Spring naar bijdragen

vrijdag 21 december


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 382
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hihihi..corinne.. ik wilde na het lezen van het berichtje van pepita precies hetzelfde vragen, maar zag dat jij me voor was... Hoe komt iemand in een droom bij de Hells Angels terecht??? maar ja, hoe kom ik in een concentratiekamp terecht.... Dromen zijn toch wel erg rare dingen hoor....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, misschien sta ik nu een beetje bekend als de grote rendierenhater vanwege mijn wrange grapje van gisteren, maar dat is niet waar hoor... ik vind juist rendieren heel vermakelijke, lieve dieren.. heb ze in scandinaviƫ zo vaak voor de auto gehad, zonder ze te raken, en ik ben niet ƩƩn keer boos geworden... integendeel... wat lopen die beestjes toch ontzettend grappig, met die grote flapvoeten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Kothje,
Dan kun jij je dus goed voorstellen wat dat voor mij als Vlaming was om hier in Nederland te komen wonen. Van Knuffie zul je ook wel horen dat de intermenselijke omgang ook verschilt.
Soms krijg ik wel heimwee, maar weet donders goed dat ik mijn geboortegrond ondertussen te veel ontgroeid ben. Ach, dat zie je wel meer bij immigranten. Ze vergroten het goede van hun vaderland uit tot bovenproportioneel en de slechte dingen vergeten ze maar voor het gemak.
Ik herkende dan ook heel wat dat van toepassing is op mijzelf in de cursus leven tussen twee culturen die ik i.h.k.v. mijn vrijwilligerswerk (Nl les geven aan allochtone vrouwen) volgde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Karinneke,
Wat een rot begin van de dag. Ik krijg dan ook k...neigingen. grrrr.
Vrolijk ben ik nog lang niet, maar voel we wel een beetje positiever. Ik ga proberen dat een beetje uit te vergroten.

Kohtje,
Ik weet helemaal niet wat ik gedroomd heb vannacht.
Is Amsterdam een dorp?

Pippi,
Ik zie de voordelen wel van klompen. Je kunt ze makkelijk uit en aan doen, ze zijn warm en waterdicht. Helaas kan ik er mijn krultenen niet in kwijt. Ik heb met schoenen al zoveel moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, corinneke.. het vlaams-nederlandse verschil wordt me wel duidelijk... gek.. ik dacht dat Vlamingen altijd gewoon nederlanders waren maar dan met een zachte G... hihi... als dat nou het enige was, was er niks aan de hand. Maar er is wel degelijk een soort van cultuurverschil... en ik vind die Vlamingen toch wel leuk.. dat komt niet alleen maar door Knuffie, hoor. Door haar ben ik wel wat serieuzer gaan kijken naar die verschillen.. en dat begint dus uiteraard al met de taal die bij jullie (???) toch wel erg anders geƶrienteerd is... wij gebruiken hier leenwoorden uit het frans waar jullie vlamingen dan weer een gewoon nederlandsachtig woord voor hebben... hihihi... potten, pannen, kommen, banken, stoelen, zetels.... wat een verwarring.. en dan is daar bij knuffie die simpele verwarming ineens ook nog chauffage.... haha.. ik geniet en verwonder mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lang geleden, toen mijn man en ik nog een lat-relatie hadden, brachten wij op reis in Rome een bezoek aan een van de vele catacomben. De gids-priester was een Vlaming en die zei dat ze in Nederland wel wat Vlaams bloed konden gebruiken om zo wat nederiger te worden.
Die vond zeker ook dat de Nederlanders te veel pretenties hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjongejonge wat valt er al weer veel te lezen op de vroege morgen. Nou ja, vroeg, voor mijn doen schandalig laat. Ik droomde dat ik achterop de fiets bij mijn zus een fles wijn zat leeg te lurken.
En het heeft hier vannacht nog veeeel meer gesneeuwd.

Blacky ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Je trouwdag is voor jou en je partner.

En ik wens iedereen uiteraard een prettige, alcoholvrije dag toe.

Oh ja Koh, ik heb dat grapje van die rendieren opgevat voor wat het was hoor, een grapje dus. Alleen ik weet dat Lunalee erg gevoelig is waar het dierenleed betreft, dus ik kon me haar opmerking ook wel weer voorstellen.
Trouwens wat jij bedoelt met die beesten met van die flapvoeten, dat zijn toch elanden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Benthe, ik heb in vier keer een vakantie in scandinaviƫ twee keer een eland gezien.. en dan nog van ver.. maar rendieren zie je daar bij bosjes, letterlijk... en echt, die beestjes hebben flapvoeten.. ja elanden waarschijnlijk ook wel... dat zal wel te maken hebben met het veel en vaak over sneeuw lopen... Kamelen hebben eigenlijk ook zoiets... tja, die moeten door dat mulle zand heen banjeren... en doen dat ook alsof het niks is... hihihi... ik zie mezelf dan al weer ploeteren als ik vanaf het strand richting de 'beschaafde wereld' loop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ja, wat betreft Lunalee.... ik bied je mijn excuses aan voor mijn wrangheid.. ik meen er geen donder van, hoor.. ik ben dierenliefhebber in hart en nieren. En eigenlijk ook wel mensenliefhebber... ik heb totaal geen kwaad in de zin. Ja, als ik het al heb dan is het naar mezelf gericht..maar ja, dat moet ik toch zelf weten??? Weet je dat ik zelfs spinnen, waar ik als de dood voor ben, niet doodsla maar in een potje vang?? papiertje erover en buiten leegschudden... met kippenvel over m'n hele lijf, dat wel... maar toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goede morgen, Benthe,
Jij noemt kwart voor tien toch niet schandalig lang uitslapen? Dat begint bij mij pas na een uur, het schandalige dan.
Tja, een alcoholdroom. Die zal wel gerelateerd zijn aan de kerstperiode.

Ik doe trouwens mee met niet drinken.


Kohtje,
Doe je dan niet van de tennisrackets onder je voeten. Sorry mensen, ik vergeet steeds hoe die dingen heten om onder je schoenen te binden en ze lijken nogal op tennisrackets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!
Ik heb lekker een beetje uitgeslapen! Helaas belde de coach van mijn dochter gisteravond dat we een afspraak hadden voor vandaag om alles te evalueren. Moest ik toch nog de wekker zetten om op tijd wakker te worden. Wel 3 uur later dan normaal, dus eigenlijk mag ik helemaal niet klagen!
Ik ben wel bijlegelezen, maar ik heb blijkbaar toch een helemaal gemist!


Blacky,
je gaat trouwen! Gefeliciteerd!!!!!!:present::present:
Leuk nieuws! Wel een dilemma welke dag je moet kiezen. Ik snap aan de ene kant wel dat je ook over de dag van je moeders verjaardag dubt. Aan de andere kant heeft die dag denk ik voor jou toch verdrietige momenten......(je moeders verjaardag). Ik zou er maar goed over nadenken! Niets aantrekken wat anderen zeggen maar samen met je partner een dag kiezen die voor jullie beiden de beste is!

Kohtje,
Ik hoop dat je wel beter in je vel komt te zitten hoor! Ben je nu wel helemaal beter qua gezondheid?
Ik kan me niets herinneren van mijn dromen vannacht!

Corinne,
5 uur slaap is wel wat weinig, alleen ik doe het er door de week alleen maar op! Niet zo gek dat ik moe, moe, moe ben! Cheer up he? Ga vanmiddag nog lekker een siesta houden, net zoals Blacky.

Rolgordijna,
leuk je ondertekening. Ik voel er veel voor je rolgordijna te blijven noemen!
Jij hebt niet lang geslapen vannancht! Maar je komt de dag wel door hoor! Je kinderen zullen je dankbaar zijn als ze moegen computeren! Misschien in het kader van de kerstgedachte, dat je er dan vrede mee hebt?

Benthe,
Sorry dat ik het vraag, maar hoe gaat het met je behandeling? Ik denk dat je je daarom steeds zo beroerd voelt, of is er gewoon een ordinair koutje voorbij gekomen? Waar jij dan gevoeliger voor bent op het moment???
Jij ging toch trouwen in januari of heb ik het mis????

Karinneke,
bij jou moet ook wel sneeuw gevallen zijn?? Jij woont toch in het oosten? Als je de voorspellingen mag geloven dan krijgen jullie daar vanmiddag ook nog wat zon!

Marion,
hoe is het met je? Gaat het een beetje met de pijn? Sterkte!
:present:

Water,
vandaag je laatste werkdag! Sterkte en dan lekker genieten van je vrije dagen!

Soothe,
hoe is ie?

An, Dani, Kaia,
al even nets van jullie gehoord? Alles goed?

Delta,
waar ben je?

Visje,
Quashen met Ferry: heb je gewonnen van hem?:D

Houtje,
ik hoop dat je een beetje genieten kan de komenede dagen. Leg jezelf niet teveel op! Je moiet ongelooflijk veel van jezelf. Dat is erg vermoeiend. Bovendien heb je niet voor niets zo'n vracht pillen gekregen....Denk aan jezelf!

