Spring naar bijdragen

werd eens tijd!


melissa

Aanbevolen berichten

Nou, ik ben eigenlijk wel een beetje trots dat ik me hiervoor aangemeld heb..maar tegelijkertijd schaam ik me ook..

Ik ben een vrouw van begin 30, en ik drink nog steeds als een losgeslagen puber! Ik kon al nooit best met drank omgaan, maar de laatste tijd loopt hetd espuigaten uit..Soms word ik 's morgens wakker (na rusteloos drank slaap), en heb blauwe plekken, en weet niet hoe ik eraan kom. Ik kan het nooit bij maar eentje houden, en vergeet wat ik gedaan heb als ik de avond (of middag) ervoor gedronken heb..Ik ben bang dat ik 's ochtends eens een keer niet wakker word, omdat ik misschien het gas aan zou hebben laten staan zonder erbij na te denken..Ik voel me ook altijd zo beroerd de dag erna, en dan drink ik een paar dagen niet, heb goede voornemens, om vervolgens twee dagen later me weer top te voelen, en dan kan een borreltje toch geen kwaad? toch?? Wel dus, want het is er nooit maar eentje, en het maakt me ook niks meer uit WAT ik drink, als de wijn op is, gaan we gewoon verder met bessen, cuaranta y tres, of zelfs bier, terwijl ik dat eigenlijk niet eens lust...

Dus, kort en bondig..IK MOET ER IETS AAN DOEN!!!

Ik hoop dat ik hier wat steun krijg, en me niet meer in mijn eentje zo'n loser voel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Noekie,

Welkom op dit forum.

Knap van je dat je deze stap genomen hebt. Je ziet dus al in dat je fout bezig bent.
Dat is de eerste stap naar herstel! Proficiat.
Je bent nog jong en hebt nog een heel lang leven voor je. Hopelijk voor jou helemaal droog wat dat is stukken beter!

Succes Desi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Desi...Had nooit gedacht dat ik nog eens zo ver zou komen, al heb ik al jaren door dat het niet helemaal goed zit met mijn drinken, eigenlijk zat het nooit echt goed..maar ik wil niet een alcie worden (in principe ben ik dat natuurlijk al). Maar ik baal zo van al die verloren dagen, en die *katers..Weer een avond op de bank met een dekentje over me heen, meedelijden met mezelf hebbend, om het over twee dagen gewoon weer allemaal opnieuw te doen. Ik ben een jonge, sportieve,creatieve vrouw, en ik wil niety afglijden, voor * staan,niet meer weten wat ik gedaan en gezegd heb, etc etc..En wat me echt opvalt, is dat mensen om me heen allemaal wel met drank om kunnen gaan, waarom ik dan niet???Ik vindt het ook gewoon leuk en gezellig...waarom kan ik het niet gewoon bij twee laten??? Baal van mezelf, maar het roer is om, ik ga er wat aan doen! Dit is stap 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Noekie,

Ja die verhalen kennen we allemaal. Onder de blauwe plekken zitten, een black out hebben gehad, je schamen omdat je niet meer weet wat je die dag daarvoor gedaan hebt, telefoneren en niet meer weten wat of wie je gebeld hebt en ga zo maar door.
En natuurlijk heb je de volgende dag spijt en zweer je nooit meer te drinken. Als het dan gelukt is om een paar dagen niet te drinken, mag je jezelf (belonen).
goed dat je je hier aangemeld hebt meid. Kom je naar onze virtuele huiskamer? Praat met ons mee over wat je dwars zit, waar je tegenaan loopt en de moeilijkheden die je krijgt wanneer je stopt.
Nogmaals van harte welkom. O ja onze huiskamer is bij ditjes en datjes.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, ik moet er gewoon van huilen..Ik ben zo blij (hoe erg dat ook is..) dat ik niet de enige ben die dat heeft..heb vanochtend nog mijn outbox van mijn e-mail bekeken, om te zien wat voor kraam ik nu weer verstuurd heb..en mijn arm voelt aan alsof er een vrachtwagen overheen gereden is..misschien is dat ook zo, ik zou het niet meer weten, DAT vindt ik het ergst! Ik zal ook wel eens in die huiskamer kijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noekie, een warm welkom
en misschien is de stap hier te komen wel de start
van een total make-over. We kunnen beginnen met via je profiel eens
een leuk vrouwenhoofd uit te zoeken en daarna gaan we met de innerlijk
Noekie aan de slag. want je dronk natuurlijk niet voor niets, dus ergens
heb je een saboteur in je zitten die de rem eraf haalt, zodra je een borrel neemt.
Het kan heel slim zijn daar hulp bij te zoeken, want ik weet niet wat je tegen gaat komen.
Maar de manier van met drank alles aangaan is passé hoop ik voor je.
Er gelden hier wat regels en één ervan is dat je geen grove taal gebruikt, dus de k en l woorden uit je posting van 17.36 kun je beter even weghalen, anders begin je meteen al met een waarschuwing vd
moderator. Kijk maar of je tijd hebt het forum eens door te neuzen, je komt allicht handige dingen tegen.
En als je vragen of steun nodig hebt, er is bijna altijd wel iemand voor je aanwezig, dus schroom niet; we
hebben allemaal op het puntr gezeten waar jij nu zit, en dat kan meteen je eerste opsteker zijn!!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Noekie,

