Spring naar bijdragen

dinsdag 28 oktober 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Plus ik kan gelukkig zeggen dat ik problemen met aanraken achter me heb liggen.
Middels therapien en in de praktijk uitproberen ben ik inmiddels geheeld.
Ik ben geen knuffelbeer geworden maar hoef niet meer op de vlucht bij de gedachte aan intimiteit.

Inmiddels ben ik op alle plekken terug geweest waar alcohol een belangrijke rol heeft gespeeld.
Vakantieoorden enz, maar nu zonder drank.
Ik heb mijzelf weer als een gek zien rond rennen om aan drank te komen alles en iedereen om me heen vergetend.
Mijn eenzaamheid tegen gekomen.
Met zijn allen op vakantie maar toch alléén.
Verstikkend.
Het is goed geweest voor mijn verwerkingsproces.
Ik ga nu anders op vakantie..samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja, ik zou willen dat ik zover was...
Maar goed, al het goede komt langzaam ofzo, toch.
Ik doe mijn best. Het is hier soms ook wel erg langs elkaar
heen leven. Maar dat kan momenteel niet echt anders.

Ik weet niet hoor, best wel moeilijk soms.
En toch gaat het ondertussen wel beter.

Nou ja, het zal niet vor niets zijn,
dat ik me zo aangesproken voelde..
Betrek nog steeds alles teveel op mezelf (jaaah!).

Komt wel goed.
Blijf erbij, dat niet drinken prioriteit nr. 1 is.
Voor alle mensen voor wie dat nog een strijd is.

De rest komt langzaam weer terug.
Of niet, maar dat weet ik nu nog niet.
Ben ook geen helderziende.

Ik ga nu even bij mijn kindjes zitten op de bank.
Kopje thee, en kijken of zij nog een knuffel willen...
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus 5jaar geleden was ik een gelukkig mens.
Dronk niet meer en had veel verwerkt uit het verleden.
Met beide benen weer op de grond zeg maar.
Eigenlijk niet van plan me nog weer te binden.
Maar de liefde kwam zomaar ongevraagd op mijn pad.
Met de zin:. Je kunt nergens zoveel over jezelf leren als in een liefdesrelatie; in mijn achterhoofd, ben ik aan de slag gegaan.

Ik heb er geen spijt van gekregen.
Wel mijn jaloersheid, vluchtmomenten en flarden onverwerkte momenten uit een verleden huwelijk wat ik dacht achter me te hebben gelaten teen gekomen.
Er naar kijken en over praten heeft me inzicht gegeven in mijn vaak bekrompen denkwijze.
Ook dat hoort bij nuchter worden.
Andere denkpatronen ontwikkelen.

En nu ben ik weg.
De achtergelaten troep van het avond eten staat me aan te staren.
Een volgend aandachts punt.
Waarom kan ik niet hebben dat het rommelig is om me heen.
Misschien omdat ik liever niet misgrijp.
Alles moet op zijn plaats liggen.
Ik heb er last van als anderen de boel laten slingeren.

Ik ben weg.
Een fijne avond allemaal. en tot een volgende keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ay ay pipke toch :)
pis bijna in mijn broek van het lachen maar dat is omdat er aan een scheetje in bad een verhaal zit in mij herineringen :-)
houtje ik weet niet of het in mijnen error 102 stond maar van harte met deze speciale dag :present:
adam eigenlijk is het bij mij een beetje zoals bij jou , laat ze maar vlaaien leggen als ze maar niet in mijn bord liggen , heb werk genoeg met mijn eigen ikke
An ik heb mij eigenlijk een ganse dag goed gevoelt , probeer uit te leggen deze morgen vertrok ik op tijd naar mijn werk , wat een vrijheid beginnen als ik wil en dus evt ook vroeger gedaan , ik reed door dit prachtige oost vlamse land en zag de rijm op de open velden liggen en ik dacht , kijk dat is nu genieten met een nuchtere kop en gans de dag heb ik dit gevoel vast gehouden
PJ het zal wel een beetje raar aan voelen dat sterren kijken maar ik geloof erin dat alles goed zal verlopen , vorig jar is achteeaf bekeken ook nuchter verlopen en ik ben weer bijna een jaar verder
zo en nu ga ik relaxen
ps mij heeft het forum al vele keren nuchter gehouden en dat is de bedoeling denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dochter ligt met buikpijn in bed...
Klaas is voorlopig nog wel even weg.
Heb net even lekker buiten gewandeld met de hond.
En hang hier nog even wat..
Ben gewoon zo ongelooflijk moe.
Dus ik hang maar niet te lang!

