Spring naar bijdragen

Na 8 november..


Kohtje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Corinne,
ik heb je gisteren al gefeliciteerd, maar ik doe het nu nog even over:
Van Harte met je verjaardag. Geniet van je eerste droge verjaardag. Het bevalt erg goed kan ik je uit eigen ervaring vertellen!

Meedoen,
gefeliciteerd met je 3 weken ADB! Erg knap dat je gisteren cocktails hebt geproefd en niet verder hebt gedronken!
Lijkt me erg leuk traiteur te zijn. Er zijn veel teweinig van dat soort zaken! Als je een eigen zaak opent laat dan even weten waar! Misschien word ik wel klant van je! Of ben je van plan te cateren op feestjes?

Kaia,
vandaag maar weer een dagje erbij? Ik ben blij dat je weer op de rails staat. Prettige dag!

Charlie,
alles OK! Blij dat alles weer goed gaat! Laat nog eens wat van je horen!

Pippi,
heb je nog lekker kunnen slapen?

Tolie,
PC problemen toch? Mocht je mee kunnen lezen: ik denk aan je en ga ervoor!

Koh,
Ben ik blij dat ik niet in het westen woon en niet in het oosten. Hoewel daar kan je ook wel weer een identiteitscrisis van krijgen. Hoor ik nergens bij. Ik durf nou ook niet te vertellen dat ik oorspronkelijk uit het westen kom!

Sammy,
nog steeds alles volgens plan?

Stien,
gaat ie ECHT goed?

Blacky,
kort nachtje voor jou. Mede dankzij Ying en Yang. Misschien vanmiddag een siesta?

Safi,
:heart:
Ik weet dat je het goed bedoelt allemaal!

Benthe,
al koffers aan het pakken?

Delta,
die trein rijdt wel erg vaak de laatste tijd, maar er zijn zoveel hoogtepunten te vieren. Je hebt er bijna een dagtaak aan! gaat het goed met het hondje?

Soothe,
Dag nummer 3! Wat een gevecht voor je! Keep the spirit!

Tapas,
je hebt vakantie. Misschien goed om er een rustig dagje van te maken? Meid wat een geklus in dat huis van je! Ik moet binnekort ook weer gaan verven. Maanden last van lekkage gahed. Het euvel is van de week verholpen. Dus nu kan ik eindelijk de kozijnen in de slaapkamer gaan schilderen!

Karin,
al een tijdje niets van je gehoord? Ben ik wat vergeten?

Yazz,
groetjes!

Joann,
groetjes! Al begonnen met je nieuwe baan?

Anjo,
sterkte! Ik hoop dat je even kans ziet om het betere gevoel vast te houden!

Knuf,
dat was kort gisteravond! Gelukkig loopt alles naar wens?

Anna,
jij hebt geen lichtbak nodig nu. Komt uit andere bronnen. Straks weekend. Geniet ervan en fijn dat je je zo thuis voelt op je werk!

An,
hoe gaat het met je? Lukte het gisteravond?

Marjo,
loopt alles nog naar wens?

Bambam,
leuk dat je je af en toe nog even meldt. Rn dat het ondanks de pieken en dalen nog steeds goed gaat. Hiervan moeten wij jonkies (niet qua leeftijd!) het hebben!

Sjakkie,
al een tijdje niets van je gehoord?

Peppa,
alles OK?

Q,
alles naar wens? Lukt het ADB te blijven? Je zegt af en toe dat het goed gaat met je, maar lukt het ook met de alcohol?

Marion,
het is nu een soort vacuum waar je inzit met het rechtsproces. Sterk blijven hoor? Je bent een kanjer en zo betrokken bij de mensen hier!

Mathilde,
laat je binnenkort weer even horen hoe het met je gaat en met je zoon?

Twan,
ik mis je weerbericht! Laat even horen hoe het met je gaat! Ik maak me bezorgd dat je niets meer laat horen!

Houtje,
dit weekend weer kinderloos? Of is dat weer volgende week?

Rudy,
je leest vast nog wel regelmatig mee! Fijn ook dat je je regelmatig meldt. Ik vind het heel belangrijk te horen van mensen die al zolang droog staan! :present:

Marieke,
Gaat zoonlief nog steeds met plezier naar school? Lukt het nog een beetje met de buren? Wat zijn de laatste ontwikkelingen?

