Spring naar bijdragen

Woensdag 23 januari


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi en ook Benthe,

Ik begrijp jullie allebei wel.
Ik herken de onmacht van Pippi. Verdriet om wat ze verloren is, de vader van haar kinderen, haar man, partner, levensgezel met wie ze oud hoopte te worden en de kinderen te zien opgroeien. Een scheiding geeft verdriet en boosheid en onmacht en rouw. Je moet het zien als een rouwproces. En je hebt minimaal twee jaar nodig om het verlies van je partner te verwerken.

En Benthe, de één hangt daar meer aan dan de ander. Waarschijnlijk ben jij een type die wat grotere stappen neemt in het leven. Daar is niets mis mee, maar een ander kijkt nog een paar keer achterom. Zeker als je kinderen hebt, blijf je geconfronteerd worden met je ex, want het is ook de vader van je kinderen. Dat is moeilijk en dubbel.

Pippi, dat je ex een nieuwe partner heeft, is moeilijk, maar het went wel. Maar als je een tikje onzeker bent over jezelf, ga je meteen nadenken: wat heeft die vrouw nou wel dat ik niet heb? Dus wees eerlijk naar je kinderen en overdrijf niet in aardigheid, maar praat ook geen kwaad van ze. Die vrouw heeft ook recht op haar geluk met haar kinderen (ze zit in dezelfde situatie eigenlijk als jij) en voor jouw kids is het helemaal moeilijk om met die andere kids op te trekken in het weekend met zijn zessen. Praat over je man met je kids, pappa zus en pappa zo.

Wij (en ik) hebben er ook problemen mee, dat mijn Ex met zijn nieuwe partner toen hij 45 was en zij bijna 41, als klap op de vuurpijl nog een kind kregen. En dat hij met zijn nieuwe gezin op vakantie gaat naar de Canarische Eilanden en Kreta en Texel en Zeeland, en dat ik me drie keer in de rondte moet vouwen om dóór het jaar heen te komen. Maar het gaat erom, dat de kinderen blij zijn als ze hun vader zien, en dat hij moeite doet om ze te willen zien. Dat is het belangrijkste, eigenlijk meer niet. Die basis-liefde, die gun je je kinderen.

Volgens mij heeft het daar mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Even wat van me laten horen.

Vanochtend weer lekker gewerkt en dan boodschappen gedaan.
Ben per ongeluk langs het wijnrek gelopen, maar dat had ik achteraf pas in de gaten.
Toen dacht ik: 'Heerlijk, ik heb het niet eens meer in de gaten.'
Ik zie het als een stapje voorwaarts in het loslaten.

Morgenochtend vroeg heb ik een afspraak met mijn huisarts.
Het uur U nadert, ik ga van de Refusal af.

Nu moet ik andere dingen gaan doen. Straks ga ik alles lezen en dan zien jullie me ws. na het eten weer.

Hou het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, weer een stap de goeie richting op, dat wijnrek kan je wat! Mooi...
Succes morgenochtend, spannend en sterk:present:

An, beterschap en goed dat je het droog houdt.

Orleando, welkom!

Ik zit me vol te vreten aan de pindakoeken...die dingen zouden verboden moeten worden:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi, sorry ik heb weinig bijgelezen. de eerst indruk is bewogenheid, Dank.
Ik ga nog alles doorlezen vanavond, even bijtrekken.

Hij is inmiddels opgehaald,een aangeschoten "stuk wild".
Ik heb begrepen (Google)
dat de Buitenhof een afdeling paliatieve zorg heeft, eigen kamertje en vaste hulp!!
De broeder gaf te kennen, dat ze daar ook wel vocht af zullen tappen.
De ondragelijke pijn, waar je machteloos tegenover staat!!

***ferry, bedankt voor de vogel info. Ik heb vers zaad, water, appel en sla gegeven.
Ik heb de sleutels nog, dus hou het even bij!!!

***Rudy bedankt voor PB!!

Oh ja.... Ik houd het droog,ook hij zou niet willen, dat ik me klem drink.

En Anna, een vrouw met een hart van goud!!!

Groetje Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik ook weer even, vannacht ontzettend beroerd geslapen, wilde proberen om zonder medicatie slapen, was gisteren moe en ontspannen dus... maar helaas kon ik niet in slaap komen en werd steeds onrustiger en hyperder, steeds als ik bijna in slaap viel schrok ik weer op... Uiteindelijk alsnog mijn pammetjes genomen en toen sliep ik pas tegen half 4 en dan om 8 uur weer op dat is niet lekker, dus ook vandaag met een enorme knoop in mijn maag. onrustig en labiel (alsof je een kater hebt?)

Lesje geleerd, vanavond weer gewoon mijn inslaper nemen want ik heb mijn slaap en de rust echt heel hard nodig om goed te functioneren en de balans te houden. In ieder geval weet ik nu dat ik ze niet voor niks slik.

Werk was rommelig en vermoeiend en ik zit nu te twijfelen of ik gewoon naar het bos ga om de hond uit te laten of dat ik ga hardlopen met hem, in de hoop de onrust weer wat weg te krijgen.... maar ik drink niet!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou helaas van mijn vrolijke bui van vanmorgen is niet veel meer over, ben ineens een beetje sip geen gremlins ofzo maar gewoon, kan het niet onder woorden brengen een beetje leeg en verward.
Tja dan was de vrolijkheid van vanmorgen toch maar mooi meegenomen.

Ik ga een paar kaarsjes branden.

:huh:Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad.
Is er geen leuke afleiding op TV met een lekkere zak sjips? Spa rood en paprikasjips, een ideale combinatie vind ik. Water vindt dat ook dacht ik.