Als er nu iemand is, die vind dat ik hier bijv.
teveel aanwezig ben, teveel zeur, of met te weinig forum-gerelateerde
zaken kom. Zouden jullie dat mij dan aub persoonlijk willen laten weten.
Ik zit telkens zo te gissen als men het over die-en-die en-zus-en-zo heeft.
Kan daar moeilijk overheen scrollen en me er niets van aan trekken.
Misschien hang ik hier nog teveel. Maar ik kan het ook nog niet los
laten.

het zou op een gegeven moment minder belangrijk voor
me moeten worden. maar ik heb het toch nog zo nodig..

Echt zeggen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahaha die Stien, je hebt me door.
Het is niet meer zo dwangmatig als geweest.
Niet meer woedend over een papier propje.
Achter gelaten papieren op een tafel.
Kleren naast de badkuip betekend niet meer einde van de relatie.
Balpennen en tv gids strak naast elkaar op de tafel en durf en niet naar te wijzen!!!


Zo leer ik elke dag mijn opborrelende kwaadheid beheersen door te zeggen wat me dwars zit.
Ik heb er geen zin meer in altijd de troep van een ander op te ruimen.
Kan het trouwens ook niet meer aan.
Teveel ongevraagd de troep van een ander opgeruimd.
Verspilde energie is het.
Ook een storing in de ontwikkeling van mijn vrouw.
Goede afspraken maken en elkaar steeds weer aanspreken op kleine ergenissen werkt.
Op den duur wordt opruimen een automatisme.

Gaat het goed met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik noit de moed heb om te reageren, dan nu toch maar een keer:

Kohtje, je reageert zó onverwachts heftig, en dat terwijl er en tijd is dat is geweest dat je zelf heel veel behoefte aan contact had. Waarom laat je ons dan dezelfder ruimte niet?
Ik voelde altijd zo'n warmte bij jou, dat ik dit niet begrijp!

Carolien, ik beleef ook altijd heel veel plezier aan jouw biijdragen, en ik begrijp niet, dat jouw bijdrages, die ons zóvee plezier brengen, door Tactus worden geweerd!

Waarvan acte dus!

We proberen allemaal zó verschrikkelijk nuchter te blijven,

Ziza, je bent ons allemaal zó ver voor in het nuchter ziijn!
Maar we proberen allemaal zó ver te komen op het pad van "droog-zijn", waarbij we het allemaal via achterweg-kronkelweggetjes proberen te bereiken...Maar, Ziza, als je vindt dat alleen maar oe-ver-loos gelul is, waarom ben je nog hier dan?




En vooral wil ik niet onvermeld laten dat ik Houtje heel erg mis. Ik betreur het dat iemannd zich zo onveilig voelt dat er hier gevoelsmatig geen plaats voor meer is.

Verder denk ik dat het forum een levend iets is, een ieder draagt eraan bij, iedereen haalt eruit wat voor hem balangrijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, gefeliciteerd met wat je in drie jaar bereikt hebt, en heel veel succes in dit vierde jaar! Dit derde jaar was een heel moeilijk jaar voor je, in veel opzichten, en ik vind dat je je er heel knap doorheen geslagen hebt. Ik zit nu ook in mijn derde jaar, en hoop waarachtig niet zoveel voor mijn kiezen te krijgen als jij! Ik hoop dat voor jou dit jaar de oplossing van veel problemen en strijd brengt. :heart:

Ik ben verdorie al een uur bezig een beetje bij te lezen, maar dat lukt gewoon niet als je bij het begin moet beginnen. Wel heb ik gelezen dat er weer enige discussie was, naar aanleiding van de mening van deze of gene. In dat verband wil ik Adam hartelijk bedanken voor zijn bijdrage over de menselijke communicatie, die alles op een relativerende manier verheldert. ;)

Aan Kohtje, in wiens mening ik veel herken, wil ik graag alleen even kwijt, dat ik het niet noodzakelijk vind het forum nu zo af te vallen. Je hebt hier zelf ook de nodige tijd doorgebracht, ruzies of geen ruzies, en ook toen je midden in je terugval zat heb je hier toch af en toe je heil gezocht. En er waren hier mensen die je toen niet lieten vallen.
Dat je ervaart dat je je tijd hier gehad hebt, is heel goed mogelijk. Die dingen gebeuren, en op een bepaald moment ga je verder. Ik ben hier ook niet meer zoveel als ooit.

