Tatum Geplaatst 18 maart 2008 Rapport Geplaatst 18 maart 2008 Corrinne, aangepast omdat ik nu pas goed leer lezen:Ik geef je groot gelijkdat je tijd neemt voor jezelf. Ik doe mezelf ook veel te kort in dit leven. Mij wordt ook steeds verteld dat stoppen makkelijker is dan minderen. Ik durf daar nog niet helemaal aan!!Natuurlijk wil ik iedereen geloven. Ik zou het zo graag willen. Heb echter het idee dat het met mezelf niet vooruit gaat. Ik heb overigens nog niet dat punt gehad in de behandeling dat ik echt iets zou moeten. We zijn vooral nu aan het kijken wat mijn drankgedrag is. Tja teveel .......... uuuuuuuuuuuuuh dat wist ik al!!
Soothe Geplaatst 18 maart 2008 Rapport Geplaatst 18 maart 2008 Moeilijk Floortje, ja. Ondoenlijk Floortje, nee! De knop moet om, dat heeft mij ook even tijd gekost.Dus, ons kent ons. Je moet het echt willen. Niet doen of je iets ontnomen wordt. Maar de wens een "normaal" leven te leiden. Ik wil niet, inplaats van ik mag niet.Het is een soort rouwproces. Je verliest een vriend, maar is het een vriend wiens gezelschap je op prijs stelt! Die vraag moet je jezelf stellen. Als het antwoord nee is, dan probeer je hem de deur uit te werken.Doe je best Floortje, ook jij kan het!!Groet en trusten!
An Geplaatst 18 maart 2008 Rapport Geplaatst 18 maart 2008 Floortje: het is een heel proces. Zo eerlijk mogelijk tegen jezelf zijn en heel, heel diep nadenken wat je nu eigenlijk wilt met je leven............. WAT WIL JE..... hoe zie je de toekomst...... WAT zou je nog graag willen. Maak je groot en sterk en zeg... hier is Floor... en Floor heeft een plan...een geweldig plan.
An Geplaatst 18 maart 2008 Rapport Geplaatst 18 maart 2008 Ik heb veel gewerkt en ben bekaf. Het hoort erbij. Geluk valt je niet zomaar in de schoot. Je moet ervoor gaan. Maar een verslaving is een raar iets. Het feit dat ik op dit late uur zit te schrijven op een ADB forum zegt al genoeg. Ik weet uit ervaring dat de drang, de zucht in de loop der tijd afneemt. Tegelijkertijd mag je geen dag verslappen, altijd maar alert blijven. Dat vind ik wel moeilijk.Vanavond had ik ook zoiets van , ach een paar biertjes. Maar tegelijkertijd dacht ik, wat geeft het me nu eigenlijk. Helemaal nul, nada, niks. Ach ik zie wel verder. Morgen weer een nieuwe dag, een nieuwe kans. Morgen gaat wel weer lukken en zo leef ik van dag tot dag. En NU ga ik slapen! Morgen weer een hele lange, drukke en zware dag.
Soothe Geplaatst 18 maart 2008 Rapport Geplaatst 18 maart 2008 Ik wil net naar bed gaan, en weer komen er twee binnenrollen. Ik zat te lezen en vergeet uit te loggen.Dus nu ga ik slapen, een fijne nachtrust allen, en....morgen drinken we niet!
Tatum Geplaatst 18 maart 2008 Rapport Geplaatst 18 maart 2008 An (en ook soothe),bedankt voor jullie bijdragen. Welterusten.
CPAS Geplaatst 18 maart 2008 Rapport Geplaatst 18 maart 2008 Floortje,De 10de april (dinsdag) had ik 's morgens mijn 'weten en metenlijst' ingevuld en vragen beantwoord. Ik zat dus vlak voordat mijn begeleidster zou beslissen of ik al dan niet naar deel 2 van de behandeling kon doorstromen.Daarna heb ik nog flink wijn en jenever ingeslagen en ben dat allemaal in mijn keel gaan gieten.Die avond heb ik besloten om middernacht alles weg te kiepen wat nog over bleef. Mijn dochter had een nogal boze reactie op het white board in de WC geschreven. Die boodschap is hard aangekomen en ik heb toen met haar afgesproken om te middernacht te stoppen met drinken, maar niet met het roken. Eerst maar het ergste aanpakken.Dat is dus gebeurd en ben sindsdien droog.Een aantal dagen daarvoor had ik ook alles weggekiept, maar stopte ook meteen met roken en dat op Paaszondag (een risicodag, want dan is mijn hele familie samen). Slechts 2 dagen hield ik het vol.Ik hoop dat ik je vraag zo goed beantwoord heb, zo niet, vraag maar gerust.Mensen,Nu is het hoogtijd voor me om te gaan slapen. Ik heb morgen een drukke en zware dag.'s Morgens mijn werk (druk) en 's middags gesprek met de psychiater (zwaar).Maar maak je niet ongerust als ik niet verschijn.
Tatum Geplaatst 18 maart 2008 Rapport Geplaatst 18 maart 2008 Corinne, bedankt voor je antwoord.Wat is dan deel twee, waarvoor de begeleider je "goed moet keuren"?Iedereen heel veel succes en sterkte voor morgen en voor nu ...... welterusten!!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden