Spring naar bijdragen

dinsdag 28 oktober 2008


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik dacht niet het woord AA genoemd te hebben Geer! Waar staat dat?
Ik heb het over het Forum. Het zwart maken van iemand, die je eens dierbaar was! Zonder dat deze een stem heeft in te brengen, nog tot verdedigen in staat is.

Alles staat los van een AA gedachte!! Zal daar ook wel gebeuren, dan sta ik daar ook niet achter!!

Groet Doggy moet Walkie doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hallo!
Ergens vind ik het wel komisch, dat rechtschapene van AA-bekeerden. Trouwens dat wil niet zeggen alle AA'ers, maar toch wel veel. Alsof ze ineens die ene weg en waarheid hebben gevonden, en niks anders meer deugt. En dat vind ik nou fijn aan dit forum. Tuurlijk is er soms gekift en onenigheid. We praten toch onder ons als mensen die kampen met allerlei emoties, en dat is niet niks als je net bent gestopt met drinken of al langer bent gestopt maar soms nog wel zou willen drinken. Maar eerlijk gezegd vind ik de support over het algemeen de overhand hebben boven de ruzies.

Ik heb zelf een heel fijne middag gehad met veel kletsen met mijn echtgenoot. Het is prettig om te weten dat iemand zo vierkant achter je staat, en die solidariteit ook van jou verwacht. Toen ik nog dronk was mijn solidariteit afhankelijk van de fles: als ik gedronken had: bekijk het maar. Wat ben ik in die tijd respectloos met mezelf en anderen omgegaan. Ik vind het een beangstigende maar ook verwarmende gedachte, dat ik blijkbaar tot op zekere hoogte verantwoordelijk ben voor een ander haar of zijn gevoel van welzijn. Dat betekent, eerlijk zijn en je kunnen en willen verplaatsen in een geliefde. Ik vind het allemaal nog steeds spannend en: helemaal niet saai.
Overigens praat ik nu sec voor mezelf hoor.

Ik vind het jammer dat zo iemand als Carolien bijvoorbeeld, door de opmerkingen van enkelen weg zou blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde het net eens ff heel pittig over MIJN relatie hebben..... maarja.
OK, ik sta nu aardappelen te bakken.
Tjee wat een rot weer buiten.
ah ik heb zo'n zin om te drinken.
Wat komt er op tv?
mijn wasmachine stroomt over???

Soothe????? WAAR GAAT DIT N OG OVER ??????????
?????????????????????????????

Een zeer, zeer opstandige An.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, je stelt de oprechte vraag, waar het over gaat. Het gaat over een heleboel An. Het gaat over respect,
ook al is iemand soms niet respectvol bejegend! Het fijne kom ik als buitenstaander nooit te weten, omdat ik de rol van de ander in het geheel mis!!

Brand ik hier mijn Ex'en af. Nee. Zou ik afgebrand willen worden, Nee!! Omdat verdedigen mij onmogelijk is!!
En vaak wordt zo'n bericht naar eigen behoefte gekleurd. An, daar gaat het over.
Laat je aardappels niet verbranden! :)

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geer,

Hier wil even op inhaken.
Negatief doen over ex-en en partners en anderen is gewoon roddel.
En natuurlijk gebeuren er dingen af en toe die niet leuk zijn en/of heftig.
Echter de juiste vraag is dan "wat ga JIJ doen?" i.p.v. af te wachten en de shit maar over je heen te laten komen en er over te praten.
Ook ik kan niet ontkennen dat ik wel eens roddel over iemand. En welbeschouwd is het gewoon karaktermoord. Degene over wie geroddeld wordt kan zich niet verdedigen en kan zelfs slachtoffer zijn van een berg leugens verzonnen door iemand die die persoon niet mag om wat voor reden dan ook.

Het mooie van stap 4 is dat je zowel de dingen beschrijft die anderen jou hebben aangedaan (echt of slechts in je verbeelding) EN wat jij hebt gedaan naar die ander toe. Wat is jouw aandeel in de ellende.
Je kunt natuurlijk gaan wachten tot dat die ander veranderd in een droomprins/prinses maar die kans is vrij gering. En als iemand niet veranderd en door blijft gaan met hetgeen wat hij/zij doet en jij blijft daar dan in zitten dan is dat jouw keuze. Maar vaak is het ook zo dat als ik mijn houding verander naar positief en behulpzaam dat de ander dat dan ook doet. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn.

Mijn ervaring is is dat angst vaak een grote rol speelt in mijn relaties. "Wat zullen ze er van zeggen als ik ...." of "Wat als ik zus of zo doe dan....."

