Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 juli


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Pip,
gaan je kinderen dit weekend al weg?
Hier is het nog geen vakantie, maar het is absoluut al rustiger op straat.
Misschien ook goed om te proberen 's-middags niet meer te slapen! Althans dat kreeg ik als advies en daar heb ik me maanden aan gehouden. Ik sliep alleen in bed en dan 's-nachts. Het heeft mij wel geholpen een beter ritme te krijgen. Zelfs zo goed dat ik nu even wakker ben maar er straks nog even in kruip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mss sla ik de plank helemaal mis, maar hoe vaak gebruik jij slaapmedicatie?
kan het zijn dat je daaraan teveel gewend bent geraakt? Ik gebruik het heel af en toe, maar ik merk dat het bijzonder verslavend spul is. Na 2 dagen slaap ik al anders!

Groot gelijk dat je de kinderen niet uitzwaait. Die hebben er niets aan om een moeder met een enorme brok in haar keel ze te zien uitzwaaien. Zeker omdat zij het leuk vinden om weg te gaan!
Ik weet dat het moeilijk is maar probeer niet tever vooruit te kijken. Bekijk het desnoods per uur de komende dagen! Het komt zoals het komt! Dat is hartstikke lastig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen... (geeuwend icoontje)

Hm, best wel een beetje moe van het doordouwen van gisteren. Vandaag nog wat kleine dingetjes afmaken en de boodschappen doen en dan vind ik het wel best. O ja, nog een stapel stoeptegels versjouwen, MotoGP kijken, en "beste vriendin" komt even op de koffie, belastingen-probleempje ofzo, we zien wel.

Pippi, ik heb eerlijk gezegd nog niet echt op de caravans en de gordijnen gelet, maar ik zal eens om me heen kijken vandaag. Als je gelijk hebt dan valt dat toch niet op... :P
En dat veel bezig zijn met die drank... het zal er altijd geweest zijn maar inderdaad, streep eronder, wat geweest is, is geweest en doorgaan. Zo werkt het wel. En wat komt er in de plaats? Nooit meer een kater.
Zie je wel, ik zeg precies hetzelfde als jij, alleen in een andere volgorde... ;)
En die dingen van wat vind ik leuk en zo, ach, dat komt vanzelf weer bovendrijven, is mijn ervaring.

En Gem, jij hebt gelijk met je ritme, een vast dagritme is èèn van de belangrijkste dingen waar ik me tegenwoordig aan vasthoud. Heel oubollig, gewoon de drie R's, rust, reinheid en regelmaat.
Die je in de vakantie dan ook even met een gerust hart heerlijk overboord kunt gooien... :D

Pffft, zit me hier lekker langzaam wakker te worden zeg... (nog een geeuwend icoontje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan zal het weleens mede daaraan kunnen liggen. Je houd iig de vinger aan de pols!
Kan je het niet met de HA bespreken? Of die zal ook wel met vakantie zijn?
Als je in een vicieuze cirkel zit, kom er dan maar eens uit!

Ik heb er verder weinig ervaring mee dus ik kan je geen raad geven als ervaringsdeskundige!

Sterkte! :heart:

Ik log nog even uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Geeuwend"icoontje:
die R's zitten er tegenwordig erg ingebakken! Maar ik ga mijn uiterste best doen die er tijdelijk even uit te rammen hoor!
Jij lekker rustig wakker worden! Hier is het zeer dreigend buiten, je schuur zal nog even moeten wachten vrees ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brrrr, Pip... ik had ooit ook eens temazepam van de huisarts gekregen i.v.m. teveel piekeren en daardoor niet kunnen slapen, maar dat soort medicatie heeft bij mij nogal veel effect (ik slik gemiddeld misschien 6 aspirientjes per jaar, ik ben dus ook niks gewend wat dat betreft). Na drie dagen van die tema sliep ik 's nachts als een blok, maar liep ik overdag als een zombie rond, totaal onbereikbaar. Daar ben ik dus maar rap mee gestopt. Het ligt hier nog wel in de kast hoor, voor het geval dat, maar ik hoop dat ik het niet meer nodig zal heben.
Voor mij lag de oplossing echt in het niet drinken en de regelmaat. Ik ga tegenwoordig om een uur of elf op bed, en de wekker gaat weer om zes uur. Al die tijd slaap ik ook echt, goed, vast, diep. Af en toe (in de weekends) een tukkie op de bank, en dat duurt dan precies een uurtje, dan is het ook genoeg.

Gem, als het goed is doet mijn schuur vandaag zijn werk al: de boel lekker droog houden. Nog een paar laatste details en hij is helemaal af. Maar inderdaad, veel blauw en rood op de buienradar...

En ja Pip, dat snap ik wel een beetje. BV heeft ook twee kinders, volwassen al hoor, maar soms zat ik ook op zo'n feestje en dan dacht ik ook van hm, het lijkt wel of er niets veranderd is. Terwijl we net weer in een dip van onze jojo-relatie zaten... krom. Ik wil dat ook niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Water, lees nou pas je handtekening. Grappig, je slaat de spijker op zijn kop neem ik aan ;)
Pip, als ik je goed lees zit je nu in de rouw. Een fase waarin je het oude leven gaat loslaten....tis een beetje alsof je iemand verloren hebt. Je hebt letterlijk afstand genomen van je man en vriend maar wat komt ervoor in de plaats? Ben je bereid jezelf die ruimte te geven of kies je voor het vervelende gevoel dat je nu alleen verder moet...achwee. Ook het niet meer vanzelfsprekend naar de drank grijpen om dat gat op te vullen kan je het gevoel geven dat je iets verloren hebt, niet vreemd natuurlijk.
Hoe terecht ook je keuze mag zijn er blijft toch een onbestemd gevoel over want hoe nu verder.
Mag ik het zo zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hum...wat ik eigenlijk wil zeggen Pip is dat je er mee om zou kunnen gaan als met rouwverwerking. Je hebt niet letterlijk iemand verloren in je leven, het is alleen maar zaak dat je je eigen leven met bezigheden in gaat vullen die je voldoening geven.
Je zegt niet te mogen werken, je mag zelfs geen vrijwilligerswerk doen. Enfin, het is er hier al vaker over gegaan. Ik herken de patstelling wat het laatste betreft. Heb in een vergelijkbare situatie gezeten en voelde me daardoor overal buiten staan. Het heeft zo'n beetje een klein jaar geduurd voordat de 'diagnose' was gesteld dat ik vanwege een burnout niet beschikbaar was voor de arbeidsmarkt en ik toestemming kreeg om ter overbrugging vw werk te doen. Werd ziek terwijl ik in de WW zat en dat kan blijkbaar niet :wacko: Zal je het verhaal besparen.
Had aan de ene kant het gevoel van laat me met rust ik blijf wel in een hoekie zitten, zoeken jullie het maar uit...heb toch een uitkering, maar aan de andere kant wou ik niets liever dan erkend worden en weer aan de slag. Heb er uiteindelijk alles aan gedaan via reïntegratie om mijn recht te halen...werd alleen maar zieker door deze situatie en uiteindelijk kwam dus de toestemming. Ik voelde me bevrijd, was alleen nog niet zo ver dat ik de alcohol kon laten staan maar dat is weer een ander verhaal.
Juist omdat ik dronk heeft dit proces langer geduurd natuurlijk, ik maakte mezelf daardoor nog zwakker.
Hoe dan ook heeft het doen van vw werk mij wel geholpen om de draad weer zonder drank op te pakken, wat ik wil zeggen is plaats jezelf niet in een verdomhoekje dat schiet werkelijk niet op. Zoek naar mogelijkheden om uit deze situatie te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Het weer wil maar niet beter worden. Stiekem had ik toch gehoopt nog een beetje van de zon te kunnen genieten, maarja het is niet anders.
Pippi: ik lees je triestheid en het lijkt mij ook een vreselijk moeilijke situatie. Want het komt er toch op neer dat jij een eigen leven moet gaan opbouwen. Je schrijft erover dat je je afvraagt wat er gebeurt als je stopt met drinken.. 'de dag uitzitten'. Als ik in mijn drinkritme zit dan kunnen dagen zo lang duren en als je stopt in eerste instantie ook. Maar dat verandert. Je gaat toch meer beleven in het leven als je niet drinkt, er zijn ook meer mogelijkheden. Misschien toch een optie voor jou om in deze vakantie waarin je kinderen weg zijn te stoppen met het een of ander. Geen mens die last van je heeft. Je kan doen wat je wilt??? Ik ben nu vier dagen verder en het voelt goed. Energie en tijd stoppen in jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi omschreven Carolien en oh zo waar :) Als je gelooft in je talenten (en die hebben we allemaal) ben je werkelijk in staat om iets te creëren, gewoon een kwestie van doen. Zo heb ik heel wat afgetimmerd toen ik in het historisch museum werkte, zat in de onderhoudsploeg. De boerderijen moesten met primitieve middelen onderhouden worden en ik leerde al doende het vak houtbewerking van vaklui. Boeiend om te ondervinden hoe hout zich het beste laat bewerken, het gereedschap wordt een verlengstuk van je handen en je geest. Vind het nog steeds jammer dat ik daar moest stoppen omdat ik de vakkennis mis van enkele collega's. Timmer er nog wel eens op los in mijn berging maar de mogelijkheden zijn beperkt omdat ik het juiste gereedschap nog niet heb aan kunnen schaffen. Komt wel.
Voorlopig zijn er ook andere dingen waar ik mijn creativiteit in kwijt kan, fotografie bijvoorbeeld heeft ook veel te maken met kijken naar je omgeving en die op je in laten werken voordat je afdrukt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen!

