Spring naar bijdragen

Zaterdag 1maart 2008


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rudy,

Mooi hoe je precies mijn pad, dat ik aan het bewandelen ben, beschrijf.
Je respecteert me door te (h)erkennen dat ik het op mijn eigen manier doe, me daarin te steunen, doet me enorm goed.

Jij moet een enorme ontwikkelingsstrijd achter de rug hebben, als ik lees hoe je vroeger was en nu.

Daar heb jij ook alle tijd voor genomen en gekregen. Precies zo zie ik mijn ontwikkeling. Ik ben véél emoties die ik in mijn - best wel gecompliceerde leven kom - voor het eerst aan het bekijken, aan leren snuffelen, ruiken, betasten, voelen, proeven, beetje op bijten, enz. en dan pas beslissen wat ik er mee doe (wat ik er mee wíl doen) en dan pas DOEN.

Ik denk dat de weg bij mij ook lang is. Maar ik denk eerlijk, dat als ik enig andere methode zou volgen, de weg niet eernvoudiger, korter of anderszins lichter, makkelijker of sneller zou zijn.

Het heeft niet alleen met de alco te maken, laat ik zeggen het heeft helemaal niet met de alco te maken soms, maar een groeiend bewustzijn dat ik me nu eindelijk pas eigen durf te maken, omdat ik het "monster van de verantwoordelijkheid van het leven" nu voor het eerst durf aan te kijken. Nee, terug-grommen, of vechten durf ik nog niet. Ik kijk naar een eng beest waar ik mijn hele leven al bang voor ben. Maar ik KIJK en KIJK en KIJK. En naarmate ik langer kijk, groei ik. En wordt het minder belangrijk wat het monster zelf doet, maar belangrijker wat IK DOE. En ik wéét, dat kan niet anders, anders had ik mijn ontwikkeling niet zo kunnen doormaken, dat dit de goede weg. Misschien is er ook een andere, dat zij dat zo. Maar erg veel sneller dan dit, nee. (En dat voor een ongeduldig tiepje als ik hè) .

Rudy, het is iedere keer weer treffend hoe je mijn reis omschrijft. Ik lees in een soort gids, die jij al uit hebt, misschien omdat je hem zelf hebt geschreven? Het is jouw eigen manuscript, maar je legt het graag en met liefde voor iedereen open op de voor diegene juiste bladzijde, zo voel ik het.

Dank daarvoor. Heel veel dank, dat je je zo openstelt voor ons. En jouw delen wordt zo ook helpen om ons te helen. Toch?

Ik ben blij dat je je beslissing om van het forum weg te gaan hebt teruggedraaid. Je bent één van mijn wegwijzers.

XXX

Houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb,ers,
als eerste voor houtje een ferme knuffel , houtje het is soms onmogelijk de gelijkenissen die wij hebben .
ziza het spijt mij jou te moeten schrijven dat ik ook soms nog trek momenten heb , en ja ik ga als ik kan naar AA , een mens is de andere niet en de reden om te drinken waren bij ieder verschillend , dus mag de manier van stoppen met drinken bij ieder van ons anders verlopen .
rudy dank je voor je weer leerzame berichten ook jij heeft het eerlijk toe , en het is inderdaad de gedachte op iets anders zetten .
dani heel fijn je hier weer eens tegen te komen :present:
animal heb de foto van de moto bekeken , kreeg er kiekenvel van ,-((
gisteren was ik bij de psygologe en het kwam er weer als een waterval uit , ik ben ongeduldig zei ze mij , ik wil op 3 maanden vergeten of verwerken wat 46 levensjaren zijn .
vandaag via via aan de naam gekomen van mijn halfbroer en halfzuster , doet raar aan mijn vader heeft zijn eerste kinderen naar zijn ouders genoemt .
zo nu pijama aan en lekker relaxen
ik laat ook vanavond de eerste staan
sorry dat ik niet op iedereen reageer maar dat is teveel
ach ja gem ben in het boek begonnen lijkt mij leerzaam , nogmaals dank :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An, ik begreep jullie allbei en het misverstand ook.

Hèhè het is hier heerlijk rustig, Hans is met een vriendje boven aan het gamen en Grietje zit boven te computeren met een vriendinnetje.

De moderne tijd heeft ook zo zijn voordelen op zaterdagavond (ik kan na een hele voorjaarsvakantie kids om me heen) de rust even waarderen.

En idols keken we toch al niet. Ik vind mijn kids sowieso altijd alle prijzen winnen. Pfffff.

Nu heb ik alle ingrediënten voor een nieuwe waslijn op zolder, er is hier wat geklust afgelopen weekend en vandaag, ik ga voor 1,29 een nieuwe lijn ophangen en kan dan eindelijk de bedden weer gaan afhalen, wassen en ophangen. Waar een mens al niet blij mee kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOla Blacky ben je weer thuis of nog in de caravan?
Wat goed dat je nog naar die psychologe gaat, hoe moeilijk het ook is.
Van mij krijg je een :present: en een :) en een :camera: om een foto in je hoofd te maken (heel belangrijke eigenschap, om een foto in je hoofd te maken) van de momenten die wél gelukkig zijn en worden na 46 jaar ploeteren. Je begrijpt me wel neem ik aan.....

*aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: met aandacht jouw reactie aan Rudy gelezen. Er zijn toch veel overeenkomsten.
Alleen, ik heb het idee dat ik geen tijd krijg, want ik moet door en door en door!
Kan het niet verder uitleggen, teveel details.

Ben in ieder geval blij dat ik hier heb kunnen nadenken en ben wel aangesterkt. Ik zit nu toch te overwegen om (weer, alweer) een peut in te schakelen. Zucht.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje ben thuis , in de week in de podovan of wat was het nu weer ;) en de weekends thuis , nu ja ben altijd al een omgekeerde geweest ;)
waauw leuke vertaling mieren- tietjes
wisten jullie dat vrouwkes schildpadden ook tietjes hebben ??
allez den film begint dus ik ben ribbedebbie
an ik heb eeb psygologe uit de duizend en een schat van een vrouw , en ik leer heel veel van haar en ik kan er alles maar dan ook alles kwijt :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongestoord genieten kan soms ook wel moeilijk zijn, laat maar lekker even inbedden...
Mooi dat je zo van de kinderen kon genieten, toch! Lijkt me ook wel erg gaaf, snowboarden, voor ze!

Jaah.. kan het hier niet zomaar loslaten, gelukkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...