Spring naar bijdragen

Zaterdag 1maart 2008


Aanbevolen berichten

:D:sun:B):sun::):musicnote::D:sun:B):sun::):musicnote::D:sun:B):sun::):musicnote::D:sun:B):sun::):musicnote::D:sun:B):sun::):musicnote::D:sun:B):sun::):musicnote:

Lieve Karinneke

Ik zie net dat je jarig bent en ik neem de eer de slingers op te hangen.
Gefeliciteerd, meid..geniet van je dag met je paarden en andere dieren en ik hoop ook met vienden.
Laat je verwennen of verwen jezelf.

:D:sun:B):sun::):musicnote::D:sun:B):sun::):musicnote::D:sun:B):sun::):musicnote::D:sun:B):sun::):musicnote::D:sun:B):sun::):musicnote::D:sun:B):sun::):musicnote:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen.

Safi uit bed gewaaid?
Ik zal in het vervolg wat langere berichten apart opmaken in Word.
Hoewel berichten ook weer niet té lang moeten zijn.
Dan verslapt halverwege de aandacht en wordt het scrollen endat is jammer van al die moeite.

Karinneke, proficiat met je verjaardag.
Maak er een mooie dag van.

Aura per dag leven kun je leren.
Niet verder kijken dan vandaag.
Ook in je hoofd niet te ver vooruit lopen op zaken.
Niet meer hollen maar even stil staan bij wat je bezig houdt.
Structuur is belangrijk in het leven van kinderen maar blijkbaar ook voor mensen
die pas gestopt zijn met drinken.
Sterkte toegewenst.

Ikzelf ben de grote dorst al een tijd voorbij en kwam eergisteren onverwacht in mijn zuipcafé terecht.
Ik had door kunnen rijden maar mijn nieuwsgierigheid dwong me uit te stappen.
Buiten de prijzen om was alles hetzelfde gebleven.
Dezelfde rode koppen, bloeddoorlopen ogen, dikke buiken aldrinkend uit de fles en klagend over werk en vrouw.
Niemand die mij herkende terwij ik er vroeger van smorgens 8uur tot savonds 5uur vrijwel iedere dag heb gezeten, om vervolgens in de auto te stappen en naar huis te rijden.
Maar niet zonder onderweg nog een café of drie te hebben bezocht, want de gedachte aan huis en de eenzaamheid maakte me bang.
Het was een lijdensweg en ik ben blij dat ik uit de nog rijdende trein ben gestapt.
Ik heb niet veel blijvend letsel overgehouden van de sprong in het diep.
De tijd heelt niet alle wonden maar er valt mee te leven.

Ik ben in Holland en ga vandaag mijn familie eens verrassen met een bezoek.
Mijn vrouw komt vanavond laat naar hier en daar verheug ik me op.

Maak er een mooie dag van mensen, doe ik ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy...eerder heel laat in bed gerold...hihi
Gisteren voor het eerst meegmaakt dat je ook met maltbier kruidenthee , leuke vrinden en goeie muziek een heerlijk kaartje kan leggen en tot diep in de nacht kan filosoferen. En we bleven ook zo heerlijk bij de realiteit i.p.v. wat je met alcohol zo goed kon te fantaseren over hoe het zou moeten zijn.

Ik voel me goed, heb een heerlijke avond gehad, lekker geslapen en moet zo met de hond de storm die hier nog steeds heerst in. Maar nu eerst een kopje Bambu!
Aura en Rudy...ik doe met jullie mee vandaag en ik laat de eerste staan...dan zal de dag gemoedelijk verder gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MORGE! :clock: Heb maar weinig tijd om te forummen maar wil jullie allemaal toch effe het beste wensen voor vandaag. Prima dag om uit te waaien niet? Ik benijd degenen die vlak aan zee wonen...:D
lijkt me heerlijk om tegen de wind in de elementen te trotseren met klotsende golven en het kabaal van de natuur om je heen. Voel je dat je leeft!!
Laterssssss...ik ga nu met de kop op het fietsstuur naar mijn klus :P
groet Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker ontbeten trouwens gisteren in Duitsland Rudy?
Ik krijg nog geregeld verhalen te horen over cafes waar ik veel vertoefde en dan hoor ik tot mijn verbazing dat velen die toen net zo zopen als ik en van de zelfde leeftijd zijn er nu nog steeds zitten.
'Rugzakje' Rob bv die zo wordt genoemd omdat hij altijd een rugzakje opheeft maar daar altijd alleen maar alcohol in heeft...ja want op een uitkering kan je wel in kroegen zijn maar er niet de alcohol betalen dus dan zelf maar meenemen....ik heb hem 3 jaar geleden nog eens gezien en dat was inderdaad geen mooi gezicht....een angstig, rood gezicht met bloeddoorlopen ogen die me hun hele leven al hebben aangekeken met een blik van ...red me!
Ik denk niet dat ik nog in die kroegen kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present:

Simona voor jouw maak ik ook wat slingers voor die eerste dag want die bewijst dat je MOED hebt en WIJSHEID...dus de slingers krijg je om wat KRACHT op te doen.
De ontwennings verschijnselen zijn niet leuk maar het laat je ook zien hoe erg vergiftigd je lichaam is van die drank, veel water drinken, fruit eten en kleine wandelingen maken. En slapen wanneer je daar behoefte aan hebt...je bent aan het uitzieken.
Je slaap kan de eerste weken/maanden goed verstoort zijn , alcohol remt namelijk je R.E.M. slaap
Sterkte vandaag!

:heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present::heart::rose::present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik log ook weer eens in. Gisteren een dag vol verdriet, mijn vader was jarig...Vandaag zouden we een groot feest hebben gevierd...Maar ik heb gisteren geen pijn weggedronken, maar in de stromende regen de hond uitgelaten. En een potje gehuild ondertussen, niet normaal meer. Maar het voelde goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke PROFICIAT!

Aura: ik hoop echt voor je dat het vandaag lukt!

Rudy: dat is toch wel een heftig drankverleden. Als ik dan terug kijk naar mijn drank tijd dan was het grote verschil 'de locatie'. Bij mij gebeurde het allemaal thuis 'rond het keukenkastje'. Maar dat is gelukkig al lang heeeeeeel lang geleden, geschiedenis. Maar die geschiedenis mag zich nooit meer herhalen.

Safi: heb echt aan je zitten denken en ben zo blij te horen dat je zo'n geweldige avond had! proficiat. Een hele grote overwinning en een ervaring rijker.

Har: klusse

Simona: HOERA PROFICIAT. Dat is het hele zware begin. Het aller aller zwaarste!!! Slecht geslapen en dan nuchter wakker worden en... etc. Ik wens je de moed toe!! om dit vandaag recht in de ogen aan te kijken. Je kan het, wij konden het!!!!!
En precies zoals Safi schrijft.... denk nu even zoveel mogelijk , zover als kan, even aan jezelf. Veel rusten, veel drinken. Je bent herstellende, je lichaam is nu zooooo hard aan het werken en denkt HOERA ik krijg de kans om eens optimaal te gaan werken.
Weet je Simona, ik doe met je mee vandaag!!!!! en schrijf hier zoveel je wilt!

Orleando: laat je tranen maar lopen. Het is puur verdriet. Sterkte

Ikzelf ben met gemengde gevoelens opgestaan.
Heb mijn schriftje ingevuld en vandaag begin ik met een schone nieuwe maand en deze maand komt alleen maar 0...0 ...0 te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal!

Herkenbaar verhaal, Rudy, ik was toevallig tussen het boodschappen doen door ook nog even in m'n ouwe kroegje. Dezelfde mensen, dezelfde verhalen, dezelfde biertjes, om half twaalf... na een koffie en een tosti liep ik echt met een opgeluchte zucht weer naar buiten. Het spijt me wel voor "de ouwe jongens" daar, maar ook zij moeten het zelf doen, als ze het al willen.

Ik merk wel aan mezelf dat ik de laatste tijd vaker denk van "hoe heeft het nou toch allemaal zo ver kunnen komen, waar ging ik mis, waarom deed ik dat"... niet dat ik er wakker van lig hoor (ik slaap uitstekend de laatste maanden, dank u!) maar het is toch een soort spijt van de gemiste kansen, een herinnering aan wat had kunnen zijn. Nou ja, het is nu wat het is, en ik doe het er maar gewoon mee.

Mensen, sterkte vandaag, hou het droog, ik doe met jullie mee. Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Wat een storm, wel lekker om uit te waaien.
Orleando, had je gisteren al gemist op het forum, maar snap nu waarom. Knap dat je de dag droog bent doorgekomen.
Ik had gisteren een soort van dipje....had het helemaal gehad na een lange week waar de kinderen ivm de vakantie de hele dag thuis waren en uh ja....gisteravond flesje w*n met mijn man opengetrokken....
Voel me er ook weer niet heel slecht onder, want heb een half flesje gedronken en kon daarna makkelijk stoppen om naar bed te gaan. Was in ieder geval een'bewuste' dronk en eentje die ik ook kan remmen,
ook wel eens goed om te ervaren,
fijne dag,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, als ik begin met drinken, kan ik niet meer stoppen. Gelukkig drink ik sinds ik de internetbehandeling volg geen wijn meer, maar het bier knipoogt nog regelmatig naar me en soms mogen er ook wat blikjes mee in het mandje. Ja, een sukkel ben ik dan, maar ja. Ik ga het ook niet goedpraten, maar ik drink wel stukken minder dan voorheen!!
Mijn 3 (b)engeltjes zitten voor de tv, want het zijn buitenkinderen, maar met deze wind ag ik ze wel vastbinden! Vooral de jongste, want die s met die storm een paar maanden terug echt weggewaaid. Toen schrok ik, maar hij kwam niet meer bij van het lachen. "Nog een keer", riep hij steeds. Dacht het niet..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan: nee, schuldig voelen is helemaal niet nodig. Wel opletten, maar dat weet je zelf ook wel.
Wat me opviel is dat je schrijft, tot 2 maal toe 'flesJE'. Nadenkertje.