Sandra,
jij blijft ook maar als een diesel gaan! Lukt het op je werk ook nog een beetje?

Alle anderen (het wordt zo'n lang bericht... ik lees en leef mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Toevallig vind ik Safi ook een topmens. :present:

Maar is het niet zo dat iedereen deels reageert vanuit wat zij of hij zelf heeft meegemaakt? Een burn-out kan je zomaar jaren achterop zetten. Als je dat zelf hebt meegemaakt kan ik me voorstellen dat je dat een ander niet toewenst en daar voor waarschuwt.
Waarschijnlijk ben ik dan weer vrij kort door de bocht als het om aanpakken gaat, omdat dat voor mij het beste heeft geholpen om weer op te staan na jarenlang drankmisbruik. Een ander zal dan misschien denken: "ja ja, makkelijk gezegd, maar ik zit toevallig wel met die depressie/nare relatie/familie die niet meewerkt...etc."
Ik ga er van uit dat we allen het beste met elkaar voor hebben. En soms komt het toevallig even niet zo leuk over, jammer dan.

Delta, fijn dat jij het een uitdaging vindt om zo lang en zo ver te vliegen. Heb je wel een goede co-piloot op het oog, want bijna dertien uur achtereen lijkt me zelfs voor de beste piloot wat veel.

Soothe, ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

@Gemotiveerd, dank voor je felicitatie. Inderdaad ben ik vandaag 3 weken adb. Ik was niet degene die de cocktails heeft geproefd, maar dat was spaatje. Geeft niet hoor. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je wel eens namen door elkaar haalt, ik vind het sowieso al hartstikke knap en goed dat je voor iedereen een woordje hebt en een verblulffend nauwkeurige registratie bijhoudt. Over 10 dagen bereik jij overigens ook een prachtige mijlpaal: 6 maanden, oftewel een half jaar.Goed hoor.

@Delta2: Is het een idee om mijn band een keer een live optreden te laten verzorgen tijdens een van de treinreizen? Vliegreis kan ook, maar dan wordt het unplugged. (of hebben ze in een vliegtuig ook 380 v krachtstroom?)

Misschien is dat net de trigger die nodig is om de band te laten bestaan. (wij verkeren als band nu in een ernstige crisis, wat een gedonder is dat toch altijd met die bandjes.)

Fijne jwwloze dag allemaal.
Groeten, meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, eh, eh, eh Laat die dip je niet beheersen hoor!
Na regen komt zonneschijn :rose: .....toch? :D

Ik zit hier maar te teuten en koffie te leuten, het wordt tijd dat ik eens aktief wordt anders
heb ik daar vanmiddag spijt van.
Geen zin, maar zin maken. Dacht net wel even stiekem, blij dat ik geen hond hoef uit te laten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch even reageren op Anna

quote:


Afgezien daarvan Safi vind ik wel dat je reacties uitgelokt hebt met

je ongenuanceerde opmerkingen van eergisteren


Welk stukje vind je hier dan ongenuanceerd?

(zonder nuancering => zwart-wit)

quote:


En als je dan niet zo graag wat wilt doen, dan doe je toch lekker niets, we zijn niet in deze wereld gezet omdat we moeten presteren maar om te evolueren(geen idee of je dat zo schrijft maar ik bedoel mee doen aan de evolutie)

Je kan soms het beste maar proberen gewoon te zijn, niet teveel na te denken, niet te veel plannen ,niet teveel toekomst, go with the flow

[Laat de golf je vinden en zie wat er gebeurt, wacht eens af wat er gebeurt, i.p.v. altijd alles te plannen,te willen , te regelen.

Niks doen is een prachtig tijdverdrijf en wat op jouw weg gaat komen zal je dan makkelijker kunnen vinden omdat je de tijd neemt om het te zien.


of hier

Als ik zeg doe toch lekker niets als je niets wil doen dan bedoel ik dat in Nederland iedereen de keuze heeft te kiezen voor werken of voor thuis blijven.

Want ik heb het nu wel over ons, alcoholisten, psychisch vermoeiden, mensen in therapie, die dus ziek zijn en best op een uitkering mogen zitten tot ze zich weer beter voelen.

