Spring naar bijdragen

dinsdag 28 oktober 2008


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik lees alles weer met verbazing, zie dat mijn bijdrage ergens verdwenen is.

Ik wilde vanavond niet meer inloggen, omdat ik over een persoon heenscroll die wel erg aanwezig is.

Ik ga vanavond hier en daar toch meelezen, omdat ik denk dat op dit moment het principe van het forum door bepaalde elementen erg onder druk wordt gezet.

Dat steekt mij, omdat ik veel moed put uit het forum en het ontzettend triest vind dat mensen zomaar verdwijnen, omdat zij zich in de steek gelaten voelen of in hun waarde aangetast en zij hebben geen ongelijk.

Anderen die zware dolksteken geven blijven hier gewoon hangen.

Ik heb hier best moeite mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mens vergeet zo gauw in wat voor misère hij heeft gezeten en na drie droge dagen komt héél voorzichtig de gedachte weer boven drijven dat 1tje wel kan.
Maar beste mensen 1tje kan voor velen van ons met een echt alcohol probleem niet meer.
Ik lees over hervallen een misstapje en denk dan, mens, je bent nog nooit gestopt.
Je bent nadien welkom maar laat het een les zijn en stop eens echt een tijd met drinken en kijk hoe dat bevalt.
Maar de echte alco heeft het gemakkelijk op dit forum want kan zich altijd achter de gedachte verschuilen dat dit geen forum is dat zegt, je moet stoppen.
Dit is een forum om alcohol de baas te worden en geloof me als ik jullie vertel dat eenmaal een probleem met alcohol je maar op 1 manier alcohol de baas wordt en wel door definitief te stoppen.
Het is dus levensgevaarlijk te denken (voor verslaafden) alcohol de baas te kunnen worden door te minderen.
Ik kan Ziza in veel opzichten gelijk geven.
Om nuchter te worden is er meer nodig dan hier 12uur per dag schrijven.
Om raad vragen en problemen met elkaar bespreken is dit forum goed geschikt.
Maar dan wel nadien met het antwoord de maatschappij in, om te oefenen.
Bespreekbaar maken in het gezin.
De laatste tijd gaat het hier niet meer om problemen alcohol gerelateerd.
Hoeft ook niet altijd, maar over doelen en motivaties hoor ik(op een enkeling na) niemand meer.
Dat mag en dat is niet verwonderlijk met al de nieuwe mensen erbij, het is een komen en gaan, precies AA.
Ik kies ervoor om weg te blijven in plaats van mij te ergeren.

Bespreek hier je positieve en negatieve ervaringen per dag.
Maak s morgens een strak plan en ga s avonds eens na wat er van is terecht gekomen, schrijf daar over.
Kijk eens diep in je hart naar het reilen zeilen van het gezin, hoe sta ik daarin.
De zucht of craving klopt niet zo maar aan, schrijf erover om eraf te geraken.
Bespreek je gemis, wat van alles kan zijn.
In hoever durf jij je bloot te geven na de zoveelste teleurstelling.
Maar vergeet ook niet per dag zeker 1keer te schaterlachen.

Sinds ik mijn schaamte heb overwonnen mij naakt te vertonen durf ik samen met mijn vrouw in bad en weet daarom wat ik vroeger allemaal heb gemist.
Zo vreemd is het niet wat Ziza zegt, het zijn allemaal kleine overwinningen die bijdragen aan een grote doel, anders omgaan met je medemens dan vroeger met drank erbij, nuchter worden.
Ons geluk halen we (althans ik) uit de kleine dagelijkse dingen die per dag om ons heen gebeuren.
Tel je zegeningen per dag en maak er wat moois van.
Heb respect voor elkaars mening.
Spreek en schrijf uit eigen ervaring, mijns inziens de beste manier elkaar te bereiken en daardoor jezelf te leren kennen.
Vertel hoe het ook anders kan in plaats van elkaar te bekritiseren.

Houtje een dikke proficiat.
Tapas de uitzending was kort maar krachtig.
maar wel knap dat je dat aandurft, sterk.
Ziza AA is niet zaligmakend en zoals elke medaille heeft ook deze organisatie haar mindere kanten.
Het blijft een afspiegeling van de maatschappij waar mensen bij zijn betrokken.
Dat is niet verkeerd, je verkrijgt daardoor inzicht in wat wel of niet goed voor je is.

