Spring naar bijdragen

Na 8 november..


Kohtje

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

Vanuit het regenachtige Noorden, waar alles een beetje voortkabbelt en er ook nog wel wat dingen zijn die ik wil beschrijven maar waarvoor mij nu de tijd ontbreekt, een hartelijke groet aan allen.. Ik heb niet echt bijgelezen, dus ik kan verder niemand van nuttige wenken of troostende woorden voorzien..

Ik wens iedereen die het moeilijk heeft veel sterkte en alle anderen een mooie ADB Avond!

En........

Ik :musicnote:feliciteer:musicnote: Corinne van harte met haar verjaardag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bedankt voor de tip! Ik heb 'mijn tijd' aangepast en nu 'leef ik weer het normale dagritme, haha'.

Sorry Soothe dat ik misschien zo fel reageerde, maar ik zit momenteel niet bepaald goed in mijn vel vanwege mijn werk.

Sowieso zou ik recht hebben op WW, maar ik ga in het uiterste geval ook een flinke schadeclaim indienen bij mijn werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne, je kunt inderdaad naar het CWI gaan, zoals Benthe zegt en nu je lid bent van de vakbond sta je ook sterk, want een werkgever moet echt wel een grondige reden hebben om je te kunnen ontslaan.
En de werknemer staat meestal sterker dan de werkgever, dus dan zal hij altijd een ontslagvergoeding moeten betalen, maar hoeveel ligt aan je leeftijd en aan je gewerkte jaren.

Benthe, mijn verf is nog goed en ik heb papier en van die doeken gehaald om op te schilderen.
Nu moet ik nog even wat bedenken, want ik ben er al zolang uit.
Toen ik naar die winnkel liep, zag ik een rek met allemaal broeken voor € 5,--. Ik heb een nieuwe spijkerbroek en een zwarte broek met allemaal leuke zakken voor € 10,-- in totaal. Dat is nog eens een koopje. Toen ik in de paskamer stond, toen dacht ik, zo dat heb ik toch maar even mooi meegekregen, want als ik met een duffe kater had gelopen, dan was me dit mis gegaan.

Pippi, heb je nog wat ondernomen, om er achter te komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge Kaia,
wat slim van jou! Dat zou het probleem van Cheyenne weleens kunnen zijn!

Benthe,
Ja heeeeerlijk dat je weggaat. Ik ben stikjaloers, maar ik gun het je van harte. Zeker na de afgelopen tijd die je hebt meegemaakt.
Dis ipv een beautycase, neem jij een medicijncase mee! Wel fijn om allerlei achter de hand te hebben.
Kan je een zo onbezorgd mogelijke vakantie tegemoet gaan!
Weet je nog dat ik vlak voordat ik op vakantie ging ook een ENORME gremlin had? Kom maar gauw hier als dat zo is!! Bij mij kon ie ook niet tegen het forumgeweld op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had voor het eten een ontzettende Gremlin, zo van.... nu kan het wel weer.
Je staat bijna een week droog, dus je kunt wel van de alcohol afblijven.
Bah, wat een ellendige verslaving, maar ik heb shoarma gemaakt met broodjes ( lekker makkelijk)
en als ik wat eet dan neemt mijn trek ook af, maar als ik elke keer moet eten om mijn trek af te laten nemen, dan krijg ik ook een probleem.

Het voelt weer als een overwinning,:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Marion, wat ga jij lekker positief, niet voor niets krijg je kreatieve inspiraties en dan komt alles ook zo naar je toe, zoals die 2 broeken...soort murphy's law, maar dan omgekeerd, ik geloof daar heel erg in!

*Benthe: geef je zo'n arts je vinger, pakt ie je hele hand ;-)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, zal ik daar dan ook maar in geloven, want men moet toch positief blijven denken.
Ik ben wel heel erg geinteresseerd in paranormale dingen.
Mijn zus en ik zijn een keer naar zo'n beurs geweest en hebben een zo'n man bezocht.
Hij zei dat er binnenkort iemand dood zou gaan, waar mijn zus en ik allebeide heel erg van hielden.
Dat was heel eng...Wij vroegen gelijk, toch niet een van de kinderen. Nee zei hij, ouder dan jullie?
Mijn vader kreeg die week een hersenbloeding en toen kwamen ze erachter dat zijn aorta op knappen stond, (Echt per toeval achtergekomen, door zijn hersenbloeding)Hij is daar gelijk in Nijmegen aangeholpen, anders had hij niet lang meer geleefd.
Tja wat moet je geloven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we ooit een traiteurszaak beginnen, of hoe heet dat, wil ik op het menu een Broodje Nuchter. Sorry Soothe, zojuist van jouw posting gepikt.
Wat zou daar op zitten, op zo'n broodje?

Marion, ik geloof zeker dat er meer is, en waarom zou je het niet geloven? Men zegt soms dat het niet wetenschappelijk te bewijzen is. Maar het is ook niet wetenschappelijk te bewijzen dat het niet zo is.
Ik zou het leven maar saai vinden als er geen toevallige gebeurtenissen waren die achteraf helemaal niet zo toevallig blijken te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Eerlijk gezegd vond ik het stukje van Trui nogal verward. Ik denk dat zij nog niet adb is.

@Water,
:)

@Meedoen,
Dat vindt ik nu heel lief van je om om iedereen die het moeilijk heeft een lekker drankje te geven.

@Delta,
Ik heb genoten van het buffet en mijn buikje rond gegeten.

@Tapas,
Na 6 jaar je vurigste wens vervult. Daar toast ik op.

@Soothe,
Een :heart:je om uit te delen.

