Spring naar bijdragen

Zondag 6 januari

An

Aanbevolen berichten

quote:

Originally posted by:
albertina

Hoi Pippi,

Zoals je misschien gelezen hebt ben in al 2x de fout ingegaan deze week, ook bij mijn vorige stoppoging 12 jaar geleden ben ik regelmatig onderuit gegaan en uiteindelijk toch 10 jaar ADB, waar ik nu zo nieuwgierig naar ben hoe lang ben jij ADB.

Nu heb een terugval van plm een jaar anders zat ik hier niet .............

Water,

Bedankt voor je bemoedigende woorden

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Albertina, ik ben niet boos! Ik ben (was) een notoire terugvaller. Maar je moet ook weerstand bieden.
Jij denkt hopelijk niet, dat ik geen trek heb. Smoesjes komen we niet verder mee, haal die alles zaligmakende eerste uit je koppie, je ziet het resultaat. Het is een strijd, die ja alleen kan winnen door goed bewapend te zijn.

Dus wapen je en tracht het in ieder geval langer vol te houden.
Sterkte, jij bent de baas!!!!

Groetje Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon::):moon: GOOOODMOOOOOOORNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TOOOO :moon::):moon:

Vanmorgen weer fris en fruitig opgestaan, yoga-oefeningen gedaan, lekker fris gedouched. Ga zo even leren en dan lekker in de zon wandelen.

Sommige oude gezegdes zijn zo gek nog niet: tel je zegeningen, hoe klein ook.

Lieve mensen geniet van deze zonnige alcolholvrije dag!!

groetjes,
Kate
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh lieverds,

Vannacht weer lekker geslapen, ik kan er weer tegenaan!
Vandaag wederom de kerstspullen opruimen, haha, kwam ik gisteren weer niet aan toe...
Vanmiddag komt mijn meisje gelukkig weer thuis, en ik moet zeggen dat het me eigenlijk erg meegevallen is, door bezig te blijven (in een rustig tempo) en door het forum. Lang leve het forum!
En ja, gisteren was het een behoorlijke puinhoop hier, maar ja, het is ook gewoon een mini-maatschappij hier, veel mensen van verschillenden pluimage en dat botst dus weleens.
Ik heb er geen minuut minder door geslapen!

Vandaag is mijn tweede week ADB, ik ben enorm trots op mezelf! Zeker omdat ik dit weekend droog heb overleefd, want daar keek ik erg tegenop...

Safi, lekker laten verwennen, prop je lekker vol!

Tina, jammer, maar helaas, nieuwe dag, nieuwe kansen!!!
Is de behandeling bij TACTUS geen optie voor je? Ik heb me vandeweek ook ingeschreven, heb vrijdag een behandelaar toegewezen gekregen, dus ze hebben weer plek!

Ik ga even lekker in de zon wandelen met Bulletje, daarna heerlijk douchen en dan heerlijk op mijn gemak weer een bakkie koffie nemen, ik maak er een lekker relaxed dagje van, heb me alleenten doel gesteld om niet te drinken, en nu eindelijk de kersttroep op te ruimen, haha...

Iedereen: Heb en hou t goed en droog vandaag, en geniet van de zon!

Liefs, C

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Gisteren was een bar slechte dag voor mij. Nee, geen gremlins, maar wel enigszins opgebrand, te veel te doen en te weinig hulp van de ´volwassen´ lummels in huize mama. Na flink uit mijn slof geschoten te zijn kwam die hulp er tenslotte wel (vraag niet hoe, het verwonderd me dat de stofzuiger het overleefd heeft), maar het kost mij zo ongelooflijk veel energie dat het op deze manier moet. Dus ben ik ´s avonds maar naar Amsterdam getogen om me even door Soothe weer tot rust te laten brengen, en een beetje te laten verwennen. Is uitstekend gelukt, dus vandaag gaan we er weer voor! :D

Albertina, sterkte met je kater! Doorleef hem met volle teugen, zodat je nog lange tijd weet dat dit dus niet is wat je wil! Pippi, ook?

Maak er allemaal een mooie dag van, en laat die eerste staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Delta, ik neem mijnpetje voor je af. Want het moet erg moeilijk voor je zijn geweest gisteravond, om je er niet in te mengen. En dit meen ik echt.

Benthe, een paar dagen hier niet verschijnen, is een heel goed idee. Kun je eens alles op een rijtje zetten. En overdenken wat je allemal hebt geschreven op het forum en in PB's. En nu de druk weg is, eens nagaan of je, niemand hebt gekwetst, in PB's.

Voor de anderen, allemaal een fijne dag gewenst.

en laat vooral die eerste staan, want daarvoor zijn we heir.

een vriendelijke groet,

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Ben ik aan het doen wat fijn dat je steun aan Shoote hebt lekker hoor een maatje die je begrijpt en waar je je ook niet zo anoniem hoeft te voelen, want ondanks alle steun voelt het soms toch wel wat alleen zo anoniem(natuurlijk logisch dat het anoniem is).
Maar ja soms......zou ik toch wel wat minder anoniem willen zijn tjaaaaaaaa...

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Lekker opgestaan vanochtend , ontbeten met z'n allen en een lekker zonnetje dat het huis binnenstraalt...
Heerlijk als een van de kids op de wc zit (ze is 4 jaar) en kerstliedjes zingt de ander zijn pokemonkaarten op tafel legt en ik zit te praten met mijn partner over hoe we de volgende week e.e.a. logistiek kunnen regelen...ontspannen...