Hier is het kindervrijmarkt,oh,wat zielig,het waait en regent al de hele ochtend. Nu begint de zon er een beetje door te komen.
De kinderen zijn naar hun weekendbaantjes,en mijn man ligt nog in bed. De strijkplank buigt door en de ramen zijn vies,maar...ik heb vakantie!!

Pippi, wat vervelend, zo'n uitzichtlloos gevoel...kun je niet iets leuks met een vriendin/buurvrouw/zus afspreken? Dan heb je iets om naar uit te kijken,zeker nu je een tijdje alleen bent. TIP : de film Mamma Mia the Movie is erg leuk!
Zelf schrijf ik veel,ik heb inmiddels wel 8 penvriendinnen bij wie ik veel kwijtkan. De meesten weten van mijn alcoholprobleem,(sinds ik gestopt ben) dus ik kan er steeds even over schrijven. En verder over leuke en serieuze dingen. Met elke vrouw schrijf ik weer een beetje anders,heel leuk. Ook heel leuk om post te KRIJGEN, elke dag weer een beetje spannend.
Sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, wat een goed idee. Ik maak ook wel eens lijstjes,maar meestal komt van de helft niets terecht.
Dit lijkt me een goed plan om te doen als je niet goed weet hoe je je tijd moet/kan/wil indelen.
Ik heb de neiging om,als ik een week vrij ben,niets,maar dan ook helemaal niets te doen,terwijl ik van te voren allerlei plannen heb. Rust is wel goed,maar het geeft een onbevredigend gevoel aan het eind van zo'n week. Alcohol had er ook mee te maken,maar nu ik niet meer drink heb ik er ook nog last van, ook met een vrije dag.
Pip, ik hoop dat jij er ook wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Just because somebody asks for your advise doesn't mean you have any
helpful advise to give.

-- Everyday Wisdom

Bovenstaande uitspraak kreeg ik vandaag in mijn hotmail...
En voor mij zeker iets om over na te denken...
Als ik iemand iets adviseer en of dat nu zakelijk is of prive of met betrekking tot verslaving moet ik mij afvragen of ik niet gewoon uit mijn nek praat zonder dat ik weet waar het over gaat of dat ik bijvoorbeeld totaal geen ervaring heb met het probleem...of met de oplossing van het probleem...
Natuurlijk is de insteek om iemand van dienst proberen te zijn alleen maar goed , daar is niets mis mee...wat ik heb geleerd is om mijn kracht , ervaring en hoop te delen...dus hoe het voor mij werkt en heeft gewerkt...ik kan iemand nooit vertellen zo MOET je het doen en dan is het OPGELOST...echter soms doe ik dat wel en moet ik ook bereid zijn om de consequenties van zo een uitspraak te nemen als iemand er naar handelt en het loopt anders dan ik DACHT...of hoe het ZOU moeten gaan...
Natuurlijk ben ik niet verantwoordelijk voor de daden van een ander...de uiteindelijke verantwoordelijkheid van iemands acties ligt altijd bij de persoon zelf...
En vaak is het zo dat als iemand om advies vraagt (en zeker bij alkies en verslaafden) dat je nooit de volledige achtergrond krijgt en alle factoren die meespelen...

