Spring naar bijdragen

Na 8 november..


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanmiddag moest ik wat medicijnen ophalen bij de apotheek en achter me rook ik een zeer bekende lucht. Een lucht van bier en wijn vermengd met maagzuur. Vanuit mijn ooghoek ontwaardde ik een cliché-alcoholist: vieze kleding, een druipsnor, opgeblazen gezicht en bloeddoorlopen ogen. Hij wankelde een beetje en mompelde wat.
Ik dacht, stommeling, mensen als jij geven ons alcoholisten nou zo'n slechte naam. (Toen moest ik daar zelf ook wel weer een beetje om lachen: alsof het een beroepsgroep is die wat hoog heeft te houden.)
En ik vond mezelf een hypocriet: ondanks al die jaren drank toch steeds keurig in de kleertjes, op tijd naar de kapper, keurig verzorgde dame aan wie zo op het oog niks mankeerde. Wie dacht ik voor de gek te houden? Dan is zo'n "echte" alcoholist altijd nog eerlijker.
Maar het doet mijn hart wel pijn als ik iemand zo zie. Je zou ze bij de haren op willen trekken uit die drab die alcohol is en roepen van, hier, hierheen, hier is het echte leven!

Delta, ik ben nou ook nog niet zo zwaar geworden dat ik een kruier nodig heb hoor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er trouwens iemand aanwezig die dingen heel goed kan uitleggen? Forumlid Trui is hier een beetje de weg kwijt. Maar ik kan het niet beter uitleggen dan ik heb gedaan.

Delta, het is dat er bij de emoticons geen beertje staat (een groot gemis), anders zou ik zeggen, wat ben je toch een .......!
Gaat lekker vandaag, die trein van jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje,
Lieve man, wat heb jij het draadje vroeg geopend.
Kom je vandaag nog wel even mee op de trein?

@Knuffie,
Wat leuk dat jij ook even langskwam op het draadje. Knuffel.

@Blacky,
Hoi hoi, jij bent echt een ochtendmens. Jouw katten kunnen het dus ook niet hebben als je op hun vaste plekje gaat zitten. Oh, wat kunnen ze je dan aankijken met ogen die vuur schieten en je vervolgens een half uur of langer verontwaardigd aankijken.

@Benthe,
Heb er net ook een bakkie koffie tegenaangeklonken, met een bonbon, dat is de derde al.

@Anna en iedereen,
Wat mij betreft, wordt aan iedere Nederlander een basisbedrag per maand uitgekeerd, net genoeg om van te leven, maar meer ook niet. Dit bedrag moet dan wel zijn ongeacht leeftijd (pasgeboren baby of 150 jarige) en samenlevingsvorm (alleen wonend of in een commune van 100 man/vrouw). Wie het daarmee wil doen, zijn/haar goed recht. Wie wil werken zal zich meer gestimuleerd voelen, want dat geld kan allemaal voor luxe dingen gebruikt worden, na aftrek van de belastingen. Goederen als een auto, een reis, vul maar in. Wie door ziekte (lichamelijk of geestelijk) niet of niet volledig kan werken, krijgt een dubbel basisbedrag. Wie een gevangenisstraf of TBS uitzit, krijgt slechts 5% van dit bedrag.
Volgens mij is dat de manier om de economie flink aan te zwengelen en een betere sociale samenleving mogelijk te maken, want mantelzorg wordt niet meer bestraft, meer mensen zullen vrijwillerswerk gaan doen en vooral zullen mensen zich gaan ontplooien en groeien.
In ruil daarvoor worden natuurlijk wel alle uitkeringen afgeschaft, die zijn dan ook niet meer nodig. Scholing wordt voor iedereen gratis, wel op voorwaarde dat deze binnen een redelijke termijn afgesloten wordt met een diploma. Zo niet, zal de studie uit eigen zak terugbetaald moeten worden. De staat is goedkoper uit, want logge instanties met zichzelf verrijkende topmensen zullen niet meer nodig zijn.
Dit is mijn droom en ideaal.

@Delta,
Zondag vlieg ik niet mee, maar zal naar jullie zwaaien. Kan moeilijk weg gaan als er speciaal voor mij visite komt.

@Spaatjerood,
Als jij straks afgestudeerd bent en in de horeca aan het werk gaat, ben jij de ideale man op de juiste plek om alcoholvrije wijnen, bier e.a. dranken op de kaart te zetten. Straks ga ik een alcoholvrije wijn openen en een glas savoureren.

@Stien,
Een van mijn grote stimulators. Neem van mij het lekkerste A-vrije drankje in huis.

@Medoen,
Verneem hier via Stien dat jij alweer 3 weken alcoholvrij bent. Laten we toasten op jouw gezondheid!

(Gelukkig toasten wij alcoholvrij, want anders kon hier niemand meer op zijn benen staan en was het niet zo leuk.)

