visje Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Hallo allemaal,Knuf, doe de groeten aan Koh, en wens hem sterkte van mij.Alle boodschappies zijn binnen, vandaag nog een beetje kuizen.Ik wens iedereen alvast hele fijne feestdagen! visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Enne... Haddock,Niemand hervalt om wat aandacht te krijgen, hoor!! Daar zijn heel wat beter én leukere manieren voor!!!Knuf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Zal ik zeker doen, visje!!!!Jij ook leuke feesten gewenst!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Het zal zo zijn.De Roomse Noorderling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Zo, hardgelopen, gedoucht, relax-kloffie aan... het was inderdaad een stuk kouwer dan gisteren Jammer dat Koh geband is maar fijn dat we nog wat van hem kunnen horen via jou KnufIk ga zo nog even boodschappen doen, batterijen voor mijn flitser want ik word verzocht om vanavond te fotograferen tijdens de kerstzang, buiten met flits, zal geen makkie zijn!moet ook nog appelflappen halen want mijn hond heeft bij een kennis in het bos een appelflap uit haar hand gejat toen ze even niet oplette... tja laat dat maar aan mijn spaanse zwerver over hihihihi.. die komt de hongerwinter wel door!Na de kerstzang willen ze toch wel erg graag dat ik mijn hoofd laat zien in de kroeg, denk wel dat ik het nu beter kan handelen omdat ik wat beter weer in mijn vel zit.Ach, ik laat gewoon even mijn neus zien, neem er een warme choco op en verdwijn weer als de kerels teveel aan de drank gaan... netwerken, ze waren erg tevreden over mijn ontwerp voor flyers en posters voor de kerstzang dus met wat mazzel houd ik er wie weet een klant aan over. druk dagje dus nog al met al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Lieve Haddock,schrijf wat je op je hart hebt en je krijgt aandacht!Koh, ook zonder forum is er steun voorradig. Maak er gebruik van. Onderweg naar de winkel, na een snel bakje bij mn ouders, hoor ik op de radio een liedje van de Police; I'm sending a SOS to the world. Moest ik ff aan Koh en alle mensen op het forum denken.Loop in de winkel, stervensdruk, allemaal kerstgedoe, kerstliedjes, overvalt me toch even een gevoel van...ja wat eigenlijk?Alleen zijn, zoiets?, geen vriendin meer, op papier nog een vrouw maar voor hoelang nog, dierbare vriendin 'kwijtgeraakt', jeetje wat een jaar heb ik achter de rug.Meteen ook het relativerende dat ik zo blij ben dat ik niet meer drink. Dat ik mezelf daardoor in een proces bevindt waar ik alleen maar sterker uit zal komen en waar ik door groei.Mn familie om me heen, mn hondjes aan mn voeten, vrienden die ik kan bellen en die van me houden en me zo bijgestaan hebben afgelopen jaar als ik weer es huilend en/of in paniek aan de telefoon hing.Langzaam, heel langzaam zet zich een proces in werking waarin mn altijd half lege glas verandert in een half vol glas.Twee stapjes vooruit, eentje achteruit en soms andersom. Dat er nu tranen rollen is goed en geeft aan dat ik dichter bij mn gevoel ben. Ik heb nog nooit zoveel gehuild als het afgelopen jaar en ik voel dat dit een positieve ontwikkeling is.Niets, maar dan ook niets is het waard om te gaan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Zo ik ben maar weer begonnen niet meer te drinken.....vanmorgen 3 refusal gehad.............ik voel me gestresst...ik tel weer de uren.....en ik verveeel me zo.....Moeilijk toch om een goed daginvuling te vinden zonder drank..