Spring naar bijdragen

dinsdag 28 oktober 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Ligt het aan mijn computerverbinding of is het forum slecht bereikbaar vandaag? hoop natuurlijk het laatste ;) anders moet ik weerbij UPC aan de bel gaan hangen. Ik heb vorige week ze aan de telefoon gehad met een aanbieding, 2 voor de prijs van 3 met sneller internet. Nou, sindsdien is het hopeloos traag geworden en erger ik me suf.

Regent het nog bij jou Woman? hier heb ik hardgelopen in de regen met oppashond maar inmiddels is het droog. Ga de oppashond zo weer naar huis brengen en dan even met de mijne op stap, daarna moet er nog gewerkt worden. Foto's bewerken voor de buurtkrant en deze in elkaar zetten. Ik vermaak me wel vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corientje, het komt een heel klein beetje los. Het houdt niet over. Maar oefening baart kunst!!!

Wat Melodische etuden van Duvernoy en Heller en... Folk Dean!!! Beetje Laurens van Rooyen, zonder mol en kruis! En lekker langzaam!!
IK ben een Schubert fan. Mooie dingen gemaakt!!

Groet aan Quattre maintje!!!
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Om te beginnen met ik het eens met Kohtje dat er de laatste tijd redelijk veel wordt geruzied en gekibbeld op het forum. En het gaat vaak he-le-maal nergens over. En ik lees het ook niet allemaal want zodra ik het zie dan ben ik ook weg. Want het boeit mij namelijk vrij weinig wat Pietje van Jantje vind en Marietje van Jessicaatje. Ook het gestrooi met meningen (en ja ik doe het ook wel eens ;) ) over allerlei onderwerpen en dan nog het liefst dat mensen er nog niet eens een flauw benul hebben waar ze over praten is af en toe ongekend. De talloze links naar tekeningetjes en galerijtjes van deze of genen is voor mij ook onbegrijpelijk. Blijkbaar werkt Tactive met twee meten want zelf geven ze aan geen links naar commerciele reclame maar gedogen ze het weer wel. Ik bedoel als je een gallerijtje hebt of kunstenaar bent dat is harstikke leuk en ik begrijp ook wel dat je dat graag wil delen maar stuur mensen lekker een e-mail als je wat te vertellen hebt of een tekening wil laten zien, of een opening of een expositie hebt.

Ook het "meegaan" in verhalen waarin de partner , de buurman , de werkgever etc in een kwaad daglicht worden gesteld is vaak tenenkrommend. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat ik vaak de helft van het verhaal maar vertelde om maar gelijk te krijgen en mijn eigen idioterie te rechtvaardigen.

Meerdere malen heb ik gelezen hoe mensen vreemd gingen op dit forum en steun kregen van medeforummers. Leve de liefde wordt er dan geschreven. Te absurd voor woorden.
En om dan een week later weer te horen dat mensen weer aan het drinken waren omdat het uitliep op een fiasco. en waarom verbaasd mij dat nu niet ? Ik heb het zelf ook gedaan.

Ook de rechtvaardiging van hetgeen geschreven wordt wat niets maar dan ook niets met nuchter worden , ADB worden of gecontroleerd kunnen drinken te maken heeft maar dat het helpt in het proces is een ware obsessie van een aantal mensen hier. Ik begrijp ook wel dat als je bijna de hele dag of avond niets te doen hebt dat het beter is hier te schrijven dan te drinken. Helemaal mee eens maar ga wel eens kijken wat je wel kunt doen overdag of s'avonds.
Als je relatieproblemen hebt kun je hier wel je ei kwijt elke avond achter je computertje terwijl je partner beneden zit maar mijn ervaring is dat mijn relatie verbeterde naarmate ik meer aandacht schonk aan wat ik kon doen om de relatie te verbeteren. Een voorbeeld daarvan is het voorlezen van gedichten aan mijn partner. Aktief deelnemen aan de relatie i.p.v. er over te praten. Samen in bad gaan , naar de film gaan , uit eten , vragen en luisteren naar iemand zijn dagelijkse gebeurtenissen om maar wat te noemen.

Het forum heeft als doel om elkaar te steunen en te motiveren om te stoppen of te minderen met alcohol.
Laten we dit forum daar voor gebruiken in plaats van een soort veredelde huiskamer waar alles maar gezegd moet kunnen worden. Onder het mom van blablabla...

Maar goed ik kom maar weer even van mijn zeep-kistje af.

En ik wens iedereen een hele fijne dag vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

Fijn je weer eens te lezen, ik ben blij voor jou, dat het goed met je gaat. En ik moet je volkomen gelijk geven. Ook ik kom steeds minder. Of er is ruzie, of het zit er aan te komen. En dan denk ik. Bekijk het maar. En dat terwijl het forum, mij goed heeft geholpen, met het stoppen, met drinken. En ik eigenlijk hier de anderen wil helpen, drrog te komen. Maar door die ruzies, zakt me de moed in de schoenen en laat ik het afweten. Ik zal af en toe nog eens kijken. En als de sfeer beter wordt, weer gaan helpen. En anders deze site, van mijn pc gaan verwijderen.

