Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 juli


Aanbevolen berichten

Tnx druppeltje!

Het is lief van je dat je zo met iedereen meeleeft, maar mijn tip is probeer er niet te veel in op te gaan (bij mij ligt de grens bij het scherm, tenzij iemand nadrukkelijk zelf om hulp vraagt die verder gaat dan dat), ook voor je eigen bescherming! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Hier zijn vanochtend ook al hele bakken uit de lucht gekomen, maar het lijkt er op dat het nu een beetje begint op te klaren. Ik zit bij Soothe, en op het dak van de flat aan de overkant zit al de hele ochtend een ooievaar, een poot opgetrokken, in de stromende regen. Wisten jullie dat een ooievaar ook wel eens het dak van een flat in een Amsterdamse woonwijk als pleisterplaats uitkiest? Ik vind het wel bijzonder.
Mis mijn hondje een beetje, ik durfde hem dit keer niet mee te nemen, omdat enkele keren per dag trappen lopen me op dit moment nog niet goed lijkt voor zijn zere poot. Hij loopt alweer behoorlijk goed, hinkt vrijwel niet meer (alleen een beetje na een lange wandeling), maar ik wil niets forceren.

Pippi, ik herken de gevoelens die je beschrijft. Mijn kinderen zijn jaren geleden ook met hun vader op vakantie geweest, en ik vond dat heel moeilijk. Gunde hun een mooie vakantie, maar het stak me ook dat ík niet met hen naar het buitenland kon, en ik miste ze vreselijk terwijl ik tegelijkertijd blij was even de tijd voor mezelf te hebben. Ik heb toen de piekers en sombere gedachten uitgebannen door de muren en plafonds van de woonkamer en hal van ons toenmalige huis te gaan schilderen. Lekker de hele dag bezig, en ´s avonds moe maar voldaan. Ik heb zelfs niet eens overdreven veel gedronken die twee weken. Alleen jammer dat ik het volgende jaar daar al niet meer woonde, dus ik heb niet lang van mijn inspanningen kunnen genieten.
Ik ben het met anderen hier eens. Maak een plan, zoek bezigheden voor jezelf, en je zult zien dat het omvliegt. En het is een uitstekende mogelijkheid om aan jezelf te werken. Carolien's advies, om met de kleine Pippi rond de tafel te gaan zitten en afspraken te maken, vind ik heel goed.

Ziza, heel veel plezier met de barbecue. Barbecueën onder een partytent kan heel knus zijn, let alleen op waar je de barbecue zet, zodat de rook niet onder de tent slaat. Ik heb een keer de barbecue onder een grote parasol naast de partytent gezet. Kon ik er droog naar toe lopen, en de rook kon vrij wegwaaien.

Kaia, als ik het goed begrijp moest je vriend uiteindelijk toch toegeven dat een niet drinkende Kaia beter gezelschap is dan de drinkende. Je bent kennelijk net zo gezellig, en blijft er langer met je aandacht bij. Alleen maar positief dus! Ik denk dat je omgeving er uiteindelijk wel aan zal wennen dat Kaia gewoon een gezellige, leuke vrouw is die niet drinkt, en dat dat laatste totaal niet relevant is.

Maak er allemaal een mooie zaterdag van, en hou het in ieder geval binnen droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat ook wel eens een ooievaar langs mijn raam voorbij (ik woon hoog vlakbij een nest op palen), heel surrealistisch zo'n respectabele vogel, alsof de prehistorie aan me voorbij vliegt.....dank je wel Anna, en beterschap voor je kleine schat en groetjes aan je grote ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dag.

Gisteren heb ik afscheid genomen van de 12 stappen behandeling waar ik 17 weken onder de pannen was. Nou ja, afscheid...bijna iedereen die daar was, inclusief de counselors, kom ik regelmatig tegen op meetings van de NA. Toch was het een mooie middag. Uiteraard werd ik door iedereen even toegesproken, en waar ik even door ontroerd raakte waren de woorden mijn mijn Personal Counselor: als ik jou aan de stappen zie werken is het of ik iemand een instrument zie bespelen of zie dansen. Je danst er doorheen en weet er een mooi geheel van te maken wat je goed in je leven inpast.

Ik antwoordde daarop dat ik het nog net iets anders zag: ik heb leren spelen op het 12-stappen instrument en daardoor ook weer leren spelen met mijn leven. En dan niet op de manier van iemand die levensmoe is en Russisch Roulette speelt, maar als een kind dat speelt om het leven te leren.. en ongemerkt het leven als instrument oppakt om door te kunnen spelen. De 12 stappen zijn mijn leven geworden en andersom. Niet door dagelijks in de boeken te lezen hoe ik het zou moeten doen, maar door te doen, het leven zelf aan me toe te laten vallen en aan de hand van wat ik leer en geleerd heb mijn eigen ikje te ontdekken achter al die maskers, muurtjes en schijnkaraktertrekken die ik in de loop van m'n leven heb opgebouwd. Beter gezegd, ik leer de gemaakte ik te herkennen als zijnde de gemaakte ik.

Ik ben aan het leren dat ik oneindig klein ben en daar naar dien te handelen zodat ik daardoor oneindig groot word. Alle woede, angst en verdriet overkomen me omdat datgeen wat ik van mezelf gemaakt heb op de een of andere manier beschadigd wordt. Die emoties overkomen me dus om bezit vast te houden, het bezit van mijn persoontje. Een niet echt persoontje, want ikzelf zit achter die schijnvertoning. Ik ben aan het leren..

Ik leer nu de plekken waar ik gekwetst word niet meer te repareren maar er grote gaten van te maken zodat de echte ik zichtbaar wordt. En hoe meer van die plekken aangepakt worden, hoe zichtbaarder ik word. En hoe meer van die kwetsbare schillen om me heen worden weggehaald, hoe moeilijker ik te kwetsen ben... Maar ik ben nog aan het leren. De meetings zijn een geweldige plek om te leren. Samen met de mensen van NA vorm ik met mijn instrument een orkest, want ook zij spelen op hun instrument. Dat is het mooie van een instrument bespelen: toehoorders en medespelers.

Ik ben begonnen met leven, met leren te leven. Het langzaam doodgaan heb ik hopelijk achter me gelaten.

Zo, en nu gaan mijn vrouw en ik aan het werk in ons campertje. Waterleidinkjes doorspoelen, niet bederfelijke waar vast inpakken en zo. Over iets meer dan een week gaan we vier weken op pad... ik verheug me erop.

Tot later mensen. Een fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Mijlpalers van gisteren en vandaag hartelijk gefeliciteerd!
Volgens het mijlpalen draadje zijn dat deze mensen:
11 september 2005 Ziza (2 jaar en 10 maanden)
11 april 2007 Corinne (15 maanden) :D (dat ben ik) :D
11 november 2007 Blacky (20 maanden)
12 juli 2007 Vie (Benthe) (1 jaar)
12 januari 2008 Spud (6 maanden)
12 januari 2008 Animal (6 maanden) (Waar is Animal trouwens. Iemand nog van haar gehoord?)


:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;)

Ik ga me zo maar eens in de kleren hijsen en klaarmaken om de schoolboeken voor dochter te halen.

Trouwens een aardige uitleg van Carolien over de uitzwaaier van Water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: het is heel raar, maar ergens is die knop nu om. Dit was me volgens mij niet gelukt als ik niet gewoon eens tijd had om eens tot mezelf te komen. Ook heb ik erg veel op het forum gehangen, maar het heeft me geholpen mijn gedachten te ordenen. De grootste overwinning voor mezelf is toch wel dat ik de schaamte voorbij was op een gegeven moment. Wat overbleef was 'het niet meer willen'. De zinloosheid van de drank. Afgelopen maandag heb ik voor het laatst gedronken en het was alsof ik in een spiegel naar mezelf keek en ik dacht 'mens waar ben je in godsnaam mee bezig'.
Het uitproberen om een paar drankjes te drinken is een groot fiasco. Eindelijk, eindelijk zit dat nu in mijn brein. Eindelijk, eindelijk en dat geeft zo'n enorme bevrijding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi koh, echt mooi verwoord, kun je me niet helpen met mijn boek?

