Spring naar bijdragen

Zaterdag 1maart 2008


Aanbevolen berichten

Houtje: van mij ook een lading schouderklopjes!!!!



Ziza: wilde ik al eerder schrijven 'doe niet zo krenterig"!! schrijf ik het alsnog.


Rosan: nee mijn partner weet het niet, uit zelfbescherming zeg ik dat ook niet.
Krijg ik weer van die cynische en h*fterige opmerkingen over me heen.
Wel jammer, zou beter zijn als je ondersteuning kreeg, maar wat niet is, gaat hier ook niet komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rosan, ik zit hier sinds 23 januari, dus nog niet zo lang, maar lang genoeg om me hier op het forum thuis te voelen en ook de voordelen van de therapie te merken. Ik drink minder en ook in percentage bedoel ik. Ik dronk elke dag zowieso bier, meestal na bedtijd van de kinderen ging ik over op 1 liter wijn. Ik kan niet tegen alcohol, maar van die wijn werd ik al helemaal beroerd. Elke dag giga koppijn en toch maar doorgaan. Gaten in m'n geheugen, op rare plekken wakkerworden en een vreselijk bezorgde man...Die weet trouwens, dat ik hier zit, maar hij leest niks. Meestal zit ik hier als hij werkt, maar het alcoholschrift vul ik ook in als hij gewoon thuis is. Hij wil het pas lezen als ik eraan toe ben en dat vind ik erg lief van hem. Want er gebeuren hier (helaas) nog wel dingen stiekem en als hij dat leest...
Ik moet, zoals ik al eerder schref, mezelf wer proberen terug te vinden. Heil en troost zoeken in alles wat ik vroeger ded als ik me zo K...voelde. Drank lost niks op, ik krijg er juist meer problemen bij. En uiteraard ben ik dan zelf mijn eigen grootste probleem. Want ik koop het en ik drink het. Niemand anders doet het voor me en bijna niemand weet dit ook. Ja, mijn vader en die gebruikte het tegen mij. Maar (niks anders dan goeds over de doden) hij kocht elke week 12 (!!!) flessen wijn voor mijn moeder. Mijn man gooit alles juist weg. En ik voer mijn jeugd niks van die rommel, terwijl ik van mijn ouders al op mijn 3e drank kreeg. Ik ken Houtje niet zo goed (haar verhaal enz.), maar dat ze niks drinkt en toch dezelfde pijn voelt als ik...Chappeau!!
Mijn moeder is plotseling overleden en ik heb mezelf daarna over de kop gewerkt. Totdat op een avond een mevrouw de zaak in kwam die er precies, maar dan ook precies zo als zij eruitzag, alleen 10 jaar jonger...Ik bestierf het zowat, collega's bezorgd (Je ziet eruit alsof je een geest hebt gezien) en daar ging ik..weg was ik...
Ik heb alles net een paar maanden een plek gegeven en dan gaat mijn vader...Ik wil jullie ook niet steeds met ijn persoonlijke sores lastigvallen, maar ik moet (MOET!!) terugkomen. Niet meer verstoppen achter (in?) bier, maar er weer zijn. Voelen, tasten, weet ik veel. Ik wil zo graag, echt zooooo graag weg, maar dat kan niet. Ik wil ook mijn gezin, mijn kinderen, mijn man, genieten, zonnetje, straks op vakantie en vooral....hun de pijn van verlies besparen. Onze kinderen zijn er te klein voor en mijn man heeft (gelukkig) nog geen ervaring hiermee. Ik wel. Dan maar!! Laat me de pijn voelen, maar als ik 'm maar niet wegdrink..want daar ben ik soms (soms??) bang voor. Het ging net zo goed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: ja, zelfde betekenis. Het woord 'krenterig' schoot me zo in het hoofd. Hij is gierig naar Houtje toe. Blijkt wel dat het zo ook bij Houtje overkwam, anders ging ze niet nog eens alles op een rijtje zetten. Wellicht dat Ziza nu wel inziet dat zijn opmerking niet op het juiste moment kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook geen gepaste opmerking, maar ik vind het niet netjes om te schrijven voor een
ander, maar dit wil ik wel even kwijt.
Een ieder doet op zijn manier zijn stinkende best om de drank te laten staan,
de één met behulp van AA, de ander met het Forum weer een ander met
therapie.
Het maakt niet uit hoe je het doet,
het is van belang dat je het doet.
EN DAAR GAAT HET OM.
De wil om te stoppen met drinken, daar heb ik respect voor.

Zin aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: ik denk dat moeilijke ouders ook voor een zware verwerking zorgen. Veel nare gebeurtenissen die nooit zijn uitgesproken; onbegrip; teleurstelling en dan misschien ...waarom en waartoe.

Ik kan je misschien een klein adviesje geven hoe om te gaan met dit grote verdriet.
Mij helpt het wel. Het is een advies wat ook bruikbaar is wanneer je in een pieker spiraal terecht bent gekomen.
Verdriet hebben is heel normaal, maar niet gezond meer als je er niet meer uit kan komen. Dan is het kunst, de levenskunst om voor jezelf af te spreken dat je op bepaalde momenten en op bepaalde plaatsen mag rouwen en huilen. Zo zijn de eerste twee weken na het verlies alle dagen , dagen van rouw. Na ongeveer 6 weken voer je een offciele rouwdag in. Foto in de woonkamer en iedereen wordt gevraagd deze dag aan je vader te geven. Na die zes weken spreek je met jezelf af dat je een keer in de week een bepaalde tijd kan rouwen. Je zet b.v. de foto van je vader in een speciale of aparte ruimte. Je gaat bij hem zitten en laat je tranen lopen.
Het klinkt heel zakelijk, maar wel noodzakelijk wanneer het lijkt dat je er niet meer uitkomt.
Een soort discipline als het ware.

Wanneer je je leven hebt gedeeld met een ouder die jou heeft kunnen loslaten, waarmee alles is uitgesproken zal de rouw verwerking ook veel soepeler verlopen. Men kan tevreden zijn, er is een voltooid leven achter de rug.

Ik zit er ook middenin Orleando, schaam je niet voor je tranen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje als je minder zou schrijven voor de mening van 1 persoon, konden we allemaal wel meteen inpakken. Ik zou zeggen, doe precies waar jij behoefte aan hebt. En van mij ook veel :present: . Jij doet het op jouw manier, er is niemand die mag of kan zeggen dat je het anders moet doen. Je kan hooguit een tip aannemen, en daar ben je nooit te beroerd voor geweest, als een raad goed was.
Een ander zeggen dat zij of hij het anders moet doen, dat kan niet. Alleen maar omdat diegene zijn methode als de beste ervaart. Nou, dat is fijn voor die persoon (in dit geval dus toevallig Ziza) maar het is geen manier van omgaan met elkaar om andere methodes dan meteen als not-done af te doen.
Verder geef ik iedereen die vandaag haar of zijn best heeft gedaan een schouderklop om van om te vallen, kaboem, goed gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An..ik heb de dood van mijn moeder verwerkt met muziek en mijn hond. Ik wa toen nog alleen. Ik heb een bandje gemaakt met allemaal nummers die me op de en of andere mannier aan haar herinnerden en die zij ook zelf mooi vond. Ik woonde toen 5 min. lopen van een giga park annex bos en daar ging ik elke dag met mijn hond heen. Niet veel later kreeg ik werk en mijn (huidige) man leerde ik via diezelfde baan kennen. Ik blij, hij blij en ik was een grote meid...not...
En toch...mijn vaders overlijden kan ik een betere plaats geven dan die van mijn moeder. Ik ga hier niet alles uitleggen, te lang, te ingewikeld en te emotioneel...maar voor mezelf staat vast (en dat meen ik ook!!) dat ik dit zal moeten afsluiten op dezelfde mannier als toen met mijn moeder. Ik waardeer jouw antword, maar ik heb..nee ik vind veel troost in muziek en nu onze kinderen (wat ze zeggen, hoe ze dit verlies op hun eigen mannier ervaren) en ik moet hier doorheen. Ik zal hier ook doorheen, maar toen was ik alleen. Dus draaide ik muziek of ging ik km's lopen met de hond of nam een heet bad, dan deed ik dat.
Nu heb ik een gezin, kinderen die (moet ik naar alle eerlijkheid zeggen) zeer veel met mij en mijn emoties rekeninghouden, maar ze zijn hier veel te klein voor (de oudste is nog net geen 7!!). Ik vind dit heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg moeilijk, maar zij ondervinden (zowel mijn kinderen als ook mijn man) hun eigen pijn. Ik kan dit niet alleen meer zelf ervaren, moet ook delen.
Ik heb mijn vader en mijn moeder naast elkaar gezet, qua fot enkaart dan. Ze woonden na die 10 jaar zover uit elkaar, maar ik ga potvolkoffie vanavond een flink blok om met doggy en geen sterren te zien...ze zijn er wel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry en Tina...geen medicatie voor ondergetekende...
Ik ervaar ALLES nu, samen, zonder, met,
dus samen met gezin, zonder ZOOI en met hulp van man (rots in de branding!!, mijn lief je leest dit nooit, maar je bent me oh zo dierbaar:heart::present::heart;) en met de kinderlijke,maar toch treffende belevenis van onze kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En gelijk voelen een hoop mensen zich aangesproken omdat ik iemand niet benijd om haar nog steeds voortdurende strijd tegen alcohol...beetje vreemd niet ?

Praat ik over methodes om te stoppen ? nee... lees het nog eens terug wat ik zei...
Kraak ik Houtje af ? ik dacht het niet...
En ik vind het knap hoor om constant op wilskracht tegen een mentale obsessie te vechten...echter ik zou er werkelijk ***ziek van worden om meerdere malen per week tegen de alcohol te moeten vechten...de rest van mijn leven...

Ik heb iets gevonden wat werkt voor mij en misschien voor jou kan werken... en dat deel ik graag met anderen... meer niet.... ik hoef niet te vechten vandaag tegen alcohol en drugs... ik kan gaan en staan waar ik wil...

Houtje

Hahaha.. en nee hoor ik ben niet perfect in evenwicht hahaha.... moest ff lachen toen ik dat las....

Oke maar de vraag of je er niet moe van wordt om zo vaak tegen de alcohol te vechten heb je nog niet beantwoord...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat had ik wel verwacht, dus ik ben er de komende twee dagen niet...helaas. Ben boven bezig kleren klaar te leggen en speelgoed op te ruimen en dan halen de 3 bengels beneden weer alles over de kop... Waren mijn ouders vroeger ook zo?? Nee, toen kreeg ik cognac als ik hun irriteerde...Onze oudtse kijkt me achter de pc weg; ik ga zometeen doggy uitlaten en daarna eten, lezen (leren) etc. An, nogmaals; ken je mij???
Onze oudtse speelt een eigen spel....vanavond een groot feest ter ere van mijn vader!! Weer het heave land door...maar pap......ik heb hier :rosen;staan....voor jou....en onze oudste maakt een mooie tekening
ik mis je ; dit typt onze oudste': ik mis je wel , liefs en kusjes :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: je bent een hele sterke!!! alleen al knap hoe je je gevoelens kan omschrijven. Ja, muziek, ik zou er meer mee moeten doen. toen ik hier net op het forum kwam kocht ik een MP3, veel gebruikt, maar ineens weer... vergeten. Muziek zegt meer dan wat dan ook. Helemaal mee eens. Dank je dat je dat nog eens schrijft.

Ziza: love en peace.
Het kwam op het verkeerde moment. Ik denk dat jij nog ff Houtje moet lezen. Evengoed weet ik wat je bedoeling is en die is goed. Ook snap ik het verschil tussen strijden en loslaten. Houtje ook, denk ik, weet ik wel zeker... als ik voor Houtje mag spreken.
Verder vind ik je reactie wat arrogant overkomen, met de uitdrukking 'sch**tziek'. Ook geen goede houding om van de drank af te blijven. En voor mij 'medestrijder' is het alsof ik nu inmiddels wel 'sch**tziek' zou moeten zijn. Wellicht ben ook ik overgevoelig op dit moment, nou ja, dat weet ik wel zeker. Mega Gremlin die ik aan het bevechten ben..............................................
.............nog vrijwilligers hier...........
.......ff lekker meppen ...???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, met alle respect.

Waarom Houtje hierop aanspreken? Volgens mij zitten alle deelnemers op dit forum hier af en toe te tandenknarsen en leveren ze (vaak) dagelijks een strijd om de eerste te laten staan. Jouw reactie verrast me. M.i. had je i.p.v. Houtje beter kunnen schrijven "forumleden". Dat had beter de lading gedekt. Want iedereen hier gaat dag per dag de strijd aan. En Houtje is één van de velen in deze.

Ik vind het fijn voor jou dat jij blijkbaar de weg hebt gevonden naar een "clean" bestaan. En dat je je hebt overgegeven aan "hogere machten" om dit doel te bereiken en je nu "full peace" voelt. Maar er zijn vele wegen die naar Rome leiden. En een ieder doet het om zijn/haar eigen wijze. Het resultaat telt, niet de speelwijze. Om maar in voetbaltermen te praten.

Houtje..... ik heb respect voor jou, hoe jij jezelf als mens/moeder/dochter door het leven weet te worstelen. Ga zo door..... je bent een groot voorbeeld voor me.

Dani

quote:


Originally posted by:
Ziza

Tja Houtje ,


Ik benijd je niet om elke keer maar weer op wilskracht en op je tanden bijtend de alcohol te moeten laten staan... wordt je er nou niet moe van om keer op keer er tegen te moeten vechten ?


Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dani,

Ook jij bedankt voor je mening...

Maar NIET iedereen gaat hier elke dag de strijd aan met alcohol Dani... ik lees ook andere forumdeelnemers die geen strijd leveren vandaag...

Ik lees Houtje al ruim een jaar... ik weet een beetje hoe haar leven er uit ziet en hoe zwaar het voor haar is zoals zij beschrijft... en way to go hoe ze haar best doet... maar sinds ik haar lees is het een voortdurende strijd met het niet-drinken...en dat kost zoveel energie en dat weet ik uit eigen ervaring...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...