Spring naar bijdragen

vrijdag 21 december

visje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 382
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He, Gem, bedankt.
Ik laat ze eerst met het behandelplan komen, maar 'n coach is wel het laatste wat me wat lijkt. Nog meer afspraken, beslommeringen en wat dies meer zij. Ben allersisch voor betweters ook.
Ik ben m'n hele leven nooit van de pilletjes geweest, slik helemaal niets, nog geen pakje saridon per jaar, ook niet toen ik zoop. Maar ik denk inmiddels wel serieus over de medicatie. We zien.
Goed dat het je dochter goed bevalt.

En kransgenoten: fijne feestdagen, inderdaad, u allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Koh,

Je schrijft, dat je trek hebt, maar die trek komt ergens vandaan. En jij weet waar vandaan. Dus dat kun je relativeren. Blijft alleen nog over, wat levert het me op, te gaan drinken???????????????? Niets en dan ook helemaal niets. Als de kater er is, zijn er nog 2 vrouwen. En is er nog niets opgelost. En zoals Benthe al schrijft, je moet een keuze maken. En dat is toch rieel nadenken!!!! Knuffie is getrouwd en heeft nog kleine kinderen. Dus daar maak je alleen maar nog meer mensen ongelukkig. Verman jezelf, geef jezelf een flinke trap onder je achterste en blijf nuchter, dan kun je alles beter overzien.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

benthe, lieve meis.. ik ban ondertussen zover dat ik ook andersom kan denken.... Mijn vrouw had indertijd ook een vriendje waar ik niks mee kon... maar jaren later ben ik gelatexed, zeg maar.. ik ben wat rubberig geworden... ik voel meer dan ik eigenlijk zou mogen voelen... en dat nekt me nu... want aan de ene kant is me geleerd mijn gevoelens de vrije loop te laten, aan de andere kant botst dat weer ontzettend met wat fatsoenlijk is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, je moet gewoon even de tijd nemen om alles te laten bezinken... je hoeft verder niks. Maar snap wel dat je in een emotionele mallemolen zit.
tikken gaat wat moeizaam hier, doet toch zeer hoor, een wijsvinger met 2 gaatjes erin... hoe geef je de kat pillen, aangezien het duidelijk is dat Kaatje zich niet laat foppen doe ik nu in een spuitje melk met daarin de medicatie opgelost, kat in de houtgreep en spuiten dus

Haddock, een vriendin van mij heeft ook ADHD en slikt nu ritalin.. voordeel is dat ze zich enorm normaal voelt als ze het slikt en als ze eventjes haar eigenste adhd-zelf wil zijn dan neemt ze een dagje niet... dus je hebt een keuze en kan per dag kiezen in welke mood je wilt zijn... ideaal toch????

nog even een portie humor en herkenning, vond ik op internet over katten en pillen:

Hoe geef ik mijn kat een pilletje???

Pak uw kat op en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby
vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het
snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit, terwijl u de pil in de
andere hand gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent, gooit u de pil naar
binnen en geeft u de kat de gelegenheid om te slikken.

Maar dan...!

Zoek de pil op de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de
kat opnieuw in de ronding van uw arm en herhaal het proces.

Haal de kat van de slaapkamer en gooi de inmiddels vies en vochtig
geworden pil weg.

Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl
u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken van elkaar en duw de pil
naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt het bekje tenminste tien tellen
dicht.

Vis de pil uit het aquarium en haal de kat van de bovenkant van de
kast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.

Kniel op de vloer en dwing uw kat tussen uw knieën, neem de pootjes
in een ferme greep. Negeer het lage gebrom. Laat uw partner het kopje stevig
vasthouden en dwing met een houten liniaal de bek open. Gooi de pil via de
liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te
stimuleren.

Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje.
Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te laten
repareren. Veeg de kapotte beeldjes en vaasjes aan de kant om later op te
ruimen of eventueel te lijmen.

Draai uw kat in een grote handdoek en laat uw partner op de kat
liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder zijn oksel. Zuig
de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het
rietje in de kattenkeel.

Controleer de bijsluiter om zeker te zijn dat deze pillen
onschadelijk zijn voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te
spoelen. Ontsmet de arm van uw partner en doe er een verband om. Verwijder
de bloedvlekken uit de vloerbedekking.

Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak een nieuwe pil en neem
nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje zodanig dat het kattenkopje
net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil binnen met een
elastiekje.

Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de
keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een
flinke teug en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten.
Controleer of uw tetanus injectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde
trui weg en trek een nieuwe aan.

Bel de brandweer om de kat uit de boom te halen. Maak uw
verontschuldiging bij de buurman die, terwijl hij uw kat ontweek door zijn
eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.

Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in en bind
hem stevig aan de poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en
trek deze aan. Duw de pil naar binnen en een stuk vlees erachteraan. Pak
vervolgens een glas water. Houdt de kop van het huftertje verticaal en
giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te slikken.

Neem het laatste beetje whisky, vraag uw partner u naar de eerste
hulp te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten en de restanten van
de pil uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis de meubelzaak
om een nieuwe eettafel te bestellen.

Bel het dierenasiel of ze een gemuteerde hellekat willen hebben.
Informeer bij de dierenwinkel of ze ook goudvissen verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh ik ben blij dat je het zo opvat. Maar je relaties van nu hebben niets met je pijn van vroeger te maken, toch? Je hoeft toch op niemand, inclusief jezelf, af te reageren wat jou in je eerdere huwelijk is aangedaan? Je leeft NU. Dus gaan drinken is een tamelijk domme aktie, daar help je niemand mee.
Doe maar lekker niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pippi,
Die broers van je hebben maar te stellen gehad met wakkere Pippi.
Mijn broer kwam me zaterdag en/of zondag 's morgens wakker maken met het verzoek vooral lang uit te slapen. Tja, als ik wakker wordt, moet ik plassen en eten, niets aan te doen. Dat leerde hij maar nooit en bleef het niet zeggen. En omdat hij om de haverklap een ander lief had, mochten we natuurlijk ook geen namen noemen aan de telefoon als een meisje belde. Pfff, wat was dat een fladderaar. Ik denk dat hij alles meisjes van zijn school wel geproefd heeft.

@Sammy,
:)

@Kate,

@Houtje,
De mensen zullen wel denken: die heeft weer flink staan strijken vanmiddag.

@Benthe,
Ja, het was de caravan op stelten.
Bij bij speelt sinds maandag dat stomme We Wish You a Merry Christmas, We Wish You a Merry Christmas, We Wish You a Merry Christmas and a Happy New Year door het hoofd. Ik word er grrr van.

@Gem,
Het is de boze geesten verzoeken om zonder eten op naar de super te gaan.
Gelukkig is mijn man de grote-boodschappen-haler. Ik koop alleen tussendoor wat brood of melk of zo bij.

@Estrella,
Blij dat het je gisteren wel bevallen is. Hoe gingen de tentamens deze week?
Mijn zoon zit vanavond aan een tentamen. Daarna begint voor hem ook de kerstvakantie.

@Blacky,
Tijdens mijn dutje droomde ik toch zo gek van Yin en Yang, ze stonden op mijn handen met hun voorpootjes en hun achterpootjes waren in mekaar verstrengeld. Ze waren heel groot, formaat middelgrote hond. Het speelde zich allemaal af in de gigantisch grote keuken van Tapas in haar huis tussen de bomen aan zee. Benthe maar steeds roepen dat de deur moest dichtblijven, anders zouden ze naar buiten lopen en kwijtraken. Jou miste ik in de hele droom.
Rare jongens, die dromen.
En nu moet jij nog een keer samen met partner naar het gemeentehuis voor de ondertrouw zekers, want alleen kan dat niet (dat heeft mijn moeder destijds ondervonden).
Je huisarts kent je al een beetje denk ik zo. Goed dat ze je nog een maand erbij geeft.

@Marieke,

@Kaia,
Perfect bestaat niet. Ik leer volop om fouten te mogen maken. Mijn perfectionisme is eigenlijk een hinderlijke eigenschap gebleken.
Aan jouw humor schort ook niets en dat na een reeksen nachtdiensten.
Ik mankeer niets verder, maar als ik verder afval, kan ik voor de tweede keer in een jaar een hele nieuwe garderobe gaan kopen. Dat wordt me toch te prijzig. Bovendien vind 53/54 kg wel het minimum bij mijn 1,61 m. Ik heb een lange romp en lijk dus al snel slank.

@BamBam,

@Ferry,
Ook niet benieuwd. Het was maar een droom, ik weet niet eens meer van wie, over een balspelletje.
Ik dacht dat het bij squashen om een leuke, sportieve vorm van zweten t.b.v. afslanken en conditiehouden ging.
Ontnuchterend?

@Dani,
Laat ik het nou even gezien hebben met het beroep van secretaresse. Ik heb daarvan genoeg stress en geheimhouding gezien. Kies dat beroep niet als je het rustiger aan wilt doen.
En voor het optuigen van de boom heb je nog de tijd tot maandag. Ga lekker slapen.