Anna een ooievaar? mag ik je feliciteren hahaha flauwe drup weer. Kunnen jullie de hond niet gewoon de trap op dragen dan hoef je ze niet te missen en is het geluk compleet of stel ik nu een onzinnige vraag?

Zeker niemand nog wat gehoord van Charlie? Truttebel je krijgt nog een uur en dan bel ik je mooi je nest uit, verdomme hier kan ik helemaal niet tegen je kunt me van alle kanten bereiken en heb je uitgenodigt om hier ff tot rust te komen. S**t Charlie ik ben ongerust om je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Kaia, wat goed dat je er met die vriend over gepraat hebt,en dat hij later ook merkte dat je helderder bleef en niet wegzakte.
Ook ik heb de laatste tijd verjaardagen en feestjes gehad waarbij ik commentaar kreeg op de fles spa, en dan zei ik dat ik geen alcohol meer dronk omdat de alcohol mij in z'n macht kreeg,zodat ik elke dag dronk en er ook steeds meer aan ging denken. En dat stoppen in eerste instantie beter is dan minderen. En ook dat het voor mij 2 weken lichamelijk moeilijk was,en nu alleen nog tussen de oren.
Het leuke is dat het vaak een discussie losmaakt. Ik zeg nooit hoeveel ik dronk,30 jaar lang,vrijwel elke dag daar heeft niemand wat mee te maken. Maar wel dat de drank me in z'n macht begon te krijgen.

Ik merk wel dat ik onmatig ben in heel veel dingen. Zo heb ik nog wel 20 legpuzzels van 1000 stukjes liggen,en 4 gloednieuwe borduurpakketten,en wel 50 schriften,haha,ik doe er nix mee. Vandaag kocht ik weer 6 blokken postpapier op de rommelmarkt,en ik snoep momenteel ook zo onmatig,en raar,dingen die ik nooit at,hele bakken pudding,zoete dropjes,schuimpjes,chocola,enz.
Allemaal compensatie voor de drank.denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens de meeting vroeg iemand hoe ik dat deed, om zo dicht bij mezelf te kunnen blijven, Kohtje het antwoord heb jij gegeven, als ik niet bij mezelf blijf dan word ik onzichtbaar. Dan besta ik niet meer en doe ik alleen nog maar wat een ander van me verwacht. Dat kan ik dus niet meer omdat dat me minimaal 2x zoveel stress oplevert dan dat ik wel naar mezelf luister. Het is uiteindelijk dus echt wel de moeite waard om te ontdekken wie je nou echt bent en wat wel en niet goed voor je is. Die zoektocht is best eng en vraagt moed omdat je dingen los moet laten en verwachtingen moet bijstellen maar ik zou nooit nooit meer terug willen naar hoe het vroeger was! en dat kan ook niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: uiteindelijk zal je je daar het beste bij voelen en als je kinderen dan weer thuis komen voel je je helemaal feestelijk. Ik heb er inmiddels een thuis, morgen nog een etc. Een lading was natuurlijk, maar ik voel me als nieuw. Hele verhalen, gezellig hoor.

Heb net een passpiegel gekocht en op mijn deur geplakt. Wat een lef, voor mijn doen. Niks verstoppen, gewoon in die spiegel kijken. Nou ik kijk en denk, mmmmm .....tja, straks nog maar eens kijken, herken mezelf nog niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Zo de werkdag zit er weer op, vloog om en lekker gewerkt.
En.......ja hoor ik heb een vakantie geboekt, ik ga in oktober een rondreis maken.
Eerst wikken en wegen van zal ik wel zal ik niet? Nou ik ga dus wel.
Net alles geregeld en ik heb er nu al zin in.
Het is niet meer altijd mogelijk alles bij te lezen, er gaat teveel tijd in zitten,
niet uit desintresse, maar ik moet oppassen dat ik niet te veel achter mijn pc zit,
er zijn ook andere dingen die mijn aandacht verdienen.
Ja ik voel me best goed, ik ga nu even een senseo nemen met een sigaretje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik heb bijna twee boeken van Kaia over voetreflexologie gelezen en ben laaiend enthousiast.
Dit is helemaal mijn ding en ik ga me van middag op mijn man uitleven.
Kijken waar alles zit en hoe zijn voeten erbij staan, waar zijn eelt zit en welke voet groter is en breder en hoe de verhouding is tussen zijn tenen, het middelste gedeelte en de hiel.
Want al die dingen zijn belangrijk.
Ik kan iedereen aanraden die met ischias, hoofdpijn, migraine, rugpijn, maagkrampen en je kan het zo gek nog niet bedenken, zelfs aambeien om naar de Voetreflexologist te gaan.
Het is ongeloofelijk hoe je voeten verbonden zij met alles in je lichaam en elk plekje op en onder je voet een gedeelte van je lichaam uitbeeld.
Door op bepaalde plekken eelt te hebben of gevoeliger te zijn kan men al zien waar het probleem kan zitten.
En door met een probleem heen te gaan kunnen die plekken gemasseerd worden.