Dus als ik mij houdt aan mijn ervaring met dergelijke problemen en de hoe ik werk aan de oplossing is dat voor mij de zuiverste manier om iemand van dienst te zijn...de keuze om het ook zo aan te pakken is altijd aan de ander...

Voor mij kan het zeer krachtig zijn om ook "ik weet het niet" te zeggen als ik geen ervaring heb...
Want door toe te geven dat ik het niet weet betekent dat ik kan iets kan leren en kan groeien...
En er niets mis met niet weten hoe het in elkaar zit... dat is oke...

Ongeveer 1.5 jaar geleden kwam ik er achter dat ik eigenlijk geen idee had wie ik zelf was... jaren en jaren was ik bezig om er bij te horen of mij op een bepaalde manier voor te doen... en voor mij werkte het bevrijdend om tegen mijzelf toe te geven dat ik geen idee had... hahaha... en vandaag is dat nog zo... en het is goed zo...
In mijn slechte dagen die ik heb komt die vraag opeens als een gek omhoog...opeens moet ik weten hoe het in elkaar zit en waar ik bij hoor en wie ik ben... en als ik mij goed voel en peaceful dan is het kompleet verdwenen... magisch...

Oke .. ik ga nu een partytent halen voor vanavond want mijn vrouw en ik organiseren een BBQ ter gelegenheid van onze verjaardagen (zij gisteren en ik 18 juni)... we krijgen wat regen dus we moeten wat..en weet je het is goed zo... regen of zonneschijn het hoort er allemaal bij... de vraag blijft telkens "wat kan ik doen om er mee om te gaan"... en een tent is een goede oplossing echter de regen verdwijnt niet doordat ik een tent koop... en zo is het ook in mijn hoofd... door in positieve akties te blijven kan ik met dingen omgaan terwijl ze er zijn...en alles veranderd voortdurend...na regen komt zonneschijn...en daarna weer regen hahahaha....

Ik wens iedereen een fijne dag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggel allemaal,

Het komt hier met bakken naar beneden, zit me af te vragen waarom het nooit van onderen komt hahaha

Sorry, moet nog bijlezen vandaar die nutteloze informatie.

Weet iemand hoe het met Charlie gaat? Heb haar al diverse mailtjes gestuurd maar geen reactie. Bellen durf ik niet goed want weet niet of ze nachtdienst heeft en hier zie ik haar ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: dat was mooi wat je schreef. Ik heb ook zoiets gedaan voordat de meute vertrok.
Ik heb eerst mijn 'doelstellingen' opgeschreven. Wat zou ik willen deze vrije dagen.
Daar stond o.a. in 'goed voor mezelf zorgen en vooral genieten' 'tot mezelf komen' en 'niet drinken'. Toen heb ik alles opgeschreven wat ik leuk zou vinden om te doen en wat ook mogelijk was. Ook heb ik een klussenlijstje gemaakt van dingen die nog gedaan moeten worden, zodat ik elke dag iets daaraan kon en mocht doen.
Vanmorgen heb ik mijn lijstje weggegooid, was zeer behulpzaam. Ik schreef ook elke dag wat ik had gedaan, wat ik had gegeten, hoe ik me voelde etc.
Mij gaf het een soort houvast. Resultaat was dat ik behoorlijk structuur had deze dagen. Vroeg op, behoorlijk laat naar bed, tussendoor niet slapen. s'morgens mezelf goed verzorgen, leuk aankleden, de boel opruimen, hondje uit en dan even naar de winkel fietsen. (leuk tasje gekocht b.v.).
S 'middags lekker tv aan, boekje erbij en een beetje aanklungelen. Zo is dan ook de rotklus het poetsen van de keuken bijna helemaal gedaan. Plankje voor plank. Zo direct nog het ladenblok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemoggel ammelaal

Pip, ik lees dat je de meeste medicatie hebt afgebouwd maar waarom heb je de AD afgebouwd als ik vragen mag? Kan dat nou niet net dat onderliggende steuntje in de rug zijn om dingen beter aan te kunnen? Zonder AD zou ik zwaar verslaafd raken aan de pammen denk ik, de Anti depressiva verstevigd voor mij mijn basis en geeft me grond onder de voeten.

Loslaten lukt niet als je gaat verhuizen, dat maakt het waarschijnlijk alleen maar lastiger, kinderen moeten verder reizen naar pa, en er moeten meer afspraken gemaakt worden dus heb je meer kontakt met elkaar. Loslaten zit in je geest, niet in de omstandigheden.

nog een denkfout die An ook al aanhaalde, 'zonder drank ga ik me nog meer vervelen en worden mijn dagen nog leger': Ik denk dat iedereen hier wel kan beamen dat dat dus juist niet zo is. Sinds ik niet meer drink heb ik nergens meer tijd voor lijkt het wel. Omdat ik me fitter en bruisender voel ga ik vanzelf meer ondernemen en minder uitstellen.
Doordat ik actiever en fitter ben heb ik ook minder last van depressieve gevoelens.

Het is misschien wat op het laatste ogenblik maar is dat thuis detoxen wat Geer gedaan heeft niks voor je? begeleiding, een luisterend oor en ondertussen stoppen met drinken. Je hoeft het dan niet helemaal alleen te doen en te verzandden in negatieve gedachten en kan dan misschien die negatieve circel doorbreken. Je geeft jezelf nu niet de kans om te ervaren hoe anders het is als je niet drinkt, het positieve zie je niet meer, en het negatieve van niet drinken heb je inmiddels enorm uitvergroot.

Laatste ding: Kijk niet te ver in de toekomst, kijk naar vandaag, wat kan ik vandaag doen om goed voor mezelf te zorgen. Ik weet dat dat voor iedereen anders is maar ik ben echt een 'vandaag zie ik wel' mens. Over morgen, overmorgen en volgende week denk ik niet meer na. Ik leef in het hier en nu.

Misschien kan je er wat mee Pip? zo niet is het ook okee. Jij hebt de regie over jou eigen leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap hoor An maar ik heb 24 keukenkastjes, kan je ff helpen als je klaar bent?

Zelf heb ik een potje gemaakt met briefjes van klusjes die gedaan moeten worden. Elke dag moet ik daar eentje uithalen maar dat dekseltje zit zo verrekte vast hahahah het zit alleen los om briefjes er bij te stoppen maar als ik er een uit moet halen krijg ik hem niet los...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje: zo'n potje zou bij mij ook niet werken. Ik heb een lijstje en doe elke dag iets. Iets wat ik denk enigzins aan te kunnen. Ook dit weer, stapje voor stapje. Een uurtje hier en later een uurtje daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede zaterwaterdag!

Ziza zo'n tent is heel knus en ik zie het ook al weer wat opklaren hier :rose:

Gisterenavond was ik uit eten met een vriend die ik heel lang niet gezien had, zo'n maand of 9 om precies te zijn, dus de laatste keer was nog in mijn JWWtijd.
"Goh wat krijgen we nu: aan de spa???" vroeg hij toen ik de eerste drankjes op het terras haalde. Zo kwam het dus dat ik erover 'moest' praten. Op een gegeven moment ging hij mij 'verwijten' (tussen aanhalingstekens want hij is echt heel lief&okay!) dat ik zo zwart-wit met dingen omga, dat drank nu ineens helemaal 'fout' is voor mij en dat ik mijn verleden met drank zo afkraak terwijl we toch heel veel lol hebben gehad en dat is toch geen evenwichtige manier van in het leven staan? Pffffffff je zou er toch bijna om gaan......

