CPAS Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Beste BamBam, quote: Originally posted by: CPASWat een volle bak hier. 16 mensen ingelogd. Even eerst Kohtje aanspreken. Kohtje, dat is niet goed en niet wat je wou. Ga asjeblief professionele hulp zoeken om terug van de alcohol af te komen. Wat ik daar Kohtje aanraad, is precies wat ik gedaan heb na mijn terugval.Ik heb mijn vriendin gevraagd om daarbij te helpen, zodat ik het ook effectief zou doen.Ik ben 1 keer teruggevallen, dus kan ik maar over 1 terugval spreken.Tijdens die terugval dronk ik veel meer dan ik voor mijn eerste behandeling deed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 wow, wat een sfeertje, zou het met de komende feestdagen te maken hebben? Ik merk het overal, in de winkels, op mijn werk, in het bos bij het hond uitlaten, alsof iedereen wat overgevoelig is momenteel... tijd van het jaar? Volgens mij wel.. vreeheeede op aaaaarde.Aan de andere kant worden er nu wel dingen uitgesproken die al een tijdje lagen te sudderen.. heftig dat wel, maar misschien ook wel nodig om zometeen weer een prettigere sfeer te krijgen hier want dat zal hard nodig zijn de komende feestdagen!Kohtje, ga je alsjeblieft weer contact zoeken met de hulpverlening? vorige keer heeft het je goed geholpen om je voeten weer op de grond te krijgen, en eigenlijk moet je dat elke keer doen als je merkt dat het dreigt mis te gaan of dat je je gevoelens niet de baas wordt... een ander kan net even de helpende hand bieden dan voordat je naar de fles grijpt. Gelukkig heb je het restje weggegooid dus weet je zelf ook al dat dit niet de oplossing is. Ik vind het rot voor je dat de impuls weer groter was dan het weten dat het niet werkt!knietjes afkuisen en zoals BB al zegt... de komende 24 uur weer droog blijven!ik ga weer verder want mijn computer is ook prikkelbaar en heeft wat virussen onder de leden.. die moeten er ook uit zijn voor de feestdagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Water Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 quote: Originally posted by: Benthe Ik heb niemand achter de schermen een mail over deze kwestie gestuurd. De boek-kwestie dus. Moet ik me hier dan verontstchuldigen dat ik privé mail met sommige mensen? Het zal toch zeker niet? Dat zeg ik niet, Benthe. Er is wel degelijk contact geweest tussen de "schrijvers", en ook "achter de schermen".En nu ga ik in bad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ziza...ik denk dat het juist een boek wordt voor iedereen en als ik het 3 avonden van de 30 niet nuchter kan houden i.p.v een hele maand of jaren te zuipen dan vind ik dat ik die ervaring , hoe ik zover ben gekomen wel met mensen kan delen. En een voorbeeld kan zijn...niet iedereen die hulp zoekt wil ophouden met drinken...wil misschien eerst een tussenweg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ziza, kerel wat kun jij alles toch mooi verwoorden:DWaar kan ik dat leren:) Groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 quote: Originally posted by: BamBamHaha Haddack, KULsmoes. Ik heb ook adhd....... Gewoon die eerste laten staan. . Ja, kunst, jij hebt 't met kleine letters........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Zo en nu ga ik i.p v met Haddock in bad met de hond aan de wandel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Dank je Corinne. Ik zou het fijn vinden dat je dan ook in de ik-vorm schrijft. Daarmee geef je aan wat jij hebt gedaan. Dat kon ik net niet uit je bericht halen. Daarom ben ik van mening dat het belangrijk is te delen vanuit wat je zelf hebt meegemaakt en we on verre proberen te houden van advies en 'goede' raad.Soothe, misschien, nee niet misschien, je hebt gelijk, bijna altijd leveren relaties waarin derden meespelen een hoop verdriet op. En dit is mn eigen ervaring.Maar ook voor jou, dat schreef je niet in je eerste bericht dat jij ook in zo'n situatie had gezeten. En als ik dan een aantal van die berichten achter elkaar lees wordt het mij wat zwaar ten moede.Daarom kom ik er ook op terug; spreek vanuit jezelf en maak dat duidelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ziza, wie zegt dat je een bepaalde periode gestopt moet zijn om advies te kunnen geven, dat slaat nergens op.De terugvallers kennen de triggers zeer goed en kunnen, ook al lukt het ze zelf soms nieteen waardevol advies geven.De lamme helpt de blinde oké, maar hij helpt van uit ZIJN ervaring!