Welkom op het forum. Je verhaal klinkt maar al te bekend. Als je steun nodig hebt, buiten de vrienden hier, zou je je aan kunnen melden bij www.alcoholdebaas.nl. Deze internettherapie wordt betaald vanuit de basisverzekering, maar je moet er wel voor naar je huisarts. Het heeft mij erg geholpen.

Succes, welke route je ook neemt. Elke weg begint met de eerste stap. :present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt lytse, maar ik ga het eerst gewoon eens zo proberen..het is al best wel een grote stap dat ik me hier aangemeld heb..heb het zelfs aan mijn vriend verteld...hij reageerde lief, maar vindt het volgens mij allemaal maar een beetje overdreven (wat het niet is, want ik kan het echt niet aan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Noekie,
Je mag zeker trots op jezelf zijn dat je je hebt aangemeld. Het is toch een hele stap.

Er hoeft niet altijd een reden te zijn waarom je te veel drinkt. Of een aanwijsbare reden. Dat maakt ook niet zo veel uit. Als het eenmaal zo ver is ie de drank zelf het probleem. En daarna kan je verder kijken. Ik kan ook niet stoppen als ik eenmaal gedronken heb. Dronk het meest en snelst van allemaal op feestjes en in het cafe of waar dan ook. Vaak ook eerst vooraf al wat. En eenmaal thuis ook nog een paar. Om het af te leren. Ik ben er wel achter dat ik dat niet meer onder controle krijg. Anders dan helemaal niet drinken. En dat anderen het wel kunnen. Pech ik kan het niet. Vergelijken heeft niet zo'n zin, daar kom ik niet verder mee.

Ben nu 10 weken gestopt met drinken. In het begin was het even doorzetten, na een week of drie voelde het heel goed. Dat ik dat kon stoppen. Was heel trots. Nu vind ik het weer wat moeilijker. Het nieuwe is er af.

Hoe je het ook gaat aanpakken, ik hoop dat dit forum je tot steun zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Jaap!

Ja ik herken dat ook, vooral die drankjes erna..als ik na een gezellige 'drink' avond thuiskom..dan nog even. Laats nog gehad..Leuk feestje gehad, niet eens zo heel erg veel gedronken op het feest (gelukkig), maar eenmaal thuis, nog even een paar cola met! Toch nog dronken geweorden, en toen struikelde ik op de trap, zere bil ervan, nog steeds..ik vindt het knap dat je al 10 weken gestopt bent, ik weet niet of ik helemaal wil stoppen, maar misschien heb ik wel geen andere keus, want het is wel een beetje alles of niets...dus misschien beter niets..maar Jaap, knap hoor, doorzetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Noekie, welkom:present:

Inderdaad wordt er om ons heen flink gedronken. Maar meestal kun je toch vanuit de buitenkant niet zien of iemand er een drankprobleem op na houdt of niet. Ik denk niet dat iemand (op mijn partner na) in mijn omgevig wist van mijn drankprobleem, ik dronk vooral thuis. En zo zijn er velen denk ik in Nederland die voor de buitenwereld de schone schijn ophouden.
Een duidelijke oorzaak voor mijn teveel drinken heb ik niet echt. Het werd gewoon langzaam aan steeds meer en ik werd verslaafd aan de roes en ontspanning die het me gaf. Ik werd bang van de toekomst...
Nu alweer een half jaar gestopt en ben er blij mee. Natuurlijk heb ik nog steeds wel trek, maar niet meer doorlopend en ik denk dat het nog wel minder gaat worden op den duur. Het is best nog wel eens lastig, maar ik wil niet meer terug naar waar ik vandaan kom.

Jij ook veel succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ekstertje,

Ik heb even gelezen wat jij (alweer een tijd terug) geschreven hebt in je wie is wie...Ik herken daar veel in. Al is het bij mij niet echt iets van de laatste jaren, maar wel al veel langer..Het is wel sinds ongeveer 4 jaar dat ik me bewust geworden ben dat ik wat moet gaan doen aan het probleem (al kom ik daar dan nu ruim laat mee..)

Hoe is het je verlopen in de laatste maanden, drink je nu helemaal niet meer, of soms nog, en gaat het dan nog wel eens mis, of helemaal niet??Ik zou graag je ervaringen horen. Ik ben erg blij dat ik hier wat lotgenoten vindt, want ik had echt het idee dat ik de enige jonge vrouw was die zo stom is..(no offence)

Ik heb gisteren na me opgegeven te hebben hier, direkt aan mijn vriend verteld dat ik me opgegeven heb..Maar ik geloof dat hij niet echt inziet dat het echt nodig is. Hij drinkt zelf ook wel stevig, maar kan wel stoppen als het moet, en drinkt ook lang zo vaak niet als ik. Ik denk dat in mijn omgeveing de mensen er vooral van bewust zijn dat ik VEEL drink, niet zozeer dat het een probleem is. (alhoewel ik dat natuurlijk niet zeker weet, want ik hoor ze nooit zeggen, wow, zou je niet iets minder gaan drinken, ik denk dat je een alcie bent..dat doen mensen niet,maar wie weet zeggen ze het wel als ik er niet bij ben)

Ik wil niet oud worden (nou ja wel oud natuurlijk) op deze manier..ooit zal ik alleen nog maar bekend staan als oude zuiplap, en dat beeld griezelt me zo aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noekie,

Als jij vind dat je een probleem hebt met alcohol dan is dat zo. Zo simpel is het. En zoals je het omschrijft ben ik het met je eens. Als je het aandurft kun je hem een paar van je of onze stukjes laten lezen. Ik denk dat hij dan wel inziet dat het voor jou belangrijk is er wat aan te willen doen.

Het is ook vaak voor mensen die veel drinken confronterend als een drinkmaatje stopt. Ze worden geconfronteerd met hun eigen probleem. (Hoeft geen betrekking te hebben op je vriend hoor.) En drinken met in je achterhoofd weten dat het een probleem is is nou eenmaal minder leuk.

Wat ik nu wel zie trouwens in mijn omgeving is dat een aantal mensen die veel drinken toch overstappen op cola als het laat wordt. Voor even. Vroeger zag ik dat niet eens.

Ik vind trouwens dat je er vroeg bij bent. Echt goed van je. Ik ben 39 en voel me hier op het forum zelfs een jonkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noekie,

Ik drink sinds 1 november vorig jaar helemaal niks meer. Was al eerder gestopt maar viel erna 2 keer terug na 4 maanden. Heb het toen die 2 keer wel bij 1 avondje doorzakken kunnen houden, maar ben wel overnieuw gaan tellen. Nu dus een half jaar "clean". Heb zeker nog wel trekmomenten, maar ik ga ervan uit dat die minder gaan worden. Ze zijn al veel minder dan in het begin en goed hanteerbaar. Meestal is bij mij trek te herleiden aan de hand van H.A.L.T.

H= Hungry

A= Angry

L= Lonely

T= Tired

Of ik wil mezelf belonen voor iets:) Ik kijk nu dus waar de trek vandaan komt en reageer op de "nieuwe" bijbehorende manier. Dus bij honger ga ik eten, bij boosheid praat ik erover, ben ik eenzaam ga ik iemand bellen, etc. Mezelf belonen doe ik nu met chocolade:P Het is niet hetzelfde, maar wel gezonder;)