Als ik zo simmetjes word (ook een niet-bestaand woord maar het geeft de stemming goed weer) aan het eind van de dag, hup, de teevee aan, ik heb geen schroom meer, dr. Phil, Ophrah, Max is ook leuke TV voor mijn part de Tweede Kamer, als het maar beweéégt.

Puzzelen op internet?
Woordslang maken op internet (seniorweb, ben ik lid van, dan internet dan spellen aanklikken) de meest leuke spelletjes kan je on-line spelen daar.

En wat eten misschien? Kopje soep? Koffie met een pak koekjes? Ach ja, ik noem maar een zijstraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Tja het is zo onbestendig ben blij dat je het herkent, maar ik vind nergens rust in denk toch ook wel weer aan de mensen die verdriet hebben......is niets mis mee hoort erbij, nou ja de kaarsjes branden en mijn zus komt zo voor me koken, filmpje gekeken uitgezet, boek gepakt weggelegd, nou een eind lopen kan niet ohohoh wat ben ik zielig.
Nee hoor gewoon ff zo een k@t moment als u mij niet kwalijk neemt.

:angry:Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe wat je schrijft n.a v Pippi haar scheiding is suggestief.

Het gaat niet om de leeftijd van de vrouw of man.
Het gaat niet om miljonairs en cruises in de toekomst.
Niet om een vriend die weg gaat terwijl haar vriendin doodziek is.
Of kinderen die in het gedrang komen.

Je helpt daarmee mensen van de wal in in de sloot.

Wat je schrijft komt bij mij over als, niet zeuren en Benthe, daarmee sla je een belangrijk stuk over.
Je slaat de emotie over.
Ik weet niet of je zelf gescheiden bent of iets van dien aard hebt mee gemaakt.
Praat of schrijf over jou ervaring.
Op die manier bereik je anderen.

Je ingeruild voelen voordat de scheiding een feit is, is een vreselijke ervaring.
Mensen die zich mengen in een huwelijk goed of slecht staan er blijkbaar niet bij stil, wat je de ander daarmee aan doet.
Dubbel leed dubbel gestraft.
Het is uiterst pijnlijk te moeten ervaren dat je partner een ander heeft nog voor de scheiding een feit is.

Ik zie veel mensen van de een in de andere relatie jumpen zonder de hand in eigen boezem te steken.
Niet kijken naar hun deel in de relatie die stuk is.
Binnen de nieuwe relatie weer tegen dezelfde problemen aanlopen en de volgende scheiding is een feit.
Als je in een relatie stapt alléén om gezien te worden met een véél jongere vrouw is dat geen stevige basis voor de nieuwe relatie.

Na mijn eigen scheiding had ik nog een koffer over met wat kleren.
Mijn leven heeft nog nooit zo'n pijn gedaan.
Ik voelde me mislukt en ingeruild.
Het heeft vier jaar geduurd voor ik over mijn scheiding heen was en nog steeds roept mijn nieuwe relatie flarden uit mijn vorige situatie naar boven die niet helemaal zijn verwerkt.

Door samen te praten over de emotie die dat oproept ontstaat een verbondenheid, een band die ik vroeger nooit heb gevoeld.

Tot zover...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,

Ook bedankt voor je bericht. Ik voelde me ook wat ongemakkelijk bij het antwoord van Benthe. Maar durfde niet zo goed te reageren. I.vm. de rust die er op het ogenblik gelukkig heerst. En dat wil ik graag, dat dat zo blijft.

Vanavond weer een avond van de AA, er wordt weer een eerste jaarspenning uitgereikt.

Allemaal een prettige avond.

Groet,ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, dat was mijn bedoeling niet.
Toen ik getrouwd was, kwam ik er op een gegeven moment achter dat mijn man een tweede relatie had, en een dochter, van hem dus. Die was tijdens ons huwelijk geboren. Ik was toen 36, de vriendin 25. Dat was een klap, maar ik heb dat nooit in verband gebracht met mezelf. Ik heb toen alleen gedacht: blijkbaar werkt ons huwelijk niet, ik moet maar eens wat anders gaan doen. En dat heb ik ook gedaan.
Mijn aanstaande man (deo volente) en ik kennen elkaar al 34 jaar. We hebben het contact nooit verbroken en zijn altijd vrienden gebleven. Drie jaar geleden werd het iets meer. Zijn huwelijk was toen al niet zo prettig meer. Inmiddels is hij gescheiden en hebben we volop voor elkaar gekozen.
Inderdaad is er een leeftijdsverschil en inderdaad ben ik voor een aantal mensen het jonkie dat in het huwelijk heeft zitten roeren. Maar zoals jij het stelt is het nou ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, dank je wel voor je inbreng.

Ferry, alles ok hier. Lief van je dat je naar me informeert. Paar daagjes weg geweest en geen zin om te schrijven. Begin morgen weer met werken, langzaam aan, heb nog niet veel zin maar is ok. Hoe langer het duurt, hoe meer ik er tegenop ga zien.
Sta nog steeds droog en werk niet zo goed aan mn programma. Gister gesprek met mn sponsor gehad, was goed. Daarna goeie meeting, geeft de burher weer moed!

Aan allen die iets te vieren hebben, een pluim.

Pip, rouw maar meid en heb verdriet, das niet meer dan normaal.
Soothe my man, wat fijn dat je een vriend kunt zijn en daarbij niet drinkt. Respect heb ik voor je. Trek je op tijd aan de bel als je het moeilijk krijgt. Sterkte.
Stien, goed van je. Hoop dat de hulp je goede inzichten brengt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...