@Gem,
Geen boom, wel sfeer door verlichting. Vroeger versierde ik mijn kamer met ballen, slingers en lichtjes. Ook heel gezellig. Voor een boom had ik geen plaats, bovendien stond er een in de woonkamer beneden.

@Kohtje,
Je zou kunnen voorstellen om gezellig vrienden te blijven. Kan ook toch?
Of lat-relatie met beide vrouwen. Hmm dan lijk je wel een pasja.
Kiezen lijkt me ook moeilijk. Iene Miene Mutte dan maar.
Je zult hier toch zelf uit moeten zien te komen al dan niet samen met de dames.
He, geen van beide dames wil je terug aan de drank en jij toch helemaal niet, mag ik hopen!?
Er bestaat geen ene goede reden om te gaan drinken.

@Haddock,
Lekker geslapen vandaag?

@Houtje,
Dus de week ben je weer heelhuids doorgekomen. Vreemd dat je zo een moment blijft houden, ook na al die tijd.

@Soothe,
Gaat goed!
(ben er achter dat dat rijmt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen van het forum

Ik heb nog niet alles gelezen, maar voordat ik dat ga doen, moet ik eerst even met de billen bloot.

Het lijkt mij beter om dit voor de Kerstdagen en Oud en Nieuw te doen en vooral voor de Nieuwjaars receptie van het forum, zodat iedereen meer dan genoeg tijd heeft om aan dit geheimpje te wennen

Een aantal maanden geleden schreef ik een berichtje op het forum en vroeg waarom we geen boek met elkaar schrijven over onze verslaving. Toen kon ik nog niet weten wat ik NU weet, namelijk dat dit dus waarschijnlijk daadwerkelijk gaat gebeuren.
Enkelen van jullie schreven die dag al op het draadje en in PBtjes dat jullie het een fantastisch idee vonden en er graag aan mee wilden doen. Maar ook Tactus schreef me een mailtje en vroeg me of ik echt serieuze plannen had en zo ja of ik die dan aan hun wilde sturen.
Ik heb dus dat hele volgende weekend een voorstel gemaakt en die opgestuurd en toen waren ze bij Tactus wild enthousiast met mijn voorstel om een boek te schrijven met mensen van het forum. De bedoeling is, dat de mensen die mee doen aan het boek hun levensverhaal op papier zetten, met als doel andere alcoholisten die in hetzelfde straatje lopen, te laten zien dat er wel te doen, is als men het echt wil. Dat het op allerlei manieren kan zijn...helemaal stoppen of minderen via de AA, de verslavingzorg of met de internet behandeling. Dus laten zien wat voor helpende gedachten ons er door heen hebben gesleept en op zo'n manier dat andere alcoholisten (h)erkenning voelen en het ook gaan proberen.
Ik ben toen ook nog een aantal mensen gaan vragen, die voor mijn gevoel in dit boek pasten door hun ervaringen en hun schrijf stijl en hun openheid over hun alcohol verslaving.
Dit heeft geleid tot een totaal van 11 schrijvers: Benthe, Corinne, Tapas, Gem, Kaia, Marion, Houtje, Kohtje, Rufus, RJB en ik Safi

We hebben de volledige ondersteuning van Tactus en mocht een uitgever niet gevonden worden dan zullen hun het boekje voor ons uitgeven.

De schrijvers zullen op de dag van de receptie voor het eerst bijeenkomen op een vergader/lunch.
Dit zal van 11.00-13.00 uur zijn en daarna zullen degenen die dat van plan zijn bij de Nieuwjaars receptie aanwezig zijn die van 14.00-17.00 uur zal worden gehouden op 19 januari 2008.
Hierdoor zal het voor de schrijvers onmogelijk zijn met mensen te carpoolen of iemand een lift te geven op de heen weg.

Ik hoop dat jullie net zoals wij schrijvers even opgewonden zijn, dat er vanuit dit forum een boek zal komen, om mensen met een alcoholverslaving te helpen. Ze te laten zien dat het leven beter en mooier kan zijn. Dat het niet onmogelijk is en dat je niet alleen hoeft te doen.
De kracht van het forum zal in het boek terug te vinden zijn en de lezer zal zich bij een van ons gegrepen voelen.
Ik heb dit berichtje ook op een nieuwe discussie pagina gezet dus mochten mensen willen reageren dan liever daar zodat ons dagelijkse draadje open blijft voor alledaagse dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...