Weet je al hoe of je het aan gaat pakken? Ben je al gestopt of ga je minderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, jaap: Je bent dus niet het enige jonkie, en ik ben ook niet eens de jongste op dit forum..Mijn vriend zou het misschien inderdaad wel jammer vinden als ik nooit meer iets met hem drink, maar ziet me wel liever gezond! Zelf zou ik ook graag willen dat ik kan minderen, en niet helemaal hoef te stoppen, maar ik weet het nu nog niet precies, waar dit op uitloopt..Dat beantwoord ook direct jouw vraag ekstertje:Ik heb nu nog steeds een kater van eergisteren, dus ik heb nu eigenlijk zoiets van..ik raak het NOOIT meer aan (al een tig duizend keer gezegd denk ik), maar morgen en overmorgen voel ik me waarschijnlijk weer goed, en dan heb ik er vast wel weer zin in. Ik heb me voor een online 'minderings'programma aangemeld, maar ik moet maar eens kijken wat het beste werkt voor mij. Ik voel me niet slecht als ik niet drink, dat is juist het gekke. Ik vindt natuurlijk alles minder gezellig enzo, maar ik ben niet ongelukkig als ik niks drink. Maar juist als ik me lekker voel, dan past daar wel een borreltje bij, en dan ben ik weer twee dagen van,spijt, ziek,brak,angst (over wat ik uitgespookt heb, maar ook angst voor mijn lever,nieren,hart, denkvermogen)

Ik denk niet dat ik mijn vriend laat lezen wat ik hier schrijf, misschien ooi nog eens, maar niet zo snel al..dat vind ik wel erg confronterend..

Ik had nog een vraag aan jullie. Ik had eigenlijk altijd al geen goede omgang met alcohol, en was altijd het meisje wat op het feestje het meest bezopen werd.Ik heb er al meerdere malen problemen door gehad, en ben zelfs uit huis weggelopen vroeger, omdat mijn vader mij confronteerde met mijn uit de hand gelopen drankgebruik (wat ik dan natuurlijk ontkende)..inmiddels is het contact al jaren weer helemaal goed, maar mijn alcohol gebruik, daar had hij wel gelijk in...ik kan het gewoon niet, en eigenlijk vanaf het eerste glaasje al niet (bessen zal het wel geweest zijn)Ik was direct weg van het gevoel van die roes, die vrijere manier van doen..maar het punt waarop aangenaam verdoofd overgaat in onaangenaam bezopen...dat punt, dat overschrijdt ik iedere keer weer..

Dus, ik wil proberen te minderen, maar ben bang dat dat misschien wel niet erg realistisch is..ik zal het wel merken alsik weer een drankje neem..in mijn schema staat dat ik drie mag nemen (zelf besloten), maar dat is wel weinig (erg he dat ik nu al weer zo denk)...Maar jee bedankt voor de steun.en de overeenkomsten ook (al moet je het een ander niet gunnen, en dat doe ik ook niet), ik voel me veel minder Remy zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minderen kan je altijd proberen. Eerlijk zijn naar jezelf en goed naar je gevoel luisteren. Dan kom je er vanzelf achter of het je lukt een beperkte hoeveelheid te drinken.

Voor mij was het niets, maar dat zegt niets over jouw. Ben benieuwd.


Ik las een keer ergens een stukje

Je hebt zware drinkers en alcoholisten,
Een zware drinker kan makkelijk overstappen naar 3 glazen per dag. En dat een half jaar volhouden. Een alcoholist zal dat nooit lukken. Maar die kan wel stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poh, daar zou best wel eens een waarheid in kunnen zitten..Maar zoals veel van jullie misschien ook wel hebben/hadden, wil ik eigenlijk niet helemaal stoppen, maar wil ik graag normaal met drank om kunnen gaan..ik ben er bang voor...

Vandaag gaat het al weer iets beter met me. dag 3, en omdat ik vanavond nog ergens heen moet om mijn vriend op te halen, en dus moet rijden, kan ik vandaag ook niets drinken.. Volgens mijn 'minderings schema', zoals ik het zelf heb bepaald, MAG ik vanavond wel..morgen ook, maar ik denk dat ik het niet eens doe. Zondag heb ik een feestje, dan wil ik misschien wel...maar dan proberen niet teveel..poeh,maar zien..misschien laat ik het wel helemaal!

Nou had ik nog een vraag, hebben jullie ook veel last van lichamelijke klachten? ik bedoel dan buiten de usual kater natuurlijk! En zo ja, wat dan, en gaat dat beter als je stopt (ik heb bijvoorbeeld steeds meer last van vergeetachtigheid, maar ook buikpijn, slecht slapen etc etc)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...