Spring naar bijdragen

Maandag 24 december 2007


CPAS

Aanbevolen berichten

Lieve Stien,

Ik kan me voorstellen, dat je, je belazerd voelt. Maar bedenk wel, dat je een verleden hebt (drank). En dat je het vertrouwen, van een ieder zult moeten terug winnen. En wat voor de tegenpartij ook wennen zal zijn, dat jij droog staat.

liefs, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He Anjo, fijn dat X in de 'kamer' van je vriendin mag liggen. Ik denk aan je meid en leef met je mee. pas ook op jezelf en weet dat de oplossing voor je pijn niet bij Jan ligt. Ik wens je KMW.

Met mij wel ok. Zie niet echt op tegen de Kerst, soms gaat door mn hoofd wat er allemaal is voorgevallen afgelopen jaar en hou ik het niet droog en moet ik huilen. Dat mag, is ok. Het is ook niet nix en ik heb het gevoel dat ik alles opnieuw moet leren nu ik niet meer drink.
En een beetje weemoed in deze dagen heb ik volgens mij elk jaar. Eerder verzoop ik dat in lekkere Kerstbiertjes, goeie wijn en cognac maar ja, nu doe ik het met sterrenmix, zoethout en water
:) ook lekker.

Ik ga me nog even in de winkelgekte storten en dan stook ik de kachel weer op en duik op de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
wat fijn dat je het keiharde bewijs ziet dat het niet aan jou ligt!
Wat deden we in het verleden een moeite he, om alles te onthouden! Dit om te verbloemen dat we dronken. Nu mogen we gewoon iets vergeten, omdat we ook mensen zijn. En het is niet jou fout.
Lijkt me toch wel een heerlijk gevoel ondanks het GRRRRR.
Sterkte in de winkel, ben daarnet ook geweest en het viel mee!

Anjo,
sterkte meid!

Corinne,
slaap lekker!

Bambam,
met deze dagen kijk je toch terug op het afgelopen jaar, doe je het niet zelf dan doen anderen het wel voor je. Je hebt eind vorig jaar iets prachtigs in gang gezet, je drinkt niet meer!!
Daaromheen is ook veel gebeurd! Tja, dan hou je het niet droog! Geniet van je dag en doe kalm aan!

Koh,
sterkte man! Ik denk aan je! Fijn dat we via Knuf nog contact kunnen hebben hoe het met je gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

hier wat nieuws van Kohtje... hij heeft samen met de huisarts voor nu een oplossing gevonden,vrijdag mag hij dan voor een intake gesprek! Hij wou jullie bij deze nog eens héél duidelijk maken dat hij véél spijt heeft van gisteren met de daarop volgende ban want hij heeft jullie nu heel erg nodig!! Hij vind het zo erg dat hij geband is, net nu, nu het zo moeilijk met hem gaat!!!

Ik moet nu weg maar kom later vandaag wel nog eens kijken!!
dag en veel liefs!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien ik weet echt niet of het aan zoveel maanden niet drinken ligt, maar ik heb momenteel een hoofd als een vergiet, wat ik niet had toen ik nog wel dronk, want toen onthield ik alles dwangmatig. Om maar niet te laten merken wat een warhoofd ik eigenlijk door de drank was.
Ik hoop in ieder geval dat jij uit je kerstdagen iets fijns voor jezelf haalt.

Gem, how's life?

Het is eigenlijk wel grappig, maar soms ook eng, dat je zo vergeetachtig kan worden als je een tijdje niet meer drinkt. Ik zit natuurlijk al aan korsakov te denken en oh hemel, nu drink ik niet meer en weet ik niks meer, er moet wel iets anders aan de hand zijn.
Ik denk dat ik van nature al een chaoot was, en dat ik dat nu weer word.
Dat vond ik zo leuk Kaia aan wat jij zei, dat je weer jezelf wil zijn (veranderen) Dit hoeft helemaal niet "ten goede" te zijn, wellicht ben je van nature wel een kreng en een engerd :D Maar alleen al als je jezelf toestaat om te zijn wat je bent, laat je zoveel vrij in jezelf.
En ik geloof nog steeds dat we allemaal de lieverds, krengen, chaoten, schatten en vervelende figuren mogen zijn die we zijn.
Merry Christmas, zeg ik nu even verlegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Las vanmorgen de volgende spreuk in mijn agenda:
"" Als je gelooft dat je het kunt of als je gelooft dat je het niet kunt......dan heb je gelijk".

Kohtje, sterkte met je herstel. Rustig aan, je komt er wel weer.

Corinne, als je lichaam zoveel slaap pakt heb je het nodig. Fijn dat je ontsteking beter gaat.

Anjo, even wat rust, gelukkig. Denk ook aan jezelf, en zorg goed voor jezelf.

Gem, wat is onder controle. Meestal wel. En die ene keer op een feestje dat ie wel echt teveel drinkt vind ik niet zo erg. Dan zie je ook het verschil als je zelf de volgende ochtend lekker fit bent :)

Bammetje, ja een bewogen jaar voor jou om op terug te kijken. Daar horen gemengde gevoelens bij. Gewoon laten komen. Je doet het hartstikke goed joh.

Benthe, hoe kom jij deze week door? heb je afspraken met de kerst? Zal voor jou ook niet makkelijk zijn :present:

Haddock, als je het maar uit je bol laat! Geniet van je vrije dagen.

