Spring naar bijdragen

vrijdag 21 december


visje

Aanbevolen berichten

Pip wat maakt het uit, alles beter dan aan de drank. En trouwens, er wordt soms een beetje spottend gedaan over veel op het forum zijn, alsof dat een teken van zwakte is. Dat snap ik niet goed. Ik heb van het forum in een half jaar meer opgestoken dan van alle peuten in de jaren daarvoor.

Laat je nog weten hoe het verder gaat met het katje?

Mooie woorden BamBam, ik laat ze gestaag inwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 382
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het wordt een zwakte, een probleem, om veel op het forum te zijn, als ik me voorneem iets anders te gaan doen maar dat niet doe. Ik merk nu dat het me weerhoudt om andere dingen te doen. Voor die dingen ben ik nog in de weerstand en/of ik zie er tegen op.
Dus gebruik ik het als afleiding. Ik heb, ook zeker het eerste half jaar dat ik droog stond, erg veel steun gehad van het forum. Ik had het niet gered zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog niet bijgelezen dus misschien val ik wel in iets. Ik ben afwezig geweest omdat X met spoed is opgenomen in het ziekenhuis. De verwachting was dat hij de nacht niet zou overleven. Gelukkig heeft hij goed geslapen en de angst was wat minder. Mijn moeder zit nu bij hem. Zoonlief is gisteren door zijn baas naar huis gereden en dochter1 is op weg naar Nederland.
Ik ben nu even thuis om wat te slapen en te kijken of ik mijn schouders los kan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje, heel herkenbaar. Maar ik merk op een dag als vandaag, niet lekker wakker worden, beetje warrig in het hoofd en noem maar op, dat ik blij ben dat het forum er is... je krijgt altijd wel het één of andere antwooord op een signaal dat je uitroept... ik ben vandaag het forum weer erg dankbaar voor de aanwezigheid... en er zijn eerlijk gezegd ook wel eens andere dagen geweest... Nou ja, dan was ik hier simpelweg niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik snap wat je bedoelt BamBam. En dat is met alles zo wat je weerhoudt van the real world.
Zo heb ik ook jarenlang een boekenverslaving gehad, om maar niet aan andere dingen toe te komen. Maar het lezen van boeken wordt vaak gezien als iets positiefs (is het ook wel, alleen niet als je het doet om je te verschuilen) en het meedoen aan een forum als slechts afhankelijkheid. Ach wat, ik ken ook mensen die zich helemaal onderdompelen in gezonde dingen zoals sport, en die zitten daar dan ook helemaal in opgeknoopt.
Evenwicht, balans, daar draait het een beetje om denk ik. Een tikkie van dit en een tikkie van dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pepita,
Stuur maar door dan kan ik lekker in een deuk liggen. Zal ik er dan nog wat pijpenkrulletjes aan toevoegen?

@Pippi,
Houtje kan niet strijken als ze naar de Lidl is.
Ik heb nog nooit een katje met een gebroken pootje gezien.
Geef dat beestje van mij een hele lieve knuffel.
Ik ben heel lief voor mijn katten en zij voor mij.
Alleen heeft Kruimel (dat is de kluns) nogal de neiging om een stinkende wind te laten als ze vindt dat ze genoeg gekroeld is.

@BamBam,
Heb je wel gelijk een nieuwe afspraak gemaakt met de tandarts?

@Anjo,
Sterkte en slaap zo goed mogelijk, je hebt het nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Benthe, balans. Draait het hele leven daar niet om?

Ok, ik ga in aktie komen. Er gaat niet veranderen of gebeuren als ik hier blijf zitten.

De afgelopen dagen mocht ik ook van mezelf weinig doen. Dinsdag en woensdag had ik er vrede mee. Ik was moe, weinig gedaan, forum, dvdtjes gekeken, helemaal goed. Nu word ik ontevreden, geirriteerd enzo dus tis tijd om wat te gaan doen. Laterssss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Nu heeft het een naam gekregen: ik heb een boekenverslaving. Al mijn hele leven (allez pas vanaf het moment dat ik kon lezen). Een intelligente uitziende verslaving, want ik lees geen bouquetrommannetjes e.d. Wel geschiedenisboeken en -romans, thrillers, detectieveverhalen, de grote Russische schrijvers, veel bekende Nederlandse schrijvers (ik heb wel een vooroordeel bij boeken en schrijvers die als LITERATUUR/LITERAIR te boek staan). Ik weet wel wat ik lees.
Ik ga toch niet stoppen met lezen en ook niet minderen.

@Bambam,
We hebben hier ook al sope voorbij zien komen. Die is Kohtje goed bevallen, niet waar, Koh? Die echte onvervalste sope van Knuffie.
En de peos spint er niet minder om.
Geniet van het actief zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen ik heb nog lang niet alles kunnen lezen...kunnen jullie niet gewoon even stil zijn:P

Tapas ik wil alvast even reageren op je hulproep met je kat.
Het beste wat bij mij werkte toen ik nig katten had.
De kat in een grote badhanddoek wikkelen zodat je geen last meer hebt van kattenageltjes.
De kat op zijn rug op je knieën leggen en dan met je ene hand het bekje openhouden/wrikken en dan snel het pilletje zover mogelijk achterin de keel gooien.
De mond dichthouden en over het keeltje aaien totdat je haar ziet slikken.
Wil het niet dan elke dag langs de dierenarts want zij zijn daar sterren in!
Succes!

Blacky ik ben het eens met degenen die zeggen dat je trouwdag een gelukkig dag moet worden zonder nare herinneringen.
Dus het wordt allemaal serieuzer...wat mooi voor je:present:

Zo en nu moet ik weer bij lezen maar ik zal eerst even wat vertellen over mijn zalige dag gisteren.

Het was een hele grote sauna buiten Groningen je had er 8 verschillende sauna's
Een gekleurd licht sauna waar je onder verschillende gekleurde lampen goeie dingen met je organen en je gemoed doet
Een sauna met een houtkachel in het midden die erg knus maar verschrikkelijk droog was dus daar moest je veel vocht in drinken
Eeen sauna met zoutsteen waardoor allerlei mineralen vrij komen die goed voor je zijn
Een sauna met steen opgieting die zo mooi was dat we daar twee keer in kwamen en de tweede keer was de kerstman degene die de opgietingen deed.
De geurtjes waren er heerlijk appel, kersen, appeltaart, citroen, honing-meloen, en kersenhout
en later nog menthol die heel speciaal was en anijs
Een finse sauna die zo heet was dat ik het er maar even in uithield.
Nou en nog wat meer maar jullie hebben de picture vast al wel
Lunchen op lekkere bankstellen om de open haard en smiddags koffie met gebak.
Ik voel me herboren...vooral dat de hele dag lekker naakt tussen allemaal mensen die je niet kent en het gemoedelijke lieve sfeertje is echt zo goed voor je hum.
Smiddags toen het donker werd was de hele tuin verlicht en liep je lekker in je blootje langs de versierde kerstbomen in de tuin.
Er is hier helaas nog geen sneeuw anders was ike r wel even in gaan rollen.

Nou nu de hond uit en als ik tijd heb...alles doorlezen want wat kunnen jullie kleppen zeg!

Fijne dag iedereeen

En pepita ..toch nog even mijn felicitatie voor 3 maanden ADB op jouw manier
:musicnote::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik lees er ook geen bladzijde minder om, vooral 's nachts als ik niet kan slapen. Het is alleen niet meer dat soort dwangmatige lezen om maar nergens anders meer aan te hoeven denken.
Russiche schrijvers, daar kom ik niet doorheen. Ik begin me al te ergeren als ze elkaar steeds bij die volle Russische namen gaan noemen: "Dus Anna Karenina Sofia Briznovska.." En ik lees ook heus "domme" dingen zoals Stephen King en natuurlijk Harry Potter, hihi... Maar de boeketreeks kompter hier ook niet in.
Volgens mij ben jij ook best goed in cryptogrammen, of hou je daar niet van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt fantastisch Safi, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad. Ik heb met mijn eigen puntenbeloningsysteem voor niet-drinken nu een dag in de hammam verdiend, dat gaat binnenkort gebeuren. Wat zijn onze Nederlandse schoonmaakrituelen toch eigenlijk kaal vergeleken bij wat er allemaal mogelijk is.
En trouwens, hihi, ik heb een keer een grapje gemaakt tegen mijn aanstaande, dat ik alleen bij hem wil komen wonen als er een sauna in de tuin wordt gebouwd. En het was echt alleen maar een GRAPJE!!!!
En weet je wat, ik hoorde vandaag van de huis-oppasdame dat de bouwwerkzaamheden aan de gang zijn. Dat mocht ze me helemaal niet vertellen maar het is nogal een ratel.

Pepita, is dat echt waar, vandaag drie maanden adb op jouw manier? Van harte :heart: dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Safi,
ADB ben ik nog steeds, maar moet vreselijk oppassen om niet toe te geven aan mijn vaste gremlintijd.
Tussen 6 uur s'middags en etenstijd.
Ik ben hier s'avonds nooit te vinden, want alco drinken na het avondeten, deed ik toch al niet.
Zelfs al zou je mijn lievelingsdrankje witte wijn voor mijn neus zetten, zou ik moeite hebben om het glas leeg te krijgen.
S'avonds drink ik thee en s'middags ook trouwens. Om 6 uur echter wil ik iets anders drinken en dan was het automatisme een paar glazen wijn en dat iedere dag.
Nu drink ik door de week geen alcohol meer en in het weekend matig, maar de gremlintijd 6 uur blijft.
het helpt wel om eerder te eten en zelf het eten klaar te maken ( mijn man kookt eigenlijk altijd), zodat de gremlintijd korter wordt, maar het blijft moeilijk, vooral in vakantietijd en met al die donkere dagen.

Misschien heeft iemand nog suggesties voor me.
Liefs van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai saf... fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt... ik krijg het al benauwd bij het woordje Sauna.... maar ja, ik ben er nog niet over uit of dat nou puriteins of lichamellijk is....ach ik ben nog maar 50, dus heb nog een hele tijd om te ontdekken wat goed voor me is... Dat ga ik namelijk nu doen... ik ga weer rekenen in positieve zin... niet meer van....ik ben al 50 dus heb dit en dat gemist... neee...

ik ben nog maar 50 en ik wil nog dit endat.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bee,

Niet alleen wapperende diamanten maar een verbouwing speciaal voor jou....... geweldig.

Pippi,

Als er iets met dieren is, is meestal iedereen hier in rep en roer maar de flapvoetdiscussie overstemde het en je hebt gelijk dat je dat zegt. Misschien moet je ook bij zo'n melding erbij melden dat je je zorgen maakt, of vragen of iemand dat wel eens gehad heeft en of het helemaal genezen is, krijg je misschien méér antwoord? Ik bedoel het goed hè........

En ik wou nog iets zeggen maar dat ben ik vergeten, komt wel weer als het me te binnen schiet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...