@Cheyenne,
Niet akkoord gaan met je ontslag! Je werkgever moet een ontslagaanvraag indienen bij CWI of UWV (ik weet niet precies bij welke organisatie, google maar even, dan vind je dat), als hij daarvoor toestemming krijgt, mag hij je ontslaan. Er geldt wel een opzegtermijn. Ik weet niet hoe je je in dit geval kunt verweren. Hij kan ook een procedure bij de kantonrechter starten. Dan moet je sowieso een advocaat in de hand nemen om het verweerschrift in te dienen.
Je kunt ook nu al naar het CWI stappen met het verhaal dat je ons nu net hebt gedaan. Ik heb geen idee wat voor effect dat heeft, maar je moet je uiteindelijk toch melden bij het CWI van zodra ontslag dreigt. Dat staat in hun eigen folder: "Als ik mijn baan kwijtraak". Ik citeer hieronder een stukje uit deze folder.
quote
Probeer uw baan te behouden
U kunt verschillende dingen doen om te proberen uw baan e behouden.
Accepteer niet zonder meer dat u wordt ontslagen, ook niet als u een ontslagvergoeding aangeboden krijgt. Probeer te vermijden dat u door een conflict met uw werkgever uw baan juist op het spel zet. Let op de volgende punten die van belang kunnen zijn als u een WW-uitkering wilt krijgen:
- schrijf uw werkgever een brief om uuit te leggen dat u het niet eens bent met de redenen waarom hij u wil ontslaan. Bewaar zelf een kopie van deze brief. Alleen als bij voorbaat al duidelijk is dat ontslag op geen enkele manier te voorkomen is, hoeft u deze brief niet te schrijven;
- vraag uw werkgever: "Waarom ik?" Worden collega's in dezelfde situatie die jonger zijn dan u of minder dienstjaren hebben, ook ontslagen?
- ga na of uw werkgever of het uitzendbureau u ander werk kan geven binnen of buiten het bedrijf;
- ga na of uw werkgever zich bij uw ontslag gehouden heeft aan wettelijke regels, zoals het aanvragen van een ontslagvergunning;
- schakel zonodig hulp in. U kunt advies vragen aan bijvoorbeeld de ondernemeningsraad, uw vakbond, een bureau voor rechtshulp of CWI.
unquote
Ik vind je iig onheus behandeld. Trouwens heb je wel vergoeding gekregen voor al dat overwerk?

@Houtje,
:)

@Kaia,
Aan die oplossing van het tijdprobleem was ik niet gekomen. Ik wist niet eens dat je bij je profiel de tijdzone moet instellen.

@Marion,
Gefeliciteerd met je nieuwe spijkerbroeken.
En die ziener had het niet goed, want je vader overleed niet aan die hersenbloeding!
Wel geloof ik dat er meer is tussen hemel en aarde.

He, mensen met een gremlin,
Spring op de trein en gooi de gremlins ervoor. Onze machinist Delta rijdt er met plezier overheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
delta2

In een herberg in Zuid-Limburg las ik ooit de volgende spreuk: "Beter een pens van het zuipen, dan een bult van het werken!" Dat is bijna 30 jaar geleden, dat ik die spreuk las.


Vandaag ben ik blij, dat ik geen pens en ook geen bult heb!



Damn. En bedankt he. 2 out of 2 hier.

*Marion: ik geloof persoonlijk niet zozeer in paranomale dingen, al denk ik wel dat we dingen die we niet weten, niet kunnen weten, dus sta ip overal voor open.....alleen die voorspellers geloof ik niet zo in(mannen met tatoes en lange haren op beurzen die geld lostroggelen van wanhopige mensen?), des te meer geloof ik in de kracht van positief denken, dan straal je het uit en krijg je het weer terug, enzovoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe ..wat fijn dat ik je nog tref...heerlijk in het zonnetje over het strand lopen overmorgen..geniet er van.
En probeer inderdaad even een internet cafe te vinden anders krijg ik afkick verschijnselen.

Ik wil iedereen nog even bedanken voor de ondersteunende Pbtjes:heart:

Zal het allemaal loslaten en in het verleden zetten als een leerproces.
En zoals sommigen me al schreven ,als je open en eerlijk over je leven schrijft dan is de kans groter dat je eens verkeerd begrepen wordt of iemand in het verkeerde keel gat schiet met je manier van leven.

Ik ben het hele weekend weg dus ik wens jullie allemaal een gezellige
:moon:- 11- november- is -de -dag:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Begrijp ik het goed? Jouw verjaardag is zondag? He, zeker weten dat ik er een lekker sapje op neem!
Fijn verjaardagsweekend! Alvast gefeliciteerd. Hier een bos met het juiste aantal rozen: :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:.
Soothe, tel je even na of het klopt? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Safi, deel je dan op die dag ook nog wel wat zelfgebakken taartjes uit?
Nee hoor, geniet maar lekker van je weekend.

We hebben hier al zoveel heerlijke zalm, quiches, bronwaters, pralines en ondersteundende woorden gedeeld, dat ik met een gerust hart op vakantie kan. En dan laat ik jullie achter met de nodige ruzietjes en vooral de heerlijke ondersteuning die er altijd weer is, om hopelijk na tien dagen weer terug te vallen in jullie menselijkheid!
Soo hee, dat was me even een preek.
Waarmee ik maar bedoel te zeggen dat ook de ruzietjes me vertrouwd voorkomen. Het is toch zo dat we hier mogen zijn wie we zijn? Dus boos zijn mag ook wel eens. Gemeen zijn liever niet. En vergeten dat andere mensen ook gevoelens hebben liever ook niet.
Delta dankjewel voor de heerlijke treinreis, en Corinne, ik hoop dat je op je verjaardag zeer genoten hebt van de hapjes en het virtuele gezelschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...