Safi,
:)

Tapas,
jij ook sterkte hoor! Je hebt gisteren weer doorstaan! Je bent een kanjer. Morgen vieren we gezellig samen dat we er weer een droge maand bij kunnen tellen!

Charlie,
:heart:

RJB,
ik weet niet of je weleens meeleest...maar heel veel sterkte en ik denk aan je!

Anna,
mond en hand inmiddels beter?

Mieke,
nog gefeliciteerd met 10 maanden ADB en 10 maanden Mr Right!
Succes met de verkoop van je huis!

Haddock,
lekker slapen!

Mocht ik wat dingen of mijlpalen gemist hebben....het is niet bewust. Ik lees alles maar vergeet ook heel veel! Mijn geheugen is niet alles meer, al is het beter aan het worden!!:present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat een heerlijke nit-wit discussie zeg over flapvoeten........

Benthe, mijn ex woont (partly) in Rotterdam-West dus dat bedoelde ik, in de buurt van de Kleiweg. Dus als ik zaterdag op de terugweg puf heb daggik zo kan ik wel een ADB-maatje opzoeken.

Corinne, Dordrecht is niet tussen Rdam en Utrecht, maar ik ken de weg via Gorinchem als mijn broekzak.
Mijn Ex is geboren in Dordt en heeft zijn hele leven daar vlakbij gewoond (dorpje inmiddels ook groot) dus ik ben indertijd vanwege de nostalgie in Dordt getrouwd......en ik heb hƩƩl veel jaren elke week over de A15/A27 gereden dus ook dat is geen probleem voor mij.

Warm gevoel al die aanbiedingen....

De school is weer ont-kerst en kaal, de leerkrachten waren blij met de hulpouders, en nu ga ik nog even de Senseo laten gieren en daarna denk ik mijn Cola-voorraad aanvullen van de Lidl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeggehhhhh Koh,
Zou jij mijn lieve, niet motorrijdende echtgenoot, die nergens op zijn lijf ook maar Ć©Ć©n tatoeage heeft, een Hells Angel willen noemen.
Het valt mij toch erg van je tegen.
Ennnnneeeeeh al dat leer in mijn bed, moet er niet aan denken.

Maar ja, in je dromen treed je in contact met het onderbewuste, dus wie weet wat voor verborgen verlangens ik allemaal wel niet heb, Koh, ik zou maar uitkijken hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stel me je zo voor met een zwembroek met pijpen en een bovenlijfje, met witte en rode horizontale strepen. Een snorkel en zwembril. En dan die sneeuwschoenen, of zal ik er grote groene zwemvliezen van maken.
Sorry hoor, maar nu lig ik toch in een deuk bij mijn eigen fantasie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, voor mij is dat schandalig lang uitslapen, normaal gesproken ben ik al om een uur of zes op. Heel raar ook dat Maxie me niet heeft wakkergemaakt, die had ook helemaal geen zin om naar buiten te gaan en ligt nu weer te meuren.

Gem, bij leven en welzijn trouw ik op 31 maart. Dan bereik ik ook nog eens de eerbiedwaardige leeftijd van 48 jaren oud!!!!!
De bestralingen zouden dan voorbij moeten zijn en ik weer springlevend en gezond. Dat wil zeggen, het vergt wel een hoop van het lijf, al die chemische troep. En daarom pik ik ook elk virusje en kwaaltje op dat er maar even langsvliegt.

Houtjemevrouwtje, dat is een INTELLIGENTE discussie hoor, over flapvoeten.
Maar heb jij het nou over morgenmiddag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem,
Zo te zien gaat het weer helemaal goed met je arm.
Je doet me er aan denken dat ik alle zieken, behandelde kaken en kiezen en zo nog geen beterschap gewenst heb. Bij deze dus.
Toe aan een nieuw keyboard?

Houtje,
Toch vind ik dat flapvoeten bij de volgende editie van Onze Taal officieel mogen toegevoegd worden aan de Nederlandse taal.

Pepita,
Pas maar op dat je met die beeldvorming geen basis creƫert voor een regelrechte nachtmerrie komende nacht. Zo een vies uitziende in leder gestoken vent met een veel te dikke bierbuik en opgeblazen kop, gewapend met steekwapens. Om onpasselijk te worden. Tjee en toch zijn er vrouwen die op die types vallen. Moet er niet aan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...