Vandaag drink ik niet, net als gisteren!
(sorry, maar dat moet ik deze vakantie elke dag even hier neerzetten, als een soort bemoedigingsyell voor mezelf)

liefs voor iedereen,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank lieve mensen voor de bemoedigede woorden.

Ik schoot in de winkel meteen in een depressie van al dat kerstgejengel. Stond daar zo'n ei op een xylofoon, alsof toe lid was van de jostiband, kerstliedjes te rammelen, YUK.


Benthe, dat vergeetachtige heb ik ook. Schijnt redelijk normaal te zijn. Kan ook bij een depressie horen alsdus de psych.
Ik heb afgelopen weken de sleutels al in de deur laten zitten, aan de buitenkant welteverstaan, de hond buiten laten staan nadat ik uit was geweest:o:$:angry:, ben al 2x bij de winkel geweest en nóg weer de thee vergeten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zoek me ongans naar sleutels, portomonnaies, zoiets dan, ben mn gezichtscreme vergeten mee te nemen én de tandpasta terwijl ik die gister toch zo mooi had klaargelegd enzovoort. Blijf hier een week en heb welgeteld 1 schoon t-shirt meegenomen, mn collega belde dat ik de mijn huisvuilpas bij haar in de brievenbus had gegooid samen met en kerstkaartje.......tja, what more can I say.

Nou ja, als ik mezelf maar niet vergeet dan zal het ergens wel goed komen, toch?
Ach, en ik drink niet dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig BamBam. Ik liet een tijdje geleden de sleutels aan de binnenkant zitten, maar waar een creditcard al niet goed voor kan zijn. Je kan jezelf tenminste niet van binnen op het nachtslot zetten als je buiten staat.
Ach ik weet het ook wel. Het is soms verwarrend als je na zoveel jaar niet meer drinkt, alles wordt echt nogal anders.
Er komt een tijd van blijheid, en dan een tijd van gemis, en dan weer een tijd van verwarring, kortom, het is best geestelijk klutsend, al die emoties.
Maar dat hoort dus bij nuchter zijn, en nog steeds heel erg de moeite waard. Dus ik hoop dat jullie dat ook zo voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo.

Nu er over vergeetachtigheid woordt gesproken, valt het me op, dat ik er ook iets van kan. Ik ga boodschappen doen met de hond. En zet hem dan bij de Super, vast aan de speciale hondenhaak en kom dan zonder hond weer thuis. Vergeet de garagedeur op slot te doen. Ach en zo kan ik wel door gaan. Maar toen ik nog dronk, gebeurde me dit niet. Dus toch.... aangetaste hersenen??

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, ik vind het erg lief van je dat je dit voor Koh hebt gevraagd.

Wat mij echter opvalt is dat Koh steeds eerst gaat drinken en dan gaat inloggen. Misschien is het wel goed dat hij andere dingen in werking zet. Want meeschrijven op het forum houdt hem niet droog. En hij kan ook nog mailen en bellen met diverse mensen dus helemaal zonder steun hoeft hij niet te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Het moet mij even van het hart, dat ik het niet zo met de ban van Koh eens ben!!!
Hier verkeerdt iemand in radeloosheid, die zijn verhaal kwijt wil.
Ik weet wat het is om de deur voor je neus dicht te krijgen.


Oké dronken, maar geen gescheld, geen liederlijke taal, waar moet je dan je verhaal kwijt?

De moderator zal dit wel lezen.misschien zit er een bijstelling in!!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, het lijkt wel een variant op het boekje "liefde is...", maar dan "vergeetachtigheid is..."
Ferry heeft al een fraai voorbeeld gegeven over zijn hond. Foei zeg. Je moet je hond beter opvoeden, dat hij jou even aanblaft als je zonder hem weggaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeiemiddag allemaal. Ik denk dat m'n biologisch klokkie zwaar van slag is. Vannacht wilde de slaap maar niet vatten, pas tegen half zes vanmorgen, maar ja toen ook onder zeil geweest tot twee uur!. Nog gauw wat boodschappen gedaan, kom ik thuis ben ik postzegels vergeten, en daar ging ik in eerste instantie voor de deur uit. Over vergeten gesproken.....................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn mening was Koh niet storend aanwezig op het forum.
Eerlijk gezegt begrijp ik deze ban dan ook niet.

Wel begrijp ik dat Tactus één lijn trekt en niet afwijkt van zijn regels en zo ook rond de feestdagen.
Maar er zijn er al zovelen hier geweest die schreven terwijl ze onder invloed waren.
Wanneer er écht storend wordt geschreven is dit toch ook merkbaar aan de reacties
van andere forummers.

Marieke, kerstmannen lol :D
Was de bieb druk?

Anjo, :heart:

De winkels waren in het geheel niet druk hier, mogelijk dat iedereen vanochtend vroeg is geweest.
Ik lees hier in elk geval dat ik niet de enige "chaoot" ben, kan soms best lastig zijn.
Ben nu weer alert en noteer alles in mijn agenda.

Ook zoiets als vergeetachtigheid heb ik last dat ik veel uit mijn handen laat vallen.
Voorheen werd dat ook aan de alco toegeschreven, maar is sinds ik gestopt ben met
drinken alleen maar erger geworden.

Ferrie, ik begrijp heel goed wat voor verleden ik heb. Maar vertrouwen terugwinnen, gaat dit
járen duren? In elk geval ga ik voortaan niet alleen bij mijzelf te rade en eerst eens zien
óf ik wel fout zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...