Onlangs heeft een vriend van mij besloten te gaan scheiden. Getrouwd en 4 kinderen.
Het huwelijk stelde op het niveau van intimiteit niets meer voor. Puur zakelijk voor de kids.
Wat hem lange tijd heeft tegengehouden is de opvatting (waarden en normen) dat het beter was om bij elkaar te blijven voor de kids. Echter is dit wel waar ? Is het niet gewoon het zoveelste verhaaltje in het hoofd ? Zijn kinderen beter gebaat bij een vader een moeder die niet intiem met elkaar zijn of bij een vader en moeder die apart leven maar gelukkig zijn en zich niet meer verplicht voeren een showtje op te voeren dat alles koek en ei is ? Ik vind het knap van hem dat hij die beslissing kon nemen en ik ben ook blij dat ze er goed zijn uitgekomen. De manier waarop hij tot die beslissing kwam aan de hand van het aantal maal schrijven van een stap 4.

En voor de duidelijkheid ik ben ook geen heilig boontje. Ik doe alleen maar mijn best om een beetje volwassen te worden. En AA heeft mij best wel geholpen en nog steeds.

En daar ben ik dankbaar voor. Net zoals ik dat ben voor mijn gezin , mijn vrienden , mijn werk en ouders etcetc...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Soothe, ik wist trouwens niet dat we nog iets bij te leggen hadden, maar dat lijkt me nou een ge-wĆØl-dig idee, om het in bad bij te leggen. Zal ik je dan smoren onder een handdoek en je neus vol zeep stoppen? :D Je gaat zo te lezen heel goed, en daar ben ik erg blij om.

Nee serieus, mij lijkt het ook volkomen krankzinnig om met iemand in bad te gaan zitten met wie je toch al niet zo'n fijne relatie hebt. Die raad van Ziza zal op zijn eigen relatie betrekking hebben.
Toen ik nog getrouwd was met H. , moest ik er op het laatst niet aan denken om intimiteiten met hem te hebben. Dat doe je met iemand die duidelijk laat merken dat zij of hij je waardeert en graag ziet. Niet als je het met iemand moeilijk hebt.
Dus An, wat mij betreft vertel je wat je dwarszit, trek je asjeblieft niets aan van tegenwerkende berichten. Die mogen er ook zijn, maar jij ook. Niks zo goed als van je af schrijven, dan krijg je het ook soms helderder voor jezelf.

En Kirky, dat ben ik helemaal met je eens, we schrijven hier voor ons zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook laaiend! :D
Ja, waarschijnlijk omdat "ik me aangevallen voel".

Wil degene met de waarheid in pacht even opstaan dan?!!!

Oh! Die is er niet?

Wat L*llen we dan!

Stelletje #%%@@^*( ...

En ja, ik zou voor minder aan de zuip gaan.
Als ik nog niet zover was als nu (door het FORUM!!).

Mensen hou vol, drink niet!

Want NIETS is het waard!!

Groetje, ik ga bami maken :)

Oja! Ik ben nog niet gescheiden, sommige dingen hebben hier meer TIJD nodig!!!

Fijn, jongens dat jullie het allemaal zo goed weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, even 1 ding rechtzetten, Tactus heeft niet bepaald of ik anoniem of niet in beeld zou komen, dat heb ik bepaald. Ik ben meer van het helder duidelijk en eerlijk dan van het 'stiekeme", dan gaan mensen toch maar raden of je het wel of niet bent ;) dus dat staat los van Caroliens foto's.

Adam, wat een gedoe zeg! Gelukkig blijf jij gewoon lekker jezelf!! ;)

Ziza je haalt volgens mij het een en ander door elkaar. Soms is het prettig om relatieperikelen eerst met een ander te bespreken zodat je er een ander licht op geworpen kan krijgen of raad hoe je iets aan kunt pakken. Volwassen wordt je niet in 1 keer. Ik vind dat wat anders dan roddelen, en zoals Adam ook al aangeeft, volgens mij is niemand hier zo dom om de waarheid van 1 persoon aan te nemen als dƩ waarheid. Daar lees je toch doorheen? Je weet toch dat dat alleen maar is hoe iemand zijn eigen waarheid ziet? De taak die ik mezelf dan geef is om te kijken of ik iemand ook een andere waarheid kan laten zien, niet zwart, niet wit, maar grijs.

En verder mag iedereen zijn mening hebben, niet 1 mening is de waarheid, het is allemaal onze eigen waarheid (met dank aan Adam) !!

Wat een gedoe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...