Lieve Houtje, je gefeliciteerd en sterkte.

Lieve Anna, ook jij veel geluk met Soothe.

Het gaat jullie goed.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ieder moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt en als dat dit forum niet is dan moet je wat anders gaan doen.
Verder is het makkelijk om te klagen maar wil je daadwerkelijk iets aan het forum veranderen dan zul je dat zelf moeten doen. Niet alleen kritiek maar ook ideeën om het anders aan te pakken en dan nog is het zo dat je dat niet kan opleggen. De gesprekken ontstaan vanzelf, soms interessant voor de een soms interessant voor de ander. Voor mij is dit forum niet alleen om alcohol de baas te blijven maar ook om taboes aan te snijden zoals bv vreemdgaan, relatieproblemen. Voor mij bestaat alcohol de baas nou eenmaal uit 'het leven de baas worden' en daar kan dit forum mij bij helpen.

Voor mij is het forum goed zoals het is en als me iets niet zint dan spreek ik de persoon in kwestie daar op aan en niet een heel forum. En anders is er vast nog wel ergens een ander forum waar het over andere dingen gaat.

en helaas regent het weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer dank je> Ik ben al aan het oefenen HOE ik dat met mijn HA moet gaan bespreken. De stap ik voor mij erg groot. Al met al ben ik ruim een jaar hier bij het forum en de keren dat ik heb gedronken is minimaal en daar blijf ik toch naar kijken. Ik drink gewoon niet. Maar de 0 lijn halen is nog steeds moeilijk. Ik ben enorm impulsief met die drank en ik ben ZO ontzettend bang dat ik dan door die refusal wil drinken en dan ZO ontzettend ziek ga worden of dood ga of zo. Wil ik toch wel even erbij zeggen.
Ik ben echt een rare hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ferry ik wens jou veel kmw toe om een gepast forum/site te vinden ivm AA , want de 5 sites waar ik op zit sommige 90% Aers daar gaat het hetzelfde aan toe als hier , behalve dat er daar minder volk op zit , maar ze delen ook het dagdagelijkse
ivm carolien indien tactus dat niet wil geplaatst zien waarom hebben ze in het verleden dan niet verwijderd ??
hier in belgie nog geen druppel regen gezien wel de ganse dag een prachtige zon sorry nederland
carolien ik werk voor zo een maatschappij als de pit
ik voel mij super de super vandaag zo goed zelf dat ik mensen maar laat .....
tapas weer mooi geschreven
en nu ga ik een beetje thuis werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lieve mensen
Ik heb echt een engeltje ergens boven mij hangen. ik liep vanmiddag even mn kelder in, en ik hoor PSSSSSSSHHHHHHHHHHHHHH
De geiser helemaal op tilt, water spuit er uit niet normaal meer. En het ergste nog: brandlucht !!!!! Dus snel de buurman erbij, snel alles afgesloten, want ontploffingsgevaar.
Als ik dus niet thuis was geweest had ik hier de brandweer aangetroffen bij thuiskomen..................das pech, huis weg........
Dus ik heb nu alleen koud water, en ik moet op zoek naar een nieuwe geiser, tegenwoordig kun je dat huren, dus dat scheelt.
Ik zit nog helemaal na te trillen hier, tjeemig de peemig ben me echt rotgeschrokken !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: super super. Vasthouden. Geweldig dat je je nu zo goed voelt.
Hier giet het als een gek en het is ineens heel donker.

Geer: mij geeft het leven zonder drank zoveel geluk en rust. De keer dat ik dan drink is zo ontzettend vervelend en geeft zo een ontzettende afknapper. En dat weet ik al heeeeeeeeel lang en toch trap ik er met mijn stomme kop in.
Zo ik ga eens wat in de pan gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hemel, Woman , ik lees het nog net. Zo had ik dat laatst me de wasmachine. Heel toevallig dat ik erbij stond, maar dat ding begon met toch over te stromen....
Denk goed na over huren, je betaalt dan driedubbel voor zo;n ding, nu ben ik echt even weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Het roddelen en zwart maken van ex'en en partners bevalt me niet. Ik erger me groen en geel!!
Ik hoor het verhaal van één kant, zonder de ander z'n zienswijze!! Ik ben er niet bij geweest, dus moet ik ook vraagtekens zetten!!
Niet echt leuk voor een ex-minaar of partner, je zal het bij toeval maar op Google zien!!

Groet!

P.S Verder houd ik mij buiten de discussie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...