. Zelf ben ik 57 en een half. Dus ik moet noeg wel even. Nu ja Moeten Ik werk maar 2 dagen en nog met heel veel plezier.

Allemaal een heel fijn weekend toegewenst,


sammy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik ben nu gelukkiger dan de laatste jaren met mijn ex, al hadden we toen wel geld. Niettemin vind ik dat als je dag in dag uit elke cent om moet draaien, voortdurend moet nadenken over waar je wat aan uitgeeft, je kind niet mee op schoolreis kan omdat het te duur is en niet om een speciale regeling wil vragen (trots), en je voortdurend roofbouw pleegt op je lichaam en je energie omdat je eigenlijk teveel werkt, dit wel degelijk afbreuk doet aan je levensgeluk. Zo is het in ieder geval voor mij.

Niettemin, door Kohtje's bericht realiseer ik me dat ik tenminste gezond ben. En dat is iets om dankbaar voor te zijn. De kunst is waarschijnlijk om niet te lang stil te staan bij wat je niet hebt, maar gelukkig te zijn met datgene wat je wel hebt.

Ik voel me verdrietig omdat Knuffie ziek is. Ze heeft al zoveel meegemaakt, en zit nog steeds in spanning, en nu dit weer erbij. Knuffie, ik blijf voor je duimen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...