@Benthe,
Ben je al aan het inpakken?

@Water,
Nu je het zegt. Ik ben volledig vergeten mezelf een cadeautje te kopen. Wat wens ik mijzelf? Nou, ik hoef het niet vandaag te kopen. Met dit natte stormachtige weer ga ik niet zo graag de deur uit.

@BamBam,
Je hebt helemaal gelijk dat je problemen niet kunt verdrinken.
Ik had geen problemen, tot ik ze tevoorschijn ging drinken. Nu ben ik het gros van die problemen weer kwijt door gewoon die eerste maar te laten staan.

@Soothe,
Knappe man.

@Druppelje,
Ook een praline?
Quote Neem de mensen zoals ze zijn; er zijn geen anderen.......unquote. Hierbij sluit ik mij geheel aan.
Ieder alcoholisch druppeltje dat je niet tot je neemt, werkt mee aan je herstel.
Ik kan me voorstellen dat je je bij zo'n ontwaken in de armen van Alco drukt. :angry:

@Francesca,
Wat lief dat jij speciaal voor mij inlogt. Je bent een van de meest waardevolle mensen.

@Sammy,
Volgens mij geniet jij enorm van jezelf sinds je gestopt bent.

(Mensen, wat was dat even op mijn tellen passen: drie stethescopen na mekaar.)

@Gem,
Geniet van elke dag, schorpioentje.

@Safi,
Aan alles is te merken dat jij een schorpioen bent ten voeten uit. Ik vond het een uitval naar jou toe, maar je reageert nu net zoals ik dat kan. Weet je, wij, schorpioenen moeten leren vergeten en vergeven. En, oh, wat is dat moeilijk voor ons!
Kom op, bij mijn reactie aan Anna heb ik mijn ideale wereld beschreven. Hoop dat er op korte termijn een partij werd opgericht met deze programmapunten.

@Tapas,
Als je klaar bent, kom je dan hier eens wat klussen. Genoeg te doen, je mag zelf kiezen wat je het liefste aanpakt.

@Pepita,
Dank je voor je gedichtje. Ook jij vormt een lichtpunt in mijn leven.

@Marion,
Wat heeft die psycholoog van jou je een zware opdracht meegegeven: niet denken voor een ander. Gelukkig heb ik geen psycholoog die mij die onmogelijke taak opdraagt.

@Kaia,
De mooiste verslaving die er bestaat: slapen.

@Druppeltje,
Je kunt heel wat poepzakjes kopen van drank die je uitspaart. Alleen loop je wel het risico dat ik je bedank als ik je zie lopen met je hond en met een poepzakje.

@Sammy,
Veel plezier vanavond en geniet van de voorstelling.

@Pippi,
De pralines had ik zelf meegenomen. Thee mag ik altijd, als ik trek heb.

@Benthe,
quote
Vanmiddag moest ik wat medicijnen ophalen bij de apotheek en achter me rook ik een zeer bekende lucht. Een lucht van bier en wijn vermengd met maagzuur. Vanuit mijn ooghoek ontwaardde ik een cliché-alcoholist: vieze kleding, een druipsnor, opgeblazen gezicht en bloeddoorlopen ogen. Hij wankelde een beetje en mompelde wat.
Ik dacht, stommeling, mensen als jij geven ons alcoholisten nou zo'n slechte naam. (Toen moest ik daar zelf ook wel weer een beetje om lachen: alsof het een beroepsgroep is die wat hoog heeft te houden.)
En ik vond mezelf een hypocriet: ondanks al die jaren drank toch steeds keurig in de kleertjes, op tijd naar de kapper, keurig verzorgde dame aan wie zo op het oog niks mankeerde. Wie dacht ik voor de gek te houden? Dan is zo'n "echte" alcoholist altijd nog eerlijker.
Maar het doet mijn hart wel pijn als ik iemand zo zie. Je zou ze bij de haren op willen trekken uit die drab die alcohol is en roepen van, hier, hierheen, hier is het echte leven!
unquote
Hierbij moest toch even een traan en een lach laten. Herkenbaar.
Ik zal zo eens kijken waar Trui zit en of ik ze naar ons draadje kan dirigeren.

@Soothe,
Oude vrijer, ik ben al 48 vandaag.

@Iedere meelezer,
Drink een lekker sapje of wat dan ook op mijn verjaardag en je eigen gezondheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SPECIAAL voor TRUI

WELKOM AAN ALLE LEZERS EN SCHRIJVERS OP DIT FORUM!