Ook in de mening van Ziza en Ferry herken ik veel. En ondanks de heftige reacties vind ik het goed, dat deze mening ook een keer verwoord werd.

Evenwicht, dat is waar het volgens mij om gaat. Evenwicht in de berichtgeving over serieuze zaken en luchthartigheid. Evenwicht in openhartigheid, en het kwetsen van een ander zijn gevoelens. Evenwicht ook, in de reactie op iemand's openhartigheid. En tenslotte enig respect en terughoudendheid als er gepraat wordt over mensen die hier niet schrijven en lezen (of misschien wel, want dat weet je tenslotte nooit).
Evenwicht en respect zijn zaken die je moet leren, als je ze nooit gekend hebt. Laten we dan proberen het hier te oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo over het algemeen lever je een bijdrage om even bij stil te staan.

Juist wanneer het even niet lekker loopt kruip dan niet weg,
maar zoek kontact op het forum of elders.
Pak de telefoon en bel.
Er komt een moment dat je denkt, ik ben uitverteld.
Het leven herhaalt zich.
Er komt een moment dat je op eigen benen kunt staan.
Zomaar onverwacht.

Dan is het tijd om afscheid te nemen of er op een andere manier te zijn voor lotgenoten.

Het is maar waar je voor kiest.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst Houtje gefeliciteerd met je DRIE! jaar, fantastisch :):present:B):clock::musicnote::light::moon::rose:

Over dat geruzie heb ik het mijne al maanden terug gezegd, ga er niet meer op in. Laait toch elke keer weer op. Scrollen maar.
Ik vind het jammer dat Caro en Kohtje om andere redenen, beiden de benen nemen hier.
Foto's waarop je de gezichten heb verwijderd lijken me geen inbreuk op de privacy te doen al helemaal niet als je de forummers daarom gevraagd hebt. We zijn toch geen criminelen wel?!
Elkaar in de waarde laten blijkt dus niet zo makkelijk te zijn, ook voor Tactive niet. Ik vind het prima als mensen hier hun enthousiasme delen en trots zijn op hun overwinningen. Want elke overwinning die je behaalt heeft toch te maken met dat je de alcohol laat staan, niet dan? Het mag hier voor mijn part gaan over elke prestatie die je eerder met die rotzooi in je lijf niet hebt kunnen bereiken. Of het nu over voetballen of andere interesses gaat vind ik allemaal best. Voor mijn part praat je over dat je transpiratievrije sokken hebt ontworpen, lijkt me een inspirerend gegeven :D
Tapas, petje af voor je eerlijkheid....je hebt de schaamte overwonnen!

Ik vind het al l@llig genoeg dat ik met drank op wazige verhalen gepost heb en wil daarvoor nogmaals mijn excuses aanbieden. En dat een aantal weken lang. Ben blij dat ik nu refusal slik en weer goed in het leven sta. Dat geflip van 2 dagen niet drinken en een dag wel ben ik weer helemaal beu. Als ik dit gedrag van anderen lees kan ik alleen maar het advies geven als je het zelf niet aankunt zoek dan hulp door de refusal te nemen en/of begeleiding te zoeken.

Wat mijn relaties betreft ben ik nooit negatief geweest, maar ik kan me voorstellen dat sommigen daar iets over kwijt willen. Ga er dan maar van uit, dat ze ook deels zelf hun fouten daarin zien.
Alleen maar met het vingertje wijzen heb ik ook een hekel aan; soms is niet helemaal duidelijk of een ander dat wel of niet doet...ik ga dat niet al op voorhand veroordelen.

Over mijn dag kan ik kort zijn. Die was prima :) Vanmorgen veel lol gehad bij 'de boei' en heb binnenkort een gesprek met iemand van de klussenbus en runbus (vervoer cliënten) om nuttig vw. werk te gaan verrichten.
Ga over 2 maandjes ook mee doen met boetseren en andere crea dingen....de cursus zit nu vol.
Morgen gezellig met de hele klub de avondmaaltijd gebruiken, dat is op elke woensdag mogelijk.
Zorgboerderijen kan ik ook nog terecht, voor vervoer wordt gezorgd.
En oh ja, met F. van de crisisopvang houd ik regelmatig contact. Die heeft nu onderdak gevonden....we wonen niet zo ver van elkaar dus daar drink ik nog wel eens een bakkie koffie mee om bij te praten.
Ben energiek en veel minder chaotisch in mijn hoofd, heb profijt van de diazepam. Die blijf ik slikken en afbouwen tot ik door de medicatie heen ben. Vervolgrecept krijg ik terecht niet zomaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik leek het mentaal weer aardig op de rit te hebben.
Maar iets in mij blokkeert op een bepaald niveau..

Er is inderdaad, ondanks de heftigheid vandaag, ook wel weer
veel goeds gezegd. Dat kan ik nu pas lezen.

Soms is er puur de emotie, en dan weet ik me (zelfs
virtueel) geen raad.. Ik schrik, en raak uit balans.

Ik wil eigenlijk al weken huilen, zo'n ondefinieerbaar gevoel.
Maar ik kon het maar niet. ik dacht op zeker moment zelfs,
zou ik alle tranen tijdens de dank vergoten hebben? Serieus!

Net kreeg ik een heel lief mailtje van een vriendin.
Het roerde me tot tranen.

Rudy, ik wil je nog even bedanken voor je lieve bericht!
Ik hoop dat als ik ooit op dat punt ben aangeland, ook
wat meer kan geven. dat hoop ik echt.Dat ik dan anderen tot steun kan zjn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een keer een flinke partij brullen, tieren of huilen....of voor mijn part dubbel liggen van het lachen zonder overigens een ander te kwetsen heeft mij de laatste 10 dagen enorm geholpen Marjo. Ik zie het letterlijk niet zo donker meer in. Kwam ook aan niets meer toe, zonder tegenzin. Zat gewoon alleen nog maar in mijn kop, de emoties en het gevoel waren op slot geraakt en drank heeft dat nog eens versterkt.
Goed van je, dat je ondanks de strijd droog blijft staan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, alcohol verdooft ook gevoelens. Daarom komt alles nu als een mokerslag bij je binnen.
Ik heb ook een langdurige periode gehad waarin ik erg overgevoelig en emotioneel was. En soms ben ik dat nog, maar dat zal de aard van het beestje wel zijn.

Dit is een van de dingen die ik bedoel, als ik het heb over nieuwe manieren vinden om met dingen om te gaan. Leren accepteren dat je gevoel hebt, dat de tranen soms komen op een moment dat je dat helemaal niet wil. Dat je soms emotioneel wordt. En dat je grenzen hebt, waar je nuchter rekening mee moet houden.
Dat alles kost energie, dus geef het even de tijd. Het wordt echt beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Wat een mooie opening van de dag. Een tekst vol wijsheid.

Kohtje,
Er valt hier heel wat aan wijsheid te lezen, je moet het alleen wel willen zien. En zelfs van het gekissebis kun je veel leren; tenminste dat is wat ik er van vind. O.a. volgende punten vind ik noemenswaardig:
- Lees goed wat er staat, lees niet tussen de regels. Is het je niet duidelijk: vraag nadere toelichting. En ga niet antwoorden voor je je geïnformeerd hebt.
- Ieder mens vormt een eigen mening. Ook is het zo dat mensen door ruis in de communicatie tot ruzie komen terwijl ze hetzelfde zeggen, maar dan met andere bewoordingen.
- Als je je eigen mening als Dé Wáárheid opdringt aan andere mensen, kun je erop rekenen dat ze zich aangetast voelen in hun waardigheid en geïrriteerd en zelfs boos kunnen reageren. Geef je mening door je bericht in de ik-vorm te plaatsen en niet door een 'het is zo dat' o.i.d.
Dus JIJ voelt je op je gemak en hebt baat bij de NA, AA e.d. en niet dé AA, NA is wat jullie nodig hebben.
Dus ook niet: het forum is maar zo zo, 'als ik inlog, zie ik alweer de zoveelste ruzie.'
Maar hoe dan ook ben ik blij dat je weer op de goede weg bent. Word asjeblief niet weer zo arrogant en fanatiek als anderhalf jaar geleden (kort voor je gigantische terugval).
En het staat je helemaal vrij om hier nog maar zelden te komen, maar dan heb ik wel het vriendelijke verzoek om dan met iets positiefs te komen. Een verhaal van hoe het met je gaat b.v. en niet binnenvallen met allerlei kritiek op dit medium. Je zegt zelf dat je niet gelezen hebt!

Blacky,
:)

Geer,
Hoe is het met je stuitje?

Plusjamais,
quote Helaas leren we nog altijd het meest van onze minst leuke ervaringen.
Paul Rosenmöller. unquote
Door scha en schande wordt men wijzer. Zo een nieuwlichter was Paul Rosenmöller nu ook weer niet ;) .

Albertina,
:)

Carolien,
:present: en je bent wat mij betreft altijd weer welkom.

An,
Zou het geen idee zijn om Refusal of Antabus te gaan gebruiken? Juist omdat nogal dikwijls de verleidingen bij je in huis worden gehaald, kan dat net dát éne steuntje in de rug zijn dat je nodig hebt.
Een paar mantra's hebben mij wel geholpen bij lang durende trek. 'Ik wil niet gestraft worden met alcohol.', 'Ik hoef toch niet te drinken en zelfs de craving mag mij niet dwingen.' En naar een andere plek gaan, is ook iets wat me helpt.
En je huisarts bijt heus niet en is gebonden aan geheimhoudingsplicht. De apotheek ook. Ik heb trouwens nog nooit vermeld dat ook de medewerkers van mijn apotheek mij altijd een bemoedigd woordje meegaven.

Wingchun,
Door het steeds maar hard doorwerken voor werk en thuis nam ik ook geen echte rust en stond mijzelf toe om een glas wijn te drinken. Zo is het begonnen en het werd met een bloedgang meer. In verslavingszorgjargon heet ik een 'sprinter'.

Tapas,
Gelukkig kwam de zon wél af en toe kijken.
Met het bereiken van het forum heb ik vandaag geen enkel probleem. Helaas lukt het me vandaag voor geen meter om op msn te komen.

Marjo,
Stonden de kids dan niet verbaasd te kijken naar die 'antieke' plaatjesdraaier?

Pippi,
:)

Soothe,
Toch zat er ook voor mij soms niets anders op dan mijn pyjama aantrekken en het bed induiken (toen kon ik nog slapen).

Marieke,
Eerlijk gezegd kan ik die man wel begrijpen wanneer hij jou ontloopt. Ik zou er zelf gek van worden als er steeds een op mij verliefde man op mij afkwam nadat ik duidelijk had gezegd er niet van gediend te zijn. Ik zou dan van die man verwachten dat hij het beste met me voor zou hebben en mijn keuze respecteerde. In mijn geval: mijn eigen huwelijk, mijn eigen partner. Als je het onberijkbare nastreeft, mag je niet verbaasd zijn dat je het niet bereikt. Wat uiteraard geen reden is om te drinken.

Woman,
Helaas voor jou heb je een kater van hier tot gunder, maar nu weet je ook weer waarom je het beste die eerste kunt laten staan.

Ziza,
Het hebben van een galerijtje (zoals jij dat laatdunkend zegt) of het kunstenaar zijn brengt wel de nodige spanningen in het leven mee. Laat de mensen a.j.b. vrij in het uiten van hun belevenissen. Jij hebt het toch ook over je voetballen, je kinderen die je in bad stopt, je vrouw die haar haar kamt, jij die je snor scheert. En helaas zijn sommige partners gewoonweg niet bereid tot praten. Jij hebt het gewoonweg heel erg getroffen met je vrouw. En jij kunt natuurlijk wel lekker mooi weer spelen. Jouw baan staat niet op de tocht als men te weten komt van je drugs- en drankverslavingen, het feit dat je ook wel gejat hebt (en daar kennelijk toch wel trots op bent). Je bent gezelli bij pappie in de zaak. Dat vroeg je pappie je al toen je pubertje was en jij wou niet, he! Pappie heeft gewonnen: zoontje zit in de zaak. Probeer voor de aardigheid maar eens een baan elders te vinden: met een echte baas, die je geen vrij of geld geeft om van hot naar her te vliegen voor AA of CA meetings. Ik vind het ook verder helemaal niet interessant dat je met je vrouw in bad kruipt (niet iedereen heeft zelfs een bad, laat staan eentje waar je met zijn twee in kunt), dat je in het weekend met vrouw én kinderen in bed ligt op je zij op het randje.
Kom eens een keertje langs met een eigen verhaal en niet alleen maar kritiek op dit forum. (Zei ik ook al aan Kohtje). En vergeet niet dat relatieproblemen een giga-trigger kunnen vormen.

Vogel,
Heb ik jou eigenlijk al wel verwelkomt op dit forum? Even goedmaken: Welkom en heel veel succes.

Ferry,
Zie voor de globale strekking mijn reacties naar Kohtje en Ziza.

Rapilos,
Tja, ga jij ook alleen maar komen om te kritiseren? Lever een bijdrage i.p.v. nergens-opslaande-kritieken.

Geer,
Ja, het forum is er 24/24 7/7. De AA, NA, CA komen maar eens in de week samen. Ga je naar verschillende meetings, ja, dan ben je geen enkele avond meer thuis om aan je relatie te werken.

Kirky,
Heel droog maar raak.

Blacky,
Superwoman!

Woman,
Dat was vandaag een geluk bij een ongeluk! Het geluk zit 'm dikwijls toch in een klein hoekje. Je moet je nu wel behelpen met koud water, maar je hebt nog wel je huis en je spulletjes.

Soothe,
Van een mens hoor je altijd de eigen versie van een verhaal. Als er een relatieprobleem is én de partners gaan naar een bemiddelaar, dan hoort die de beide kanten. De meeste mensen horen van een relatie altijd maar één kant. Een mens heeft er nu eenmaal behoefte aan om zijn frustraties te ventileren of om anderen om raad te vragen. Als iedereen alles maar zou oppotten, dan loopt iedereen na een tijd bij 2 of 3 psychiaters. En wat denk je dat die (ex-)partners van degenen die zich hier uiten doen?

Vie,
Ik kan me helemaal vinden in de eerste paragraaf van je bericht van 16.40.

Adam,
Wat een gedoe, he! Maar die Oomkes had wel gelijk met zijn stelling. Ruis in communicatie kan tot erge toestanden leiden.
Een dikke knuf voor je 1/2 jarige katertje.

Ziza,
Je kunt niet het leven (dat van jou, noch dat van een ander) regelen en plannen zoals je een tafel dekt. Leven volgens het boekje (in jouw geval BB en 12 Stappen) kan gewoon niet.

Plusjamais,
Ik mag je inbreng wel.

Rudy,
Het blijft twijfelen tussen B en NL. Misschien toch maar die twee landjes samenvoegen?

Blacky,
Dat is nog eens een opsteker! De schepping van de vrouw.

Houtje,
{{{{{{{knuffel}}}}}}}}
Heel raak gezegd in je bericht van 19.28. Alleen 1 dingetje: ik mis je verhalen over hoe jij je lichamelijke en geestelijke pijn te lijf gaat. Dat is ws. omdat ik er wel dingen uit kan pikken.

Pippi,
Wat ben je stil vandaag. Maar je gedichtje vond ik een scheetje :D .

Marjo,
:) Je zegt niet teveel, je zeurt niet. Ik geniet van hoe jij de bagger te lijf gaat met je lieslaarzen en ik trek me geregeld aan je op. En als iemand zegt dat jij zeurt, dan moet die maar zwijgen, want van dat gezeur ben ik niet gediend.

Stien,
Ik geniet nog steeds van je geschenk en het stemt me geregeld tot nadenken en vooral relativeren.

Anna,
Met jouw steun ben ik een heel eind gekomen. En dat mag iedereen wel weten, ook dat deze steun niet direct alcohol gerelateerd was, maar heel veel met mijn leven te maken had.
Een grote bos :present: voor jou, want jij hebt een heel groot :heart: .

Har,
Ik ben blij dat je weer nuchter bent. Houden zo!


En wat ik van het forum vind? Ik vind het fantastisch! Net een groot gezin met wel heel erg veel pubers.



**** aanpassing: Floortje wou ook graag in dit bericht vermeld worden. :present::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...