Spring naar bijdragen

woensdag 3 oktober 2007


blacky

Aanbevolen berichten

Ja Benthe, ik denk het wel,
Wat ik bedoel, is dat je inderdaad wacht op dat moment dat je weer mag drinken van jezelf.
Zodra je gestopt bent heb je die tijd nog niet op een andere constuctievere manier ingevuld.
Als je met plezier aan iets bezig bent vliegt de tijd en dat is een positieve ervaring.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Benthe
Dat waren dan 2 zielen 1 gedachten. Het komt denk ik door de afstand, we kunnen een ander beter objectief observeren dan wij onszelf. Ja vreemd iets is dat. Dat helicopter verhaal is ook net zo, afstand nemen tot jezelf in gedachten (erboven gaan rondhangen) en dan naar jezelf kijken zoals je normaliter naar andere kijkt geeft een leerzame kijk op jezelf en je directe omgeving. Is niet mijn wijsheid hoor, is me ook maar eens vertelt.

Tot vanavond iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, voor mij zijn de dagen op het moment ook te kort, ze vliegen om. Dat komt ook omdat ik het erg druk heb op het moment met mijn werk, minder tijd voor huishouden, etc.. Gisteren heb ik het hele draadje gemist, en eergisteren grotendeels. Gewoon te druk met andere dingen. En eigenlijk is dat ook wel goed, na bijna 14 maanden niet drinken. Het forum heeft daar een heel belangrijke functie in gehad, maar stapje voor stapje loop ik nu op eigen benen, en dat is prima. Maar dat betekent niet dat ik hier helemaal weg ga blijven hoor, daarvoor voel ik me hier te zeer thuis. Dit forum is ook mijn vinger aan de pols.

Niettemin, de anderen hebben gelijk. Als jouw plan is te proberen beperkt te drinken, dan kan het goed zijn dat je dagen zo lang duren omdat je op dat moment zit te wachten. Dat was voor mij ook zo. Ik kan dan ook niet beperkt drinken, daar ben ik na lang proberen wel achter gekomen.
Verder is je lichaam nu bezig te herstellen van het alcoholgebruik, je hebt waarschijnlijk minder energie, en daardoor lijkt de dag ook lang te duren. Als je lichaam zich beter gaat voelen krijg je ook meer fut om dingen te gaan doen, en dan gaat de dag ook sneller, maar dat kost allemaal tijd. Hoeveel tijd, is voor iedereen weer verschillend. Je mag wel weten dat bij mij alles érg lang duurde, en dat vond ik heel vaak oneerlijk. Maar ik ben er gelukkig toch gekomen, en dat kun jij ook, als je maar doorzet.

Nou, dan ga ik nu weer hollen en vliegen, ik mag zelfs opdraven op mijn vrije dag ( :P ). Hou allemaal de boel droog binnen, buiten is het hopeloos! Een fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het helicopterverhaal was trouwens van Delta, Erik (ik pik niet graag iets van een ander).
Maar ik zou best eens als een helicoptertje boven mezelf willen hangen. Het feit is, dat gaat niet. Je bent 24 uur per dag met jezelf.
Nou ja, dan kan je maar beter zorgen dat je het met jezelf goed kan vinden. Dat leeft een stuk prettiger.

Over het onderwerp van trage en snelle tijd, okee, je kunt dat van twee kanten bekijken. Ik heb het zelf niet zo ervaren toen ik stopte, dat alles zo langzaam ging.
De eerste week was ik te ziek om ergens iets van te merken en toen ik weer een beetje tot mezelf kwam waren er zoveel dingen te doen die ik had laten liggen dat ik tijd tekort kwam.

Maar ik begrijp nu dat er eigenlijk wordt bedoeld: de tijd voordat je mocht drinken ging zo traag.
Ja, dat vind ik een van de aardige dingen van niet meer hoeven drinken. Er bestaat dan namelijk geen tijd meer voordat je "mag" drinken.

Tapas, nog volop aan je werkdag bezig, maar hier toch benieuwd hoe dat is verlopen en hoe het gaat met je onvrede t.o.v. het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel, Benthe, voor je mooie Roos! Ik hoop voor je dat je pakket bezorgd is. Dan voel je je toch vrijer!