Ik vind het jammer dat sommigen het zo belangrijk vinden te presteren ten koste van hun eigen gezondheid.


Ik zelf kies liever voor minder geld en meer tijd om te zien wat op mijn weg komt en om uit te zieken.

Als je het opvat als een aanval op het feit dat je werk of dat ziet als je verantwoordelijkheid in je leven dan is dat jouw keuze. De mijne is anders. Het leven is zoals het is, met opvangnetten zoals uitkeringen en waarom zou ik daar niet gebruik van maken als ik me geestelijk te ziek voel om te werken.

Dit is het tijdperk waarin ik leef, de welvaart maatschappij dus iedereen kan zoveel vrije tijd hebben als hij wil alhoewel ik begrijp dat sommigen dan achteruit zouden gaan in geld maar vooruit zouden gaan in levenskwaliteit.




quote:


Je bent er vrij gemakkelijk in andere mensen aan te vallen op hun mening of zelfs levenswijze



sorry Anna , waar val ik mensen aan ???
volgens mij geef ik mijn mening hoe ik het leven zie en val niemand persoonlijk aan.

ik zie in mijn berichten een mening net als in de jouw

quote:



Ik ben het wel met je eens Safi, dat niets doen een prachtig tijdverdrijf is. Helaas is het echter niet iedereen gegeven dat te kúnnen doen, om de simpele reden dat er een inkomen verdiend moet worden en er ook buiten die baan om nog dingen moeten gebeuren, die soms wel eens een dag of zo kunnen wachten, maar geen eeuwigheid.



quote:


maar voelt je zwaar aangedaan als iemand een mening heeft over jou. Als jij het slecht kunt hanteren commentaar terug te krijgen zou het misschien verstandiger zijn eerst even goed na te denken wat je zegt, voorda je iets op het forum plaatst. Ik voelde me door jouw opmerkingen eergisteren ook aangevallen.



Ja dan zie een aanval direct naar mij gericht, naar mensen zoals mij die door een verslaving in een situatie terecht zijn gekomen waar ze tijdelijk niet uitkomen.
Mensen zoals mij die het hele leven al moeilijk vinden en daardoor dus in alcohol en drugs zijn terecht gekomen. En als ik daarin dan op de voor mij beste manier overleeft heb dan wil ik daar niet persoonlijk door worden aangevallen.
Vooral niet door iemand die helemaal niets van zijn eigen leven laat zien , behalve dat hij droog staat en hardloopt. Verder weet ik niets van Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meedoen,
ik zou het wel leuk vinden als je kwam optreden. Wat voor muzioek spelen jullie?

Spaatje,
Had ik Meedoen ale eer gegeven dat je niets gedronken had behalve geproefd van de cocktails!
Bij deze dus proficiat voor de prestatie! Enne, ik kom dus graag bij je langs in je bedrijf als je dat begint!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen, goh wat kan ik slapen zeg. Ik geloof niet dat ik ooit eerder zolang achter elkaar op 9 uur per nacht zit.
Hond en kat uitgelaten en ondertussen weer hazelnoten geraapt, het gaat krap worden, ze vallen niet meer dus het wordt restjes rapen maar die zijn ook lekker!
Nog geen vrij Gem... de ladder die ik geleend heb moet van het weekend weer terug dus ik moet nog even aan de slag boven en dan kan ik opruimen en is het lekker af!
en ik ben geloof ik ook meer een aanpakker dan een stilzitter.. zit ik stil dan gaan de gedachten tollen en pak ik aan dan zet ik ze gelijkertijd weer meer op een rijtje. En het is gewoon leuk om ideeën uit te voeren die al maanden in mijn hoofd zitten.

Voor Corinne:

2 violen en een trommel en een fluit
Corinne die is jarig en de vlaggen hangen uit!

van harte met je verjaardag, maak er een mooie droge dag van!
doen wij het ook ter ere van jouw verjaardag!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OPROEP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zullen we de discussie over wel niet (vrijwillig) werken of niet..... beeindigen?
Leven en laten leven!
Dit is zo'n gevoelige discussie en we weten niet genoeg van elkaar. Bovendien als we dat wel wisten dan heeft iedereen nog het recht om het leven te leven wat hij/zij wil! Ook is er nog eens het feit dat de omstandigheden je niet altijd de vrije keus laten!
Ik heb me hierin bewust niet gemengd, maar vind het jammer dat dit de sfeer beinvloedt. Althans voor mij.
Nu heb ik het probleem dat ik niet tegen onenigheid kan, helaas ik ben een product van mijn opvoeding.
Daar hoeven jullie geen rekening mee te houden.
Maar deze discussie wint niemand!!!!

Amen

Aangepast. Nuance aangebracht.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta,
dan zal ik ook maar wat hapjes even inslaan in de super. Morgen eters nog ivm verjaardag, dus dat gaat in 1 moeite door. Tenzij er een cateraar is?

Benthe,
Toast met zalm...mmmmmmm! Lust ik ook wel!
Of een croisantje met kaas uit de oven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Discussie over werken en niet werken gemist.
Ben veel te druk op dit moment, maar mensen, denk erom geen ruzie maken.
Iedereen dient hetzelfde doel namelijk ADB worden of blijven en daar moeten we ons wel op concentreren.

Corinne,
Van harte meid met je verjaardag:musicnote::present::):light: enz. enz.
Hoe ging dat gedichtje ook al weer.

uren, dagen, maanden,jaren
vlieden als een schaduw heen

Maar ach, misschien word je daar wel helemaal niet vrolijk van.
In ieder geval een fijne vrolijke dag toegewenst.

Verder heb ik niet zoveel te melden.
Ben nog steeds druk druk druk met de expositie.
ADB zijn lukt goed gelukkig.
Ik drink wel alco zo af en toe, maar dan zeer matig.

Delta,
Dit keer ga ik wel mee in de feesttrein,
Ik voel me prima en heb wel zin in een partijtje.

Iedereen een fijne ADB dag gewenst vanuit een stormy Zuiden.
Liefs van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik had je vannacht al uitbundig gefeliciteerd, maak er een fijne dag van.

Delta, ik ga ook maar een paar stationnetjes mee vandaag.

Spaatje, we zijn allebei bij dag 6. Worden we een koppel, dat over en jaar ook zo'n groot feest geeft als het RAF trio. Tja wordt het dan MS of SM?

Meeedoen, hartstikke goed van je:present::present::present:

Gemotiveerd, wat ben je weer betrokken bij iedereen. Hoe doen jullie, jij en Corinne sat toch.
Heb je vandaag vrij?

Ik denk dat Safi het niet zo hard heeft bedoeld als het overkwam, normaal is Safi juist heel begaand.
Maar ik mag van mijn psycholoog niet voor een ander denken, want dat schijn ik veel te doen en moet ik afleren. Dus ik tik mezelf gelijk over de vingers.
Laten we a.u.b. de discussie stoppen, want je kunt er ellenlang over doorgaan en dat maakt het alleen maar erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,
ik werk niet vandaag. Wel te merken he? Van de week was ik veel te moe om veel te reageren.
Ga zo wel boodschappen doen, maar ik heb geen zin. Ik stel het dus steeds uit.
Dochterlief is dus eindelijk naar school (wel te laat), dus nu heb ik geen excuus meer om op mijn krent te zitten.

Pepita,
Lekker joh, zo positief druk met de expositie. Dan heb je ook geen tijd voor gremlins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezellie,

Ik wil ook wel mee en zorg dan voor kannen verse vruchtensapjes en zelfgemaakte sate. De katten worden door een kennis verzorgd en mijn hondje stop ik in mijn rugzak want die is zo klein. Ben om half drie op centraalstation en verkleed als kleintje pils dan kunnen jullie me altijd herkenen hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Marion,

Ja ik ben er en wil ook met die trein mee!!!!! Het is erg moeilijk maar dat weten we allemaal en het minderen valt wel mee want ik doe het in de vorm van vorige week 1 dag niet, deze week 2, volgende week 3 etc. De andere dagen zijn "gewoon"dus het minderen bestaat uit vaste dagen en dan gaat het wel, en geen ontwenningsverschijnselen. Nog een lange weg te gaan dus maar ondertussen ben ik wel bang dat er niet genoeg tijd is op deze manier om het bloed goed te krijgen voor het CBR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...