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 User, succes en sterkte.Mijn eerste dagen vond ik ook erg zwaar. Ik moest wel werken maar dan waren en nog veel uren die ik moest vullen zonder drank. Wat mij heeft geholpen is veel meeschrijven hier en ik ben gaan sporten. Wandelen deed ik ook. Het doodt de tijd, beetje doelloos slenteren maar dan zat ik tenminste niet alleen maar thuis te bedenken dat ik niet meer wilde/mocht drinken.Ik dronk ook veel thee. Smaakjes die ik lekker vond. Ik haalde ook cola en zoetigheid in huis. In alcohol zit veel suiker en mijn lijf had behoefte aan zoetigheid nu ik de drank liet staan. Ik stond mezlelf dat ook toe. Ik drink anders eigenlijk bijna geen cola maar toen dus wel. Ik had van die kleine blikjes gekocht en dat vond ik lekker voor tussendoor. Daarnaast dronk ik veel water.Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Ik ben nog stees blij dat ik niet meer drink ook al bevind ik me nog vaak in een emotionele achtbaan. Heb je ook hulp, huisarts, therapie, AA, vrienden die je kunt bellen ofzo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 User, je moet weer gaan leren dat er andere daginvullingen zijn dan drinken. Had je ooit hobby's? Is de keuken misschien aan een schoonmaakbeurt toe? Is er niet ergens nog een kastje dat uitgeruimd moet worden? Niet de leukste klusjes maar ze vullen je dag en geven voldoening achteraf, of uitgebreid voor jezelf gaan koken? Je muren een andere kleur geven? Wandelen is altijd goed, sporten ook... er zijn nu best wel veel films op tv, die doden ook de tijd.succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Zoiets doet ons haddock toch niet! :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 User, zet 'm op, uur voor uur. Het is mogelijk, het kan!Knuf, dank je voor het bericht van Koh.Koh, je kan toch nog steeds mee lezen hier? Hou je taai en ik hoop dat hetje vandaag nog lukt om de hulp te krijgen die bij je past. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Bam BamIk heb psychotherapie, en een psychiater..........maar toch kan ik daar mn ei niet echt kwijt......Ben ook al bij een zelfhulpgroep geweest....maar vond daar niet echt wat ik zocht....echte lotgenoten....die net als ik steeds vallen en opstaan....Ik heb wel vrienden maar die drinken zelf ook stevig....en de confontatie kan ik nu nog niet aan........ik voel me alleeen....met de kerstdagen doe ik niks....ja normaal zuip ik.....maaar nu wil ik het droog houden.....het jaar fris beginnen....en nu ook echt stoppen....Het zullen moeilijke dagen worden.....eenzaamheid, trek, en depressief......Maar goed ik probeer het gewoon weer.....het zal morgen wel beter gaan....I hope....Straks nog een gesprek met mn therapeut.....ik hoop dat ik daar een beetje van opknap..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 @Tapas.....Bedankt voor je tips.....misschien een goed idee.....de boel een beetje cleanen.....mn hobby is fotograferen.....maar ik heb totaal geen inspiratie.....al weken niet eigenlijk.......Ik voel me eigenlijk gewooon leeg.....maar ik weet dat gaat ook weer over... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 User, echte lotgenoten heb ik gevonden bij de AA en hier op het forum. Misschien moeite van het overwegen waard? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Bam BamIk ben wel es bij de AA geweest......maar ik voelde me er niet echt op mn gemak...misschien was het niet de juiste groep...ik voelde me er niet prettig.....ik merk wel dat het helpt hier op het forum mn verhaal te doen......Volgende week ga ik naar een nieuwe groep....dat zou eigenlijk vorige week....maar toen dronk ik nog.....ik vind het ook moeilijk zo'n groep....ik ben best wel paranoia, en gespannen.....en voel me ook niet echt op mn gemak dan.........ik voel me geobserveerd....en ga dan weer denken wat anderen van me denken...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 User, beetje gekke naam he, nu je niet meer drinkt, hihi.Naar wat voor groep ga je dan volgende week. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen je niet aanspreken, dat is zo. Ik bevind mezelf in de gelukkige omstandigheid dat ik kan kiezen uit verschillende groepen, zit er altijd iets van je gading bij.Hoe vaak ben je toen geweest bij de AA.Ik ben wel blij dat ik het advies van iemand, die zelf ook nar de AA ging, heb opgevolgd. Die persoon adviseerde me minsten een x of zes nar groepen te gaan, en niet meteen af te haken.Volgens mij is het normaal hoor dat je denkt dat anderen iets van je vinden, of dat je denkt dat het over jou gaat. Als ik langs een groepje mensne loop en z ebeginnen ineens heel hard te lachen denk ik, bijna altijd, dat ze me uitlachen. Terwijl dat heel vaak niet zo is.Marieke, ik betwijfel of de meeste mensen naar de bieb gaan op de dag voor Kerstmis:) Veel plezier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Anjo meid, hoe is het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 User, is het niet mogelijk van te voren contact op te nemen met de AA.Dat iemand je eerst thuisbezoekt en de eerste maal met je mee gaatnaar de meeting? Dan voel je je mogelijk wat meer op je gemak als jeiemand bij je hebt die bekend voor je is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Bedankt Bam bam en StienHet is ook al eeen tijdje geleden dat ik er geweest ben.....misschien moet ik het maar weer es proberen....en de stap nemen.....en de angst er maar laten zijn....de eerste keer is de moeilijkste........ik ga volgende week naar de Buitenveldert groep.....Ik hoop echt dat ik me daar op mn gemak voel..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leeuw Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Beste User:Actief zijn, op de fiets stappen en gewoon wat rondjes rijden. In de avond wandelen en in de ochtend kun je ook gaan zwemmen. Niks is zo lekker als lekker ronddobberen.Zelf merk ik dat ik door te stoppen met sporten, wel gewoon blijven drinken en beetje ongezond eten van 70 kilo spieren afgevallen ben naar 60 en terug ben gekomen met 12 kilo vet op 72 kilo. Maakt niet zo veel uit want binnen 3 maanden kan ik 10 kilo afvallen en langzaam aan weer spieren opbouwen. Maar wel de discipline opbrengen om minimaal 2 maal per week tot 4 maal gewoon lekker actief te zijn gedurende een uur.Weet dat elke training die je mist.. 2 weken normaal trainen kost om weer op je oude conditie terug te komen.Voor mij helpt het echt nu ik niet drink om het te vervangen met sport, is moeilijk en je hebt er niet altijd zin in maar het helpt zeker!Heb mezelf verteld dat als mijn lichaam weer een normaal (mager) figuur heeft met de training en dus spieren die ik wil van ongeveer 65 tot 70 kilo dat ik op mijn rechter borstkast een tatoage ga zetten.... van een leeuw. Een leeuw met brandende, overeind staande fiere manen! Dat is dan mijn symbool van gezondheid, discipline en doorzettingsvermogen. Daarna kan ik lekker verder werken en dingen loslaten die mij dwars zitten OWW... wat vervelend overigens van Koh, het is echt aangrijpend omdat je in zijn schrijven terug kan zien hoe kwaad hij het krijgt, van een zoektocht die omslaat in wanhoop. Echt heftig! :'(Hoop dat Koh stappen onderneemt om de feestdagen, wat het per slot van rekening zijn goed door te komen. Knuffie, wens hem veel sterkte toe!Zo, ik ga wat kado's inpakken en me voorbereiden om naar het Zuiden des Lands af te reizen naar mijn ouders en broer. Ik ben er zeker weer vannacht in de nachtdienst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Hallo. Daar ben ik alweer, kop gecleard. Gisteren de pc uitgezet, de boel afgesloten, Max bij zijn kladden en wandelen. Het beste was eigenlijk, dat ik het idee van aan het werk te moeten een hele