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 LOL Haddock, etter:Dadhd met kleine lettertjes.....hahaha, hoe kom je erop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ok doei, ben ff weg. Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Er staat natuurlijk ook een fabuleus mooie volle maan in de kristallen nacht te schitteren... awHOEOEOOEEOEOEoeoeooooooooo..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Bam Bam, ik zou wat meer kunnen zeggen!Maar ook ik zou mijn annonimiteit te veel prijsgeven.Als ik over partners begin en het hoe en waarom, loop ik wel in het vizier.Gekoppelt aan mijn woonplaats en mijn hond, ga ik wel opvallen.Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Hoi Soothe,You cannot transmit what you dont have...!!Als ik kan kiezen tussen een lamme , een blinde , of iemand die gewoon weer wandelt met zijn ogen open en nuchter...dan kies ik...de laatste...In AA zeggen we weleens "stick with the winners"... ik heb de eerste paar keren de lammen en blinden geprobeerd in AA... en wederom verrassend geen succes...Wat niet wil zeggen dat je anderen niet kunt helpen als je net nuchter bent.. integendeel...je kunt een inspiratie zijn voor iemand die net binnenkomt en die ziet dat jij dertig dagen hebt...want dat is te doen...Ieder zijn deel Soothe... en geloof me... ik herken mijzelf in jou... en je bent een aardige kerel...en je doet je best en daar gaat het om...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Oké Ziza, de grens is dun!!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Zeg Soothe, over 30 dagen gesproken....: KASteam klinkt te economisch he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ok, nog even over mijn ervaring dan... ik koos, ik beloofde en ik hield mij er aan. Dat was volgens mij het enige wat ik kon doen, want: als ik niet zou kiezen, zou niemand bij iemand blijvenals ik niets had beloofd, zou niemand bij mij blijvenals ik me er niet aan zou houden, zou ik niet bij mezelf blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Leuke variant met diepe grond, stil Watertje ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 ziza, lieve man... ik grijp constant naar gereedschap maar grijp steeds mis... ik weet het sleutelgat te vinden maar mis steeds net de sleutel..... ik voel me momenteel heel erg wanhopig... ik zit te huilen om niks....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Kaia, even pathetisch nu. Het gebouw is ingestort, wat rest is een ruïne.Natuurlijk sluit Koh weer aan, maar de teller gaat op nul, of ben ik te hard?Laten wij maar doorgaan, trachten door te gaan.Morgen drink ik niet!!!Groetje van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Goh Ziza, ik vind het juist best interessant om te wandelen met bijvoorbeeld een dove. Daar leer je van alles van. En ik vind het nog steeds fijn om zelf doof, blind, hartstikke gek en half kreupel te zijn.Snap jij eigenlijk waarom jouw berichtjes me vaak irriteren, of dringt dat niet bij je door? Of geef je er niet om? Overigens gun ik je alle goeds, en love en peace enzo.En bovendien, een paar maanden geleden kondigde je aan dat je weg zou gaan op het forum omdat je er wel genoeg van had. Hoe zit dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karelK Geplaatst 22 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 @Benthe En ik vind het nog steeds fijn om zelf doof, blind, hartstikke gek en half kreupel te zijn,Je weet niet wat je zegt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 De kerst, een tijd van bezinning, niet dat ik er een fli**er van geloof.Maar het forum loopt niet over van naasteliefde.Prikkeltjes hier,prikkeltjes daar.En ik ben de lankmoedigheid zelve!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden