Spring naar bijdragen

Zaterdag 1maart 2008


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Animal: dit had zo heel anders kunnen verlopen, wat heb je een geluk. Oef verbranding is iets vreselijks. En je hebt niks!! Na het ongeluk hier in huis had ik me inderdaad ook voorgenomen zo'n deken en blusser te kopen. Stom dat ik dat nog niet heb gedaan. Waar haal je dat?
FF lekker bijkomen Animal.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij (ook goedemorgen) is Librium niet zo erg en minder verslavend en krijg je het tegen de afkickverschijnselen....... maar dan moet je natuurlijk wel stoppen met drinken :D
Je kan ook nog Campral krijgen, tegen de trek / craving, dat moet je dan een jaar gebruiken maar ik kreeg niets anders dan ahum diarree in ernstige mate. Dan maar wilskracht. Zie gisteravond bij de Lidl. Gelukt !!!!!!!!!!! Een applausje voor mezelf !!!!!

Trees, ik ben zo moe ik heb tot 11 uur geslapen dus ik ben ook maar een mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Animal Getver........... en nou niet drinken voor de shcrik hè. Ik heb gelukkig een brandblusser in huis, en overal alarmen (met de kids moet dat wel).......

Ik kreeg ook iets fijns met de post CENTRAAL JUSTITIEEL INCASSO BUREAU !!!!!!!!!!!!!!! Shit !!!!!!!!! Een bekeuring ja hoor, 48 pleuroos, te hard gereden in Nijmegen naar het huis van mijn moeder twee weken geleden.........wat een drama. Nou moet ik weer 12 x extra naar de Lidl om 4 euro te bezuinigen om dit bij elkaar te sparen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik heb helemal het idee niet, dat ik wat goed doe. Ik slaap slecht, ben kortaf en moe. Ik zie er ook niet goed uit; bleek en kringen onder m'n ogen. Ik verzorg me wel hoor, make up enz., maar ik voel mezelf gewoon niet happy. Kan het niet goed verwoorden. Ik doe erg mijn best, ook voor man en kinderen, maar voor mij hoeft het allemaal even niet meer. Oh verdorie, ga alweer huilen...:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist belandde ik op twee interessante sites die misschien voor anderen ook nuttig zijn.
www.burnout.nl en www.depressie.nl
Over het pillenverhaal weet ik weinig. Twee jaar geleden heb ik eens librium (denk ik, weet ik niet precies meer) geslikt via verslavingszorg. Gaf me wel een lekker kalm gevoel, maar ik dronk toch nog vrolijk (nou ja, vrolijk...) verder.
Vorig jaar zomer ben ik gestopt omdat ik zelf vond dat het zo niet verder kon. De afkickverschijnselen vielen me erg mee, hoewel ik toch twee liter wijn per dag had gedronken. Beetje zweten, nogal moe. Dat was het eigenlijk. Dat lichamelijke vond ik de grootste drempel niet. Het was meer de geest die bleef zeuren om roes. Dat vond ik pas moeilijk, en nog steeds! Daar bestaat volgens mij geen instant-oplossing voor. De een zegt dat je alleen maar naar de AA moet gaan, de ander zegt dat je gewoon de eerste moet laten staan. Ik vind er niets gewoons aan.
Ja, en ik vind het leven zonder drank fijner. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet nog steeds graag mijn verantwoordelijkheden af wil leggen en de boel de boel laten.
En of dat nu een strijd is of niet, het is een feit: ik heb in het verleden gemerkt dat ik mijn zorgen even opzij kon leggen met drank. Dat die zorgen daarmee niet werden opgelost en zelfs erger werden, was op zo'n moment niet van belang.
Voor dat gevoel van: er even niet bij willen zijn, heb ik nog steeds geen compensatie gevonden. Misschien is dat dan ook maar een kwestie van accepteren dat het zo is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, dankje voor die virtuele knuffels:heart:, wat voelt het altijd goed hier je hart te kunnen luchten!!! Soms heb ik het idee, dat jullie bij me op de hoek wonen en bij sommigen heb ik echt zware verdenkingen dat ze me kennen...en dat vind ik dan weer eng, want ik zit hier heerlijk anoniem te wezen.

Tina, gelezen...ik heb na het overlijden van mijn moeder mezelf als een grote meid gezien en daarna dus total over de kop gewerkt. Gevolg, zielig thuis uit het raam staren. Therapie gehad, maar dat werkte niet. Ik ben geen prater, tenminste niet als het niet anoniem kan. Deze internetbehandeling werkt wel, maar ik zat daar en deed mijn mond niet open.
Ik heb het stuk van Vie gelezen en herken er veel in. Eigenlijk te veel, want ik verdrink gewoon mijn gevoelens (van vroeger, niet wat het overlijden van mijn ouders) en kan er niet me omgaan. Ik los er niks mee op en lichamelijk en geestelijk word ik hier uiteraard ook niet beter van. Dus drank weg (hoe moeilijk dit ook is, want het zit elke minuut in mijn hoofd te jengelen!!) en mezelf weer terugvinden. Weer leren genieten van alles wat ik ooit leuk vond en me de genoegdoening gaf, die ik nu in bier probeer te zoeken. Uiteraard mijn gezin, 200%. Maar ook de wandelingen met doggy, hobbies die ik heb later vrsloffen en noem maar op. Enne...is dat laatste jouw echte naam? Want er heeft mij vroeger op school iemand geholpen die ook zo heette. Goede herinneringen aan, dan doe je haar naam (en dus de jouwe!) eer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, het doet toch goed als iemand iets in je verhaal herkent, dan sta je niet zo alleen. Al zou ik jou en mezelf en iedereen beter gunnen! (En volgens mij kunnen we ook beter, anders waren we nooit begonnen met er iets aan te doen.)
Wat mijn naam betreft, ik heet van geboorte Genevieve. Ja, ik beken het blozend, wat een vreselijke naam. Op school begonnen de kinderen me Vjef te noemen. Dat vond mijn tante (bij wie ik opgroeide) niet goed, dus die heeft er Vie van gemaakt, gewoon op zijn hollands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Karinneke,
Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
:present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote::present::rose::musicnote:

Water,
11 maanden droog!!! Proficiat!!
:moon::moon::present::moon::moon::present::moon::moon::present::moon::moon::present::moon::moon::present::moon::moon::present::moon::moon::present::moon::moon::present::moon::moon::present::moon::moon::present::moon::moon::present::moon::moon::present:

Joann,
Blij dat het (weer) goed met je gaat! Fijn om je weer hier te zien! :sun:

Orleano,
vergeet niet dat een heleboel van je gevoelens nu terug te voeren zijn op "rouw". Je doet het fantastisch en knao dat je dit zonder drank doorstaat!

Vie,
hoe gaat het met je?

Animal,
je hebt vreselijk geluk gehad!! Pfffff.

Ik ga weer verder met klusjes. Gisteren een hoop gedaan en nu ook weer wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas heb ik ook regelmatig de behoefte om even niet "aanwezig" te zijn of even niet
te "voelen".
Toch kan ik refereren aan mijn vorige alcohol vrije periode, toen had ik er ook wel last
van maar in veel mindere mate.
Ik probeer te accepteren dat dit iets is wat bij mij hoort en probeer er zo goed mogelijk
mee om te gaan.
Ook ken ik mensen die helemaal of vrijwel geen alcohol gebruiken, die daar ook wel eens
last van hebben.
In ieder geval heeft alcohol nog nooit een oplossing gebracht, het heeft het gevoel van
"niet willen zijn"alleen maar versterkt.
Vooral door het schuldgevoel dat kwam na het drinken, en het probleem was niet opgelost,
het was er erger en kwam weer keihard terug.
Nu probeer ik per dag te leven en zo goed mogelijk met mijn gevoel om te gaan,
ik zal altijd wel een gevoelig zieltje houden, het zij zo.
Ik ben nog elke dag dankbaar dat ik de kracht weer heb gevonden daadwerkelijk
te stoppen met mijn verslaving.
Het maakt het leven niet altijd makkelijker, maar wel beter!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kinderen wilen buitenspelen, ondanks de wind. Het regent immers niet en dan zijn ze niet te houden. Dus ze vliegen hier met een rotgang langs het raam ( wind mee) of zijn niet vooruit te krijgen ( wind tegen). mooi gezicht en ze hebben er echt plezier in! Maakt m'n dag toch weer een beetje goed.
Komen die slechte dagen met dit soort humeur door het laten staan van drank of zo?? Want op dit soort momenten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, grappig Orleando, zo'n misverstand.
Gem met mij gaat het wel, ik leef gewoon bij de dag. 10 maart worden er scans gemaakt, maar voor mijn gevoel is dat nog ver weg. Met jou alles goed?
Ik kreeg van mijn liefste nichtje een uitnodiging voor hyves, dus daar ga ik me nu eens in verdiepen.
Een heel prettige en zo mogelijk droge dag toegewenst vandaag, niet wegwaaien, beide pootjes op de grond en bij jezelf blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben ik ook weer even. Eerst even een appeltaart aan het bakken, staat nu lekker in de oven.
an,goed opgemerkt van flesJE, als je het kleinert, lijkt het minder erg....Zonder dollen, het was ook een normale fles van 0,75 cl, normaal gesproken drink ik rustig in mijn eentje een literfles rose op.
Orleando, ben je al lang met de internettherapie bezig en heb je er wat aan?

Ook nog een vraagje in z'n algemeenheid; weten jullie partner eigenlijk van jullie deelname aan het forum en/of internettherapie? Die van mij (nog) niet, wil ik nog even voor mezelf houden nl.
groetjes,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, ik werk me therapeutisch te pletter. Ik weet het, juist dat te pletter werken is voor jou het probleem?
Maar ik heb (dank je Vie, voor de mooie omschrijving) zo'n ingewikkeld leven met zoveel pijn en trubbels door mijn aangeboren depressiviteit, dat ik nu, het beste soort van evenwicht heb bereikt. Ik heb twee keer in de week eeen soort maatschappelijk werk thuis, een goeie psychiater, een leuke vrijwilligersbaan, veel nieuwe inzichten door annazorg, ik heb mijn vrienden bij wie ik me thuis voel, mijn kinderen om te knuffelen.

Tja, dat ik erg hard werk is ook om de pijn te verdrijven, dat ik géén compleet en perfekt mens ben. Die pijn had ik al toen ik 10 was. Toen dronk ik echt nog niet.

Drank is wel de beste demper voor al die rauwe gevoelens die ik amper aan kan. Misschien ben jij wel een perfect mens en volledig in evenwicht, maar wil je daarmee zeggen dat dat alleen door de AA is gebeurd?

Ik was (en ben) serieus van plan om de AA haar kans te geven, klinkt flauw maar heb een bijeenkomst uitgezocht bij een dorp hier in de buurt. Serieus.

Alleen toen stond ineens mijn leven op mijn kop. En laten we eerlijk zijn, ik vind dat ik het meer dan prima red. Mijn boei is de donderdagaovnd, als ik dat uurtje chat, en de inzichten van anderen als rijpe (wat was het ook al weer) van de boom in mijn schoot rollen. Dat vervult voor mij nu de funktie van moment voor mezelf en om inzichten te verkrijgen. Die inzichten die ik van anderen krijg, die koester ik.

Misschien moet ik hier gewoon minder komen en minder vertellen wat ik doe, om jullie minder te storen met dat ik af en toe trek heb (niet zozeer in die wijn, maar in die demper). Is dat dan zo abnormaal? Ik ken nog iemand uit mijn periode van stoppen eind 2005 die ook een zeer moeilijk leven heeft met een doodzieke zoon, die af en toe zo graag haar pijn wil dempen (mathilde) en die het ook iedere keer lukt.

En voor de geinteresseerden onder u: ik drink absoluut niets, nada, niente, en dat is mieters knap met al die emoties na mijn moeders overlijden. Dus, Houtje, meid, schouderklop links en rechts.

En voor de rest van het forum ook een compliment :present: ik ga ze niet allemaal noemen want dan vergeet ik er een paar, dat laat ik aan Corinne over als ze er weer is.

Met alle goeds voor iedereen.
Want ik geloof dat iedereen in wezen een goed mens is, maar sommige goede mensen hebben een heel moeilijk leven, waardoor ze veranderen en bitter worden.

XXX voor iedereen vandaag

Scrollen mag !!!!!! (hèhè zeg dat dan eerder, sulletje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...