Als je niet wilt schrijven maar alleen wilt meelezen dan is dat prima. Denk niet dat we dat niet prettig vinden of zo.
Als je zin hebt om mee te schrijven dan is dat natuurlijk helemáál leuk. Laat je in dat geval niet afschrikken door de discussies die je soms leest. Je hoeft niet net zo goed of net zo veel te schrijven als anderen doen, daar ben je helemaal vrij in. Je kunt er voor kiezen om een enkele keer mee te discussieren over een bepaald thema, maar je kunt dit forum ook gebruiken om je alledaagse belevenissen te delen met anderen. Je zult zien dat je na een paar keer schrijven vanzelf thuis raakt en vrienden gaat maken.

De meeste berichten hebben direct of zijdelings met alcohol te maken, maar sta er niet van te kijken als het soms over héél andere dingen gaat. Wat we hier gemeenschappelijk hebben is dat we allemaal bezig zijn met minder drinken of stoppen met drinken en elkaar daarbij zo veel mogelijk willen ondersteunen.
Enne.... humor is niet verboden.

De meeste rubrieken spreken voor zich, maar een kleine toelichting:

WIE IS WIE
Dit is de rubriek waarin je jezelf voor kunt stellen. Hoeft niet, maar als je regelmatig schrijft of meeleest is het wel prettig dat anderen een idee hebben wie je bent.

DITJES, DATJES & DAGDRAAD
In deze rubriek wordt bijna elke dag een nieuwe 'draad' geopend waar je je alledaagse belevenissen in kwijt kunt en natuurlijk kunt reageren op die van anderen. Hier kun je ook een draad openen als je je hart wilt luchten ergens over of als het even niet lekker met je gaat. Maar natuurlijk ook als je juist jubelend enthousiast bent! Dit is een beetje de centrale rubriek waar je altijd terecht kunt en waar je het wel en wee van de meeste schrijvers kunt volgen.
(aanvulling) Als je vroeg wakker bent en je wilt de 'dagdraad' openen zet dan bij 'bericht titel': de dag met de datum daarbij. Bvb dinsdag 24 juli 2007. Liever niet een andere titel want dan wordt het allemaal erg onoverzichtelijk. Dus kijk altijd of er voor de dag al een draadje geopend is. Bij discussie samenvatting wat je maar wilt.

WERKING FORUM
In deze rubriek kun je terecht met alle vragen die je hebt over hoe het forum werkt. Dat kunnen technische vragen zijn, maar ook vragen over wat de bedoeling is.

De rest van de rubrieken spreekt voor zich. Stap de drempel over en ga gewoon lekker meedoen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hier ben ik met de hapjes.....
Delta, geen taart meer het is alcoholvrij-borrel tijd!
Dus toastjes, salades, kazen, pate, rauwkost met een mager dipje (voor wie op de lijn wil letten) en een romig meer calorierijk dipje, stokbrood, druiven enz.
Tast toe allemaal en laten we het glas heffen op Corinne!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trui,

Heb je ons al gevonden?

Als je dit bericht voor je hebt, kun je verder deelnemen door hieronder op Antwoord te klikken met linker muisknop. Tik je bericht en klik dan op Op discussie antwoorden.


Aan allen: het is zo etenstijd, dus ik log uit.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg meiden en jongens, ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen en misschien trek ik het me te veel aan. Ik voel me een beetje in de maling genomen door Trui. Ik geloof namelijk niet dat je wel slim genoeg bent om het forum te vinden en een profiel aan te maken, en dan plots niets meer van het forum begrijpt. Trui als ik het mis heb, excuses.
Ik vind ook opmerkingen als: "ik heb een zoon naar zijn vader gedaan want hij liegt en bedriegt" en "kl*te baby" niet zo leuk. Kinderen kunnen best str*ntvervelend zijn, maar het zijn geen gebruiksartikelen die je naar believen maar ergens heen doet. Om je dan vervolgens af te vragen of jij het zelf wel redt. Kinderen hebben er ook niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden, hè.
Dus ik denk maar dat ik verder geen moeite doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne,

Inderdaad, vandaag de 21e adb dag. Laten we inderdaad toasten. Ik geef een rondje sap voor iedereen.
Maar laten we tijdens de toast ook stil staan bij de mensen die het nu even veel moeilijker hebben dan ik het tot nu toe heb gehad. Die krijgen van mij allemaal een extra rondje van een heel lekker, gezond drankje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap wat je bedoelt Benthe, laten we maar even afwachten hoe het verder gaat.
we gaan gewoon nu over op de orde van de dag en ik hop de trein in voor al dat lekkers wat Sammy en de rest hebben klaargemaakt,
ik zie dat mijn lunchhapjes op zijn!! goed zo!! Doe mij maar een bordje met die tapas die ik daar zie staan.... mmmmmm, en een lekker vers koud sapje met spa erin!!
de ladder is weer ingevouwen, op een lastig muurtje na is het verfwerk gedaan en hangt er nu een schilderij tegen de muur boven de trap.. dat wilde ik al 6 jaar zo hebben en nu is het zover!!
zo af en toe loop ik even mijn trap op om te kijken hoe mooi het is hihihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...