Spring naar bijdragen

Zondag 6 januari


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Ziza,

Ik vind jou berichten geweldig ben zelf ook jaren bij de AA ^geweest (6) en 10 jaar droog gebleven, nu weer een terugval en denk er hard over om weer naar een meeting te gaan, en enige wat mij een beetje weerhoud is dat ik een aantal jaren geleden zo AA moe werdt, want wat hier op het forum gebeurd heb ik daar ook regelmatig meegemaakt en echt bij verschillende groepen.
Ik heb wel hulp gezocht dus het begin is er ben wel weer in het Big Book en de 12 stappen begonnen, misschien trekkt dat me over de streep om weer te gaan.
Blijf ajb je verhalen schrijven want niets is minder waar!!!!!!!!!!!!!

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen.. ik wil jullie allemaal bedanken voor de warme woorden die jullie spraken na het bekend worden van mijn ban.. Zelf ben ik het achteraf gelezen. wel eens met die ban. Maar Tjongejonge... wat duren twee weken lang.. En nu bij terugkeer weer die warmte... ik word er niet goed van..hihihi...
Ben mezelf nog steeds aan het bijeen rapen en jullie horen wel van me tzt....
Enneh... Ziza.. jij bent als een stuk schuurpapier over een gevoelige huid... maar daar doe je alleen maar goed mee. Dank je voor je stukjes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Mijn vraag is altijd : heb je er alles voor over om nuchter te worden ? zo nee zoek dan iemand anders die je wil helpen... ik ga niet onderhandelen over wat jij wil doen... ik geef jou de keuze en jij mag het zeggen... jouw plan heeft duidelijk niet gewerkt dus laten we dat maar gewoon vergeten want het bewijst keer op keer dat het faalt... wil je evengoed op jouw manier doorgaan...oke ook geen probleem .. succes en ik spreek je later... en ik blijf altijd beschikbaar voor je...maar wordt niet je sponser...je kan me altijd bellen...

Als iemand in het water ligt en schreeuwt om hulp en ik gooi een rode reddingsboei en hij schreeuwt naar mij dat hij alleen een blauwe reddingsboei wil hebben dan houdt het op....want die heb ik niet...
Ik kan je niet helpen met wat ik niet heb...

En de commitments gelden bij mij tot en met de 9e stap.... daarna vervallen de commitments... dan hoef je mij niet meer elke dag te bellen... en als je de stappen eerlijk hebt gedaan en je voor 100% hebt ingezet is je leven totaal veranderd...dat garandeer ik je van tevoren... en het is tegen die tijd een automatisme geworden.. en dan is het jouw beurt om anderen te gaan helpen...

Mensen die ik sponser helpen mij vaak meer dan ik hen help... win-win situatie...

Mijn enige taak is om jouw door de 12 stappen te loodsen en je in contact te brengen met een Macht groter dan jouzelf die het alcoholprobleem zal oplossen... lees hoe je het wilt...Bewustzijn , God , Innerlijke stem whatever... en op het moment dat de click er is zit mijn werk er op.... ik bepaal niet wanneer dat gebeurt...maar mijn ervaring is dat als je het werk doet het resulaat onvermijdelijk zal komen...en ik heb het zoveel gezien om mij heen en bij mijzelf...

Zelf ga ik naar 2 meetings per week en bel mijn sponser 2 a 3 keer per week.... echter ik sponser aardig wat gasten en dat is het mooiste wat er is om te zien dat de 12 stappen werken...en ik voel mij alleen maar dankbaarder voor wat ik heb gekregen en kan dat ook weer weggeven...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, het gevoel is er weer. Het gevoel, het niet meer willen drinken gevoel.... plots, door jouw schrijven.... Echt, niet te geloven. Geen sjagerijnig gevoel, zo van 'ik mag niet meer', maar 'yes, ik hoef dus echt niet meer'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!
Lekker gesport vanmorgen, uitgebreid gebruncht en zo onder de douche!

Koh,
Fijn dat je er weer bent! :heart:

Tina,
ga er weer voor meid! Je kan het. Die "uit"knop moet je vinden en dan gaat het vanzelf beter!
Hou het gevoel vast dat je nu hebt, dan kan je daaraan terugdenken als je het moeilijk hebt! Zeker weten wat jou beslissing dan is! Gewoon de eerste niet nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,
niet achteroverleunen nu je jezelf hebt aangemeld en op bericht wacht totdat je bij de internetbehandeling terecht kan. Ik heb nadat ik me had aangemeld (en er was nog geen plaats) telkens geprobeerd ertussen te komen. Uiteindelijk is dat gelukt, terwijl ik nog geen emailbericht had ontvangen dat er plaats was!
Advies: probeer elke dag een paar keer, ook in het weekend en 's-avonds. Dan lukt het vanzelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,
wat kan het ontzetend vermoeiend zijn die andere lijven bij je in huis tot enige actie te bewegen he?
Je bent soms geneigd te denken dat het minder vervoeiend is om het zelf te doen, dan die ander te bewegen! Niet doen hoor, uiteindelijk levert het je wat op (wanneer???? :angry: )
Gelukkig kon jij de gemiste energie weer op andere wijze compenseren!

An.
hou vol he! Hou dat gevoel vast! Laat die "uit"knop verroesten in je hoofd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja voelt goed. Mijn man en ik hebben in exel het hele jaar in schema gezet.
Niet drinken een groen blokje, wel drinken een rode. Stimuleert ons weer.
Het wordt per week automatisch op geteld.Nu, het zal me niet gebeuren dat hij meer groene heeft dan ik.
En bij ons valt alleeen winst te behalen in de weekende. Want door de week is hij ook gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...