En allemaal met de visie ...Dat door een kleine prikkel het lichaam gestimullerd wordt tot zelfgenezing.

Kaia I love YOU :heart:

Pippi nog gefeliciteerd :present: (was bij mijn moeder gisteren)

Drup fijn te lezen dat het weer goed met je gaat.

Kohtje ik zou zo aan de 12 stappen willen beginnen en moet tactus maar eens vragen of ze die van jouw hier in het Noorden ook doen, want jouw verhaal was een echte eyeopener.

Ziza keep them coming:present:

An remember wat Visje laatst vertelde.....iets wat Ziza tegen haar had gezegt op de meeting .Als zij de knop niet vind dan vind alcohol de knop wel voor haar.
Wilskracht meissie!!
1500 is the magic number:sun:

Hier gaat alles prima, drank speelt niet mee.
Zo en nu ga ik mijn man zijn voeten eens bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziezazo
Had echt megatrek oeioei
Oooowwww wat moet ik daar nou mee ????
Heb ipv boozzzz een blender gekocht, straks lekker aardbeien en kiwis enzo halen. Denk dat dat ook enorm gaat schelen in mn eeuwige moeheid.
Let's be fit !!!!!
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Druppeltje,

Ik begrijp dat je bezorgd bent om Charlie, maar joh je hebt voor nu even je best gedaan.
Als zij echt geholpen wil worden reageert zij wel, zo niet dan is dat aan haar.
Denk een klein beetje aan jezelf en probeer het even te laten voor wat het is.
Wellicht ben je teleurgesteld dat zij niet reageert, maar laat je daardoor niet verleiden
tot uitspraken waar je later spijt van zult hebben.
Dat is het echt niet waard!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zult aanvallen wat geen voldoening schenkt en zo zul je niet zien dat jij het hebt bedacht. Je vecht altijd tegen illusies.


Water, hoe komt die hamer in je hand dan? Daar begint het toch mee.

Kaia, ja zo lust ik er nog een paar: niet evenwichtig zijn omdat je niet drinkt, haha. Wie zit er nou de boel te verdraaien? Wat nou typisch Kaia, zonder benevelde geest ben je gewoon hoe je van nature bent.


Zit hier onverwacht in een crisis. En ik ben zo blij dat ik niet drink. Anders zou ik helemaal gek worden van de emoties. Nu komt en gaat het bij vlagen en besef ik dat ik goed ben zoals ik van mezelf al ben. Wat er ook om me heen gebeurt. Veiligheid zit in mezelf.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch ook even reageren op Kaia
Ik zat eens aan de spa in de kroeg, en mn vriendje (notabene !!!) begon te zeuren.
Ik had eerder die avond al 2 paracetamol genomen omdat ik echt verging van de rugpijn. Na een paar uur nog een derde paracetamol genomen, want ik wist niet hoe ik zitten moest.
Kreeg me toch een preek dat ik bezig was met symptoon bestrijding, dat ik bezig was het ene voor het andere te vervangen, nou ja zeg, en echt doorzeuren erover amai, hoe ik ook uit bleef leggen dat het voor mn rug was, dat ik geen moeite had om spa te drinken, hij had duidelijk een flinke slok op, en bleef maar doorzagen erover.
Dus ik ben heel duidelijk geweest, 'ik zeg jou dat dat niet het geval is, als je dat niet wilt aannemen dan doe je dat maar niet' maar nee hoor, hij bleef maar doorzeuren. Echt strontvervelend. Ik was echt op het punt om heel boos op te stappen maar heb het niet gedaan. En trouwens als hij wel gelijk had gehad, was het nog mijn zaak geweest, en so what, beter drie paracetamol dan 25 biertjes !!!!
Kan er nog beetje boos om worden, maar ja........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen

ik zie dat sommigen zich ongerust maken, hoeft niet hoor!
Drup had ik gebeld donderdagavond, maar die liep net Blafje uit te laten en ging later naar een vriendin, dus ik ben in slaap gevallen.
Had wel een uitglijder ja, helaas, alweer,en moest de volgende dag oppassen.
Omdat ik zo de balen van mezelf had, die hele ochtend de huisarts proberen te bellen, die natuurlijk niet thuis gaf. Uiteindelijk hem toch te pakken gehad voor een telefonisch spreekuur, en hem toch maar om refusal gevraagd. Dit ook gehad, ondanks dat het niet strookt met mn andere medicatie, oa bloedverdunners.. Maar die extra controle heb ik er voor over, alleen nu nog beginnen..........Gisteravond moest ik ook weer oppassen, mn man ging mee en het was echt gezellig!!
Vandaag wilde ik dus eigenlijk beginnen met die refusal, maar bedacht me dat ik nog wat "restjes" had staan, en besloot dus net als Corinne destijds om 0.00 uur definitief afscheid te nemen. En toch baal ik weer daarvan, mss mede omdat mn man weer eens niet thuis is, die heeft het veel te druk met werken, positief bedoeld hoor. (maar anders was ik nu al gestopt..)
Maar aan de andere kant ben ik beretrots op mezelf dat ik het uiteindelijk toch aangedurfd heb weer om refusal te vragen en ben ook van plan daar morgen mee te beginnen!!
Nou, jullie weten weer wat, bij deze begint morgen dus een geheel nieuwe Charlie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Kan me voorstellen dat je verdrietig bent, kids weg, je kunt het met jezelf niet vinden en dan
nog 2 weken voor de boeg waar je tegenop ziet.
Ik heb zelf ok 2 weken vrij gehad, als ik één ding slecht heb ervaren is het mijn besluit om in
die 2 weken eens even goed uit te rusten en zo weinig mogelijk te ondernemen.
Bekend is dat ik een avond heb gedronken, ik kan het niet terugdraaien, hoeft ook niet, wat
ik geleerd heb uit de weken dat ik thuis was en weinig om handen had(ook in de periode dat ik ziek was)
dat het destructief voor mijn geest is niets te ondernemen en niets om handen te hebben.
Zo ook van de week toen ik terugkeek op mijn vrije weken.
Veel te veel gepiekerd mijn gedachten gingen een eigen leven leiden en werden daardoor vaak irreeel.
Daardoor belandde ik in een negatieve cirkel, zonde, ik had ook actie kunnen ondernemen en mijn tijd anders kunnen besteden.
Achteraf heb ik die weken nodig gehad om tot dit inzicht te komen, dus ik heb ervan geleerd, zo wil ik
het niet meer doen.
Ook heb ik ervaren dat ik regelmatig in bepaalde gedachten blijf "hangen", ik kan er niets mee en heb er weinig aan.
Dit heeft mij doen besluiten hieraan extra te gaan werken, niet meer blijven hangen, dan kom ik toch op het woord aktie.
Ook voor mij geld dat ik in aktie moet blijven steeds weer, anders kan ik mijn oude gewoontes niet de baas,ik kan ze dan niet veranderen, ik verzand er in.
Zelf ben ik erg blij met dit inzicht.
Pip, ik gun jou ook verandering, een beter leven, minder verdriet, maar dat begint bij jezelf,
jij alleen kan de weg naar een nieuw begin vinden.
Ik hoop dat je er in deze weken een klein begin mee kunt maken.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...