Een fijne droge avond allemaal.
Niets is het waard te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor alle lieve moeders, vriendinnen en stoere meiden die ik ken:

Toen God de vrouw schiep, was Hij al 6 dagen aan het overwerken.

Er verscheen een engel en die zei: "Waarom spendeert u zoveel tijd aan dit model?"

En de Heer antwoordde: "Heb je gezien aan welke voorwaarden mijn creatie moet voldoen?

Ze moet flexibel zijn, 200 beweegbare delen hebben die allemaal te vervangen zijn, ze moet functioneren op cola light en kliekjes, een schoot hebben waar 4 kinderen op kunnen zitten, een kus die alles kan genezen, van een geschaafde knie tot een gebroken hart én ze mag maar 1 paar handen hebben."

De engel was overweldigd door alle voorwaarden: "1 paar handen! Niet te geloven ! En dat is het standaard model? Dat is teveel werk voor 1 dag. Neem op z'n minst morgen erbij om het af te maken.

"Maar dat gaat niet" , protesteerde de Heer. "Ik ben bijna zover, ik heb deze creatie die mij zo na aan het hart ligt bijna afgerond. Ze geneest zichzelf al als ze ziek is EN werkt 18 uur op een dag."

De engel kwam dichterbij en raakte de vrouw aan. "Wat heeft U haar zacht gemaakt Heer."

"Ze is zacht ", zei de Heer, "maar ik heb haar ook heel hardgemaakt. Je hebt geen idee wat zij kan doormaken of voor elkaar kan krijgen."

"Kan ze ook nadenken?" vroeg de engel.

De Heer antwoordde: "Ze kan niet alleen nadenken, ze is ook in staat om zaken te beredeneren en te onderhandelen."

Toen viel de engel iets op, hij raakte de wang van de vrouw aan."Oeps,ik geloof dat deze lekt! U heeft er teveel ingestopt."

"Dat is geen lekkage," corrigeerde de Heer "dat is een traan".

"Waar dient een traan voor?" vroeg de Engel.

De Heer zei: "De traan is haar manier om uiting te geven aan haar vreugde, haar leed, haar pijn, haar teleurstellingen, haar liefde, haar eenzaamheid, haar droefheid en haar trots."

De engel was onder de indruk."U bent geniaal, Heer. U heeft aan alles gedacht! De Vrouw is werkelijk ongelooflijk."

En dat is ze!
Vrouwen hebben krachten die mannen doen verbazen.
Zij doorstaan ontberingen en dragen lasten, maar houden vast aan geluk, liefde en vreugde.
Ze glimlachen wanneer ze willen schreeuwen.
Ze zingen wanneer ze willen huilen.
Ze huilen als ze blij zijn en lachen als ze nerveus zijn.
Ze vechten voor datgene waar ze in geloven.
Verzetten zich tegen onrechtvaardigheid.
Ze accepteren geen 'nee' als ze geloven dat er een betere oplossing is.
Ze nemen minder, opdat hun familie meer heeft.
Ze begeleiden een bange vriend(in) naar de dokter.
Hun liefde is onvoorwaardelijk.
Ze huilen wanneer hun kinderen zichzelf overtreffen en juichen als hun vrienden in de prijzen vallen.
Ze zijn blij met het nieuws van een geboorte of huwelijk.
Hun hart breekt als een vriend(in) sterft.
Ze betreuren het verlies van een familielid, maar blijven sterk wanneer ze denken dat er niet genoeg kracht over is.
Ze weten dat een knuffel en een kus kan helpen een gebroken hart te helen.
Vrouwen zijn er in alle maten, kleuren en vormen.
Ze zullen rijden, vliegen, lopen, rennen of mailen om te laten zien hoeveel ze om je geven.
Het hart van de vrouw zorgt dat de aarde draait.
Zij brengen vreugde en hoop.
Zij bezitten mededogen en idealen.
Zij ondersteunen familie en vrienden.
Vrouwen hebben essentie om dingen te zeggen en alles te geven.