dag van me af heb kunnen zetten. Dat kan ik anders slecht. Het was gewoon een uitwaaidag. Nu moet ik vandaag natuurlijk twee keer zo hard werken, maar nou kan ik het weer aan.User, ik ken dat heel goed hoor, die eerste tijd van leegte als je niet meer drinkt. Je loopt gewoon met jezelf onder je arm, wat een rotgevoel. En inderdaad, de dingen waar je vroeger nuchter plezier in had, lijken dan zo zinloos, zonder enige vreugde. Iedereen zal dat wel hebben meegemaakt en iedereen op een andere manier hebben opgelost. Ik hoop dat jij een passende oplossing voor jezelf vindt om deze eerste tijd door te komen. Het enige dat ik kan zeggen is: als je echt niet meer wil drinken dan groei je vanzelf in je nieuwe leven. Langzaamaan, stap voor stap. Ik wens jou heel veel sterkte en hou asjeblieft vol.En voor iedereen natuurlijk weer een goede dag toegewenst. We verdienen allemaal dat kado dat we onszelf kunnen geven, namelijk een helder hoofd zonder kater. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Hoi BamBam,Ben door mijn moeder even naar huis gestuurd. Het gaat goed met me. Ken je dat liedje van Pink FloydComfortably Numb? Zo dus. Er komt niet te veel binnen.Wel ietwat geirriteerd door de sfeer die hier hing maar dat schijnt hier normaal te zijn zo'n golfbeweging.Hoop alleen dat mensen hierdoor niet wegblijven van het forum.Maar dat terzijde, het gaat wat beter met X, hij heeft zelfs wat gegeten. We liggen in de oude kamer van mijn vriendin. Ik voelde al iets en heb het gisteren aan een van de verpleegsters gevraagd en ja wel.Blijkbaar is er toch meer tussen hemel en aarde.Ik red mijzelf met lezen en kerstkaarten schrijven en zo. Het is downtime.Hoe gaat het met je? Zie je tegen morgen op? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Leeuw, aankomen / afvallen , om het figuur denken, sporten is niet bepaald mijn dingzo met de feestdagen. Da's iets voor het nieuwe jaar, kan ik de schade opnemen Maar als je het nodig hebt om droog te blijven, vooral doen!Plezier met pakjes inpakken!Hier is het Grrrrrrr, voel me genaaid, ronduit belazerd. In de loop van de ochtend begon ik toch te twijfelen over de gemaakte afspraken voor Kerstdie ik chaoot van iedereen in de war geschopt heb.Kom ik op het idee om berichtengeschiedenis na te lezen :light:Tja, ik zat dus in het geheel niet verkeerd alles staat er goed geschreven.Is wel even slikken hoor. Tja, als ik nou had gedronken het afgelopen jaar...Voorheen konden ze mij hier mee belatafelen want altijd was er natuurlijkreden dat ik wel aan mijzelf moest twijfelen. Maar nu.......Schrijven hier helpt, ik ga het ze dus niet op de Kerst vertellen maar na de Kerst.En niet alleen vertellen, laten zien!Ik hoop dan dat ze me eindelijk serieus gaan nemen.Moest dit even kwijt, het Grrrr is al veranderd door het schrijven in, ik begrijp het en ben zo gek nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 december 2007 Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Hoi Knuffie,Bedankt voor je bericht, omtrent Kohtje, jammer dat Tactus hem nu heeft geband. Want in mijn ogen, was hij gisteravond in nood. Tja hij had gedronken en dat mag niet hier. Maar als iemand met een andere ziekte om een forum daar over, in paniek is, wordt hij toch ook niet geband. En nu net met de feestdagen, ik vind het persoonlijk erg hard.Koh, mocht je meelezen, onderneem actie vandaag en laat je niet kisten.Sterkte.Knuf, ook fijne kerstdagen en hou ons aub op de hoogte.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 december 2007 Goeie middag allemaal,Ochtend gewerkt, echt helemaal alleen op kantoor en veel gedaan.Ik ben nu moe en ga maar een flinke dut doen. Straks mag ik nog koken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden