Spring naar bijdragen

Zaterdag 1maart 2008


Aanbevolen berichten

An, ik gebruik dus vel te lang al neusdruppels...Moet ik dar ook nog van afkicken:D Maar die laat ik voorlopig even achterwege, misschien merk ik dan verschil.
Zat net even wat rond te neuzen en kwam bij de afkickvrschijnselen als je stopt met drinken. Fijn te lezendat die hartkloppingen, trillende handen, nachtmerries enz. enz. dus eigenlijk normaal zijn. En inderdaad, 1 biertje ertegenaangooien en weg verschijnselen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha, Meisjes, thanx.
Voor de lieve berichtjes.

Bij deze alle jubilarissen jarigen enz.

HIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
:):present::):present::musicnote::moon::):present::):musicnote::moon:

Orleander,
Steeds een bloedneus kan komen door overmatig gebruik van een neusspray.
Je slijmvlies is dan beschadigd.
Ook is er tegen verkoudheid geer kuur, een verkoudheid is en virus.
Een kuur helpt alleen bij bactieriele infecties.
Tip. Osciloccocinum.Dat is een homeopatisch middel en helpt fantastisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Safi,

Ik lees nu dat jij wel supergoed bezig bent hoor.
Sjaaaapooooooo.
:present::present::present::present::present:
En nu vasthouden,hé, gaat u vooral zo door ;).

Nu even een off topic vraagje,
Heeft één van jullie ook weleens een botbreuk aan de voet gehad?
En zo ja hoe lang duurde het voordat je geen pijn meer had en goed kon lopen?
Bij mij vind ik dat best wel lang duren namelijk.
Lopen gaat wel maar heel langzaam, en het doet erge pijn.
En dit is niet als klaagzang bedoeld hoor.
:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An, dat doe ik al.
Maandag ga ik de Fysio bellen, die moet maar eens kijken wat hij kan doen.
Trouwens dat is zooo'n mooie man, ik krijg nu al een kleur. :P.
Ik ben alleen ietwat bezorgd omdat ze in het ZH zeiden dat het na 3 dagen over moet zin.
Nu ben ik al een week onderweg, en er is nog weing verbetering.
Nou ik wacht maandag wel af, maaar gelijk weer passen en meten hoe laat
ik kan gaan, tja het werkende leven is weer begonnen.:o.
Het weer is hier trouwens bizar, heb het idee of mijn ramen naar binnen waaien.
En de arme eendjes liggen allemaal op de kant(ik woon aan het water)die kunnen
niet eens goed zwemmen.
Effe wat brood gooien zo meteen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. Ik heb je homeopatisch middel opgeschreven, want dat kan ik echt niet onthouden! Is het in Kruitvat te krijgen? Want dan kan ik dat straks nog lopend (vliegend, met die wind) ophalen. Of eventueel bij de servicebalie van de supermarkt, want die is langer open en kan ik het vanavond halen als manlief thuis is en kunnen de kids thuisblijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: het zullen toch de spieren zijn die niet soepel zijn. Na zoveel weken heb je training nodig. Zo'n warmte lamp is ook erg goed, heb je die. Voor 12.50 koop je zo'n UV lamp. Een aanrader. Zorgt voor een goede bloeddoorstroming en snelle genezing.

Ik zit met een joepert van een boek op mijn bed te lezen en inderdaad de wind waait gierend langs mijn ramen. De vogels zijn gevlucht voor dit onstuimige weer.
Een bak yogert met musli aan het verorberen en zie mezelf hier zitten en denk: ' wat zit ik hier gelukkig nuchter en zonder kater gewoon, gewoon te zijn'.
Is je depri bui ook een beetje weggewaaid Tina. Mijn zware gevoelens zijn een stuk minder lijkt het. Maar nog steeds geniet ik van het eenzame bestaan. Niks aan mijn hoofd, de deur niet uit hoeven. Ik dacht dat ik het wel zat zou worden.... nee dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Orleando, bij het Kruidvat hebben ze het zeker, bij de supermarkt dat weet ik niet.
Oh ja en nog even over de neusspray, je kan aan de je huisarts een andere vragen,
die heet Flexonase, en helpt je bij het afcicken van de andere spray.
In de spray die je zo kunt kopen zit xylometozaline, en dat zorgt ervoor dat je slijmviezen langzaam
stuk gaan.
In Flexonase zit dit niet.
Misschien vraag je je af hoe ik dit weet, ik heb met medicijnen gewerkt, als apothekers
en drogisterij assistente, welliswaar een tijd geleden, maar ik ben niet alles vergeten.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke, gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe gaat het eigenlijk me je, ik mis je al een tijdje? :musicnote:

Orleando, als je al lange tijd neusdruppels gebruikt is je neusslijmvlies waarschijnlijk inderdaad overgeïrriteerd. Maar het hele jaar rond snotteren kan ook wijzen op allergie. Ik dacht vroeger ook dat ik zomer en winter verkouden was, maar bij mij is het ook allergie. Ik gebruik nu een neusspray speciaal voor allergieën, die werkt niet meteen maar moet je langere tijd blijven gebruiken om er baat bij te hebben. Voor mij werkt dat al enkele jaren vrij goed. En daarnaast bij tijden oogdruppels voor de geïrriteerde ogen. Die hele medicijnwinkel staat me wel eens tegen (zeker op dit moment, met dat eigen risico van € 150,- :wacko: ), maar er is geen keus, wil ik enigszins normaal kunnen functioneren. Op het moment is het heel erg, in verband met de boompollen.
Om erachter te komen kun je de huisarts vragen je bloed een keer te testen op allergieën. Blijkt daaruit dat je inderdaad allergisch bent, dan kun je nog nauwkeuriger huidtests doen, om te ontdekken waar je precies allergisch voor bent. Niet dat dat erg zinvol is, want je kunt altijd nog een nieuwe stof tegen het lijf lopen waar je ook allergisch voor blijkt te zijn, en meestal merk je het snel genoeg aan je reactie.

Houtje, is dat in jouw familie gebruikelijk, zo´n grootschalige herdenkingsdienst? Mijn hemel, wat een organisatie!

Safi, gefeliciteerd met de gezellige avond zonder drank. Klasse!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het waait hier ook behoorlijk. Vanmorgen vroeg doggy uitgelaten en de takken boven m'n hoofd bleven gelukkig aan de bomen vast, maar ze kraakten behoorlijk! Mijn overbuurvrouw had het beddengoed uit het raam hangen, maar dat vloog direkt door de tuin, dus zij erachteraanrennen. Ik zit hier aan de crackers met kaas en een cupasouppie en mijn kids hebben thee en en broodje. Eten jullie ook meer sinds de drank de deur uit is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik niet drink kan ik weer echt genieten van eten.
Vanavond ga ik boerenkoolstampot maken ! mjammie mjammie! appelmoesje erbij.....
Raar, toen ik dronk interesseerde dat eten me helemaal niet alhoewel ik veel at. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, mag ik jou dan nog wat vragen? Ik ben gestopt met drinken (met af en toe een uitglijder), maar doe dit zonder medicatie. Dat chloornogwatnogwat is op, maar dat kreeg ik van mijn huisarts vanwege de terugval tijdens het overlijden van mijn vader. Nu slik ik dus niks, maar lees hier dat diverse mensen wel medicatie hebben. Wat is beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,
De Xylometozaline waar ik het over had is gerelateerd aan de neusspray.
Over de Librium, want ik denk dat je dat hebt gehad, kan ik je geen advies geven.
Dat moet je met je huisarts bespreken.
Maar om voor mezelf te spreken, ik heb wel librium gebruikt, maar ik moet er eerlijkheidshalve
bij zeggen, dat dit mij niet altijd van de drank afhield.
Nu gebruik ik zes weken helemaal niets meer, maar heb wel last van ontwennings verschijnselen
gehad.
Misschien kunnen de andere mensen hier je iets vertellen over hoe zij ermee omgaan,
wel of geen medicijnen.
Ik denk dat het voor een ieder verschillend is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee Anna...achter de PC vandaag en AKTIE!
Hier geen zonnetje maar heftige windstoten en regen...maar dat kan me zelfs bekoren want ik voel me goed.