Ik heb zelf vanochtend twee huizen bekeken. Eén groot, maar betrekkelijk sfeerloos. De ander heel sfeervol, maar misschien net een beetje te klein.. Het is wel een merkwaardige gewaarwording om, in een huis van een ander te staan en dan te denken: "daar komt de piano, daar komen mijn Lundiastellingen. En: in het sfeervolle huis zat een eigenlijk veel te kleine keuken en dat is voor iemand die zo van koken houdt als ik ook een betrekkelijk bezwaar.. Enfin: luxe problemen!

Ik ben zelf eigenlijk precies tevreden met het tempo van de tijd. En nog zoiets: ik verveel me eigenlijk nooit. Volgens mij hebben die dingen met elkaar te maken.

Ik wilde nog iets schrijven over drank. An, noemde het boven "die ZOOI", maar die ZOOI is eigenlijk vooral de verslaving. De dronkenschap, het stiekeme, het weglopen voor je verantwoordelijkheid. De drank zelf niet (ik bedoel, als het echt zo'n ZOOI was dan zouden we het veel makkelijker hebben). Ik bedoel ook: hoort niet bij het rouwproces (wat stoppen met drinken is) ook dat je eerlijk bent over wat er wel fijn aan was.. De smaak, de lichte roes, lekker eten en een glas..

Versta me niet verkeerd, ik probeer niets te verheerlijken. Ik zoek voor mezelf alleen naar een eerlijk beeld waarin - dat is duidelijk - de negatieve aspecten uiteindelijk de doorslag geven. Maar die positieve aspecten waren er ook, en die moeten erkend worden.. Althans, dat vind ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas.. over katten zou ik een enorme ruzie met je kunnen krijgen.. Wij hadden een kat en woonden op een bovenwoning.. Ok, kattenbak in huis, werd dagelijks schoongemaakt, kat kwam niet verder dan het balkon wat buitenleven betreft, maar had een geweldig leventje (denk ik)... is uiteindelijk bijna 20 jaar oud geworden en was tot bijna het eind een geweldig lief beest...
Na zijn dood hebben we geen kat meer gehad. Wel een hond, later twee, weer later nog maar weer één.. We zijn verhuisd en hadden een huis met een tuin. Hondjes mochten wel in de tuin maar hun behoeftes deden ze daar niet, ja ok, af en toe een klein plasje... maar verder was alles teruggebracht tot hun vaste uitlaat-tijden.. Maar katten....shit, zeg, en dan letterlijk shit.. Vele buurtgenoten hadden katten die maar rondliepen de hele dag.. en de kattenbak bij uitstek leek onze tuin te zijn.. hoorde wel dat meerdere buurtgenoten ditzelfde probleem ervaarden. Die rotkatten van anderen die jou het tuinieren onaangenaam maken.. gatverdegatver.. hoe vaak ik niet met m'n handen midden in..... Nou ja, hieruit komt natuurlijk de aloude vraag naar voren: waarom wel hondenbelasting en niks voor katten??? ik heb meer last van kattenpoep dan van hondenpoep, die ik altijd keurig in een plastic zakje in een afvalbak deponeer... zoniet, dan loop ik kans op een boete van 70 euro... Maar die katten..... tja, en toch vind ik katten op zich nog altijd mooi en lief... dus ik ben geen kattenhater hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi wat een verhaal van je broer over katten.
Toxoplasmose is zelfs heel gevaarlijk vooral voor a.s.moeders.

Ik zelf heb een kat van mijzelf en twee van een gezin uit de buurt, die teveel katten hebben.
Ik heb een oude kater van 16, die niet uit de tuin komt. Heb ik nu een half jaar.
Een prachtige beest.
Nu heeft mijn man er weer een aangehaald, die we ook niet in de regen konden laten staan zodat we er nu drie hebben. Vind ik eigenlijk teveel, want we hebben ook een hond.
Gelukkig wonen we aan de rand van een wijk, zodat de katten niet de loop naar de buren hebben, maar naar de overkant van de weg, wat buitengebied is.


Over de katten overlast zeg ik altijd maar, als je er niet van gedient bent zet je de plantenspuit er maar op. Een kluit aarde helpt ook maar ja als je niet thuis bent??

Toch maar even doen dan blijven ze echt weg hoor. Is beter dan al die ergenissen, de kat krijgt er niets van en ze leren waar ze hun behoeftes wel mogen doen.

VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me die tijd nog HEEL goed herinneren. De dagen sleepten zich voort. Het was in de periode dat ik dronk. Ik moest het sowieso zo lang mogelijk uitstellen , want ik kreeg ook om 11.,00 enorme trek. Niet zomaar, ik moest en zou. Ik denk wanneer je lichaamscellen op een gegeven moment zo vergiftigd zijn dat je blik verkleind wordt. Eigenlijk had ik nergens echt interesse in. Probeerde wel van alles, maar ik kon niet echt genieten. Wel in een 'goede' roes, dan kwam er van alles uit mijn handen, dacht ik.
Nu ik terug kijk dan weet ik dat ik in een andere wereld zat. Ik weet nog dat ik op een zaterdagochtend op de markt liep na maanden niet gedronken te hebben. Ik rook van alles, zag van alles: ik voelde me als een klein kind die de zaterdagochtend markt had ontdekt. Ik voelde me blij, de wereld leek zich te openen. Zonder zorgen gewoon leven, niet nadenken, 'hoe ga ik me weer goed voelen'.

RJB: je hebt gelijk, ik bedoel met ZOOI: alles bijelkaar, de verslaving, het overmatige, dan wordt het ZOOI, vergif. Ik ben nu voor het eerst van mijn leven aan het leren en aan het proberen om toch nog af en toe te mogen drinken. Ik wil nu niet meer zeggen : ik drink nooit meer: nu drink ik niet en wil dat even zo houden, maar niet voor altijd. Dat heb ik al eens meegemaakt, en het is goed om heel je lichaam opgeschoond te hebben, maar helemaal droogstaan wil ik niet meer.
Ik heb toch goede hoop, dankzij de manier waarop internetbehandeling hiermee omgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo An!

(Overigens lijkt het me meer van belang hoe JIJ hiermee kan omgaan, dan hoe de internetbehandeling er mee omgaat.. Ik hoop vanzelfsprekend dat het jou lukt om te leven zoals je zelf graag wilt.. Uiteindelijk gaat het daarover hier: leven zoals je zelf wilt. Dat is immers vrijheid, in tegenstelling tot verslaving: dat is inderdaad een ZOOI).

Ja, Pippi, het is wel leuk om huizen te bekijken. Ook wel verdrietig omdat het confronteert met alles wat achter me ligt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, tja, wat mensen al niet van dieren en hun parasieten kunnen krijgen... als je er teveel bij nadenkt zou je helemaal geen dieren meer in je huis of zelfs leven willen hebben.. maar ja.. ellendig verhaal hoor,dat wel. Wat te denken van de ziekte van Lyme die je door alleen al een boswandeling kunt oplopen... maar niet te bang worden, dan heb je geen leven meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi adb'ers ,
rjb ik stuur de fotos aan mijn eigen omdat ze op de kapotte gemaakte pc staan en ik nog niet weet hoe ze anders op de nieuwe pc te plaatsen , en ja ik zie mijn eigen graag maar zo erg is het nog niet ;)
katten nu ja heb er drie en neen het stoort mij niet dat ik niet bepaald naar parfum ruikende kattenbakken moet leeg maken .
ben juist in de veranda geweest en had het vuurtje aan gestoken en wie zit er voor te genieten van de warmte de schildpadden :)
tijd wat is tijd mijn voorlaatse drinken heeft mij drie gekneusde ribben gekost ik kon niets behalve thuis in een stoel zitten of liggen 3 1/2 maand ganse dagen thuis ik kroop de muren op en ppff ik kon niet achter drank , ik zeg nog altijd dat die maanden voor drie x drie getelt hebben .
nu de laatste maanden richting een jaar amaai wat ging dat ineens vlug
die fles laten staan heeft heel veel vrije tijd aan mij om die vrije tijd juist in te vullen
tollie heel mooi wat je geschreven hebt :present:
en benthe is je pakje al aan gekomen ??
tapas dagje goed verlopen ??
sjakkie zwijg mij van bloed prikken ik heb een blauwe plek om u tegen te zeggen waar ze vrijdag geprikt hebben maar hoop dat alles oke is met je bloed uitslag
an inderdaad de therapie is iets goeds ik zelf ben al sinds begin 2005 bezig met van alles ivm adb te zijn en te blijven maar de therapie bevalt mij goed men denk serieuz over alles na allez ikke toch
kothje alles oke met jou
pippi mijn oudste broer heeft in 2005 erge huidkanker gehad tweemaal een stuk uitgehaald van 3,5cm en de lymfen onder zijn oksels zijn ook verwijdert hoe het met hem gaat ik vermoed goed mijn broer is geen uiter wat dit betreft en ik weet niet indien ik ooit iets zou hebben of ik het zou uiten ??
moi ca va wezen werken een dochter van mijn klanten lag nog te slapen nu ja stil stofzuigen kan ik niet he , uiteindelijk is ze uit haar bed gekomen om 12 uur wat een zonde voor een meid van 18 jaar nu ja wie ben ik om er iets van te zeggen ;)
ik deed dat vroeger ook hoor slapen tot ...... maar nu adb zijnde geniet ik in het algemeen van iedere minuut van de dag ik schrijf wel algemeen he
zo nu eerst siestake
tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is ook confronterend, Pippi.

Wij gaan niet scheiden, maar we behouden onze relatie in twee huizen.. Dat maakt het voor mij ook wel anders, omdat ik weet dat dit de manier is om de relatie met mijn Geliefde te redden. En dat wil ik heel graag. Hier met z'n tweeen blijven wonen is niet een goed idee. Maar verdrietig blijft het wel. Want we kochten dit huis om er samen gelukkig in te worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu snap ik het, Blacky!

(Het klonk eerst een beetje als iemand die nooit post ontvangt en dan ten einde raad maar eens een brief aan zichzelf verstuurt..)

Klinkt trouwens idyllisch: een veranda met een vuurtje, waarvoor een schildpad zich zit te warmen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Ik heb nu alles een beetje bijgelezen en wil hier en daar op reageren, maar werd onderbroken door de telefoon (zelf om gevraagd overigens). Soothe was aan de lijn en het gaat weer de goede kant op. Vandaag is een monteur geweest, zijn telefoon doet het weer (nu doet de mijne het niet, maar internet nog wel). Hij gaat nu nog boodschappen doen en de hond uitlaten terwijl zijn pc schoonmaak- en virusscanner draait. Dus straks komt hij ons weer vergezellen. Gelukkig maar, want het is niet niks als zowel je internet als telefoon eruit liggen.

Zo en nu ga ik eens wat reacties componeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, een beetje gelijk heb je wel, ik heb een kat en een hond. Mijn vorige katten hebben altijd de kattenbak gebruikt, dit is mijn 4e kat in 22 jaar. Ik woon in een bovenhuis dus was niet anders gewend, Heb wel altijd dakkatten gehad, die dus over de daken lopen. De kat die ik nu heb is een ondernemend wijffie, die MOET naar buiten.. ik wilde eigenlijk geen katten meer maar een vriendin van mij is begin dit jaar overleden aan kanker en had 3 katten en 4 honden die herplaatst moesten worden. Toen heb ik besloten de jongste en de ondernemendste kat van haar hier op te nemen, mijn eigen kat was net 3 maanden daarvoor overleden en alle spullen stonden er nog.

Ik woon midden in een woonwijk met heeeeel veeeel katten, op straat, overal, op schuurtjes, onder auto's .. die van mij poept alleen op de spaarzame stukjes zand rond de spaarzame geplante boompjes op straat.. en plast in de goot.. hihi.. netjes he! maar ik snap de ellende van je tuin met kattenpoep, vaak is de enige remedie om zelf een kat te nemen... hondendrollen ruim ik altijd op, en ik zit idd te denken of ik die kattendrollen ook op zal ruimen...

tja, mijn werk, .. heb nu besloten morgen maar de halve dag te werken ipv de hele en maandag vrij te nemen, dus dan ben ik bijna een week vrij. Volgens mij speelt het weer ook erg mee. Schijnt de zon voel ik me prima, is het grijs zoals vandaag dan ben ik gelijk moe en prikkelbaar, ik ga onderhand aan een winterdepressie denken..

Benthe, is je pakje al aangekomen?

Pippi, je klinkt wel wat depressief! probleem met drank is dat dat je ook weer depressief maakt op de lange termijn, misschien is het ook daarom dat als je stopt met drinken je toch meer energie krijgt, waardoor je weer meer gaat doen en waardoor de dagen sneller voorbij gaan.. die van mij vliegen soms echt voorbij, terwijl mijn katerdagen eindeloos leken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee forummaatjes,

Hier een heel heel klein iniemieni HoutjeToutje,

Ik wil niet klagen maar mag ik mijn hart wel even luchten?
Ik heb behoorlijk heftig griep, buikgriep, ik ben nu (woensdag !!!!) voor het eerst mijn bed uit en wat denk je? Sinds gisteren weer zo depressief als een bos uien.

Ik heb het draadje van vandaag alleen gelezen, gisteren en eerg. niet meer. Door mijn tranen heen zie ik niks meer.

Ik heb al twee nachten liggen huilen, waarom? Ik weet het niet. Depressief heet dat.

Ik heb wel een idee: ik voel me strontalleen, moet terwijl ik ziek ben voor Zoon zorgen die ook ziek is/was (vandaag weer naar school, maar alles vergeten, brood, drinken, regenbroek). Dochter is gelukkig weer beter maar Moeder wil nog niet zo. Ik kan inmiddels een beschuitje en wat bouillon binnenhouden maar leef al dagen op ORS.

Wat kan een mens zich alleen, rot, eenzaam, verlaten, enz. enz. voelen.

Dochter moest naar de tandarts dus ik heb me uit bed gesleurd. Ik ben na de tandarts de supermarkt ingedoken en maak spaghettig met een fles sugocasa en gehakt zonder groente, vitaminepil erbij. Moet zo koken om 5 uur eten ivm sporten van de kids.

Dan naar de sport op en neer, ik hoop dat ik het red.

Het goed nieuws is: het lááááá'tste wat ik wil is (je-weet-wel) JWW. Dat gore spul. Verder probeer ik mezelf op te peppen met topjes kee, maar het wil niet.

HET WIL NIET !!!!!!!!!!

Ik heb de huisarts gebeld: uitzieken mevrouwtje. De psychiater is ook ziek, maar ik heb voor volgende week een serie afspraken staan voor lichttherapie, in de hoop dat hij toestemming geeft (ivm het feit dat ik vorig jaar een psychose heb gehad).

Ik wil wel plastic en bakstenen eten als ik me maar wat beter zou voelen. :(

Is er nog een van mijn forumgenootjes die dit kan begrijpen?

:(

Ik vind dit weer ook zo vreselijk, het giet hier van de regen maar ik ga Zoon niet halen dat vergeeft hij me nooit. Van nat ga je ook niet dood maar niet eten van 700 uur tot 1600 uur? en 25 kilometer fietsen?

Huilerdehuil,

Houtjetouwtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve schatten, ik ben even twee uurtjes de deur uit geweest (jaja, voor de anti-winterdepresssietherapie, mooi woord hè?) en in die tijd heeft de buurvrouw even op wacht gezeten, maar die fokking tv is nog steeds niet aangekomen.
En jullie kennen dat wel hè, opbellen naar de leverancier, "dit informatienummer kost 45 cent per minuut..." Wilt u dit, toets 1, wilt u dat, toets 2, en ondertussen ben je een paar euro verder voordat een schat van een kind je meldt dat ze ECHT niet weet wanneer de boel bezorgd wordt.
Maar wel leuk te weten dat ik deze "ergernis" nu zonder drank uit kan zitten, dat was een paar maanden geleden anders geweest.

Soothe, welcome back in de gelederen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aggot Houtje lieve meid toch, wat moet je toch vreselijk groot en sterk zijn de hele tijd. Geen wonder dat je je ook wel eens klein voelt. En dat mag je dan eigenlijk weer niet.
Veel :present: en :heart: voor jou.
En dan moet je nog spaghetti koken ook, lekker is dat met je upsette maag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme, arme houtje!

Ik herken het! Soms kan alles zo somber voelen en kan ik zo in- en in- verdrietig zijn dat alles grauw en uitzichtloos lijkt en dat je werkelijk OVERAL tegenop ziet..

De enige adviezen:

1) wees lief voor jezelf
2) bedenk dat het weer over gaat
3) pak een favoriet (kinder)boek en lees iets fijns
4) voel je nergens schuldig over
5) stel kleine doelen
6) zet een pot zoethout thee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe en anderen:

Hier een tip voor iedereen die een hekel heeft aan die eindeloze keuzemenus's en computerstemmetjes (Wilt U een Hutsefluts bestellen? Toets 1, Heeft U vragen over Uw bestelling toets 2 etc) en nare muziekjes ertussen door: druk gewoon op de eerste willekeurige knop. Dan ben je al binnen. Het enige dat je dan moet doen is spelen dat je het niet goed begrepen hebt.. Je wordt door een vriendelijke medewerker altijd meteen doorverbonden met iemand die je kan helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...