Stuur deze mail door naar je vriendinnen om ze eraan te herinneren hoe fantastisch ze zijn; want vrouwen hebben maar 1 fout:

Ze vergeten nog wel eens aan zichzelf te denken!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky ik weet niet wanneer, maar wel dat je binnenkort vertrekt naar Spanje.
Goed dat je met zijn tweeen gaat.
Het zal een reis worden met een lach en een traan.
In ieder geval goed voor je verwerking.
Heb een goeie tijd daar.
Veel amusement zeggen ze in Belgié.
Ja toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde eigenlijk niet meer schrijven over mijn rebalancing seance. Maar goed. Het was positief in die zin dat er weer dingen gebeurden die ik kon plaatsen. Wat ik er meteen mee moet weet ik niet. Dat komt misschien in de volgende dagen.
Het was toch gedeeltelijk je bloot geven en daarna ga je op de tafel liggen, inderdaad bijna in je blootje, en dan geeft je lichaam door aanraking bepaalde dingen aan. Die zijn best confronterend.

Ik zag Duvernoy op de piano vandaag voorbij komen. Speel ik ook. Ik speelde Mozart, Schubert, Chopin, Czerny, Bach, Scarlatti en weet ik wat niet allemaal. Ik ben te laat begonnen, maar heb het toch leren spelen, omdat ik het wilde en enorm veel van muziek houd. Nu moet ik weer opnieuw beginnen. Ik speel weer Duvernoy en Burgmuller en Sonatinen. Uiteindelijk gaat het me helpen denk ik, maar nu doet het soms pijn, omdat ik het een beetje heb laten liggen en andere mensen belangrijker vond dan mijzelf.

Ik ben vandaag een beetje down geworden van de discussies hier en scroll dan ook over bepaalde personen heen. Dit voegt niets toe. Men preekt voor zijn eigen parochie en dat is volgens mij juist hier de bedoeling niet.

Ik lees straks nog wat. Ik ga nu kijken naar een Franse Krimi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, Ik lees net nog je fantastische bericht. Ik kende het al, maar soms vergeet ik het weer.

Ik denk dat het forum voor dit soort dingen is en niet voor geneuzel.

Allons y!

Liefs en wij kijken vanavond naar de sterren Blacky. In Spanje heb ik een keer mijn knie zo opengehaald dat ik daar 6 hechtingen in heb moeten laten doen. Het kwam omdat ik naar de sterren wilde kijken op een plaats die 60 kilometer verwijderd was van de bewoonde wereld. Ik struikelde over een steen (ik had niet gedronken) en voila het resultaat. Ik hoop dat je met goede herinneringen deze keer terug zult komen. Iemand heeft mij een keer gezegd. Ga terug naar plaatsen waar je was met je geliefde, alleen of met een vriend, de volgende keer zul je een andere herinnering aan de plaats hebben.
Het werkt. Ik heb het geprobeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus die aanrakingen zijn confronterend als je zoals ik altijd mensen op afstand hebt gehouden omdat de emotie te heftig werd.
En die emotie moest er koste wat kost onder worden gehouden.

Idem dito met muziek.
Ik ben gestopt met piano spelen omdat ik niet met de emotie kon omgaan die pianospelen naar boven haalde.
Ik schaamde ervoor.
Werd er voor uitgelachen.
Na gestopt te zijn ben ik weer beginnen pianospelen.
Niet fanatiek, maar vind het leuk om te doen.
Ik speel nog altijd op niveau van iemand die vier jaar les heeft gehad.
Ik laat nu de tranen de vrije loop als een muziekstuk me emotioneerd.
Nu mag het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, very very nice talking to you :)
Boodschapjes gedaan, nu lekker aan het koken (ik kook altijd voor een paar dagen en dan vries ik het in - kan ik veel meer lekkere dingen aan het gerecht toevoegen !)

Gebakken aardappeltjes (thanx An)
ham
spek
mozarella
en een prutje van tomaat en (jawel) mandarijn en zongedroogde tomaten

Ik hou het erg rustig vanavond, zo geschrokken vandaag, even goed bijkomen, goed eten, en ontspannen. Wordt tijd om mn hangmat weer op te laten hangen, dat is altijd zo fijn, ik heb (nog) geen bad, en nu alleen koud water .....
Volgens mij is mn prutje klaar,
see ya all x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al de dingen die vroeger niet mochten van mijzelf en een boel spanning veroorzaakten mogen nu wel.
Vaak een kwestie van normen en waarden van vroeger aan een kritische blik onderwerpen en veranderen daar waar nodig.
Scheelt een slok op een borrel.

Blacky je hebt me door ik was aan het vissen naar een compliment.
Merci:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, rvanth een litteken op mijn knie, maar de sterren waren mooi. Het sterrenkijken had trouwens niets te maken met herinneringen die je moet leren te accepteren. De sterren waren gewoon mooi en ik heb geleerd ze te herkennen en van ze te houden.

Ik zal het proberen uit te leggen. Als je heel lang met je man ( die dan ook nog je geliefde is), of met je ouders naar een bepaalde plek (restaurant, vakantieplats, of wat dan ook) bent geweest, dan is het heel moeilijk en pijnlijk om dat zonder deze persoon te doen, maar het is tevens de enige mogelijkheid om verder te gaan in je leven. Dat was het wat ik Blacky wilde zeggen. Bovendien om er andere positieve herinneringen aan te hebben.

Ik begijrp Rvanth dat je problemen hebt met aanrakingen. Ik ook, behalve dan van mijn kleinkind dat tegen mij aanschurkt en mijn liefde zoekt. Jammer genoeg heb ik dat niet op dit moment. (ik mag mijn kleinkind even niet zien). Ik lees net die zin. Lees deze zin wel als volkomen onschuldig. Ouders en grootouders onder ons begrijpen wat ik bedoel. Na mijn man heb ik moeite met aanrakingen, vooral omdat ik in mijn jeugd een traumatische ervaring daarmee heb gehad.
Dit is trouwens een van de redenen waarom ik rebalancing wilde doen. Confrontatie met aanraking.

Dit mag misschien blijven staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom even kijken hoe het hier is. Ik word er niet vrolijk van.
Als het je hier niet bevalt, gá dan en kom niet klagen. Ik kom ook niet klagen alleen even kijken.

En ik wil alsnog mijn excuses aanbieden voor mijn lange egocentrische verhalen, maar ik had een plek nodig om van me af te schrijven. Dat dat stoorde is me ook wel duidelijk gemaakt, maar om nou te zeggen hèhè we zijn van Houtje verlost we gaan het weer over de alcohol hebben, en een fijne inhoudelijke discussie voeren, dat zie ik nog even niet.

Ik probeer nu op een postitieve manier ander invulling te geven aan mijn leven.

En dat alles op de eerste dag van mijn vierde (!) drankvrije jaar.

Toedeloe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb het rijk alleen.
Vrouw is naar de vergadering.
Heb vanmiddag haar haar geverfd.
Een dikke bos heel veel fijn haar.
En dat is goed gelukt.
Ze ziet er uit als een zigeunerin met haar raven zwarte krullen.
We hebben het goed samen.
En ik ben tevreden met wat ik heb.

De discussie over verhuizen van of naar België is nog gaande.
De beslissing nog niet genomen.
Het is voor mij geen moeilijke beslissing.
Maar mijn lief doorkruist telkens mijn plan naar België te komen met haar plannen
naar Nederland te verhuizen.
Wat is wijsheid.
Het is meer dan plussen en minnen.
Als ik zoals vroeger eerst naar de negatieve kanten van de situatie kijk is de beslissing gauw genomen.
Alles blijft zoals het nu is.
Veeg ik alle bezwaren van tafel en zeg, kom we gaan naar Nederland en zien wel wat ons dat brengt, zet ik dan mijn eigen belangen op het spel.
Durf ik dat ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je moet 2en zijn om haren te verven. Vandaar dat mijn coupe is mislukt. Mijn dochter was er niet en ik ben echt een verschrikkelijke myope -14. Heb inmiddels wel de antiroos shampoo. Morgenochtend gebeurt het.

Je komt er wel uit Rvanth, jullie zijn met zijn tweeen . Je staat altijd sterker dan alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Hier ben ik weer. Ik heb het gewoon te druk om hier te komen lezen, maar nu ga ik toch een uur lekker hangen.

Houtje,
Ik zie dat je er eventjes was. Ik had de slinger nog wel veel langer willen maken, maar heb dat maar niet gedaan. :heart:
Gaat alles redelijk volgens de planningen? Hoe gaat het met je nek/schouder/arm/hand/carpaal syndroom? Heb je minder pijn en kun je al met minder morfine toe? Kortom: ik mis je hier in alle opzichten. Altijd bevat je bericht steun voor een ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...