Orleando...ik weet dat ik verslavingsgevoelig ben dus ik slik het liefste helemaal niets want ik ben er als de dood voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen adb, ers ,
hier geen speciaal nieuws onder de zon .
log even in voor albertina , ik heb in 2001 mijn voet verbrijzeld en ja die doet nog soms pijn .
sinds ik speciale steunzolen heb is het vele beter , en het dragen van een steunsok helpt ook enorm , deze zijn vrij goedkoop bij het kruidvat te vinden .
steunsok heeft ook iets van bescherming aan de gekwetste voet
dag luitjes het werk in huis roept mij ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei, crisis hier bij mijn bengels...ze krijgen ruzie om speelgoed (samen delen, samen spelen die regel zijn ze nu even vergeten..) en de middelste is een bazig typje, maar nu is ze echt boos!! Gooit met alles en ik heb haar even appartgezet. Afkoelen.
Vlakbij ons woont een vrouw met 2 kinderen, ongeveer evenoud als de 2 oudsten van ons en zij is drugsverslaafde. Heel onverzorgd uiterlijk, maar dat is het ergste niet. Hoe ze tegen de kinderen te keer gaat, niet normaal!!Vloeken, tieren, schreeuwen en die kleintjes maar lief lachen en steeds sorry zeggen...Dat breekt mijn hart. Ik word niet snel boos (ja, rechtvaardig boos als moeder zijnde), maar met of zonder drank; ik heb ze nog nooit wat aangedaan. Inmiddels zijn die kinderen ook bij haar weggehaald, maar nu is ze weer zwanger...:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik kreeg chloordiazepoxide (even nagekeken in m'n agenda) en ik dronk er geen drank bij. De ontwenningsverschijnselen bleven weg, maar die komen nu weer terug sinds de kuur af is. Toch wil ik liever geen medicijnen meer, want ik ben altijd bang voor de bijwerkingen. Dom eigenlijk, want voor de bijwerkingen van bier...juist ja, niet bang. Typisch geval dom blondje:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ADBers,

Wat ik vandaag meegemaakt heb...

Vanmorgen ben ik naar een maatje gegaan om wat onderhoud aan zijn motor te plegen. Toen ik aankwam liet hij nog even horen hoe die klonk. Prachtig natuurlijk..

Afijn, wij de motor in het schuurtje duwen en aan het werk. Toe de tank er af moest druppelde er wat benzine en dat kwam op de nog hete uitlaat (vermoeden we)

WOEF!! Plotseling stond ik midden in een vuurzee. Mijn maatje had nog de tegenwoordigheid van geest om de tank (die gelukkig net los was) buiten te zetten. Eerst dacht ik dat ik zelf in de fik stond maar dat was gelukkig niet zo..PANIEK, PANIEK..rustig blijven...112 bellen.

Ik zie de tuinslang opgerold liggen, ik de boel uitrollen, kraan open en naar de spuitmond spurten. Komt er geen water uit...Hoofdkraan was nog afgesloten ivm vorst. Gelukkig hing er een buurvrouw over de schutting die me haar tuinslang aanreikte. (gelukkig was die lang genoeg)..

Vuur uit, brandweer erbij, politie erbij..

Hij is verzekerd dus dat komt goed maar wat had er niet kunnen gebeuren..als die tank was geexplodeerd had ik hier niet meer gezeten..

En ik zit er nog..helemaal heel...beetje voor me uit te staren en naar mezelf kijken in de spiegel en zien dat ik niks heb..

Ik ga het heel rustig aan doen vandaag maar wel ff naar de Karwei om een brandblusser te scoren voor in mijn eigen garage. Ook nog een brandwerende deken kopen want het geluk was dat zo een deken wel in de schuur hing..

De schrik zit nog goed in de benen..

Ik ga er een heel rustige dag van maken en enorm blij zijn..Het kan zo afgelopen zijn met alles besef ik mij nu. Reden te meer om nog meer te genieten van het leven dan ik al deed..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He dom blondje;),
Ja het nadeel is wel dat de medicijnen enigzins de verslaving in stand kunnen houden.
Nu ga je goed en waarom zou je dan medicijnen nemen?
Je kunt ook wel op jezelf proberen te vertrouwen, echt je bent sterker dan je denkt hoor!
En idd van de medicijnen moet je ook weer ontwennen, dat merk je nu al na
korte tijd.
Bespreek gewoon met je arts wat voor jou het beste is als je jezelf niet vertrouwd.
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...