Misschien moet ik toch leren om het anders te verwoorden, ik wil er niet meer zo'n gewicht aan geven, wil gewoon Kaia zijn en niet Kaia die niet meer drinkt, ik ben heus niet beter dan een ander en het verleden was heus niet allemaal fout, het is gewoon geweest en voor mij is het nu beter zonder, ik laat een ander in zijn waarde want iedereen moet zelf weten waar hij/zij zich goed bij voelt.

Het mooie blijft dat ik gisteren niet getaald heb naar een drankje (en wat is het heeeeeerlijk zonder rook, hihi ik kwam in een rookgordijn terecht toen ik de kroeg UIt ging!), heerlijk genoten van muntthee, koffie met jammiekoekjes en spaatjes rood (daar word ik dus écht een beetje aangeschoten van???).

Aan het eind van de avond heb ik hem nog gevraagd of hij het anders vond met mij zo zonder? Maar hij merkte geen verschil, ofja het enige was dat hij vond dat ik er met mijn aandacht veel meer bij was, want 'vroegah' raakte hij mij later op de avond vaak in gesprekken kwijt, werd ik onbereikbaar voor hem. En ja, nu ik het zo zei waren die avonden met mij altijd wel heel veel drank, maar hij had er nooit bij stil gestaan dat ik thuis nog even verder ging en dat ik het de avonden daarvoor en daarna nog even dunnetjes over deed.

Dat maakt het moeilijk soms: omdat mensen niet doorhadden dat ik alcoholist ben/was, 'verwijten' ze me nu dat ik van het ene uiterste in het andere uiterste val, "typisch Kaia" zeggen ze dan en dat vind ik -hoewel ik verder inderdaad wel een mens van uitersten kan zijn (al word het wel steeds minder met de jaren)- best wel jammer. Maarja , ik moet leren geen bevestiging meer te zoeken in anderen, maar in me, myself and I! Under construction dus!

Pippi :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: heel herkenbaar wat je schrijft. Ik vind dat altijd heel moeilijk. Nu heb ik me echter voorgenomen om net zoals jij het te vertellen als je er echt om vragen. Dan is het ook wel duidelijk. En dan het antwoord dat je zwart wit bent en dat je niet zo extreem moet doen, of ze zeggen, ach voor deze keer is toch wel moeilijk dan. Inderdaad mensen die niet verslaafd zijn weten niet waar ze het over hebben.
Ook met 'verslaafden' op stap gaan is lastig want die hebben het liefste dat je meedrinkt, dat je om hun 'level' komt als het ware. Je bent dan ineens saai en oninteressant, het is niet anders. Ik ben in ieder geval vastbesloten en ga ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, je bent een kanjer en vaak ontstaat zo'n opmerking uit jaloezie. Jij kunt spa drinken maar ik kan er eigenlijk niet vanaf blijven en dan bouwen mensen dat om als je bent saai, ongezellig of zoiets.

Maar An je komt me dus helpen met die keukenkastjes? Hahahah meis je zal blij zij als je klaar bent maar vooral trots op jezelf: Zo An dat het je toch mooi weer geflikt en dan mag je lekker uitrusten maar dan wordt het oppassen geblazen want dan dringt de beloning zich op........

Bah, ik maak me ongerust over Charlie en mezelf kennende moet dat niet lang meer duren want dan bel ik haar gewoon d'r nest uit. Als ze in de nachtdienst zit heeft ze gewoon pech moet ze maar wat laten horen en als je adempauze wil oke maar laat dat dan ook horen, weten we wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Ik ben in ieder geval vastbesloten en ga ervoor.



En het gaat jou gewoon lukken!!! :present:

En weet je, ook al vond ik dat gedoe echt lastig gisteren, uiteindelijk ben ik inmiddels al wel zo ver dat ik niet meer HOEF te drinken, wie had dat nou van mij gedacht? Ik niet! Dat gun jou ook! En iedereen hier!

In theorie is het zo dat je met 1 of 2 per dag ook ADB bent, maar ik ken er hier geen één die een werkelijk zorgenloos en happy ééntweetje is, jij wel?

Blijf ervoor gaan An, de aanhouder wint en het is alles dubbel en dwars waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...