Safi: het ECHTE werk daar bij jou thuis! Dus man en vrienden doen nu mee?

Kroegverhalen kunnen zo leuk zijn. Heb zelf jaren in een kroeg gewerkt. Onder de zuipers en zoop zelf mee. Het trieste is dat de een na de ander wegviel. Dood. Door de drank. Van de oude garde is niks meer over. Het lijkt alsof er dezelfde mensen zitten, maar dat is niet zo. Ze zien er hetzelfde uit, hebben dezelfde houding allemaal dezelfde verlopen koppen, maar ze zijn het niet.
Ik ben destijds die tent uit gevlucht. Begin van het stoppen met drinken. Mijn eerste pogingen. De beste stap die ik ooit heb kunnen zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik kom ook nooit in de kroeg, mar dronk thuis. Meestal als de kids op bed lagen en als mijn man 's avonds moet werken, dan ging ik er eens goed tegenaan...Ben vanmorgen even snel boodschappen wezen doen Wat lekkers voor de jeugd en veel waterijs..voor het weekend door te komen..Rottijd, rothumeur, maar ik moet er nuchter doorheen, anders kan ik later nog en keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: precies anders kan je later nog een keer. Ja , dat thuis drinken is erg gevaarlijk. Ik begon mijn drankcariere dus in de kroeg en wist toen al dat ik verslaafd was. Toch nog jaren redelijk goed gedragen, maar toch sloop het erin, het overmatige.

Orleando: misschien dat je toch iets kan verzinnen wat je een beetje blij maakt vandaag. Al is het maar het kopen van een leuk tijdschrift. Voor het geld hoef je het niet te laten, want anders kocht je voor dat geld drank. Sterkte, en we zien elkaar nog wel hier vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraagje: weet iemand een paardenmiddeltegen verkoudheid? Want ik loop nu al een jaar ongeveer chronisch te snotteren en mijn neus bloedt inmiddels regelmatig. Neusdruppels, paracetamolletjes en zelfs een antibiothicakuur bij ome dokter mochten niet baten. Kreeg laatst nog en "goede"tip, gooi 's avonds maar een flinke scheut jenevr in je thee. Nou, laat ik dat maar niet doen..;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: tegenwoordig moeten ze bij het kruidvat de werking van medicijnen vertellen. Zo koop ik altijd neussprays. Mevrouw zei me luid en duidelijk. Echt niet langer dan 2 weken gebruiken want dan gaat het averechts werken, dus juist slijmvliezen die opzetten etc. etc.
Neus en keel spoelen met water met zout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik kom net mijn bed uit waaien,:o.
Lekker uitgeslapen, alhoewel, lekker.
Het is voor mij niet zo goed om lang te slapen, voel me daarom depri.
In de loop van de dag zal het wel opklaren in mijn hoofd.
Maar aan de andere kant denk ik maar, nu kan het nog.
Maandag gaat om 05.30 de wekker:angry:',da's toch weer wennen.
Nu ga ik aan de koffie en een peukje.
Ja ik doe weer mee, vandaag drink ik niet(6 weken ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart:

Water was ik het bijna vergeten ....je mijlpaal van 11 maanden!!!
Ohhh...je gaat bijna een jaar vol maken en ik heb er alle vertrouwen in dat het je lukt!

:DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart:


Visje vandaag voor jouw twee maanden!!

of had je al weer gedronken na het nieuwe jaar????:huh:

:DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart::DB):D:heart:


An er waren vrienden komen kaarten die bijna nooit drinken dus dan is er voor mijn man ook geen aanleiding om wel te drinken...zover is hij gelukkig al wel en die behoefte heeft hij dan ook niet.
Hij had een paar maltbiertjes maar er zijn zelfs nog twee over want ik had een goeie lading aan lekkere kruidentheetjes gehaald...er zijn wel 5 poten thee door gegaan, twee pakken tomatensap en de nodige Bambu koffie's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeeeeeee langslaper Tina!

Ik zal even heeeeeeel hard blazen. fffffffffffffffffffffffffffffffffttttttt.........zo mister depri valt om.
Ja nog ff lanterfanten, maandag begint het feest weer. Bij jou om?? 6 uur tuut tuut... James.. mefrou uwe taxi staat gereed.... en hij houdt de deur netjes voor je open......
Moet je wel een beetje op chique gaan he maandag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...