Gisteravond heb ik ook de diverse berichten gelezen... en heb ook ingelogd... het enige wat in mij op kwam was waren de woorden van mijn sponser "sit back in your chair , take a bucket of popcorn and just watch the movie !... en dat heb ik gedaan... het mooie is dat ik niet HOEF te reageren of mijn visie uiteen te zetten over hoe het hier moet gaan...en de film stopt vanzelf zonder dat ik wat doe of zeg...
Bovendien heb ik meerdere malen gedeeld hoe ik er over denk en wat voor mij werkt...

Ik ben niet afhankelijk van dit forum...en zou het nooit willen ook...voor mij zou het niet genoeg zijn om nuchter te kunnen blijven...
Alles wat ik hier schrijf is niet wat jullie moeten horen maar wat ik zelf moet horen... keer op keer...

Gistermiddag werd ik gebeld door een jongen die 40 uur was doorgegaan op het roken van crack (hij was 5 maanden clean)... en logischerwijze was hij totaal gesloopt... en hij vraagt om hulp... het enige wat ik hem kan geven is wat voor MIJ heeft gewerkt en nog steeds werkt... en heb met hem afgesproken op een meeting... en hij komt nog ook !! ... en dat is een begin... en hij vraagt wederom of ik hem kan helpen... en dat is goed nieuws voor hem maar ook voor mij... en dan vertel ik hem wat mijn sponser mij vertelde... "ik wil je wel helpen , graag zelfs maar er zijn een aantal voorwaarden "..... ten eerste ga je naar 3 meetings per weeek... je belt me elke dag stipt om 07:45 s'ochtends , vertel me wat er in je hoofd omgaat , bel tenminste 2 andere mensen per dag want er komt een dag dat ik niet te bereiken ben en dan heb je alternatieven nodig...of je krijgt een hekel aan mij en dan is het belangrijk dat je ook andere mensen kent en die kunt bellen..maakt mij niet uit want het gaat om jouw nuchterheid.... wees eerlijk tegen mij... niet voor mij maar voor jou... het maakt mij niet uit of je liegt of de waarheid spreekt want ik blijf wel clean vandaag..door tegen mij te liegen naai je alleen jezelf (en misschien ook je vrouw en je pasgeboren kindje van 3 weken) en niet mij...en het is moeilijk om eerlijk te zijn...dat weet ik... ik kan je alleen helpen als jij bereid bent om dingen anders te doen...en ik steek evenveel tijd in jouw herstel als de tijd die jij er in steekt... doe jij weinig doe ik ook weinig...doe jij veel dan ga ik evenver...
Als je de komende twee weken al je commitments doet pas dan spreken we bij mij thuis af... doe je het niet om wat voor reden dan ook (bij mij zijn zijn de enige 2 geldige excuses : 1. Je bent dood of 2. Je ligt in het ziekenhuis) gaat de afspraak niet door...

Vanochtend belde hij precies op tijd.. zoals afgesproken... waarom is bellen zo belangrijk ? ... omdat we een structuur moeten hebben en de gewoonte om elke dag te bellen... mochten dingen uit de hand lopen dan is de kans een stuk groter dat je belt dan dat ik het aan jouw hoofd overlaat om te bellen als het fout gaat want dan bel je niet (is mijn eigen ervaring)....

Misschien zullen sommige mensen denken.. zo dat klinkt allemaal wel een beetje bizar Ziza wat je hier allemaal vertelt... wat ik bizar vind zijn mensen die een overdosis hebben genomen , verslaafden die hun vrouw verwaarlozen , hun kinderen verwaarlozen , zichzelf verwaarlozen , stelen , hun werk verliezen....verslaafden die zelfmoord plegen...
Verslaving raakt niet alleen de persoon die verslaafd... verslaving vernietigt ook de mensen om je heen..ook zij zij in de greep van iemands verslaving... ik heb mijn partner afschuwelijk behandeld... ik was als een klein jochie in de relatie... en velen van ons waren niet emotioneel beschikbaar voor onze partners...en als je 5 maanden nuchter bent dan ben je dat nog steeds niet...dat kost jaren en jaren....verslaving had ook de opvoeding en het emotioneel welbevinden van mijn kids in zijn greep... je bent helemaal niets voor je kids als je constant onder invloed bent... en sommige zullen dat tegenspreken op dit forum... het zijn ook de mensen die constant terugvallen... je zal het later wel horen... als ik kids hoor spreken over hun alcoholische ouders springen de tranen werkelijk in je ogen... het is een eye-opener voor mij... dit zijn pas bizarre zaken...

En als je tijd hebt op dit forum om andere mensen af te zeiken dan ben je gewoon ziek in je hoofd...
Wat kom je hier dan eigenlijk doen ?

Ik heb zat te verduren gehad op dit forum... ook ik ben een tijdje constant aangevallen omdat ik zoveel over AA schreef... en er zijn nog steeds mensen die schrijven dat ze mijn berichtjes vervelend vinden of dat ik af en toe wat in het engels schrijf...of dat ze moe van me worden...het zegt alles over die personen en hun gesteldheid op dat moment...
En in het begin had ik daar best last van toen ik hier kwam....
Maar ik weet vandaag en voel ook dat het niet mijn probleem is wat jij van mijn berichtjes vind...dat is jouw probleem... en jouw probleem laat ik waar het hoort..bij jou... deal with it...
Zolang ik eerlijk en respectvol ben naar anderen en is het goed...

Right action needs no defense... never...

Iedereen op dit forum gaat aan mijn hart... geen uitzonderingen... iedereen...
Samen staan we sterk...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...